skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Uprava Skoda 1000 Mbg do skupiny A2
A nakonec to nejlepší.. Je to Škoda 1000MB, tovární úprava A2 pro rok 1966, nebo MBG?
asi budu muset oskenovat článek o úpravách 1000MB pro rally...
je to ze SM rok 65 tušim

-> pap: Tak na rally opravdu asi jen MBG jako A1 - vzhledu nudného sériového.. To A2, to už bylo jiný kafe...
dakujem
Nasiel som Homologizacia S 1000 MBG pre skupinu A1, č.homologace 1571 z r.1967. Co sa tyka parametrov moc tu toho nepisu, vacsina je seria:
Kompresia 9:1, vykon 38,2 (52k)/4200 ???cudne,
Krutak 75,5/3000.Najzaujimavejsi a je hmotnost 735kg namiesto cca.790. Fasa odlahcenie :)
Pise sa tu aj o uprave S 1000 pre skupinu B3 (GT) v roku 1965, malo to sacie pre dva karbce Jikov 32 SOPc, vacku 280 a ine. Vykon okolo 55kW/6500 a krutak 79Nm/5000. Viac bohuzial neviem
Kompresia 9:1, vykon 38,2 (52k)/4200 ???cudne,
Krutak 75,5/3000.Najzaujimavejsi a je hmotnost 735kg namiesto cca.790. Fasa odlahcenie :)
Pise sa tu aj o uprave S 1000 pre skupinu B3 (GT) v roku 1965, malo to sacie pre dva karbce Jikov 32 SOPc, vacku 280 a ine. Vykon okolo 55kW/6500 a krutak 79Nm/5000. Viac bohuzial neviem
poho, si ochotny
-> Gryzly: To jsi kápnul na velice informovanou stránku...
-> pap: Jestli se konečně dokopu ke skeneru domů, zkusím něco ojet. Ale je toho poskrovnu, tenkrát holt lidi zajímaly víc motorky..
-> pap: Jestli se konečně dokopu ke skeneru domů, zkusím něco ojet. Ale je toho poskrovnu, tenkrát holt lidi zajímaly víc motorky..
dakujem, aspon mam o tom väcsiu predstavu, k takym starym dokumentom nemam pristup; vychadza mi to tak, ze karoseria ako 1000 MB A2 a motor podla uprav pre MBG
-> petr s: Opět podle SM z roku 67.. GP Brno cestovních vozů- 2x 1000MB ve třídě B5, 2x 1000MBG ve třídě A2 (11. a 20.) místo celkově: 75k při 7000 ot/min, pneu Dunlop 145!-14, plnoprůtokový čistič oleje, chladič oleje Tatra 805, 2 spádové Jikovy.. Podle minifotky vzhled sériový.
MBG je zmíněný ve SM taky ve výsledcích Českého poháru vrchů v roce 69 a to v A2 i A1 (Syřiště, Bold, Žid).
Uznávám, je to jen časopis, taky to klidně mohli zmotat, ale mám pocit, že MBG nějakou homologaci mělo..
MBG je zmíněný ve SM taky ve výsledcích Českého poháru vrchů v roce 69 a to v A2 i A1 (Syřiště, Bold, Žid).
Uznávám, je to jen časopis, taky to klidně mohli zmotat, ale mám pocit, že MBG nějakou homologaci mělo..
-> pap: úprava 1000MB A2, sezóna 1966: komprese 12 snížením hlavy a úpravou spalovacího prostoru, větší sací kanály, leštěný výfukový, "T"písty- 2 kr. těsnící, 1x stírací, jiné časování vačk. hřídele, zdvih ventilů 9,4mm zvětšený, zkrácené pružiny, přitužení pružin spojky podložkami, karburátor JIKOV 32 SOPc (??), 64k/6000ot/min, 150 km/h max, 0-100km/h za 16s. Plus otáčkoměr v kapli a jiné.. Pro skupinu B5 navíc např. jiné sací potrubí se dvěma karburátory (Jikov), tedy jako MBG.
Zdroj: včera jsem kápl na Svět motorů 20/1967..
Zdroj: včera jsem kápl na Svět motorů 20/1967..
-> Luky.: Původně to bylo A5 a po jiném rozdělení FIA to bylo B5 jinak kopce a okruhy pak to zase dali obráceně a A5 jezdily i rally
-> petr s: A co bylo B5? Nebo to byly jen okruhy?
nevies, kde sa daju zohnat podrobne informacie, lebo sa priznam ze som v tom uplny newcomer
-> pap:
A1 jenom trysky
A2 mohlo být skoro vše upraveno
A5 musel být zachován tvar karoserie jinak cokoliv mohlo být změněno i jakýkoliv motor
A1 jenom trysky
A2 mohlo být skoro vše upraveno
A5 musel být zachován tvar karoserie jinak cokoliv mohlo být změněno i jakýkoliv motor
petr s: cele karbece alebo len trysky ?, lebo ta uprava by sla, to by bolo to najmenej vymenit tryska, a uprava do A2 bola aka ak to vies ?
-> pap: A1 byl seriový vůz max povoleny jiné trysky v karburátoru
duri, ake boli paramtre A1 ?
wau, je to moj prispevok tak to skusim trochu moderovat, hehe, kazdy co o tom nieco viete, napiste, otazka znie: DO COHO BOLI UPRAVOVANE 1000 MBG A AKO ?, dakujem
-> petr s: Nebyly homologovány to samé je s rapidy ty také nejezdily na závodech
fakt ?, ja som nasiel nejake info, ze A2, rad sa necham poucit, zaves viac o tom, dik
MBG v A2 nejezdily jenom v A1
Ako som vravel, nie je tam takmer nic co by si asi nevedel. Fotky serie, nakresy serie, par parametrov A1. o A2 ani slovo
Skoda,no

len zhanam informacie, je to ulet, neviem co by sa muselo stat aby som sa do toho fakt pustil, ale zaujima ma to
-> pap: Chystas sa to prestavat na A2?
to by bola parada, skusim pozriet doma do spominanej knizky, ale myslim, ze moc o tom tam nebude 


-> pap: zkus knižku SKODA 130RS VÍTĚZ MISTROSTVÍ EVROPY ZNAČEK 1981 ted do ni koukam, neco malo tam najdes :)
Zdar vsetci, pytam sa hlavne znalcov ako sa upravovala svojho casu 1000 MBG v skupine A2, nieco som nasiel, ale je to uplne minimum, tak rad by som o tom vedel viac, dakujem vsetkym