skoda.virt.cz
odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
14:16:51
07.09.2019
07.09.2019

Matthes, záškodník z TechWebu
-> radekp: Hehe snad ho nikdo nebude potrebovat/chtit pouzit na ohen :-
13:41:59
07.09.2019
07.09.2019

T
-> radekp 07.09.19 13:05:16: jsi dělal ?
13:05:16
07.09.2019
07.09.2019

radekp
At umi v garazi uhasit...
13:04:32
07.09.2019
07.09.2019

radekp
Darek pro svagra
13:45:01
06.09.2019
06.09.2019

Borderer
-> Bukaj: Podvozkový díly všecky pečlivě zabalim právě kvůli tomuhle efektu.
Jde mi hlavně o podlahu a karoserii jako takovou. Nemám náladu bejt upatlanej jako u škodovky i když pod feldu se zase tak často neleze, v podstatě není důvod.
-> Jarda/felda: Ten se mi právě neosvědčil, tvrdne a praská. :-/
edit: Na konkor 500 sem už koukal a prej je po zatuhnutí hodně tvrdej. Zkusím kouknout na ten resistin car - jde mi o to, že MLko vymeje časem voda - všechny dutiny přístupný zespod auta jsou suchý. Chci to plošně ošetřit na dobu "dokud nás STK nerozdělí" a ne to opakovat co rok/dva, právě kvůli tomu, že se to časem vymeje.
Jde mi hlavně o podlahu a karoserii jako takovou. Nemám náladu bejt upatlanej jako u škodovky i když pod feldu se zase tak často neleze, v podstatě není důvod.-> Jarda/felda: Ten se mi právě neosvědčil, tvrdne a praská. :-/
edit: Na konkor 500 sem už koukal a prej je po zatuhnutí hodně tvrdej. Zkusím kouknout na ten resistin car - jde mi o to, že MLko vymeje časem voda - všechny dutiny přístupný zespod auta jsou suchý. Chci to plošně ošetřit na dobu "dokud nás STK nerozdělí" a ne to opakovat co rok/dva, právě kvůli tomu, že se to časem vymeje.
12:25:26
06.09.2019
06.09.2019

Jarda/felda
-> Bukaj 06.09.19 08:13:53: nebo taky úplně obyčejný gumoasfalt na střechy 

08:13:53
06.09.2019
06.09.2019

Bukaj
-> Borderer: V dobách dávno minulých se na spodky používal buď Tlumex či Tlumex Speciál (šedostříbrná nátěrová hmota, z jejíž "vůně" se mi zvedá žaludek), od osmdesátých let inovovaný Tlumex Plast (černá furtlepící srágora na asfaltové bázi), který se prodává dodnes.
Případně na ochranu spodních partií auta je ještě Resistin Car - vosk s "asfaltem" a nějakým inhibitorem koroze či ještě bývával Konkor (tuším 500, nebo 800?)...
Ale z hlediska rozumné servisovatelnosti už i podvozkové díly stříkám výhradně Resistinem ML (nikoli ze spreje ale z plechovky - ve spreji je úplně něco jiného, i když se to jmenuje stejně) - v případě nutnosti servisních zásahů pak nejsem až za ušima od mastné černé srágory...
Případně na ochranu spodních partií auta je ještě Resistin Car - vosk s "asfaltem" a nějakým inhibitorem koroze či ještě bývával Konkor (tuším 500, nebo 800?)...
Ale z hlediska rozumné servisovatelnosti už i podvozkové díly stříkám výhradně Resistinem ML (nikoli ze spreje ale z plechovky - ve spreji je úplně něco jiného, i když se to jmenuje stejně) - v případě nutnosti servisních zásahů pak nejsem až za ušima od mastné černé srágory...

07:57:09
06.09.2019
06.09.2019

Borderer
Zatím jsem nic neudělal, ale rád bych.... Na užovce mám z dob kdysi dávno minulých celý spodek (na plastizolu) nastříkanej nějakou plastickou sračkou, která vůbec nejde dolů (ani z rukou). Tam kde to je, to nehnije a umí to i zpomalit korozi.... Netušíte, co to může být? Rád bych to samé aplikoval i na felicii, ale netuším po čem šáhnout, zatím jsem dělal vždy jen dutiny, ale momentálně jsem ve fázi, kdy začal plastizol praskat a rád bych, aby auto žilo, dokud neskončí stavební úpravy (2 - 4 roky dle STK).
16:12:21
02.09.2019
02.09.2019

hans1
Mohelničák? To bude asi ten kopec na kterém jsem zjistil že ten obstarožní tranzit na kterém jsem vezl dvě tuny a táhl na nebržděném další jednu tunu nejen že má slabý výkon ale i brzdy
.
.15:22:07
02.09.2019
02.09.2019

palinator
Mohelničák je nejefektivnější sjíždět tak, že langsam jízdou směrem nahoru člověk nechá ujet tu pomalou verbež před sebou, na vrcholu Mohelničáku člověk při 60 km/h vyřadí a celou cestu se těší z rychlosti 100-130 km/h až do Mohelnice. 

20:36:57
01.09.2019
01.09.2019

StepaNoFUN
-> Mr._Nosferatu: Tak pokud máš něco najeto, tak odhad... A vidíš jak moc to zrychluje. Samozřejmě se třeba plácnu Klíčiovák nechal jet i velkou 4 a občas sis ťuknul brzdu. Nahoru jsi jel tak velkou 3 (max.)... Když jsem potřeboval šetřit vzduch (kompresor skoro po smrti a chtěl jsem to dotáhnout domů), tak jsem ho jel malou 3 na motorovku a víc nebylo potřeba...
20:31:55
01.09.2019
01.09.2019

Mr._Nosferatu
-> StepaNoFUN: Ale jak poznáš na jaký kvalt jen dolů, když jsi tamtudy nejel nahoru ?
Na to jsem se ptal i učitele v autoškole a nedokázal smysluplně odpovědět.
Na to jsem se ptal i učitele v autoškole a nedokázal smysluplně odpovědět.
20:23:52
01.09.2019
01.09.2019

StepaNoFUN
-> Jozka 01.09.19 17:52:03: Když jsi to napsl, tak si to i vybavím podle toho OTK. Ale asi bych dost tápal... :-)
20:21:34
01.09.2019
01.09.2019

StepaNoFUN
-> bouchy: Hele je to jednoduchý. Stará poučka říká - "Čím nahoru, tím dolu." Platí to jak pro soupravy (klidně osobák s větším vlekem) tak náklaďáky. U sólo osobáku/dodávky si můžeš dovolit z kopce o kvalt nahoru v případě, že nejsi idiot a nebrzdíš celej kopec. Ale nabrzdit víc, povolit, počkat až se to rozjede...
20:08:40
01.09.2019
01.09.2019

Rori - zrušená registrace
Hotovo :)
18:12:08
01.09.2019
01.09.2019

Rori - zrušená registrace
.
18:11:35
01.09.2019
01.09.2019

Rori - zrušená registrace
Začal som rozoberať hlavu. Škoda 105 L.
18:01:34
01.09.2019
01.09.2019

Jozka
-> suri: Se párkrát vzal do ruky a obtisk byl fuč skoro beze zbytku.. Že cosi takovýho bylo na nových, jsem tím pádem zjistil až někdy koncem minulýho století - a to už jsem taky měl všude hevery hydraulický, i když spíš kvůli vratkosti, než pro prohnilost. Originální kus jsem snad naposled použil v roce 93, možná 94 u příležitosti defektu v Dejvicích..
17:54:33
01.09.2019
01.09.2019

suri
-> Jozka: môže byť no , ja si už na toto spomínam fakt matne a kedysi som takých pár pekných heverov vyhodil , vtedy sa to ešte bralo tak že keď sa s tým to auto nedá zodvihnúť tak je to naprd :D hold to už bývalo všetko parádne pohnité
17:52:03
01.09.2019
01.09.2019

Jozka
-> suri: Kdybych kdysi neměl kousek skoro nepoužívanej s téměř komplet obtiskem, taky bych možná tápal..
Mimochodem se jedná o dřevní verzi obtisku, to "objednací číslo" se používalo v dobách 1000MB a prvních kil..
Mimochodem se jedná o dřevní verzi obtisku, to "objednací číslo" se používalo v dobách 1000MB a prvních kil..
17:25:47
01.09.2019
01.09.2019

suri
-> Jozka: vidíš to ma nenapadlo
17:21:09
01.09.2019
01.09.2019

Jozka
-> Žiabrovak: / -> suri: Nálepka na hever..

16:54:16
01.09.2019
01.09.2019

suri
učil som Feliciu na naftu ale ráno mi nejak nechce fungovať , tak som to vytankoval , nový filter , sviečky ,umytie výfuku / bol ako rotačka v čipu/ a snáď to pôjde ...
16:03:45
01.09.2019
01.09.2019

bouchy
-> StepaNoFUN: Však proto jsem psal, že to dává smysl, tudíž, že 20 to není. Ta značka je tam minimálně od roku 2000, byť asi v nějakým novějším provedení. Stejně se vždy nezadaří.
-> King: Vždyť při brzdění motorem šetříš oboje - jak brzdy, tak kapky benzínu. Btw i když to ženu, tak pod kopcem a nadále jsou čísla o dost lepší. Dneska už uvařený brzdy u osobáku asi nehrozej, leč situace za dob bubnů v 1000MB i starších kreacích byla jiná; kdežto silnice je furt tatáž.
-> Bery: To nekurvit si autí znamená, že brzdnou práci bude konat přívěs? Takovým bych doporučil aby seděli doma. Jestli se bojej o brzdy, spojku, podvozek, motor.
-> King: Vždyť při brzdění motorem šetříš oboje - jak brzdy, tak kapky benzínu. Btw i když to ženu, tak pod kopcem a nadále jsou čísla o dost lepší. Dneska už uvařený brzdy u osobáku asi nehrozej, leč situace za dob bubnů v 1000MB i starších kreacích byla jiná; kdežto silnice je furt tatáž.
-> Bery: To nekurvit si autí znamená, že brzdnou práci bude konat přívěs? Takovým bych doporučil aby seděli doma. Jestli se bojej o brzdy, spojku, podvozek, motor.
15:47:15
01.09.2019
01.09.2019

King
-> Luky: Vysvětli to starýmu karbu
A nemalá část "stříkačkářů " stejně netuší která bije.
A nemalá část "stříkačkářů " stejně netuší která bije.15:40:35
01.09.2019
01.09.2019

Luky
-> King 01.09.19 15:23:24: jako že na neutrál? To moc nešetříš, se zařazeným kvaltem to bere 0
15:23:24
01.09.2019
01.09.2019

King
-> Bery: No jo, ale u vlastního osobáku na dovolený jaksi nevidím důvod proč si zničit brzdy kvůli ušetřenejm pár kapkám benzínu :-)
08:26:08
01.09.2019
01.09.2019

Bery
-> King: když máš cizí návěs, tak proč si kurvit auto - aspoň co rikaj někteří... já mám.na mohelnicak krásný vzpomínky s barkasem. Povedlo se mi vyřadit a na hrbu jsem vezl rapida. přes 120 jsem tam měl určitě... a při návratu z ecce homo bez spojkovyho pedalu.
08:05:09
01.09.2019
01.09.2019

suri
-> Žiabrovak: ťažné nie?
21:42:48
31.08.2019
31.08.2019

King
-> bouchy: To je beznej mód jezdeni prazdninovych mimonu. Treba v Jachymove na dovoleny takhle smrdely brzdy snad kazdymu tretimu pilotovi. Prece nebudou trapit motor tak vysokejma otackama :-)
20:10:48
31.08.2019
31.08.2019

StepaNoFUN
-> bouchy: Tak těch 20 dle mě není pravda. Jelikož by to melo bejt (velká?) 2 a motorovka, která funguje nejlím v max. otáčkách motoru, tak je to někde mezi 40-60...
19:27:30
31.08.2019
31.08.2019

bouchy
-> StepaNoFUN: Jenže tohle se má týkat náklaďáků, na což narážim. Tam by "prostě dvojka" znamenala míň jak 20 km/h. Jezdí se tam asi 60-80, což znamená vyšší řadu. Trojku tam jezdím taky a někdy se nestačím divit, co tam majitelé ŘP provádějí - "pro jistotu" pálí brzdy celý sjezd, bez přerušení a někdy mám pocit že snad na neutrál...
16:38:08
31.08.2019
31.08.2019

StepaNoFUN
-> bouchy: Mohelničák... :-) S transitem jsem to jel trojkou v pohodě a na konci s prakticky studenejma brzdama....
16:11:51
31.08.2019
31.08.2019

bouchy
Po dnešní první tříodinovce jsem už asi pochopil co znamená tahle cedule a že lze obhájit její smysl... www.google.com/maps/.../d
ata=!3m6!1e1!3m4!1smapJ3zL
B_siuT6yoPfZyFw!2e0!7i1331
2!8i6656 (je to z vyšší řady, takže moje představa z osobáku o dvojce byla tak max 40 km/h) 

15:13:15
31.08.2019
31.08.2019

SO545
-> minno 31.08.19 13:55:47: tiez by som par harkov nasal ak to bude mozne...
15:05:44
31.08.2019
31.08.2019

Žiabrovak
-> minno: Krása
tá vpravo dole s tým nápisom 500 kg sa kam lepila?
tá vpravo dole s tým nápisom 500 kg sa kam lepila?15:01:19
31.08.2019
31.08.2019

Tomáššš
-> minno 31.08.19 13:55:47: ďakujem vedúci 

13:55:47
31.08.2019
31.08.2019

minno
Dal dokopy vyrábanú sadu štítkov na Š100

10:13:26
31.08.2019
31.08.2019

Eidy
-> isti: Přes noc to v plechovce asi neztvrdne, aspoň epoxidová to neudělá. Ale za pár dnů jo.
07:50:28
31.08.2019
31.08.2019

isti
Včera som kúpil dvojzložkovú farbu a chystám sa s tým štetcom napatlať zopár dielov na nápravy.Vraj je to základ a vrch v jednom,značka TEMADUR a mám k tomu zvlášť tužidlo(0.15l)
Kolko tužidla mám dať do 1l farby?V návode som to nenašiel.Ak namiešám celý liter a nespotrebujem tak to dozajtra stvrdne v plechovke?
Kolko tužidla mám dať do 1l farby?V návode som to nenašiel.Ak namiešám celý liter a nespotrebujem tak to dozajtra stvrdne v plechovke?
08:49:51
29.08.2019
29.08.2019

Borderer
-> david 105: Tohle bylo cca 750kg. Chtěl sem tunu, ale tohle jim vychází akorát na lžíci nakladače.
Skoro mne mrzí, že nemám cestou domů kopec, docela by mne zajímalo, jak by si s tím felda poradila. Z kopce dolů to na suchu brzdí jako naložená užovka bez posilovače...za mokra bych si to asi netroufnul, aby to nezačalo strkat auto kam nemá.
Skoro mne mrzí, že nemám cestou domů kopec, docela by mne zajímalo, jak by si s tím felda poradila. Z kopce dolů to na suchu brzdí jako naložená užovka bez posilovače...za mokra bych si to asi netroufnul, aby to nezačalo strkat auto kam nemá.07:13:06
28.08.2019
28.08.2019

Luky
-> Borderer: to ten náklad nemáš přivázaný? 

22:19:31
27.08.2019
27.08.2019

vhml
-> StepaNoFUN 27.08.19 22:11:33: na hromadě s balíkama? 

22:11:33
27.08.2019
27.08.2019

StepaNoFUN
-> Matthes, záškodník z TechWebu: By mě zajímalo, kde bys vzal každej měsíc seno. :-D
22:02:13
27.08.2019
27.08.2019

Matthes, záškodník z TechWebu
Dobrá volba. Vlek bez rámu je napiču, tak na seno jednou za měsíc...
21:56:48
27.08.2019
27.08.2019

david 105
-> Borderer: ja som kúpil starý Pongratz gpa 200 (má rám) a ten zvláda bez problémov 950kg


21:43:40
27.08.2019
27.08.2019

Borderer
První zatěžkávací zkouška nového vozejku. Pro začátek 0,5m3 štěrku a vozejk se oproti obyčejným agadosum chová úžasně. Nevlní se, rám se na retarderech ani nehnul, nelezou z něj žádný zvuky. Zítra frčím při další furu. :-D
21:00:45
27.08.2019
27.08.2019

isti
-> minno: Neveríš?
Možno mám pár fotiek v mobile.
Dnes som bol u jedného priekupníka v okrese LV a našťastie som sa ovládol a kúpil iba jeden nový karburátor
.Ak by niekto potreboval nový originál pravý predný blatník na M-ko aj pre M1 za 125€ tak môžem poskytnúť kontakt.
Možno mám pár fotiek v mobile.Dnes som bol u jedného priekupníka v okrese LV a našťastie som sa ovládol a kúpil iba jeden nový karburátor
.Ak by niekto potreboval nový originál pravý predný blatník na M-ko aj pre M1 za 125€ tak môžem poskytnúť kontakt.13:42:01
27.08.2019
27.08.2019

minno
-> isti 25.08.19 13:36:04: to chce foto opráv :)
20:43:21
25.08.2019
25.08.2019

castrol
-> isti: vskutku "pekne" vyuzita dovolenka
