-> King: Heh, zajimavy. No posledni pevnou linku mam na stole v praci. Da se tim volat i ven, ale hlavne si volame v ramci baraku. Mam dojem, ze tam pulzni volba je aktivni... To bych si tam mohl dat klasickej starej telefon? Neni narocnejsi, jak ty elektronicky potvory?
EDIT: To me udivilo, ze v tom telefonu v praci jsou baterky, ktery zivi displej. Kdyz tam baterky nejsou, telefon funguje, ale nevidim, kdo mi vola...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> Matthes, záškodník z TechWebu 14.04.24 10:22:24: Zalezi, kde ta vase "pevna " konci. Spousta ucastnilu sla do "velkych ustreden " pres tzv. pristupovy site, kde to novejsi zelezo sice ma karty pro POTS (klasicka telefonie), ale treba uz pulzni volbu nepodporuje nebo ji ma zakazanou. Ale uplne mrtvy to neni, protoze treba vyrobci VoIP bran u nekterych modelu pulzni volbu jeste podporujou. Z nostalgie jeste provozuju fousatej VoIP telefon a starej bakelitovej aparat s rotacni ciselnici by byl v obejvaku stylovej 

-> Jirik_Tuňák1983: Jsi šel ze z Plzně do Budějic?
-> David29 13.04.24 22:35:34: Jsi mohl říct a cestou mi přiložit 3 m slunečník z bazoše. 

-> King 14.04.24 08:18:17: Doma jsme meli toto a jak vymenili ustrednu, tak jsem to musel prepnout na tonovou volbu, jinak sem si nezavolal...
-> Bukaj 12.04.24 08:21:33: Vsechny telefony pro tzv. pevnou linku jsou z principu analogovy
-> StepaNoFUN 12.04.24 09:51:48: Uz jsem skoro 20 let mimo obor, ale klasicka "pevna linka " (POTS) by porad mela pulzni volbu podporovat, protoze to snad porad beha na stejnym zeleze uz od devadesatek (EWSD Siemens nebo Alcatel S12). Problem bude spis s HW tech telefonu s rotacni ciselnici, kdy se to uz po tech letech treba nevejde do casovy specifikace pro pulzni volbu.


-> StepaNoFUN 12.04.24 09:51:48: Uz jsem skoro 20 let mimo obor, ale klasicka "pevna linka " (POTS) by porad mela pulzni volbu podporovat, protoze to snad porad beha na stejnym zeleze uz od devadesatek (EWSD Siemens nebo Alcatel S12). Problem bude spis s HW tech telefonu s rotacni ciselnici, kdy se to uz po tech letech treba nevejde do casovy specifikace pro pulzni volbu.
Podle me to fakt nepujde... Toho casu jsem prave musel zrusit druhej telefon u rodicu, kterej jsem mel z nostalgie ten vytaceci... A ten "moderni" jsem musel prepnout na tonovou volbu.
-> Bukaj: podle mne ne. Neverim, ze tyhle novy ustredny zvladaj pulsni volbu. Protoze s prichodem tonovy se tohle pomalu vytratilo.
Ale treba se mylim. Napriklad King by nam o tom asi mohl rict vic.
Ale treba se mylim. Napriklad King by nam o tom asi mohl rict vic.
-> StepaNoFUN: To jako dneska už nejde normálně telefonovat analogovým telefonem?

-> StepaNoFUN: mám svojí PU
-> Robert 106 10.04.24 20:23:07: To jeste nejaka ustredna zvladne pulsni volbu?
-> minno: Jen zlomek toho co mám. Ty vrchní jsou funkční a s oranžovým rád volám.
-> Petrson: To je Nokia E52, u mňa posledný tlačítkový mobil (do 2017).
-> minno: pěkné, zvlášt N7110, jen přemýšlím co je v prvním řádku 2 zprava za nokiu nějaká řada E?
Doma robil poriadky a v práci doplnil zbierku starých mašiniek

-> ajok: áno, predok je pod prahmi ka kolách, a zadok aktuálna na ťažnom a z boku znpravejnstrany este jeden “krokouš” ked som to dvihal tak som ho tam pre istotu nechal.
Prečo by si sa bál? Prázdna kasňa bez motoru je lahučká.
Takze chystáš “apdejd” hej? :) paráda
Tiež planujem úpravu bŕzd, akurat brzdovku som si este nezvolil. Tolko roboty, ze na to jej ešte čas u mňa.
Prečo by si sa bál? Prázdna kasňa bez motoru je lahučká.
Takze chystáš “apdejd” hej? :) paráda
Tiež planujem úpravu bŕzd, akurat brzdovku som si este nezvolil. Tolko roboty, ze na to jej ešte čas u mňa.
-> JuroSport 29.03.24 19:41:59: ty kozicky mas pod taznym? to bych mel strach, jinak ja se chystam na zadni na funce a na MTX, asi to rozeberu najednou, na funce jeste udelat rovnou i tazny a rovnou do obouch aut dat silikonovou brzdovku, zrepasovany predni trmeny uz mam a na zadek taky skoro vse, jen rozebrat, opiskovat, natrit a slozit :).
Na MTX jsem predni napravnici daval zinkovat pred asi 17 lety a ted mi na STK identifikoval lehce natrzenej silent ramene.
Jinak kotouce sedi na naboj, ted jeste dodelat ten zbytek sirokejch 4 pistu... :)
Na MTX jsem predni napravnici daval zinkovat pred asi 17 lety a ted mi na STK identifikoval lehce natrzenej silent ramene.
Jinak kotouce sedi na naboj, ted jeste dodelat ten zbytek sirokejch 4 pistu... :)
-> Václav Vašák: áno, aj.
-> minno 29.03.24 12:50:59: na dojetí na geometrii?
-> Robert 106: To kolečko na hřídelce číselníku mi připadá nějaké menší - nebo klame fotka?
-> Robert 106: 3d tlač?
-> Bery: našels?
-> Bukaj: Jo je to strašný neštěstí, hlavně byl tento tlumex asi pravidelně ástříkám přes bahno a případný rez se řešila věší vrstvou, takže místy dosahuje vrstva až 1 cm.
Třeba podběhy. Dolů se to musí odsekávat špachtlí a kladivem. Aby bylo dílo zkázy dokonáno tak dutiny nosníky a pod. byly vystříkávány obrovským množstvím rezistinu, takže tvoří směs s bahnem a jehličím. Fungovalo to přesně obráceně a fakt špatně se to z auta dostává a při vaření to ochotně teče a hoří. Prakticky znehodnocený auto - všichni to v bazaru poznali a nechali tam ten šrot stát, jenom mě to z nějakého důvodu padlo do oka a topím v tom hromadu peněz a ještě víc času.
Třeba podběhy. Dolů se to musí odsekávat špachtlí a kladivem. Aby bylo dílo zkázy dokonáno tak dutiny nosníky a pod. byly vystříkávány obrovským množstvím rezistinu, takže tvoří směs s bahnem a jehličím. Fungovalo to přesně obráceně a fakt špatně se to z auta dostává a při vaření to ochotně teče a hoří. Prakticky znehodnocený auto - všichni to v bazaru poznali a nechali tam ten šrot stát, jenom mě to z nějakého důvodu padlo do oka a topím v tom hromadu peněz a ještě víc času.
-> Robert 106: To bude klasickej Tlumex Plast, ne?
Jako ochrana zdravých částí je fajn, ale když se s tím (ostatně jako s čímkoli jiným) "ošetří" špinavý, narezlý či vlhký povrch, tak to takto dopadá. To spodní rameno bylo zjevně v místě, kde se opírá pružina a kde je chycen tlumič, plné bahna...
Jako ochrana zdravých částí je fajn, ale když se s tím (ostatně jako s čímkoli jiným) "ošetří" špinavý, narezlý či vlhký povrch, tak to takto dopadá. To spodní rameno bylo zjevně v místě, kde se opírá pružina a kde je chycen tlumič, plné bahna...

-> Bukaj: Ramenům "pomohl" ten antikorozní nástřik nějaké svinstvo + asfalt. Auto od ledna stojí v garázi a i tak to bylo místy mokré pod tím asfaltem
Když jsem to koupil (auto) tak to vypadalo OK akorát o dost větší. Po 3 tis ježdění to začalo opadávat a pod 4mm vrstvou něčeho černého co se nedá umýt z podlahy v předsíni a všude se to lepí zbyla jen rezavá žiletka.
Ramena a vrchní čepy jsou pryč. Nápravnice je zespodu úplně Ok po dosekání asfaltu špachtlí a kladivem je pod tím originál černá. Z vrchu to trochu chycený je al šroubovák se mi tím prohnat nepodařilo takže asi OK
Dobré ale je že alespoň karoserie vepředu je kupodivu zdravá, vzadu jsem dost vařil a zadní náprava byla dost stejná, podélný rameno už tak drželo pohromadě jen silou vůle :-)
Když jsem to koupil (auto) tak to vypadalo OK akorát o dost větší. Po 3 tis ježdění to začalo opadávat a pod 4mm vrstvou něčeho černého co se nedá umýt z podlahy v předsíni a všude se to lepí zbyla jen rezavá žiletka.
Ramena a vrchní čepy jsou pryč. Nápravnice je zespodu úplně Ok po dosekání asfaltu špachtlí a kladivem je pod tím originál černá. Z vrchu to trochu chycený je al šroubovák se mi tím prohnat nepodařilo takže asi OK
Dobré ale je že alespoň karoserie vepředu je kupodivu zdravá, vzadu jsem dost vařil a zadní náprava byla dost stejná, podélný rameno už tak drželo pohromadě jen silou vůle :-)
-> Bukaj 25.03.24 06:47:55: Ne nutně - našel jsem misku téměř takhle, na tom samým rameni i totálně vymletý "oko" pro spodní hlavu svisláku - a zbytek nápravy dodnes jezdí..
-> Robert 106: 

-> Robert 106: Z takové nápravy budou použitelná asi jen ložiska kol a skříň řízení, ne?

-> Bukaj: Jsem v těsném závěsu za tebou, jen ramena mají ještě troch povrchové rzi.
-> OTA-MTX: ja myslím, že je někde oprenej hotovej...po víkendu po něm kouknu
-> Bery: nechceš radši sochat můj?

na takový hodně podobný eRko tu teď sochám výfuk...
-> Bukaj: ja uz mám 2 sady hotový a doufám,že to s nima už dojezdim.

-> Bery: Já to dělat nebudu, ale jestli chceš, tak ta ramena ti daruju 

-> Bukaj: bude se ti to líp odbrušovat až budeš dělat unibaly:-)
-> Jarda/felda 13.03.24 21:44:55: klidne bych se jich ujmul :), ja mam jen jedny pripraveny na LUXe...
-> Bukaj 13.03.24 21:08:58: To jsem ještě neviděl.. a to jsem i ramena, co byly celkově na kaši, nejspíš úplně pokaždý před zahozením rozkládal na prvočinitele. 

-> Bukaj 13.03.24 21:07:41: V podobnom stave mám ja jedno "oko" spodného ramena a to tam tie ramená mám myslím že 11 rokov, vtedy boli pieskované a natierané a jazdené asi len 2 roky v soli.
Mám v pláne to skúsiť opraviť na aute, som zvedavý čo z toho bude...
Mám v pláne to skúsiť opraviť na aute, som zvedavý čo z toho bude...