skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Super motor 1.2 Htp
20:49:38
12.05.2008
12.05.2008
spartra
-> Milan 136: tak to nebude problém motoru
18:44:39
12.05.2008
12.05.2008
Milan 136
-> Milos: to je blbost s těma brzdama zbytek auta je super.
-> Labros: jo tak jezdí jich kopice a na většině se serou běžný věci, ale ü fotek co jsem sem dal zůstává rozum stát. stejně jako když si rozebezeš ten motor. rozvodový kola vystřížený z plechu, rozvoďák vypadá jak řetěz z jízdního kola
úplně nejhorší je jít po boleslavi. jdeš a kolem tebe vrrr vrrr samej wartburg
-> Labros: jo tak jezdí jich kopice a na většině se serou běžný věci, ale ü fotek co jsem sem dal zůstává rozum stát. stejně jako když si rozebezeš ten motor. rozvodový kola vystřížený z plechu, rozvoďák vypadá jak řetěz z jízdního kola
úplně nejhorší je jít po boleslavi. jdeš a kolem tebe vrrr vrrr samej wartburg
17:22:29
12.05.2008
12.05.2008
U-Geen
-> Labros: no on je taky rozdil v hmotnosti Fav/Fabie...
10:46:34
12.05.2008
12.05.2008
Labros
Milan 136 09.05.08 19:30:29 napsal: -> Mr.Lumpy: právě že se jich sere kopice. jeden čas nebyl týden avby se neměnila hlava nebo přeskočený rozvody
Čoveče a není ta četnost oprav daná spíš tím, kolik jich po silnicích jezdí? Já když jdu po Praze kolem nějaký rušnější silnice, tak se mi zdá, že kolem je to samej wartburg s katalyzátorem. Pomalu jiný zvuky než tříválcový HTP se z českých silnic neozývají. Mimochodem přes všechny svoje nedostatky ten motor je slušnej prodejní úspěch (když se tomu ještě trochu pomůže tak že se zákazníkům vnutí )
Čoveče a není ta četnost oprav daná spíš tím, kolik jich po silnicích jezdí? Já když jdu po Praze kolem nějaký rušnější silnice, tak se mi zdá, že kolem je to samej wartburg s katalyzátorem. Pomalu jiný zvuky než tříválcový HTP se z českých silnic neozývají. Mimochodem přes všechny svoje nedostatky ten motor je slušnej prodejní úspěch (když se tomu ještě trochu pomůže tak že se zákazníkům vnutí )
10:43:15
12.05.2008
12.05.2008
Labros
Mám skoro stejné zkušenosti s 1.2HTP jako Petrxall, opravdu to jede asi až od 2500 otáček, ačkoliv to propagujou jako motor s vysokým krouťákem od nízkých otáček. Pak to jede dobře asi do 4000 otáček, pak to vadne. Ale moc nevěřím tý spotřebě 12 litrů při 150km/h, jezdil jsem tachometrových 135 s tou slabší 40kW i s 47kW a měl jsem spotřebu kolem 7 litrů. No ale vyloučený to není.
10:39:39
12.05.2008
12.05.2008
Labros
-> Pedros: No obávám se že ta 1.2 40kW opravdu dostane od favorita na prdel, ale ne hned při rozjezdu, to se zdá ještě živá, dech jí dojde až tak při osmdesátce Ono taky 40kW a 46kW, že.
09:03:38
12.05.2008
12.05.2008
King
-> Milos: Ta máš asi na mysli závadu posilovače, ne? proti brzdám a podvozku obvykle moc námitek není, ale ta motorizace srovnání se stařičkou 120LS snese :)
09:00:34
12.05.2008
12.05.2008
Milos
brzdy na tej 1,2ke mi pripominaju uzovku a pod bez posilovaca
08:35:59
12.05.2008
12.05.2008
King
-> mb136gl: "Zahrabat" předním kolem na asfaltu s předohrabem a zdechlinou HTP umí každej tydýt (aspoň na půl vteřiny) :))
08:30:50
12.05.2008
12.05.2008
King
-> maca: To věřím, celej ten motor je jeden velká závada :)
08:28:35
12.05.2008
12.05.2008
King
-> Petrxall: Díky za objektivní recenzi :) Jenom snad k tomu posilovači - tu jeho "citlivost" ocení možná tak 50kg slečna při parkování, ale pokud člověk čeká při ostřejší jízdě na členitější silnici nějakou odezvu od podvozku (jakože obvykle čeká a "započítává" jí do procesu řízení), pak tenhle tupej posilovač to spolehlivě odfiltruje. Nevím, jestli se už soudruzi z MB už nějak pochlapili a nenapgramovaly tam aspoň nějakej pokles posilovacího účinku s rostoucí rychlostí, protože to mě kdysi na fóbii oproti feldě neskutečně sralo :)
14:59:52
11.05.2008
11.05.2008
Milan 136
-> spartra: no tak žežko porovnávat tříválec a čtyřválec
14:46:45
11.05.2008
11.05.2008
spartra
-> Milan 136: ale nejsem z toho tak vyklepanej
14:29:27
11.05.2008
11.05.2008
Milan 136
-> spartra: v golfu snad tříválec není ne?
14:21:01
11.05.2008
11.05.2008
spartra
tak já přidám taky v práci 3 hrnky 1,4 tdi myslím 59kw nebo podobně, jede slušně, strašnej kostitřas oproti koncernovým vw golf
13:40:10
11.05.2008
11.05.2008
Milan 136
-> maca: jsou i výjimky neříkám že ne. co kus to originál
-> Nwkt: nevím, etka kolikrát ukazuje úplně debilní obrázky
-> Nwkt: nevím, etka kolikrát ukazuje úplně debilní obrázky
13:38:27
11.05.2008
11.05.2008
Milan 136
-> Jakub M.: s tou 1.6 máš pravdu ale ve fabii tenhle motor nikdy nebyl. a ten obrázek vlevo nahoře je 1.4 TDI vím o čem mluvím. Právě že to není ze starýho TDi 66 kW s rotačním čerpadlem. je to úplně něco jinýh zkrácený 1.9 TDi PD.
jinak že 1.2 je zkrácená 1.6 je totální hovadina. sorry za výraz ale to je naprosto něco odlišnýho. blok má v polovině dělící rovinu a zároveň je spodním víkem ložisek kliky, rozvod je řetězem no prostě úplně neco jinýho než 1.6
jinak že 1.2 je zkrácená 1.6 je totální hovadina. sorry za výraz ale to je naprosto něco odlišnýho. blok má v polovině dělící rovinu a zároveň je spodním víkem ložisek kliky, rozvod je řetězem no prostě úplně neco jinýho než 1.6
13:32:24
11.05.2008
11.05.2008
maca
kamarád má 1.2 40kw má najeto 170000km bez jediné závady
12:31:31
11.05.2008
11.05.2008
Jakub M.
-> Milan 136: 10.05.08 20:03:16
to 1,6 Mpi může být klidně také 1,2.. je to totiž tzv."stavebnicový motor" VW = dělal se od objemu 1,0 až do 1,8 a pak stejný blok a litinová hlava = 2,0. Jiný obsah se dosahoval pochopitelně změnou vrtání/zdvih, tak jako kdysi u Žigulíků atd... a ta 1,4 TDi bude nejspíš 1,2 12V... teda alespoň ta hlava vypadá dost podobně podle toho jak jsem na to koukal v motorárně v M. B. 1,4 TDi vychází z motoru 1,9TDi/66kW(pouze dohady) a 1,2HTP je prakticky zkrácenej blok celohliníkové koncernové 1,6 Mpi (74-75kW)
to 1,6 Mpi může být klidně také 1,2.. je to totiž tzv."stavebnicový motor" VW = dělal se od objemu 1,0 až do 1,8 a pak stejný blok a litinová hlava = 2,0. Jiný obsah se dosahoval pochopitelně změnou vrtání/zdvih, tak jako kdysi u Žigulíků atd... a ta 1,4 TDi bude nejspíš 1,2 12V... teda alespoň ta hlava vypadá dost podobně podle toho jak jsem na to koukal v motorárně v M. B. 1,4 TDi vychází z motoru 1,9TDi/66kW(pouze dohady) a 1,2HTP je prakticky zkrácenej blok celohliníkové koncernové 1,6 Mpi (74-75kW)
12:12:57
11.05.2008
11.05.2008
Nwkt
-> Milan 136 10.05.08 20:03:16: A proč to je v ETCE pod motorem 1,2?
00:25:06
11.05.2008
11.05.2008
Petrxall
Tak mám tu čest, že jako služební sem dostal novou 1.2HTP 44kW a musim říct, že i když sem ze začátku byl z toho hodně špatnej, časem si člověk zvykne a že byla uplně npvá, trochu sem si ji naučil jezdit a celkem do těch 100 to jede, ale i tak to není žádnej zázrak ještě při tý průměrný spotřebě 7,5 - 8 litrů. Čekal jsem že to pojede už od nízkejch otáček, ale rozjíždět se to začíná až tak od 2,5 po zhruba 5 tisíc.. u rapida sem byl zvyklej že to zrychlovalo až do červenýho pole, tady to prostě pak už jen řve a nejede, takže točit to nemá smysl. Pokud to naložíte nebo zapřáhnete vlek tak to se mi už i stalo, že do kopce byla pomalu i dvojka hodně. Na dálnici max 160, z kopce max 180. Spotřeba při 100 zhruba 3-5 litrů a při 150 12 litrů!! No prostě na normál ježdění to stačí, ale na pro závodní jezdce to není, ale taky sem se s tim vyblb, podvozek fábie se mi docela zamlouvá a citlivej posilovač má taky něco do sebe, interiér taky supr,škoda jen že je to tak vysoký. Co mě překvapilo, že se po 40 letech vrátila možnost rozsvícení jedný strany světel pomocí blinkru.
22:40:14
10.05.2008
10.05.2008
mb136gl
-> Jakub M.: alebo ešte :
Hrab Ty Piča
ospravedlňujem sa za výraz
Hrab Ty Piča
ospravedlňujem sa za výraz
21:14:00
10.05.2008
10.05.2008
Milan 136
-> Gryzly: A fabia II 6V má 44 kW a 12V 51 kW
21:06:25
10.05.2008
10.05.2008
Gryzly
Fabia 1.2 MPI
Řadový tříválec s rozvodem OHC a objemem 1198 cmł, vrtání 76,5 mm a zdvih 86,9 mm, komprese 10,3, výkon 40 kW (55 koní) při 4750 ot/min, točivý moment 106 Nm při 3000 ot/min. Pětistupňová převodovka, rozvor 2462 mm, hmotnost 1050 kg, maximální rychlost 151 km/h a zrychlení na stovku za 18,4 s. Od léta 2002 se do modelu Fabia montoval také nový motor 1.2 HTP/40 kW. Motor byl vyvinut v Mladé Boleslavi a byl dodáván také do dalších malých automobilů koncernu VW. Nový tříválec OHC 1.2/40 kW nahradil čtyřválce OHV 1.0/37 kW a 1.4/44 kW, jejichž výroba byla ukončena v létě 2002
Fabia 1.2 HTP
Řadový tříválec s rozvodem OHC a objemem 1198 cmł, vrtání 76,5 mm a zdvih 86,9 mm, komprese 10.3, dvouventil, výkon 40 kW (55 koní) při 4750 ot/min, točivý moment 106 Nm při 3000 ot/min. Pětistupňová převodovka, maximální rychlost 150 km/h. Tříválcový motor konstrukce VW, vyráběný v automobilce Škoda od roku 2002. Montoval se do vozů Fabia a některých dalších koncernových vozů.
Fabia Combi 1.2 HTP 12V
Řadový tříválec s rozvodem OHC, objem 1198 cmł, vrtání 76,5 mm a zdvih 86,9 mm, komprese 10,5, čtyřventil, výkon 47 kW (64 koní) při 5400 ot/min, točivý moment 112 Nm při 3000 ot/min. maximální rychlost 162 km/h a zrychlení na stovku za 16,3 s
zdroj: www.sauto.cz/catalogue.ph p?filter_man...
Řadový tříválec s rozvodem OHC a objemem 1198 cmł, vrtání 76,5 mm a zdvih 86,9 mm, komprese 10,3, výkon 40 kW (55 koní) při 4750 ot/min, točivý moment 106 Nm při 3000 ot/min. Pětistupňová převodovka, rozvor 2462 mm, hmotnost 1050 kg, maximální rychlost 151 km/h a zrychlení na stovku za 18,4 s. Od léta 2002 se do modelu Fabia montoval také nový motor 1.2 HTP/40 kW. Motor byl vyvinut v Mladé Boleslavi a byl dodáván také do dalších malých automobilů koncernu VW. Nový tříválec OHC 1.2/40 kW nahradil čtyřválce OHV 1.0/37 kW a 1.4/44 kW, jejichž výroba byla ukončena v létě 2002
Fabia 1.2 HTP
Řadový tříválec s rozvodem OHC a objemem 1198 cmł, vrtání 76,5 mm a zdvih 86,9 mm, komprese 10.3, dvouventil, výkon 40 kW (55 koní) při 4750 ot/min, točivý moment 106 Nm při 3000 ot/min. Pětistupňová převodovka, maximální rychlost 150 km/h. Tříválcový motor konstrukce VW, vyráběný v automobilce Škoda od roku 2002. Montoval se do vozů Fabia a některých dalších koncernových vozů.
Fabia Combi 1.2 HTP 12V
Řadový tříválec s rozvodem OHC, objem 1198 cmł, vrtání 76,5 mm a zdvih 86,9 mm, komprese 10,5, čtyřventil, výkon 47 kW (64 koní) při 5400 ot/min, točivý moment 112 Nm při 3000 ot/min. maximální rychlost 162 km/h a zrychlení na stovku za 16,3 s
zdroj: www.sauto.cz/catalogue.ph p?filter_man...
20:10:35
10.05.2008
10.05.2008
Jakub M.
-> mb136gl:
Hyper Turbo Pohon
Honem To Prodej
Hergot To je Průser
jako tahle pohonná jednotka (1,2HTP) je fakt největší omyl... ještě se mi nestalo abych na dálnici u GLSky v pěti lidech musel řadit trojku do kopce ale jo, je fakt že s tachometrem, kterej při skutečnejch 130kmh ukazuje skoro 150 to může i docela jet
Hyper Turbo Pohon
Honem To Prodej
Hergot To je Průser
jako tahle pohonná jednotka (1,2HTP) je fakt největší omyl... ještě se mi nestalo abych na dálnici u GLSky v pěti lidech musel řadit trojku do kopce ale jo, je fakt že s tachometrem, kterej při skutečnejch 130kmh ukazuje skoro 150 to může i docela jet
20:03:16
10.05.2008
10.05.2008
Milan 136
přesně tak 1.2 MPi je normálně tříválec. Zlatý český 1.4 MPi sice megazastaralý, ale fungující a neporuchové....
jinak měl by to být českej vynález HTP
ale budou čtyřválce 1200...
-> Nwkt: ta 5 je nějakej 1.4 16V se mi zdá. jinak tam vidím 1.4 TDi, 1.9 D a 1.6 MPi zajímavý obrázky k fabii
jinak měl by to být českej vynález HTP
ale budou čtyřválce 1200...
-> Nwkt: ta 5 je nějakej 1.4 16V se mi zdá. jinak tam vidím 1.4 TDi, 1.9 D a 1.6 MPi zajímavý obrázky k fabii
19:49:11
10.05.2008
10.05.2008
mb136gl
-> Crestik: Hybrid Turbo Pohon
19:46:42
10.05.2008
10.05.2008
Crestik
MPi značili nejdřív všechno, i ty tříválce 1,2, za nějakou dobu přišel někdo s tím HTP...
18:58:45
10.05.2008
10.05.2008
mb136gl
-> Jakub M.: aha, možno aj tak, ale nová 1.2 má byť štvorvalec
18:57:37
10.05.2008
10.05.2008
Jakub M.
1,2 MPi je tříválec HTP, kolega to měl jako služební auto, rv. myslim 99? prostě ta ještě před faceliftem, 100% to byl třívalec, podle zvuku i pod kapotou
18:42:04
10.05.2008
10.05.2008
mb136gl
-> Nwkt: musím poprosiť kamoša, aby mi to našiel v časáku, možno tam je napísane aj kedy sa dostane do výroby
18:40:10
10.05.2008
10.05.2008
mb136gl
-> Syny: presne tak
18:36:04
10.05.2008
10.05.2008
Nwkt
-> mb136gl: Jinak v ETCE se mi po zvolení motoru 1,2 objevilo tohle, ale u 5ky to hlásí číslo dílu neexistuje
18:35:23
10.05.2008
10.05.2008
Syny
Ale tak i 1,2 HTP je drak oproti junioru
18:34:41
10.05.2008
10.05.2008
mb136gl
-> Nwkt:
18:33:35
10.05.2008
10.05.2008
Nwkt
-> mb136gl: Já jel akorát za modrou 1,2 MPi měla černý nárazníky jestli ti to pomůže
18:32:03
10.05.2008
10.05.2008
Syny
-> mb136gl: Na stitku bylo 1,2 MPi :) Tak nevim no :) Podle me to byl normalni 4 valec...
18:30:23
10.05.2008
10.05.2008
mb136gl
-> Syny: fakt? hmm a teraz prišli nato, že 4 je viac ako 3 a znova idú do toho
Keby niekto niečo našiel o Fabií 1.2 štvorvalci, nech to prosím dá sem, alebo nech mi to pošle, ďakujem mne sa nejako nedarí, neviem hľadať
Keby niekto niečo našiel o Fabií 1.2 štvorvalci, nech to prosím dá sem, alebo nech mi to pošle, ďakujem mne sa nejako nedarí, neviem hľadať
18:27:06
10.05.2008
10.05.2008
Syny
-> mb136gl: Jak pise havlik - sam sem videl 1,2 MPi starou, takze tam zrejme 4 valce byli
18:25:52
10.05.2008
10.05.2008
mb136gl
-> Syny:
mb136gl 10.05.08 14:24:32 napsal: ale niekde som čítal, že škodovka bude vyrábať 1.2 štvorvalec ( asi 80 koni ????) a to už musí byť luxusné vozenie
tu to je, už som o tom písal
mb136gl 10.05.08 14:24:32 napsal: ale niekde som čítal, že škodovka bude vyrábať 1.2 štvorvalec ( asi 80 koni ????) a to už musí byť luxusné vozenie
tu to je, už som o tom písal
18:22:30
10.05.2008
10.05.2008
mb136gl
-> Syny: to je jedno, ale ja som teraz vyzeral ako debil
18:20:24
10.05.2008
10.05.2008
Syny
-> mb136gl: tak cely tohle vlakno je o HTP, tak kdo mohl tusit ze nemluvis o HTP
18:16:01
10.05.2008
10.05.2008
mb136gl
-> Syny: ježiš maria, ja som nikde nenapísal 1.2 HTP 4 valec
ja som napísal, že sa má robiť 1.2 štvorvalec a bolo by fajn kedy ho dali ešte aj do prvej generácie( čo už asi nie) a to preto, lebo prvá generácia sa mi páči viac, chapeš??
Hľadám niečo o tom na nete, ale nedarí sa kamoš to mal v časáku tak si ho asi požičiam
ja som napísal, že sa má robiť 1.2 štvorvalec a bolo by fajn kedy ho dali ešte aj do prvej generácie( čo už asi nie) a to preto, lebo prvá generácia sa mi páči viac, chapeš??
Hľadám niečo o tom na nete, ale nedarí sa kamoš to mal v časáku tak si ho asi požičiam
18:10:34
10.05.2008
10.05.2008
Syny
-> mb136gl: Ale ne HTP :)
17:57:23
10.05.2008
10.05.2008
havlik
já mam pocit že něco takovýho montovali i do fabii první generace neb sem kolikrát viděl fabii která měla označení 1.2 MPI teda pokud to nebyla nějaký mystifikace
17:54:45
10.05.2008
10.05.2008
mb136gl
-> Nwkt: -> Syny: škodovka má začať s výrobou 1.2 4 valec
17:51:50
10.05.2008
10.05.2008
Syny
-> mb136gl: HTP = 3 valce
17:50:51
10.05.2008
10.05.2008
Nwkt
-> mb136gl: Nová fábie HTP je tříválec
17:49:10
10.05.2008
10.05.2008
mb136gl
-> Nwkt: no hej majú 4 valce, ale tu sa bavíme o 1.2
17:48:22
10.05.2008
10.05.2008
Nwkt
-> mb136gl: a 1,4 mají kolik válců?