skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
co odpojit pri zvarani elektrikou
odpoj baterku, ja neodpojuju nic, pac nehonim proudy po celym aute:-)
-> Vojtik: pac jak pise Syny, autem prochazi nejakej proud a muzou se tam indukovat nejaky bludny napeti nebo tak neco a to by se nemuselo elektronice ve voze libit. Co si tak pamatuju ze stredni tak by tam mohly vznikat i snad proudovy smycky? No uz je to par let...
-> Kalibán123: nic se nestane...neni duvod, mohlo by se stat tak leda ze by jsi dal kostru na RJ a sel svarovat vyfuk:)
Heh budu tady za prasáka ale ai u jednoho auta který sem kdy vařil sem nic neodpojoval a akorát dal kostru co nejblíž místu sváření a nikdy na mně pak nezačalo nic blikat že se spálilo:D Dobíjelo to baterka nebouchla a všecko v pohodě:D
ono je to možná o štěstí a náhodě 100krát budeš svařovat a nic se nestane a po 101 ti už odejde třeba altík, baterka či cokoli jiného případně všechno dohromady
-> Vojtik: Pac spi svareni te tam de do kastle nejakej proud a ten jde zaroven i do diodek na altiku kterejm by se to nemuslelo libit :) Takhle so to myslim ja. Kazdopadne tak sem nic neodpojil a ok...
ja len kostru znodim a zvarackujem

Taky nikdy nic nevypojuju a nikdy jsem nic nevypojoval a teď při vyváření Lucčiny 136 GL jsem u toho poslouchal i CD radio a nic se nedělo a popravdě řečeno ani nevim, proč by se mělo něco dít
kdyz das kostru kousek od svareneho mista tak nemusis odpojovat vubec nic, vcetne RJ a podobnejch kravin:) -milionkrat vyzkouseno:D
-> Tomáš SK: ja som si precital len otazku
a nie odpovede

já myslim taky že stačí odpojit jen baterku, a pro jistotu ten altík, ale od tý doby co mi při svařování bouchla baterka tak jí radši vyndavám celou (nic se nezničilo, kromě baterky a laku od kiseliny..
odpoj kostru baterie - me nekolikrat svareli na aute COckem a baterie byla normalne zapojena a bez problemu...
-> MiroJ: ja a srandista ???
myslel som to tak ze baterku a veci co si ti potom tam napisal








ja odpojuju pri svarovani jen baterku (staci jeden pol) a altik a na ten i kolikrat zapomenu. Dal zustava v aute zapojeny 2 zesilovace a radio a vsechno zatim po svarovani fungovalo.
-> MiroJ: Vždycky se odpojoval jenom alternátor, kvůli poškození (proražení diod). Ale v servisu mi nedávno tvrdili (Ford), že už při CO2 svařování neodpojujou nic a pohoda. Nicméně já ten alternátor pro jistotu odpojuju. Jinak nic.
Dvakrát jsem svařoval na autě elektrikou (favorit) a jednou jsem odpojil baterku a altík a podruhé snad jen baterku a všechno jede jak má
-> Tomáš SK: vdaka , tiez som na to pomyslel ....
-> haso: Ten spomenul 
-> MiroJ: Neviem, ci je to skutocne nutne, ale ked uz chces odpajat, tak by som asi odpojil tiez regulator a kondenzator na rozdelovaci.

-> MiroJ: Neviem, ci je to skutocne nutne, ale ked uz chces odpajat, tak by som asi odpojil tiez regulator a kondenzator na rozdelovaci.
co mas za auto? jinak styci odpojit minus od baterky....
-> MiroJ: altik
-> tomo227: srandista ... a celu ? kto to tam bude potom tie kable tahat naspet ...
ano , predpokladam odpojit baterku , alternator ... vyhodim pre istotu aj poistky , autoradio ... no a na co som este zabudol ...

ano , predpokladam odpojit baterku , alternator ... vyhodim pre istotu aj poistky , autoradio ... no a na co som este zabudol ...
no asi elektriku nie ???



poprosim vas skusenych , co treba odpojit na aute pokial sa bude zvarat priamo na nom aby nedoslo ku skratovaniu niecoho doleziteho ... dakujem ...