-> funTom: lpg filtr? svíčky
když přidáš směs dělá to samý
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
ČlÁnek Lpg
-> Slavek: jestli můžu nějaký ty fotečky, vdaka

No filtr jsem měnil ani né před měsícem, navíc tahle závada se začala objevovat najednou. Normálně jsem dojel na světla, padla zelená a z půlky křižovatky jsem už odskákal.
-> funTom: Hmmm...obvykle bejvá přesně opačnej problém. Co třeba vzduchovej filtr? Není to nějakej veterán 10 000km + ? :)
Zdravím,
Mám 130tku rapida a začal mi při jízdě na LPG cukat, pokud to po rovince jen tak lechtám tak jede startuje taky normálně, ale pokud na to šlápnu nebo přijde nějaký kopeček tak začne vynechávat ,větší kopce ani nevyjedu. Na benzín jede normálně. Z mého laického pohledu bych řek že je asi někde něco přicpanýho. Mohl by mi někdo poradit co se tam tak mohlo ucpat nebo pos..at? Díky
Mám 130tku rapida a začal mi při jízdě na LPG cukat, pokud to po rovince jen tak lechtám tak jede startuje taky normálně, ale pokud na to šlápnu nebo přijde nějaký kopeček tak začne vynechávat ,větší kopce ani nevyjedu. Na benzín jede normálně. Z mého laického pohledu bych řek že je asi někde něco přicpanýho. Mohl by mi někdo poradit co se tam tak mohlo ucpat nebo pos..at? Díky
King 09.03.08 16:00:34 napsal: -> arty: Jasně, lpg problímy jsou z 90pct problémy s těsností sání nebo se zapalováním. LPG HW je jednoduchá kovářská práce, která se sere vyjímečně....Tak takhle přesně bych to vystihnout nedokázal!Moje řeč,moje řeč!!

-> arty: Jasně, lpg problímy jsou z 90pct problémy s těsností sání nebo se zapalováním. LPG HW je jednoduchá kovářská práce, která se sere vyjímečně....
chlapi je to cudne ale vymnenil sem svicky utesnil vyfuk a nove tesneni pod svody a zacalo mi fungovat zas lpg i lip to jede ...

-> Slavek: kuličku sem na kraj samozřejmě dal
, problém byl v tom, že sem dal obráceně tu pružinku, ale už to zase funguje takže pohoda


-> Slavek: Hej, hej, já myslel, že rypák jsem tady já :)
Ta větička "můžu už držet hubu" je vzpomínka na bejvalýho kolegu, kterej s nenapodobitelnou dikcí se právě takhle "omlouval" :)
Ta větička "můžu už držet hubu" je vzpomínka na bejvalýho kolegu, kterej s nenapodobitelnou dikcí se právě takhle "omlouval" :)
-> King: Ale nééé!Neber to ve zlém
Já už sem holt takovej "rypák"
Už jsem to tady myslim psal,že tě respektuju jako znalce plynařských i jiných témat.




-> spartra: Když nezapomenu tak vezmu foťák do práce a nějaký mixy vyfotografuju

-> Slavek: Aha, musím příště číst lépěji :) Můžu už držet hubu?

-> Slavek: jo sem to hledal revizní sada asik 1300kč, spousta gumiček, membránek
mě jde spíš o věci k zda se daj sehnat, trubičky, kolínka, když se povedou ulomit
že otravuju nemáš fotky mixů, nikde nemůžu sehnat

mě jde spíš o věci k zda se daj sehnat, trubičky, kolínka, když se povedou ulomit

že otravuju nemáš fotky mixů, nikde nemůžu sehnat
-> Zdeněk.: No jasně,přesně jsi to dal obráceně.Máš asi plnicí koncovku Tomasetto,ta má pružinku,no a logicky,protože se jedná o zpětný ventil,tak kulička musí bejt na kraji,z venku jí musíš vidět.A příště nerozebírej koncovku,jen odpoj trubku a pak ti kulička nevypadne

-> spartra: No však já taky mluvim o mixu a použitý za 200 jde.Horší servis hrozí u reduktoru Landi,je to trochu exotika

-> King: Jsem nepsal nic o kolizi s ventilama,ale o kolizi s hlavou

Prosím rychlou pomoc, nejde mi natankovat plyn. Potřeboval sem sundat čelo, tak sem rozebral plnící hrdlo, ve kterým je kulička a pružinka. Ta pružinka mi vypadla, tudíž nevím jak tam byla. Z jedný strany je normální a z druhý strany je poslední závit zahnutý doprostřed. Když sem to dával dohromady, tak sem tam dal nejprve pružinku s tim zahnutím směrem ven(ke kuličce), pak sem tam dal kuličku a utáh. Je to tak dobře nebo ta pružinka má být opačně. Nic jinýho sem se systémem LPG nedělal, tak problém musí být tady 

-> Slavek: oba typy se dělaj na karb fáčko?
mě jde jen o mix, marně shánám použitý, na tento přišla nabídka za 200kaček, horší servis, to je kruté
mě jde jen o mix, marně shánám použitý, na tento přišla nabídka za 200kaček, horší servis, to je kruté

-> Slavek: Jak už bylo řečeno, to "vyboulení" LS pístů je asi 1mm, což při těch několika málo cm3 kompresního prostoru podstetně zvedne KP, ale neslyšel jsem, že by při uvedený kombinaci hrozila kolize pístu s ventilama.
-> arty: Tak to docela kuriozitka :) Obvykle se to chová přesně opačně. Nicméně by to mohlo ukazovat na hodně bohatou směs. Buď je vyšroubovanej šroub bohatosti na reduktoru nebo se dostal nějakej bordel z plynu na sedlo ventilu 2. stupně a ventil netěsní. Možná by stačilo jenom shodit víko reduktoru a vyčistit prostor pod membránou a hlavně ten ventilek....
-> arty: Tak to docela kuriozitka :) Obvykle se to chová přesně opačně. Nicméně by to mohlo ukazovat na hodně bohatou směs. Buď je vyšroubovanej šroub bohatosti na reduktoru nebo se dostal nějakej bordel z plynu na sedlo ventilu 2. stupně a ventil netěsní. Možná by stačilo jenom shodit víko reduktoru a vyčistit prostor pod membránou a hlavně ten ventilek....
-> Slavek: Jo někdo to tady v článku proměřoval STRESMAN myslím. Písty sou vypouklé jen o 1mm a těsnění pod hlavou ma zhruba 1.8 a při dotažení hlavy to klesne zhruba o 2 desetiny milimetru. Musím ještě nechat seřídít směs protože jsem se hrabal v karburatoru jinak to jede pěkně jen jsem špatně seřídil ventili takže to napravím jsou víc slyšet.
zdravim. no kdyš oddelam hadici podtlaku tak to nastartuje kdyš ji dam spatky tak se motor zdusi přicina???
-> spartra: Nu,jako lepší by se tvářil jednodírový mix,ale jezdil jsem s oběma druhama mixů a nepozoroval jsem nějaký rozdíl..Tak si netroufam říct o žádném z nich že je "lepší" nebo "horší".. Landi Hartog-co to je něco podobného jako ty mixy-že si taky netroufnu říct jestli je "dobrej" nebo "špatnej",ale prostě funguje. Jen se obávam že situace s náhradními díly bude trochu horší. 

nu chlapci, co děláte lpg
je lepší jedno nebo dvouděrový lpg mix na lekr?
co značka landi hartog?, mě nic neříká
daka za vysvetleni
je lepší jedno nebo dvouděrový lpg mix na lekr?
co značka landi hartog?, mě nic neříká
daka za vysvetleni

-> Tauren: To tam šlo?
Motor LS má písty vypouklé a pokud vím do klasické hlavy válců narážejí.. Nebo jsi provedl nějakou brutální ůpravu spalovacích prostorů pomocí rozbrusky?Už jsem to taky jednou viděl..
No ale co se vůle ventilů týče tak bych si nekomplikoval život a udělal je na 0,15 a 0,20 jak radí výrobce motoru



-> arty: Uff, už jsem se bál, že mám problém s chápaním psanýho textu - příště by bodla nějaká ta větná interpunkce
Ale k věci - nejsem si jistej, ale pokud odpojíš hadici (předpokládám tu tlustou od mixu), ztratíš podtlak, kterej ovládá velkou membránu, takže těžko z toho nějakej plyn vyloudíš. Zmáčnutí sytiče nuceně otevře ventil ovládanej velkou membránou, takže plyn funí ven.
Jestli je tam nějakej problém, typoval bych těsnost
hadičky mezi sáním a reduktorem (tenká) a nebo těsnost malý membrány v reduktoru. Navrhuju test, kdy odpojíš tenkou hadičku od náústku na sání a hubou vyrobíš podtlak. Pak ústí hadice ucpeš špičkou jazyka a ten podtlak se nesmí ztratit. Každopádně neuškodí zkrátit tu hadičku o ty roztažený konce a doplnit případně hadicový spony na oba konce (pokud nejsou). Kdyby se i potom podtlak ztrácel, je potřeba rozdeklovat reduktor a zkouknout malou membránu, hlavně její kovovou přírubu, která může bejt zdeformovaná (viz níže)....

Ale k věci - nejsem si jistej, ale pokud odpojíš hadici (předpokládám tu tlustou od mixu), ztratíš podtlak, kterej ovládá velkou membránu, takže těžko z toho nějakej plyn vyloudíš. Zmáčnutí sytiče nuceně otevře ventil ovládanej velkou membránou, takže plyn funí ven.
Jestli je tam nějakej problém, typoval bych těsnost
hadičky mezi sáním a reduktorem (tenká) a nebo těsnost malý membrány v reduktoru. Navrhuju test, kdy odpojíš tenkou hadičku od náústku na sání a hubou vyrobíš podtlak. Pak ústí hadice ucpeš špičkou jazyka a ten podtlak se nesmí ztratit. Každopádně neuškodí zkrátit tu hadičku o ty roztažený konce a doplnit případně hadicový spony na oba konce (pokud nejsou). Kdyby se i potom podtlak ztrácel, je potřeba rozdeklovat reduktor a zkouknout malou membránu, hlavně její kovovou přírubu, která může bejt zdeformovaná (viz níže)....
zdarvim pozad nevim cim to je ze mi nejede lpg oddelal sem hadici a kdys startuju plin vubec nejde a kdys zmacknu sitic tak stama de poradte mi cim to je
Díky všem za info
-> Slavek: Zrovna před víkendem jsem udělal takovou úpravu že jsem dal do klasický 120 motoru sadu z LS a nechal klasickou hlavu. Nentili jsem improvizně nastavil oba na 0.25 takže tu vůli ještě seřídím, ale jaká by byla nejlepší 0,15 a 0,20? Ptám se jen kvůli tomu že teď mám větší kompresi jestli se něco mění díky.
-> Slavek: Zrovna před víkendem jsem udělal takovou úpravu že jsem dal do klasický 120 motoru sadu z LS a nechal klasickou hlavu. Nentili jsem improvizně nastavil oba na 0.25 takže tu vůli ještě seřídím, ale jaká by byla nejlepší 0,15 a 0,20? Ptám se jen kvůli tomu že teď mám větší kompresi jestli se něco mění díky.
též seřizuju při 3t. ot/min, pak podle potřeby
je pravda, když tam byla 136 s kp 11,75:1 byli na škrtáku 2 otáčky, jelo to více než dobře
momentálně 135 s kp 10,9 je škrták na 3 otáčkách, nemůžu to doladit
přitom, ten motor je sestavenej před 3t.km
je pravda, když tam byla 136 s kp 11,75:1 byli na škrtáku 2 otáčky, jelo to více než dobře
momentálně 135 s kp 10,9 je škrták na 3 otáčkách, nemůžu to doladit
přitom, ten motor je sestavenej před 3t.km
-> Slavek: Já bych jenom podotknul, že tu metodu štelování je možná o kapánek lépe dělat s nastavením 3000 otáček na klapce, protože se to přeci jenom víc blíží reálnýmu provozu.
-> Tauren: Hlavně ať se vyloučí jiné vlivy a příčiny,tak zkontroluj a seřiď ale fakt precizně hlavně vůle ventilů,čistotu cívky,hlavice rozdělovače,odtrh(máš-li "dotykovej" rozdělovač) a svíčky a kabely,aby neměli najeto nějaký rekordní kilometry..
Já je třeba nekompromisně měnim po 10-12- tis.,tedy s olejem
A víš jak seřídit škrťák?Neporadim "o kolik otáček má bejt povolenej",protože to je auto od auta jinak.Ale poměrně dostatečně přesně se to dá nastavit asi takhle:Ohřej motor "na 80",roztoč ho na "čtvrt plynu",cca na 2000ot/min a zavírej škrťák až se začnou otáčky snižovat no a tak ho zas povoluj(pořád musíš držet rukou "čtvrt plynu"-nejlíp když tu páčku na karbci nějak podepřeš v té poloze..)a povoluj,až to začne zas "řvát" a atm kde to na "čtvrt plynu" nejvíc "řve,tedy nejvíc točí,tak vté poloze ten škrťák nech.Je to vlastně primitivní,takovej způsob seřízení,viď?



-> spartra: To jo,i ten je občas křivej..Ale fakt vyjímečně.Kdežto hliníkovej vždycky

-> Tauren: tak jestli jsi nestrhnul šrouby a máš dobrej volnoběh, neřeš to
ventilek byl identický jakopředcházející?
mě to chytí ale studený je to přidušený po startu-> Slavek: pro tebe ten kroužej je ocelovaj ale přesto sem ho rovnal

ventilek byl identický jakopředcházející?
mě to chytí ale studený je to přidušený po startu-> Slavek: pro tebe ten kroužej je ocelovaj ale přesto sem ho rovnal

-> spartra: Jestli myslíš páku v reduktoru tak ne jen jsem ji vyndal nasadil nový gumový ventilek a šup spátky jinak chtěl jsem říct že to teď vlastně studený nespustím vůbec. Jenom vzpomínám když jsem to nakopnul i při -17st.
Jo a ještě jedna věc asi jsem podělal ten střed reduktoru, kde je ten vstup hadičky jak vede od sacího potrubí k podtlaku jsou tam 4 malé imbusy jsem to hodně dotahoval a zjistil jsem že se to vykřivilo kokot.
-> Tauren: tak mě to studený drobet brblá, mno škrták mám podobně, stoupla i spotřeba, když dám méně zas to nejede.
ten sytič, dělal jsi něco s tou páčkou
ten sytič, dělal jsi něco s tou páčkou
Udělal jsem tu repasi reduktoru a starty mám ještě horší jak byli zlepšil se hodně volnoběh ten drží skoro hned po startu cca 5-10s. Škrťák mám otevřený zhruba na 3,5 otáčky. Máte nějaký tip co by mi mohlo pomoct? Jo a vždycky jsem to nakopl zmáčknutím LPG sytiče ten to nato ani neráguje
-> King:
Rád s tebou řešim otázky LPG,jako jeden z mála tady o LPG přecejen něco víš a naše spory jsou víceméně akademické





-> Slavek: To je aspoň chlapská odpověď :) Já taky ne :)
-> King: Nevim.Nejsem vynálezce reduktorů.
-> Slavek: Dobrá ....napsals:
"....Velikost podtlaku mění polohu té malé mebránky a její vrchní část s tím magnetkem u Lovtecu/Lovata a nebo takovym tim čůrem u BRC tvoří jakýsi proměnlivý "mechanický doraz" který vymezuje rozkmit membrány 2.st."
A teď myšlenkový pokus - když na feldě BMM (BRC AT90E) mám reduktor, kterej nemá "malou membránu", ale elektromagnet. Když zablokuju servo a nastavím směs, hádám, že auto asi uspokojivě pojede, není-liž pravda? ....a bez onoho "mech. dorazu"....
"....Velikost podtlaku mění polohu té malé mebránky a její vrchní část s tím magnetkem u Lovtecu/Lovata a nebo takovym tim čůrem u BRC tvoří jakýsi proměnlivý "mechanický doraz" který vymezuje rozkmit membrány 2.st."
A teď myšlenkový pokus - když na feldě BMM (BRC AT90E) mám reduktor, kterej nemá "malou membránu", ale elektromagnet. Když zablokuju servo a nastavím směs, hádám, že auto asi uspokojivě pojede, není-liž pravda? ....a bez onoho "mech. dorazu"....
-> King: Shrňme to:Regulace se děje na základě proměnlivosti podtlaku a na proměnlivosti sacího účinku motoru,závislém na otevření škrticí klapky a rychlosti proudění nasávaného vzduchu(popřípadě směsi) a vynálezce reduktoru zřejmě věděl jak ty hejblátka,otvory a membránky v reduktoru udělat tak,aby to bylo dobře
Neřešme,nepátrejme,nep
řepínejme
Stejně na tom nic nevylepšíme 





-> Slavek: Ale, ale! Souhlasím potud, že rychlost proudění je řekněnme 5 x nižší, než třeba při 4000rpm, ale při volnoběhu se vzduch pasíruje přes minikanálky systému volnoběhu a skoro úplně zavřený klapice, takže podtlak v místě snímání je poměrně velkej. Navíc si vzpomínám, že jsem kdysi v začátcích dělal pokus, kdy jsem tenkou hadičku na běžícím motoru odpojil a bleskurychle vytvořil podtlak hubou a volnoběh šlapal vesele dál. Proto se mi ta teorie o
vzájemným "souboji" membrán za provozu moc nepozdává
vzájemným "souboji" membrán za provozu moc nepozdává

-> King: Volnoběh-obě klapky zavřený,to jo,ale taky počet otáček motoru a tim pádem i nízká rychlost proudění vzduchu,tedy podtlak taky poměrně malý.Ale samozřejmě ne nulový. 

-> spartra: Tak to mne nic už nenapadá..Bych to musel asi spíš vidět.

-> Gryzly: tacometr těžko říct.
Gumy no jsou to klasický škoda 14 175/70 zimní. Myslím, že by ak lhá neměl.
Na leto je 13 175/70 tam to drobet šilhalo.
Ano bere se se převážně u jedné pumpy, je to podle km průběhu.
porád to nemůžu doladit jede to jak lemra občas na lpg
koupil jsem novej filtr do lpg ventilu nový o kruhy na šroubek, jěště zkusím srovant tu páku do roviny s reduktorem.
Gumy no jsou to klasický škoda 14 175/70 zimní. Myslím, že by ak lhá neměl.
Na leto je 13 175/70 tam to drobet šilhalo.
Ano bere se se převážně u jedné pumpy, je to podle km průběhu.
porád to nemůžu doladit jede to jak lemra občas na lpg
koupil jsem novej filtr do lpg ventilu nový o kruhy na šroubek, jěště zkusím srovant tu páku do roviny s reduktorem.
-> spartra: a neměří ti blbě tachometr, popřípadě nemáš nestandartní rozměr kol?
předpokládám že jako ostatní počítáš spotřebu podle ujetých km.
Proto jemi divný že mám spotřebu mezi 7 a 8 litry a na jiném autě jsem měl 10litrů.
předpokládám že jako ostatní počítáš spotřebu podle ujetých km.
Proto jemi divný že mám spotřebu mezi 7 a 8 litry a na jiném autě jsem měl 10litrů.
-> Slavek: i v sevisu se dá sehnat starší kousek, pro mě to není tak udivující
noha na plynu se mě nezdá, filtr novej, míra otevření škrtáku at doleva či doprava pod 10,5l lpg nejde
hadička po zkoušce nikde nesaje, volnoběh na benzin baj voko dobrý
už mě to sejří

noha na plynu se mě nezdá, filtr novej, míra otevření škrtáku at doleva či doprava pod 10,5l lpg nejde
hadička po zkoušce nikde nesaje, volnoběh na benzin baj voko dobrý
už mě to sejří

-> Slavek: Hmmm :)....Dobrá, zeptám se jinak: Volnoběh. Obě klapky karbu zavřený, pod klapkama poměrně slušnej podtlak - ten je "vedenej" k malý membráně. Otázka zní: v jaký poloze je malá membrána? Já tvrdím, že je na svým "dorazu" a dál už jít nemůže. Ale možná kecám hámotiny a proto bych rád věděl odkud čerpáš.....nemyslím lpg, ale konkrétně tenhle výklad činnosti reduktoru...
-> King: Ale je to tak.Velikost podtlaku mění polohu té malé membránky a její vrchní část s tím magnetkem u Lovtecu/Lovata a nebo takovym tim čůrem u BRC tvoří jakýsi proměnlivý "mechanický doraz" který vymezuje rozkmit membrány 2.st. a tím i délku času otevření ventilu 2.st. Takže ta proměnlivost podtlaku závislá na poloze škrtící klapky a otáčkách je část regulace množství plynu. Pak se také využívá sací učinek motoru v prostoru 2.st..ten též ovlivňuje pohyb membrány 2.st.