-> růža: Mam nejaky BJC. Nema to klasickej rychlozdvih, ale dva pistky u paky... funguje to dobre. Clovek zvedne za jednu stranu pul auta pul metru vysoko :-D Rekl bych, ze tech x vyrobcu na netu je furt jeden vyrobce a lisi se to barvou, ale nemam to overeny... ono vesmes podobna situace je i s tema malejma jezevcikama z Lidlu...
Manipulace neni sranda no :-D
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co používáte za nářadí.
-> růža: rovnou vem s rychlozdvihem to mám ted, nebo s kombinací nožního, to jsem měl předtím a asi mi to vyhovovalo ještě víc. Jinak mám nějakou omegu z ACI, myslím kolem těch 3000. Není to žádný kvalitativní zázrak, ale funguje to. Jen počítej na přenášení že to má asi 35 kg![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Máté někdo typ na dobrý hydraulický zvedák?
Zatím jsem všechno bastlil jedním malým zvedáčkem z Lidlu (nebo Penny), ale poslední dobou už nedrží tlak a padá. Představoval bych si něco (viz. obrázek) s větší max. výškou zdvihu (cca 400-500mm), ale formula to nutně být nemusí, takže na nejnižším bodě nezáleží. A taky bych rád nějaký model s velkým zdvihem, abych nemusel pumpovat, jak hercna cholerika. A protože toho taky moc nepodělám, tak bych rád i nějakou nižší cenu (cca do 4tisíc).
Na netu je X výrobců, ale nechce se mi jen tak bezhlavě objednávat. Takže kdybyste mohli poradit, děkuji.
Zatím jsem všechno bastlil jedním malým zvedáčkem z Lidlu (nebo Penny), ale poslední dobou už nedrží tlak a padá. Představoval bych si něco (viz. obrázek) s větší max. výškou zdvihu (cca 400-500mm), ale formula to nutně být nemusí, takže na nejnižším bodě nezáleží. A taky bych rád nějaký model s velkým zdvihem, abych nemusel pumpovat, jak hercna cholerika. A protože toho taky moc nepodělám, tak bych rád i nějakou nižší cenu (cca do 4tisíc).
Na netu je X výrobců, ale nechce se mi jen tak bezhlavě objednávat. Takže kdybyste mohli poradit, děkuji.
-> vhml: Já se to chystam pořídit už třetí rok a neschopný jsem stále![10](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
A používáte někdo robotické sekačky? Ty základní už nestojí zase tak moc ( rozhodně míň než traktůrek ), ale nevím co to v praxi obnáší.
-> T 11.06.21 13:40:59:
Naši maj druhým rokem tuto:
www.vari.cz/produkty/.../ cp:41491
Oproti předchozímu Weibangu je to konstrukčně celkově složitější a má to slabší pojezd. V rozpacích jsem z toho Hondího motoru, kde se umí zaseknout táhlo na automatický sytič a ten pak nesytičuje. Ale tenhle problém může mít tedy každá sekačka s touto novou Hondou.
Co se mi líbí, že perfektně plní koš, Weibang plnil taky celkem dobře, ale toto je o level výše. Variabilní pojezd umí zase docela pěkně utíkat, takže posečeno je rychleji. Celkově je ta Varina mnohem více user-friendly. Oproti staršímu motoru Honda i service-friendly, vyměnili mj. OHC za OHV.
Jinak ten Weibang se nevyřadil kvůli neschopnosti, převelel se pouze jinam kde dále spolehlivě slouží, jen se občas muselo vyměnit nějaké to lanko nebo opravit nějakou kravinu. Se starým BS SV rumpálem problémy nebyly a jelo to na všechno.
Naši maj druhým rokem tuto:
www.vari.cz/produkty/.../ cp:41491
Oproti předchozímu Weibangu je to konstrukčně celkově složitější a má to slabší pojezd. V rozpacích jsem z toho Hondího motoru, kde se umí zaseknout táhlo na automatický sytič a ten pak nesytičuje. Ale tenhle problém může mít tedy každá sekačka s touto novou Hondou.
Co se mi líbí, že perfektně plní koš, Weibang plnil taky celkem dobře, ale toto je o level výše. Variabilní pojezd umí zase docela pěkně utíkat, takže posečeno je rychleji. Celkově je ta Varina mnohem více user-friendly. Oproti staršímu motoru Honda i service-friendly, vyměnili mj. OHC za OHV.
Jinak ten Weibang se nevyřadil kvůli neschopnosti, převelel se pouze jinam kde dále spolehlivě slouží, jen se občas muselo vyměnit nějaké to lanko nebo opravit nějakou kravinu. Se starým BS SV rumpálem problémy nebyly a jelo to na všechno.
-> Bukaj: ohnuta klukovka nieje problem
-> StepaNoFUN 11.06.21 15:46:36: Jako, že BS zkrachovala?
Divné, když jejich motory byly prakticky ve všech těchto malých strojích...
Motory Briggs and Stratton jsem vždy považoval za jednoduché a nesmrtelné - když je někdo zabil, tak jedině na ohnutou klikovku (když třeba nabral sekačkou velký kámen či traverzu) - to je věc, která se nevyplatí opravovat. Jen jednou jsem se setkal s motorem BS, který ve velkém žere olej a hulí jak tráboš, ale nezjišťoval jsem, zda přes kroužky nebo kudy jinudy, jinak při základní údržbě - jednou ročně vyměnit olej, čistit filtr a spodek od mokré trávy, nenechat v tom stát přes zimu benzín a nenechat shnít šasi (z toho posledního důvodu bych se nebránil nějakým kvalitnějším sekačkám s plastovým šasi, případně aluminium - ale tam nebude cena do 15 tisíc), tzn pokud plechovou, tak důsledně čistit od trávy po seči - sekačky neumírají na motory, ale, stejně, jako škodovky, na korozi nebo mechanické selhání nosné konstrukce
To, co zmiňoval Eidy -> Eidy 11.06.21 14:27:36: jsou úplně nejobyčejnější sekačky s tím nejjednodušším BS motorem a dnes se dají koupit kolem tisícovky plně funkční nebo nasocknout na opravu za odvoz. Na motoru se (krom již zmíněné ohnuté klikovky či jiného násilného mechanického poškození) prakticky nic nekazí, maximálně po letech vyměnit membránu v karburátoru (cca 100 Kč) a klobouček startovací pumpičky, když zpuchří (taky cena do stokoruny) a tím, že tyto motory jsou úplně všude, tak díly jsou taktéž k dostání v každém servisu či na netu...
..čím modernější sekačka, tím více různých vychytávek (rozuměj kurvítek), které jsou schopny minimálně znesnadnit její užívání, když se pokazí. Ale vesměs pokud člověk není poleno a trochu přemýšlí, tak prakticky jakákoli sekačka funguje, ovšem pokud ji chci na 20 let, musím se o ni starat a nebudu kupovat nějaký atyp (proto taky mám tak rád motory BS, jsou ve strojích napříč značkami)...![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Motory Briggs and Stratton jsem vždy považoval za jednoduché a nesmrtelné - když je někdo zabil, tak jedině na ohnutou klikovku (když třeba nabral sekačkou velký kámen či traverzu) - to je věc, která se nevyplatí opravovat. Jen jednou jsem se setkal s motorem BS, který ve velkém žere olej a hulí jak tráboš, ale nezjišťoval jsem, zda přes kroužky nebo kudy jinudy, jinak při základní údržbě - jednou ročně vyměnit olej, čistit filtr a spodek od mokré trávy, nenechat v tom stát přes zimu benzín a nenechat shnít šasi (z toho posledního důvodu bych se nebránil nějakým kvalitnějším sekačkám s plastovým šasi, případně aluminium - ale tam nebude cena do 15 tisíc), tzn pokud plechovou, tak důsledně čistit od trávy po seči - sekačky neumírají na motory, ale, stejně, jako škodovky, na korozi nebo mechanické selhání nosné konstrukce
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
To, co zmiňoval Eidy -> Eidy 11.06.21 14:27:36: jsou úplně nejobyčejnější sekačky s tím nejjednodušším BS motorem a dnes se dají koupit kolem tisícovky plně funkční nebo nasocknout na opravu za odvoz. Na motoru se (krom již zmíněné ohnuté klikovky či jiného násilného mechanického poškození) prakticky nic nekazí, maximálně po letech vyměnit membránu v karburátoru (cca 100 Kč) a klobouček startovací pumpičky, když zpuchří (taky cena do stokoruny) a tím, že tyto motory jsou úplně všude, tak díly jsou taktéž k dostání v každém servisu či na netu...
..čím modernější sekačka, tím více různých vychytávek (rozuměj kurvítek), které jsou schopny minimálně znesnadnit její užívání, když se pokazí. Ale vesměs pokud člověk není poleno a trochu přemýšlí, tak prakticky jakákoli sekačka funguje, ovšem pokud ji chci na 20 let, musím se o ni starat a nebudu kupovat nějaký atyp (proto taky mám tak rád motory BS, jsou ve strojích napříč značkami)...
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Eidy 11.06.21 14:27:36: výpis požadavků jsem popsal...benzín, široký záběr, pojezd,..... mám to do práce, takže bych chtěl něco nového, ať se v tom nemusím vrtat...
-> Venca. 11.06.21 14:37:39: na ten jsem koukal, ale slušný traktůrek stojí jako auto
-> vhml 11.06.21 14:42:37: s tou menší šířkou záběru bych se možná smířil, ale chtěl bych díru na boku, že sekám bez koše a na nohy si to asi házet nechat nechci
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Venca. 11.06.21 14:37:39: na ten jsem koukal, ale slušný traktůrek stojí jako auto
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml 11.06.21 14:42:37: s tou menší šířkou záběru bych se možná smířil, ale chtěl bych díru na boku, že sekám bez koše a na nohy si to asi házet nechat nechci
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Po bývalém majiteli jsem měl nějakou MTD s BS motorem, fungovala dobře, ale začla sekat zešikma. Nechtěl jsem to řešit, tak jsem jí za 2jku prodal a ten den jsem v bazoši objevil dva roky jetý Weibang 536 nebo kolik za 5tis, s původní cenou snad 16. Ještě se ten typ prodává. Váha asi 50kg, záběr 54 nebo kolik, motor BS DOV (je to sice 160tka, ale vyšší Nm), výkon 6-7 koní, doveze mě to klidně do hospody. Seču 2000m pozemek a v poho. Přítelkyni jsem koupil nejlevnější Stigu s pojezdem za 7 a nebyla to vůbec špatná volba.
Motoru B&S bych se dneska uz bal, protoze fabrika uz nejede, takze nevim jak dily.
Jinak koupil jsem STIGA Combi s 5hp Hondou a spokojenost.
Jinak koupil jsem STIGA Combi s 5hp Hondou a spokojenost.
-> T 11.06.21 13:40:59: já už mám asi 5 let tuhle, jen se verszi s velkejma zadníma kolama. Jednou za rok vyměním olej a víc jsem si toho zatím nevšimnul www.mountfield.cz/benzino
va-sekacka-mtf-4820-pd-1se
k2162
-> T 11.06.21 13:40:59: Já mam celkem dobrou zkušenost s Ryobi, je v tom nějakej OHV motor Subaru(kvůli tomu jsme to koupili
), mám to se sousedem na půl už asi šest let a maká to super, kromě oleje jsem na to ještě nešahl, stála 8 tis. prve. Akorát už sem teda línej, takže jsem předevčírem přivezl traktůrek...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> T: Za mě jednoznačně benzín (pokud se nejedná o malý trávníček). U tebe ve svahu asi pojezd. A ze zkušenosti doporučuju něco kvalitního ojetýho. Mám tu spodní sekačku dum.bazos.cz/inzerat/.../
sekacka-briggsstratton-s-p
ojezdem.php už 12 let a jede jako čert. Loni jsem vyvařil prohnilé šasi, ale to bylo hlavně díky tomu, že jsem ji nikdy nečistil. Před koupí byla už pár let stará.
Máte nějakou ověřenou sekačku ? Pročítám diskuze a je to peklo....
Benzín, pojezd, větší záběr, vyhazování bokem a ať to není žádný plastový monstrum.....cena do 15 ?
Benzín, pojezd, větší záběr, vyhazování bokem a ať to není žádný plastový monstrum.....cena do 15 ?
-> Jarda/felda: Díky, už nějak vyřešeno![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda/felda: no to neviem ci aj ale -> MISCHO: bingo ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> castrol 07.04.21 17:59:09: na gufera ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
ja som si spravil taketo rovnatko na vohejbatko ,kto pozna ?
Nějaký tip na dvousloupový zvedák? Podlaha v dílně už se pomalu rýsuje, myslel jsem, že koupím něco jetého, ale nabídka nestojí za mnoho, takže uvažuju si připlatit za nový. Na domácí použití, neplánuju tam dělat 10 aut denně, ale zas nechci nějaký shit. Stačí do 3,5t.
Díky za rady![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Díky za rady
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MISCHO: mame v praci nejake no name a to drzi slusne
-> Čokin: ja to potrebujem na take domace žvýkaní
u bernera by som sa nedoplatil
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> MISCHO 13.03.21 21:24:29: nářadí jsem měl po různu dost tak jsem koupil jen prázdný vozík
a pak do něj všechno naházel ať je to pohromadě
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> MISCHO: Ja jedu vše v Berneru, ale to je profi a cena odpovídá. Vetsinou beru věci v akci nebo skripnu obchoďáka. Ten Kraftwelle jsme pořídili, taky jeden na dílnu stalo to třetinu, celkem to i funguje, ale ten rozdil oproti Berneru je znát, když dáš ořech do práskačky ten 4 hran dostává zabrat.
-> StepaNoFUN: No tak Martin by měl mít roury skladem od podzimu. Origo díly sháním já z Německa.
Mmch minulý týden jsem koupil i ty přední lampy na mezityp. Trvalo to pár měsíců, startery se budou muset dodat z jiné audiny, ale cena 9% vůči originálu. Který stejně nejde objednat.
Mmch minulý týden jsem koupil i ty přední lampy na mezityp. Trvalo to pár měsíců, startery se budou muset dodat z jiné audiny, ale cena 9% vůči originálu. Který stejně nejde objednat.
-> StepaNoFUN: zaujima ma kto co pouziva
-> Hurdis: Mám za to, že díly jsou "skladem".
-> StepaNoFUN: Berymu jsem říkal jasně, hlavní je matros. Dílnu nám Jirka v Rasoskach na víkend určitě půjčí.
-> MISCHO: Takže chceš něco levnějšího? Tohle vycházelo jako poměr cena/ výkon asi nejlíp...
-> Hurdis: Tak zkusím Leoše popohnat, S Berym to bude horší. Tam to v nejhorším dopadne tak, že si vyzvednu materiál a naroubuju sám (organizační změny), ale třeba to klapne i tam. ;-)
-> StepaNoFUN: Leoš slíbil, že vypakuje Leona a dá to, Berymu se mám na katy ozvat za tři týdny. Nové lambdy jsem objednal. Nic z toho neni Tvá práce, ale když zatahnes za nitky...
-> StepaNoFUN: mam od nich basu v praci ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Eidy: Ok, dík za tip. To by mohlo stát za to ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Shader: To ještě posoudit nedokážu. Ale koupil jsem nejdřív českou asi za 500 a tu jsem zničil při prvním použití. S Norlingem jsem brousil zatím jen pár svarů, ale jsou pořád jako nový. Od Norlingu jsem zkoušel i pár lamelovejch kotoučů do karbiny a ty vydrží dost dlouho.
-> MVM: Dělám to nerad, protože to proleze i jednorázovou kombinézou a než to tělo "vypudí" tak to trvá fakt tak tejden. :-/
-> MISCHO: Kupoval jsem do páce tohle a kolega je s tím dost spokojenej. www.kraftwelle.cz/dilensk
y-vozik-kraftwelle-germany
-vcetne-naradi-plne-vybave
ny
-> Hurdis: Do RS nejdu. Tam jsou potřeba zkušennosti a ty nemám. Katy by jsme asi kdyžtak dali... A volnýho času nějak moc nemám.
-> StepaNoFUN 13.03.21 20:41:55: Ja s tim hrabal na hrubo klikovku a ojnice a ty trisky jsou fakt vsude a doslova.
Chcem si v dohladnej dobe kupit basu s naradim . Nieco overene za rozumne prachy ??Bude to sluzit len v garazi na opravy , nie na denne pouzitie.
-> StepaNoFUN: Hele nemáš nějak moc volnyho času? Naposledy včera jsem zjišťoval kdy budu mít před barákem nejlepší RS v čechách a kdu a kde naplacneme katy na vicevalec. Lambdy jsou už na cestě. Ze by Velikonoce byly aspoň k něčemu.
Nářadí a top dílnu umím na víkend domluvit.
Nářadí a top dílnu umím na víkend domluvit.
-> Shader: Dokud s tím nevezmeš Hardox, či něco podobnýho, nebo se do toho neopřeš jako debil a nespálíš to, tak to vydrží doooouho. Běžně s tím na bagrech (na ramenech) frézuju praskliny před svařováním. Jen je to trochu "bolavá" práce, protože ty minipiliny, který jsou ostrý jako svině máš pak tejden všude. :-D
-> Eidy: Jak je to s výdrží?
-> StepaNoFUN: Norling je asi 300-700, dle typu a velikosti. Zrovna tohle nářadí by mohlo fungovat i jako šperk. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Eidy: Mám je od Bernera. Cena něco kolem 500- 700,- za kus...
-> Shader: Pokud myslíš něco takového norling.cz/technicke-frez
y-norling tak Norling. Mám od nich 2 a bere to parádně. A cena je celkem přijatelná.
-> Shader: Brusný moc nepoužívám, i když jich mám ještě po tátovi hromadu. Zlatá fréza. Jen to stojí dost peněz.
Máte někdo nějaký tip na brusnou "hlavici" do přímé brusky? Něco kvalitního, co opravdu funguje, použití pro broušení svárů. Díky.