Octavia I

prohledat
78 příspěvků (zobrazeno 51 až 78) od 09.06.2008 do 13.06.2008, založil/a Crestik
řadit dle data
15:04:46
10.06.2008
Crestik
-> maajkee: za naftu si teda nepřiplatím, obě to jsou auta za zhruba stejné peníze. A vím co chci, vybírám, co jsem napsal...kdybych porovnával hrušky a jabka, tak se rozhoduju mezi Matizem a A8. A že je to jiná třída mi je celkem někde...felicia je taky třída níž, než octavia, a troufnu si tvrdit, že vevnitř je všude minimálně stejně místa, ne-li víc. A dělení, že fabia je na nákupy a do práce a Octavia na dálnice je bohužel pro mě úsměvné, zvláště když vidím tohle dělení v různých pořadech a časopisech. Teď to myslím všeobecně...proto jsem napsal, kdo měl např obě auta jako služební, nebo delší dobu vlastnil, tak bych chtěl slyšet jeho názor, a né diskutovat, k čemu jaké auto by mělo být používáno. Ono totiž to vypadá, že když to tak sleduju a čtu, tak prostě čím menší auto, tím víc do města, a na dálnici nepoužitelné, a zas čím větší, tak se s tím musí jezdit jen po dálnici a do města ne...někteří by nejraději vozili za velkým autem malé, a na kraji města přesedli...
13:26:45
10.06.2008
maajkee
-> Crestik: Tady jde ale o to že za naftu si připlatíš při koupi auta, když za stejnou cenu koupíš oktávku naftovou nebo fabii benzin, oktávka bude v horším stavu určitě.



Navíc si myslím že je to jako vybírat me zi jabkem a hruškou :) moc tu volbu nechápu, kdybys třeba vybíral jestli oktávku naftu nebo benzín, nebo fabii htp nebo 1.4 mpi, ale vždyť to jsou obě uplně jiný auta, jiná kategorie, oktávka je prostě spíš cesťák, ideální na dálnice, fabka je spíš pro mladou rodinu, na nákupu, do práce, na chalupu a jednou, dvakrát do roka na dovolenou u moře.



Musíš si ujasnit co vlastně chceš a potřebuješ.
13:15:29
10.06.2008
Crestik
Rozhoduju se mezi těma dvěmi, páč:

Fabia combi 1,4MPi 50kW - jel jsem mimo jiné Brno a zpět (400km), ve 4ech lidech a s krosnama udržuje 150 dle tacho kdekoliv, na rovině to celkem ještě zrychluje do těch 170ti, přesto se to chová jistě a není to moc hlučné. Sice si to při takovém stylu cucne, dynamika není oslnivá, ale dostatečná, tohle je vyváženo trvanlivostí a případnými nízkými cenami za opravy.



Oct 1,9TDi hatch - podstatně pružnější, zvláště v nízkých otáčkách, případné opravy budou nákladnější, ovšem vyváženo nepoměrně menší spotřebou (i když bude nafta dražší) a dynamikou.



Pojistku neřeším, je tam rozdíl "pár" stovek
12:45:49
10.06.2008
maajkee
-> MATTESS: jasan, ale fabka se do nižší střední třídy pořád cpe a srovnává se s ní.
12:38:35
10.06.2008
MATTESS
-> maajkee: tak astra je jiná třída než fabka, ZXko bylo taky širší 4

Každopádně přeju Crestikovi šťastnou volbu. á měl původně úplně jiný představy, co koupit3
12:34:17
10.06.2008
maajkee
-> MATTESS: třeba obyčejná astra G má 370 litrů hatback a to není v kategorii nejlepší, navíc má větší šířku než fabie a není tak kulatej ten prostor, u fábie je strašně zakulacená záď což znemižňuje převážení vyšších předmětů, z praxe vím že s kapelou do astry G naložíme stejně aparatury jako do fabie combi. tím ale vůbec neschazuju fábii jako auto, jen jsem řekl fakt, že má nevelký objem kufru.



Mimochodem, neuvažoval jsi o octavce 1.6 i 55kW, párkrát jsem s tím jel, ale myslím že to jede hodně podobně jako fabie 1.4, předjíždění s tím je obtížnější, ale dá se sehnat o dost levnějc, v lepším stavu, protože tédéíčka jsou většinou hodně hodně vylítaný, a ten VW motor 1.6 8v je při běžný údržbě celkem držák, jen měnit rozvoďák.
12:03:12
10.06.2008
MATTESS
-> venni: já to mam do práce 16 (ev. 18). Bral jsem za 500,- (31,5,- litr) a najel jsem kolem 250km. Co se týče pružnosti, tak mi dostačuje, ale nad 4000 to snad ani nemá cenu točit, jde pěkně odspoda.
11:43:41
10.06.2008
venni
-> MATTESS: já jezdím do práce 15 km a taky městem minimálně,pak jezdím ještě 3 km za mladou a 3km zpět takže to je lahudka na spotřebu.No ale stejně na plnou nádrž najedu většinou tich 520km...ikdyž mi palubák hlásí spotřebu za posledních 1000km 7,6L Ale všude se dočítám že ta 55tka jede pomálu svižnějš a bere si míň.
11:28:09
10.06.2008
MATTESS
-> venni: asi dost to ovlivní fakt, že město jezdim minimálně
11:23:35
10.06.2008
venni
-> MATTESS: kde bereš tu spotřebu 150 měl jsem jít do 55tky sakryš
11:20:57
10.06.2008
MATTESS
-> maajkee: co je podle tebe normální hatchback? Třeba C4 s kufrem 320 l?

Přes zimu jsem taky měnil auto, nakonec jsem vzal fabii combi 1,4 16V (55kW), pro běžný moje ježdění mi plně vyhovuje, ročně najedu cca 15-16000, z toho půlku sám do práce, kufr solidní 426 l, jezdim za 6,3/100.
11:09:38
10.06.2008
maajkee
Obě auta mě štvou tím, že v nich pohodlně nemůžou cestovat víc jak 2 chlapi, teĎ zrovna je ve SM test jestli se ještě vyplatí nafta a jendoznačně vyplynulo že ne, jedině pro firemní auta který najedou okolo 20 000 ročně, takže já bych šel určitě do benzínu, tím pádem do fábie, nízký ručení, nenáročněj motor.

Co jsem jezdil fábií tak má určitě super podovzek, motor je línější (pokud se teda bavíme o 1.4) ale na běžný cestování to stačí, ale na předjíždění to moc není.

Co se týče octavie, já prostě nemám moc rád zvuk nafťáků, při 150 je to už celkem rachot, co jsem jezdil octavkama 1 tak se strasně mlžej vokna vevnitř, nelíbí se mi palubka, tlumení je ale suprový, taky obří kufr není k zahození.



Můj tip je vzít fábii 1.4, pokud možno v kombíků, vejde se do něj aspoň tolik co do normálních hatchbacků :) ( z vlastních zkušeností vím, že prostě proti felici se do fabii vejde fakt málo.
07:13:55
10.06.2008
MATTESS
-> venni: to si nesmíš kupovat zkrácený verze3
01:03:26
10.06.2008
Samantus
-> venni: tak chlastej rum
00:09:49
10.06.2008
venni
-> Crestik: 1 přesně tohle jsem řešil minulý rok..ale nakonec vyhrála fábka protože většinou jezdím ve dvou.Dnešní cena nafty je mazec,prostě musíš vědět jak moc jezdíš jestli se ti oplatí nafta,emise jsou dražší,pojistka je dražší a některé díly jsou taky o krapet dražší.Pořizovací cenu bych viděl nastejno fabie/octa záleží jak moc chceš jetou a vybavenou.Ale je fakt že sem tam pokukuju po 81kW oct.Jedinou nevýhodu v malej fabii vidím kufr 69 tam dám 4 basy piva a je plnej....
00:07:35
10.06.2008
Jakub M.
jéé už zas TDi 51
23:52:51
09.06.2008
petr s
-> Mr.Lumpy: Všecko
23:51:04
09.06.2008
Mr.Lumpy
-> petr s: a to máš vlastně i včetně tk že jo?
23:48:30
09.06.2008
petr s
-> Mr.Lumpy: Kolem 6000
23:47:13
09.06.2008
Mr.Lumpy
-> petr s: kolik stojí přehlášení z de do čr včetně všeho? nemám představu?





sry za ot

1
23:45:43
09.06.2008
Mr.Lumpy
podle toho co čekáš octa je pohodlnější a výkonnější ale zase povinný je znatelně dražší... musíš si to spočítat a rozhodnout se jestli se ti to vyplatí
23:25:21
09.06.2008
petr s
-> Crestik: nebo dovézt z německa audi

suchen.mobile.de/fahrzeug e/search.html?isSearchRe.. .
23:14:01
09.06.2008
Trax
-> Crestik: Vse hovori pro octavii tdi, jedine snad cena ne. Jeli jsme s oktavou TDi, 66kw. Velice pohodlna jizda. Zere to kolem 5ti litru na 100 a da se s tim jezdit velice svizne. Jediny plus fabie je cena a povinny ruceni. A 1,4MPi je drzak a levny opravy tohodle motoru
23:12:13
09.06.2008
petr s
Potom ještě audi a4 tdi
23:08:54
09.06.2008
Crestik
-> petr s: tvoje příspěvky jsou vždycky přesné, věcné a neskutečně stručné...jak to tak někdo může skloubit :-)
22:56:56
09.06.2008
petr s
-> Crestik: Octavia
22:55:33
09.06.2008
Pavel P@nkáč
-> Crestik: chces maly nebo velky auto?
22:46:53
09.06.2008
Crestik
dělám předběžný průzkum na moje další auto, rozhoduju se mezi prvníma gen. fabii a oct., proto bych uvital reference na OI, v čem je jiná, co se týče jízdy na delší vzdálenosti, hluk, přenos přes nápravy na panelové cestě atd...Fabii už jsem si oťukal, na O. ještě nebyla pořádně možnost, tak jestli to tu někdo měl jako služební...pár lidí tu má solidní názory, tak bych je poprosil :-) Samo, že nedám na reference z virtu, nebo z jiných testů, jen mě to zas chytlo, a než se pořádně svezu, tak ať se mám na co těšit :-) Spíš bych to omezil na názory lidí, co jsou ročník 1990 a starší, a všímali si i něčeho jiného, než "brutální" zátah proti 120tce :-)

Fab 1,4MPi vs Oct 1,9TDi
Extreme Tyres