![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co používáte za nářadí.
-> StepaNoFUN: ale světlo na akučce už svítí
jsem to pro dnešek rozpojil. Nerad bych aby v noci bez dohledu se něco stalo.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> ZZ__Top 15.04.16 23:11:04: Nerozumím tomu vůbec. Jsem sice vyučenej v oboru "elektrikář pro slaboproud", pár let mě elektrika živila, dodnes si udržuju 50tku (bohužel jen paragraf 8 obě verze)... Ale moc vážně mě v elektrice neber. ;-)
-> ZZ__Top: Klidně nech, ale nepomůžeš si. Stejně je ten blok po smrti. Ne že by nešel z části "renovovat", ale lídlovkou fakt ne. ;-)
-> StepaNoFUN: Automatika na nabíječce to vzala jako baterku z motorky. Nerad bych to nechával zapojené přes noc.
-> StepaNoFUN: Prosím tě jak moc tomu rozumíš? Baterie má na sobě 18V 1,2Ah. Nabíječka do toho teď tlačí 0,87-0,88A (pokud mám dobře nastavený měřák) a napětí na nabíječce je momentálně na cca 12,4V. Myslíš, že to nějak dokáže rozumně nabít? Případně jak asi dlouho?
-> ZZ__Top: Na "sněhovou vločku" je konec někde 15,1V jestli si dobře pamatuju... Ale víc o určitě není. ;-)
-> StepaNoFUN: jenom? No uvidím aspoň jestli to má smysl ten aku blok řešit nebo ne. Jestli udrží kapacitu aspoň trochu. Mám ji už zapojenou i přes multimetr a sleduju kolik tam teče ampér a nabíječka ukazuje nějaké napětí.
Štve mě, že už nemám žádný normální stabilizovaný zdroj.
Štve mě, že už nemám žádný normální stabilizovaný zdroj.
-> ZZ__Top: Jelikož "lídlovka" končí na 15V v nejvyšším stupni nabíjení, tak s ní 18V akublok nedobiješ ani náhodou,,,,
Zase se musím zeptat.
Dostala se mi do ruky starší aku vrtačka s napětím 18V 1,2Ah. Jenže nemám k ní nabíječku a baterky jsou podle měření kaput. Rád bych zkusil prvně ty aku bloky nabít. Zkusil jsem zbastlit nabíječku/trafo z jiné akučky co mám a napětí baterií se zvedlo s řádu mV na cca 9,6V. Napadlo mě bylo by možné použít nabíječku autobaterií z Lidlu? Umí i 6V baterie a snad by neměla nabíjet velkým proudem.
Blbost?
Dostala se mi do ruky starší aku vrtačka s napětím 18V 1,2Ah. Jenže nemám k ní nabíječku a baterky jsou podle měření kaput. Rád bych zkusil prvně ty aku bloky nabít. Zkusil jsem zbastlit nabíječku/trafo z jiné akučky co mám a napětí baterií se zvedlo s řádu mV na cca 9,6V. Napadlo mě bylo by možné použít nabíječku autobaterií z Lidlu? Umí i 6V baterie a snad by neměla nabíjet velkým proudem.
Blbost?
-> ZZ__Top 10.04.16 09:39:05: dokázal, párkrát jsem ho už použil když nešel dobře dotáhnout šroub
Nová otázka. Mám zkurvený už od minimálně minulého majitele závit na jednom šroubu v předním kole. Protože je hnusně a já nemůžu jít k autu tak vymýšlím kraviny.
Co tento závitník: www.kovonaradi.cz/1327-Za vitnik-sadovy-M12x1-5-HSS- MAS-c-3.html dokázal by protáhnou a srovnat díru v náboji? Šroub kola je vždy tak to půlky trochu poničený a i blbě se to povoluje/utahuje.
Nebo je to házení perel sviním?
Co tento závitník: www.kovonaradi.cz/1327-Za vitnik-sadovy-M12x1-5-HSS- MAS-c-3.html dokázal by protáhnou a srovnat díru v náboji? Šroub kola je vždy tak to půlky trochu poničený a i blbě se to povoluje/utahuje.
Nebo je to házení perel sviním?
-> ZZ__Top: ak mozem poradit, zapoj ju cez ziarovku .... uz som zabil 3 aku vrtacky
a to boli aj kusy na 12 alebo 14.4 V
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> palinator 08.04.16 00:30:18: tak si nam to pekne zhrnul ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> ZZ__Top:
A nemá? Já ve škodovce tu baterku nedokážu nabušit tak aby měla třeba 12,8 V při vypnutým motoru.
A nemá? Já ve škodovce tu baterku nedokážu nabušit tak aby měla třeba 12,8 V při vypnutým motoru.
-> palinator: no no. Akumulátor v té akučce je dokonce Nicd. Na nabíjecím adapteru je 12V takže baterka to zvládne. Co motor v akučce je věc druhá.
A ohledně druhé části nevím co máš za problém s autem nebo očima, protože píšu, že bych to napájel z autobaterie jen při vypnutém motoru takže nějaké auto, alternátor s tím má víš co společného.
A ohledně druhé části nevím co máš za problém s autem nebo očima, protože píšu, že bych to napájel z autobaterie jen při vypnutém motoru takže nějaké auto, alternátor s tím má víš co společného.
-> ZZ__Top:
Tak NiMH nebo co je to v tý akučce bude mít nabitá určitě přes 11 V. Pravda, není tak tvrdá jako autobaterka. Ale zas když vezmu, že říkáš že je to sračková akučka, tak to bude i sračkový auto který pořádně nedobíjí a sračková baterka, která už moc nedrží.
Takže bych se nebál. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tak NiMH nebo co je to v tý akučce bude mít nabitá určitě přes 11 V. Pravda, není tak tvrdá jako autobaterka. Ale zas když vezmu, že říkáš že je to sračková akučka, tak to bude i sračkový auto který pořádně nedobíjí a sračková baterka, která už moc nedrží.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Chtěl bych se poradit. Mám sračkovou akučku ok s tím už asi nic neudělám. Navíc celkem na prd vydrží baterka (1Ah). No potřebuju ji nejvíc v autě tak mě napadlo vzít dráty a napojit ji na klasickou autobaterii v autě. Při vypnutém motoru. Jenže baterka akučky má napětí podle štítku jen 9,6V. Zase si říkám, že to není takový rozdíl. Akučka je i celkem tupá nemá ani regulaci otáček jen on-off, žádnou diodu na přisvětlení.
Co myslíte?
Co myslíte?
-> Dakos: Se musíš pořádně rozkročit..
(ale jinak jo, znááám to).
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Co teprva 2 metrová trubka. Ozve se "lup" a už se s odřenejma kloubama válíš po zemi![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: Tak mě už jedna Tona ráčkna zakukala - na blbý matici kola u embéčka.. a nastavená jen docela malým odřezkem trubky
.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> charon: Tak ráčnu se mi zatím nepodařilo zničit ani jednu a to se k nim nechovám vůbec hezky. Tona, co jsem kdysi používal (dnes ji mám jako dobový doplněk ke škodovce), měla výhodu v půlmetrovém trháku s kloubem (málokterá Tona jej má), ale i ráčnou jsem povoloval leccos a páčil i opřenou nohou...
Kdž koukám na tu gola sadu ATX, tak mi přijde úplně stejná jako gola sada kterou jsem koupil v lidlu za 1200, Jak uspořádáním kufříku, tak barvama a zpracováním ...
Jinak kvalitní (vyrobena byla podle listku tusim 1988) skoro nejetou golu Tona jsem koupil cca před 4ma rokama za litr (byla fakt téměř nepoužívaná) a ráčna už je v řiti
Jinak kvalitní (vyrobena byla podle listku tusim 1988) skoro nejetou golu Tona jsem koupil cca před 4ma rokama za litr (byla fakt téměř nepoužívaná) a ráčna už je v řiti
to Lůďa: Nebo si kup starší jetou Tonu na Bazoši. Taky to nebude špatná volba.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Nakonec vezmu taky tu od ATX, všem děkuju za rady.
-> Kocvin: Jasný, tak každý má jiné zkušenosti, to je u všeho. Ostatní dílenský nářadí mám od Yato a jsem plně spokojen. Ale je pravda, že mít Bahco atd., tak bych asi psal jinak.
Já mám s protecem naopak jen špatné zkušenosti
-> palinator: Taky mám od Proteca a nemůžu si stěžovat.
-> Lůďa 28.03.16 09:03:58:
Proteco mám už nějaký roky 108-dílnou sadu, onehdy to pro nezničitelnost doporučoval Borin nebo kdo. Zničil jsem akorát jeden bit při povolování klapek karbce, ale na příležitostný použití to bohatě stačí si myslím. Ráčny maj hrubší krok, ale o to víc by snad měly vydržet. Uvidíme, kdy něco strhnu, je fakt že na větší věci mám zavařenej trhák.
Proteco mám už nějaký roky 108-dílnou sadu, onehdy to pro nezničitelnost doporučoval Borin nebo kdo. Zničil jsem akorát jeden bit při povolování klapek karbce, ale na příležitostný použití to bohatě stačí si myslím. Ráčny maj hrubší krok, ale o to víc by snad měly vydržet. Uvidíme, kdy něco strhnu, je fakt že na větší věci mám zavařenej trhák.
-> Lůďa: ono je to v podstatě jedno, hlavně záleží kolik do toho chceš dát. my doma máme nějaké no name a až dofaká tak se to přisype k tomu zbytku... co vždy zbyde se sesype do jedné krabice a z toho už je docela slušná sada... ty račny u kterých povolí zuby se obvaří a je to jako pevný klíč... pak už můžeš použít trubku bez obav... jen jednou se mi podařilo rozervat tu plastovou rukojeť a málem mi ten konec projel rukou, ale to si asi nevybereš jelikož to má každá račna...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Aha... ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj 28.03.16 08:25:02: Ještě jsi zapomněl, jak si v mojí sadě ATX zkurvil ten přužnej nástavec na malou golu, když si ho narval do vrtačky... ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> johaning: Jojo, metrová trubka a ořechy drží - a to jsem kdysi na své vlečce rozlámal tři kvalitní TONA ořechy 19 mm...
-> Lůďa: Taky pouzivam tu od ATX velky kufr,mam ji cca 9let a nemuzu rici spatnyho slova,dokonce na vorechy pouzivam i trubku kdyz to nejde povolit a drzi vorechy.
-> Lůďa: to proteco jsem si koupil takovou větší sadu do auta, dělat s tim denně bych nechtěl ale do auta to stačí...
Po tom co dělají Tonu v Číně- praskali mi ořechy, pak odešla řehtačka na ráčně, tak jsem přešel na ATX. Mám s ní úplně stejné zážitky jako Bukaj. Určitě je potřeba si koupit kovové přezky a panty.
Mám jí 4 roky a je každý den v permanenci, takže za ty love zlatý vercajk.
Mám jí 4 roky a je každý den v permanenci, takže za ty love zlatý vercajk.
-> Bukaj: takovou mám taky a stejné zkušenosti s panty i těmi klipsnami. Jinak mi nářadí drží kromě pár věcí. První, že mi občas někdo schovává nějaké bity nebo oříšky. Druhá je věc násilí stejně jako ty u toho trháčku. Prostě jsem 1/2 ráčnou chtěl povolit něco na co to nářadí nemělo takže jsem musel koupit novou ráčnu, ale jinak jsem s tím spokojen a řekl bych, že to mám už takových 8-10 let.
-> Bukaj: Děkuju za vyčerpávající recenzi :-) Na ATX jsem také koukal, co se týče značek jsem pak ještě zvažoval Neo Tools, nebo Proteco.
-> Lůďa: Jako levnou a relativně dost kvalitní mohu doporučit gola sadu ATX. Mám ji už mnoho let pro všestranné použití, dvě jsem také koupil do firmy a doporučil i mnoha kamarádům a stížnosti nejsou. Za cenu 1150 Kč jsem dost spokojen, téměř deset let nešetrného zacházení a výsledky jsou dosti uspokojivé. Žádná podstatná část nepodlehla zkáze
Nedostatky za deset let používání:
První, co "odpadlo" byly samolepící štítky s logem z rukojetí ráčen - naprosto nepodstatná záležitost
Pak se mi podařilo ulomit křížový bit na malou ráčnu (povolování beznadějně zarezlého šroubu) - zbytek bitu z objímky jsem vytloukl a narazil nový kvalitní bit (25 Kč)
Ohnul jsem malý 1/4" trháček
Zvláště u velké 1/2" ráčny se po čase hrubého používání začaly povolovat šroubky(nějaké M3) - vyřešeno výměnou za delší a roznýtováním konce závitu
Docela nešťastné je řešení velkých inbusů - strkají se do redukce a od 12mm výše už to není na žádné velké trhání (zatím jsem rozlomil pouze 14mm nástrčný inbus při pokusu o povolení šroubů brzdiče u Ducata - vyřešil to ořech od Tony) - pokud na něco potřebuješ velké inbusy, doporučuju pořídit 1/2" ořechy vcelku.
Jinak docela postatný nedostatek byl celoplastový odlitek kufru, kterému při častém otevírání a zavírání nejdříve upadly klipsny na zavírání a posléze i "pant" víka
A u jedné z firemních se toto stalo zrovna při vykládání z auta na ulici na kanálem, což mělo za následek konec několika oříšků v hlubinách Radotínských stok.
Ale v tomto ohledu se výrobce poučil z chyb a za cenu o 100 Kč vyšší začal nabízet stejnou golu v kufru s kovovými panty a zámky
A koukám celkem podražila, ale i tak ve srovnání s jiným podobně kvalitním zbožím to celkem ujde
www.zbozi.cz/vyrobek/sada -gola-94-dilu-atx-profi
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Nedostatky za deset let používání:
První, co "odpadlo" byly samolepící štítky s logem z rukojetí ráčen - naprosto nepodstatná záležitost
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Pak se mi podařilo ulomit křížový bit na malou ráčnu (povolování beznadějně zarezlého šroubu) - zbytek bitu z objímky jsem vytloukl a narazil nový kvalitní bit (25 Kč)
Ohnul jsem malý 1/4" trháček
Zvláště u velké 1/2" ráčny se po čase hrubého používání začaly povolovat šroubky(nějaké M3) - vyřešeno výměnou za delší a roznýtováním konce závitu
Docela nešťastné je řešení velkých inbusů - strkají se do redukce a od 12mm výše už to není na žádné velké trhání (zatím jsem rozlomil pouze 14mm nástrčný inbus při pokusu o povolení šroubů brzdiče u Ducata - vyřešil to ořech od Tony) - pokud na něco potřebuješ velké inbusy, doporučuju pořídit 1/2" ořechy vcelku.
Jinak docela postatný nedostatek byl celoplastový odlitek kufru, kterému při častém otevírání a zavírání nejdříve upadly klipsny na zavírání a posléze i "pant" víka
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
A u jedné z firemních se toto stalo zrovna při vykládání z auta na ulici na kanálem, což mělo za následek konec několika oříšků v hlubinách Radotínských stok.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ale v tomto ohledu se výrobce poučil z chyb a za cenu o 100 Kč vyšší začal nabízet stejnou golu v kufru s kovovými panty a zámky
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
A koukám celkem podražila, ale i tak ve srovnání s jiným podobně kvalitním zbožím to celkem ujde
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
www.zbozi.cz/vyrobek/sada -gola-94-dilu-atx-profi
Ahoj, začal jsem uvažovat nad nějakým kufříkem s gola sadou, případně dalším nářadím, co by šlo vozit v autě na srazy/závody. Nějaká rada, reference co vybrat, co kdo používáte? Moje představa nějaký střed, ne nějakou čínu, ale zase to nemusí být profi. děkuju ...
-> Lukáš Mitro: tam není moc co vymýšlet. Řešení už je v tom obrázku, cos připojil. Někdo místo přímočarky používá frézku, ale výsledek je téměř stejnej.
zdravim ludia nema niekto vydumaný nejaky zlepšovák na vyrezavanie kružkov z mdfky?? chcel by som to na priamočiarku pripadne vrtačku..nejake foto na inšpiraciu??
-> Sejki: každej den se s tim dělat bude,teda krom neděle.Ale asi to není uplně hlavní pracovní nástroj.Jak říkam,nadřízenej mi řekl ať si koupím něco do 5 tis... Chci aby viděl že umím šetřit a za měsíc mi zase nechá něco zainvestovat do vercajku :)
-> venni: jestli s tim budes delat kazdej den do konce sveho zivota, protoze duchodu se stejne nedozijeme tak jedine Milwaukee
Tak zatim poslední vítěz je zde www.naradi-maier.cz/cz-de
tail-901907490-metabo-powe
rmaxx-bs-basic-aku-sroubov
ak-10-8v-2x2ah-svitilna-ul
a.html. Vercajk od milwaukee se jeví podle recenzí fakt jako TOP ale cenově už je to pro mě asi zbytečně drahý.
-> venni: Milwaukee... osobne to nemam, ale asi si zacnu postupne nakupovat. U nas na vesnici ma jeden topenar od teto znacky snad vse co potrebuje a nema to chybu...
-> Thomas: Pouze potvrzuju, že Milwaukee je dneska v bateriovým nářadí spička... Mimochodem - Berner dneska bere aku nářadí jen od nich a jen to je přebarvený. Baterky jsou záměnný atd...
Osobně mám Hilti (vyfasoval jsem v práci) a moct to vyměnit, udělám to hned. A cenově by to oproti Hiltě vyšlo asi i líp...
Osobně mám Hilti (vyfasoval jsem v práci) a moct to vyměnit, udělám to hned. A cenově by to oproti Hiltě vyšlo asi i líp...
-> venni: v práci jsme přešli od Makity pomalu se vším k Milwaukee. Jak na aku,tak na síťové zbíječky a podobně a musím teda říct,že co se aku utahovaček,aku flex a aku vrtaček týče,tak k tomu nemám jedinou výhradu. Baterky silný,se slušnou výdrží,nabitý poměrně za chvilku. Při neustálym používání než doplácám jednu,tak je druhá v pohodě nabitá. Jen cenově to asi nebude vycházet uplně nejlevnejc,ale nevím jak jinde,ale dá se to u dealera koupit poměrně za slušnou cenu v různym setu-balíčku.....
Vážení,potřebuji radu.Máte někdo zkušenosti s aku vercajkem?Chci si koupit aku šroubovák.Určitě pohledam na netu,protože v Kt něco sehnat je nereálný (nepočítam extol,hecht a jiné sračky) Podmínka je,aby to mělo integrovanou baterku v rukojeti,dvě aku v balení,nedobíjelo se to týden a hlavně aby to vydrželo Emotikona smile namátkou toto... www.akcni-naradi.cz/dopor
ucujeme/makita-aku-vrtaci-
sroubovak-li-ion--df330dwe ale nemam šajn jestli v tomhle vede makita,metabo,narex,bosch nebo kdo tyhle hračky umí.Jo a co je taky dost podstatný je síla... A tu nějak netušim...měl jsem z lidlu 10 V a to sílu už docela mělo.Použití cca 2-4 hoďky denně při rozebírání aut.Děkuju za každou radu Emotikona smile
-> Tomaso435: Pozor, rukou to jde povolit jenom v pripade, ze dotycnej to neutahuje tak, jako by ten motor drzel pohromade tim zavitem u filtru ;-)