skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
12:00:31
31.03.2020
31.03.2020
minno
Nechápem, prečo všetci do hrebeňa starých škodoviek pcháte vazelínu, keď tam patrí olej...
11:37:36
31.03.2020
31.03.2020
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 31.03.20 10:52:42: jj, manzety mam ty od Tebe se slepici, tak dam pp90H, ikdyz tu mam pp80H a mozna i 85w140H bych jeste trochu nasel
11:22:12
31.03.2020
31.03.2020
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bukaj: Jo, to máš recht... Nedával si tam ty sám A00? :-)
10:52:42
31.03.2020
31.03.2020
Bukaj
-> dragon_cb_cz 31.03.20 09:34:06: Na co tím narážíš? Ještě, že mám v úschově ten Tvůj výstružník
-> Jarda - zrušená registrace 31.03.20 09:43:35: 150 ccm SAE 90
-> Matthes, záškodník z TechWebu 31.03.20 10:00:25: Olejem bobtnají pouze nekvalitní druhovýrobní manžety, originály a kvalitní druhošky (třeba ten mnou doporučovaný Gomet) s tím nemají problém
-> Jarda - zrušená registrace 31.03.20 09:43:35: 150 ccm SAE 90
-> Matthes, záškodník z TechWebu 31.03.20 10:00:25: Olejem bobtnají pouze nekvalitní druhovýrobní manžety, originály a kvalitní druhošky (třeba ten mnou doporučovaný Gomet) s tím nemají problém
10:00:25
31.03.2020
31.03.2020
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda: Osobne davam do rizeni plasticke mazivo, olejem bobtnaj manzety.
09:43:35
31.03.2020
31.03.2020
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 31.03.20 08:39:33: jj, diky, tak to snad pujde, pak jeste sehnat vystruznik, uvidim podle stavu...
nepamatujes si mnozstvi toho oleje? myslim, ze jsem nekdy nekde cetl 0,25l ale ted nevim, jestli to nebylo u lady do prevodky - tu vzdy naleju plnou, tam to neresim
-> dragon_cb_cz 31.03.20 09:34:06: a to uz Ti tam stala ta ovce...
nepamatujes si mnozstvi toho oleje? myslim, ze jsem nekdy nekde cetl 0,25l ale ted nevim, jestli to nebylo u lady do prevodky - tu vzdy naleju plnou, tam to neresim
-> dragon_cb_cz 31.03.20 09:34:06: a to uz Ti tam stala ta ovce...
09:34:06
31.03.2020
31.03.2020
dragon_cb_cz
-> Bukaj 31.03.20 08:23:05: Ne, na to fakt asi mají nárok, při tvém způsobu používání.
Jinak mě dneska Facebook přinutil zavzpomínat, jaký to bylo, když jsem ještě jezdil škodovku jako spotřebák (resp. když jsem na to tenkrát GLS-u začal chystat). Stejně jako dneska - den před tím krásně a ráno, když jsem chtěl jít měnit výfuk, to vypadalo takhle:
Jinak mě dneska Facebook přinutil zavzpomínat, jaký to bylo, když jsem ještě jezdil škodovku jako spotřebák (resp. když jsem na to tenkrát GLS-u začal chystat). Stejně jako dneska - den před tím krásně a ráno, když jsem chtěl jít měnit výfuk, to vypadalo takhle:
08:41:43
31.03.2020
31.03.2020
Bukaj
-> palinator 31.03.20 08:15:25: Takže cestou z Mototechny navštívit Kovošrot?
08:39:33
31.03.2020
31.03.2020
Bukaj
-> Jarda - zrušená registrace 30.03.20 19:04:06: Jestli myslíš svislák na autě, tak rejdovou hlavici vyndáš v pohodě po odpojení kuláku z řídící páky a sundání brzdiče(spodní excentr zůstane na rameni), pokud chceš i samotný svislák ven, tak pokud nejde ten horní čep dobrovolně, tak flexa s tenkým řezným kotoučem (1 mm na nerez) a zbytky z ramene odvrtat akučkou
-> minno 30.03.20 19:49:41: Olej měním s převodovkou
Ne, vážně - mám kanystr s popiskem "převodový olej - záběh" a ten vždy naleju do převodovky, kterou jsem měl rozhozenou a něco v ní měnil. Po nějaké době (až je čas) to vypustím a zase sleju do toho kanystru, po usazení hrubých nečistot z otěru je ten olej jako nový. Pak dám novou náplň a vím, že bych ji měl vyměnit do roka a do dne (těch +-40 tisíc najedu za rok).
Ale jak mám dvě červené stotřicítky, tak se mi občas pomíchá, co jsem u které dělal a občas z tohoto důvodu na něco zapomenu, protože jsem to už přece dělal (ale nedojde mi,. že na druhém autě, které stojí v garáži)
A drobnosti se mi na tom většinou nekazí. Štvalo mne nespolehlivé přepínání LPG/benzin, ale to jsem teď snad definitivně vyřešil nahrazením čínských komponent československými
Jinak se na tom kazí spíš estetické věci - ta koroze, která leze pod lakem, sem tam něco začne vrzat či chrastit v interiéru a věci, které podělám sám ať už machrováním (to přece škodovka musí projet) nebo jiným neuváženým zásahem
-> minno 30.03.20 19:49:41: Olej měním s převodovkou
Ne, vážně - mám kanystr s popiskem "převodový olej - záběh" a ten vždy naleju do převodovky, kterou jsem měl rozhozenou a něco v ní měnil. Po nějaké době (až je čas) to vypustím a zase sleju do toho kanystru, po usazení hrubých nečistot z otěru je ten olej jako nový. Pak dám novou náplň a vím, že bych ji měl vyměnit do roka a do dne (těch +-40 tisíc najedu za rok).
Ale jak mám dvě červené stotřicítky, tak se mi občas pomíchá, co jsem u které dělal a občas z tohoto důvodu na něco zapomenu, protože jsem to už přece dělal (ale nedojde mi,. že na druhém autě, které stojí v garáži)
A drobnosti se mi na tom většinou nekazí. Štvalo mne nespolehlivé přepínání LPG/benzin, ale to jsem teď snad definitivně vyřešil nahrazením čínských komponent československými
Jinak se na tom kazí spíš estetické věci - ta koroze, která leze pod lakem, sem tam něco začne vrzat či chrastit v interiéru a věci, které podělám sám ať už machrováním (to přece škodovka musí projet) nebo jiným neuváženým zásahem
08:31:42
31.03.2020
31.03.2020
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 31.03.20 08:23:05: aha, ja tam mel vazelinu, no ted dam smes hypoidniho prevodaku a nejakych vazelin, hypoidni, protoze dochazi smykovemu treni hrebenu a podpery a i to tam mam pekne vydrene, kolik ho tam davas? nejake presne predepsane mnozstvi? jen mam strach, ze mi nekde potece, treba prave kolem te podpery
jo na panvickach to musi byt z tech cepu, ale ty jsou leskle, asi otrene, u jednoho smerem k panvicce citim trochu zvlneni, co by taky clovek chtel u rizeni, ktere ma k 600tis.km
Nj, ty svislaky, me na STK rekl jen pravej a to jsem mu sam rekl, ze kdyz couvam a dupnu na brzdu, ze se mi na predku neco nezda, tak doufam jen vymenit pouzdro (snad jen spodni), taky jsem je mazal. Myslis, ze je realne to udelat na aute po demontazi excentru dole, ze bych to z cepu cele vytahl?
-> palinator 31.03.20 08:15:25: v ulici mela jedna 130 pul mega a do srotu sla kvuli korozi, ten clovek se v tom nikdy nevrtal, ani by to nedokazal, nebyla na LPG, co vim akorat tam uz nebyl puvodni motor, prev. ano
jo na panvickach to musi byt z tech cepu, ale ty jsou leskle, asi otrene, u jednoho smerem k panvicce citim trochu zvlneni, co by taky clovek chtel u rizeni, ktere ma k 600tis.km
Nj, ty svislaky, me na STK rekl jen pravej a to jsem mu sam rekl, ze kdyz couvam a dupnu na brzdu, ze se mi na predku neco nezda, tak doufam jen vymenit pouzdro (snad jen spodni), taky jsem je mazal. Myslis, ze je realne to udelat na aute po demontazi excentru dole, ze bych to z cepu cele vytahl?
-> palinator 31.03.20 08:15:25: v ulici mela jedna 130 pul mega a do srotu sla kvuli korozi, ten clovek se v tom nikdy nevrtal, ani by to nedokazal, nebyla na LPG, co vim akorat tam uz nebyl puvodni motor, prev. ano
08:23:05
31.03.2020
31.03.2020
Bukaj
-> Jarda - zrušená registrace 30.03.20 16:07:37: Ty pánvičky snad nemůžou zreznout, vždyť jsou plastové, ne? Pokud jsou rezaté, tak jedině, že by do řízení vnikla někudy vlhkost a dostala se ke kulovému uložení řídících tyčí...
...ty pánvičky, respektive ty koule řídících tyčí namažu při montáži stejným mazivem, jako hřeben. Vzhledem k tomu, že u škodovek používám dle originálního předpisu olej, tak je to smáčené dostatečně při přelévání oleje z manžet v rejdu...
-> dragon_cb_cz: dále nečte ;-)
Mně zase nepotěšilo, že jsem při přezouvání na letní zjistil vůle v obou rejdových čepech - a to jsem je relativně nedávno dával nové (tak před 4 lety?) a pravidelně 2x ročně mazal. Ale zase za tu dobu na nich je cca 160 tisíc po středočeských tankodromech a nemalá část i po nezpevněných cestách. A to jsem si říkal, že ty svisláky dělám u tohoto auta naposledy
Nicméně předpokládám, že bude potřeba jen vyměnit pouzdra a svisláky budou zdravé.
...ty pánvičky, respektive ty koule řídících tyčí namažu při montáži stejným mazivem, jako hřeben. Vzhledem k tomu, že u škodovek používám dle originálního předpisu olej, tak je to smáčené dostatečně při přelévání oleje z manžet v rejdu...
-> dragon_cb_cz: dále nečte ;-)
Mně zase nepotěšilo, že jsem při přezouvání na letní zjistil vůle v obou rejdových čepech - a to jsem je relativně nedávno dával nové (tak před 4 lety?) a pravidelně 2x ročně mazal. Ale zase za tu dobu na nich je cca 160 tisíc po středočeských tankodromech a nemalá část i po nezpevněných cestách. A to jsem si říkal, že ty svisláky dělám u tohoto auta naposledy
Nicméně předpokládám, že bude potřeba jen vyměnit pouzdra a svisláky budou zdravé.
08:15:25
31.03.2020
31.03.2020
palinator
-> minno:
Taky to bylo nejlepší využití těchto vozů, hodit to do šrotu dřív, než se začnou srát miliony kravin.
Taky to bylo nejlepší využití těchto vozů, hodit to do šrotu dřív, než se začnou srát miliony kravin.
08:12:05
31.03.2020
31.03.2020
minno
-> palinator 30.03.20 20:14:20: celý život á 80 tkm a potom rovno generálka, alebo šrot
20:28:02
30.03.2020
30.03.2020
Jarda - zrušená registrace
-> Jirik_Tuňák1983 30.03.20 20:25:19: hele na tu predni napravu jsem nesahnul, kdyz nebudu brat krajni cepy a brzdy 15 let a 350tis.km STK na dva roky to dostalo, ale rekl mi, co by bylo dobre udelat
20:25:19
30.03.2020
30.03.2020
Jirik_Tuňák1983
-> Jarda - zrušená registrace 30.03.20 19:04:06: Jel jsem na telefonu vocpoda, ale když už jsem necítil palec a furt jsem ještě nebyl na začátku té encyklopedie závad, už jsem věděl, kdo je pisatelem.
20:24:37
30.03.2020
30.03.2020
Jarda - zrušená registrace
-> minno 30.03.20 20:05:40: ja ho dal i do 5q 4x4, ten uhlovej prevod ma asi 2dcl, tak to vzdy po 30 tis.km upustim a naleju do prev., aby natekl novej, protoze v tom uhlovym prevodu ho mam takovej vzdy horsi, stejne je divne, ze 6q 4x4 ma ten uhlovej prevod asi dvojnasobnou napln do 6q se musi davat origo olej a v uhlovym prevodu je stale peknej, origo 6q (ma byt i pro 5q 4x4) tak s nim mi to hur radilo, nez s timdle castrolem, tak jsem ho zas vypustil a schoval na nekdy na vymenu na 6q
20:14:20
30.03.2020
30.03.2020
palinator
-> minno:
A reálně ten převodovej olej nevyměnil za celej život auta skoro nikdo a taky to jezdilo.
A reálně ten převodovej olej nevyměnil za celej život auta skoro nikdo a taky to jezdilo.
20:05:40
30.03.2020
30.03.2020
minno
-> Jarda: To som uviedol len ilustračne. Ale podľa Andrta sa má prev. olej meniť každých 40 tkm, ale to platí asi len pre PP80/90.
Ja mám Castrol teraz aktuálne len asi 13 tkm, už tak veľa nejazdím. Ale predtým som menil prevodový olej aj častejšie (ani nie tak menil, ako zamieňal ), ale to len z dôvodu testov iných olejov :)) A všetko bolo nahovno, Castrol Syntrans Transaxle 75W90 zvíťazil a už nad tým viac nebudem špekulovať. Ale po 40 tkm ho kľudne znova vymením. U mňa sú to teraz tak 4 roky.
Ja mám Castrol teraz aktuálne len asi 13 tkm, už tak veľa nejazdím. Ale predtým som menil prevodový olej aj častejšie (ani nie tak menil, ako zamieňal ), ale to len z dôvodu testov iných olejov :)) A všetko bolo nahovno, Castrol Syntrans Transaxle 75W90 zvíťazil a už nad tým viac nebudem špekulovať. Ale po 40 tkm ho kľudne znova vymením. U mňa sú to teraz tak 4 roky.
19:54:22
30.03.2020
30.03.2020
Jarda - zrušená registrace
-> minno 30.03.20 19:49:41: Ty menis po 40 Castrol ST 75W90? to ja uz na nem mam 50 a rikal jsem si, ze tech 60 ho necham...
19:49:41
30.03.2020
30.03.2020
minno
-> Bukaj 30.03.20 14:44:47: Poznám tie pocity "zanedbanej údržby". Ale ono to je zanedbaná údržba len z pohľadu škodovky a pocitu, že sa v tom človek musí furt vŕtať, inak sa to rozpadne. Ale nerozpadne. A o to častejšie také pocity prichádzajú, keď sa s tým autom jazdí veľa a popritom sa aj stále serú nejaké drobnosti, ktoré sú pre škodovku typické. A tak človek venuje veľa času dookola tým drobnostiam a to mu dáva pocit, že o auto je postarané a zrazu hups, zistíš že olej v prevodovke už má 42 tis. km a už pred 2 tis. km mal byť vymenený - musí sa to dohnať a z toho potom pramenia pocity zanedbávania :))
19:04:06
30.03.2020
30.03.2020
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj: nedivim se, ze se mu to na STK nelibilo, byla tam vetsi vule, nez na tom horsim krajnim cepu...
jeste mam vuli na pravym svislaku na tom dolnim pouzdre, premyslim, jestli to taky ted resit, excentr pujde ven dobre, horsi ten vrsek bude, to jsem pred 15 lety pizlal pilkou snad celej den, kdyby byl nejakej figl, jak to udelat na aute bez rozebrani toho vrsku
-> dragon_cb_cz 30.03.20 16:17:08: ono si malo kdo dovede predstavit, jakej jsem mel abstak uz neco udelat na rapidu :) takova mala naplast je se vrtat v elektrice u octy, ale uz jsem vse vychytal a uz jsem nemel co... ale do sundavani hlavy se mi nikdy moc nechtelo a delal jsem to vzdy, az kdyz tlacilo do vody nebo sla voda do spalovaku, na felde pres 100tis.km jezdim cernej temac, semtam se neco dostane do oleje, ale ono se to odpari... proti rapidu ta hlava ma jeste origo gufera a super, takze spotreba oleje na 15tis.km je asi 0,5l jeste jsem nikdy nemusel olej dolit, u rapida uz dolivam kazdy 3 tis.km, ale taky jsem to parkrat poradne prehral, sice neuvaril, ale v Turecku to chlazeni bylo uplne na hrane¨
Tady jsme meli objednane ubytovani v Miskolci-tapolca jardaj.rajce.idnes.cz/Mis kolc%2C_Eger_2011-2012_Rap idem a ja se musel v Buchlovskych kopcich honit s opelem astra, pritelkyne najednou ucitila fridex, rikam asi kohout topeni, no na SK hranicich to uz varilo, na benzince jsem koupil dotesnovak a dotahl hlavu, do Miskolce to dojelo celkem vpoho (700km) tesneni jsem s sebou mel, ale byl jsem linej to tam rozdelat, precijen si clovek chtel uzivat vylet, tak jseme si tam delali vylety po okoli a teple vode... poprve jsem videl neco jako Pamukale (a hned jsem si rikal, ze tam rapid taky musi dojet :) jardaj.rajce.idnes.cz/Tur ecko_Rapidem_2014_-_temer_ 9000_km za dva roky jsem taky tak ucinil. ale k tomu tesneni, no pri tech vyletech to uz varit chtelo, dalsi dotesnovak, cesta domu, no par litru vody jsem tam nalil, u brna mam takovej testovaci kopec, octa ho da na petku, niva na dvojku, rapid s rozjezdem na 3, ale jednou jsem bez chladaku malem nezabrzdil... MTX pri navratu z italie tam melo taky nejakou poruchu, tak tam se udelal trhlina v krouzku tesneni a ja lil litr vody na 10km, auto jak dymovnice, no dojelo, pak jsem s tim chtel jeste jezdit do prace tyden, ze tesneni udelam o vikendu, musel jsem to rozhodit uz v utery a od te doby tam ten elring je, jen jsem mel felda hlavu s vyssim k.p. a doma pripravenou hlavu ze 136X, tak jsem tam hodil tu, s tou feldou to jezdilo trochu lip teda.
jeste mam vuli na pravym svislaku na tom dolnim pouzdre, premyslim, jestli to taky ted resit, excentr pujde ven dobre, horsi ten vrsek bude, to jsem pred 15 lety pizlal pilkou snad celej den, kdyby byl nejakej figl, jak to udelat na aute bez rozebrani toho vrsku
-> dragon_cb_cz 30.03.20 16:17:08: ono si malo kdo dovede predstavit, jakej jsem mel abstak uz neco udelat na rapidu :) takova mala naplast je se vrtat v elektrice u octy, ale uz jsem vse vychytal a uz jsem nemel co... ale do sundavani hlavy se mi nikdy moc nechtelo a delal jsem to vzdy, az kdyz tlacilo do vody nebo sla voda do spalovaku, na felde pres 100tis.km jezdim cernej temac, semtam se neco dostane do oleje, ale ono se to odpari... proti rapidu ta hlava ma jeste origo gufera a super, takze spotreba oleje na 15tis.km je asi 0,5l jeste jsem nikdy nemusel olej dolit, u rapida uz dolivam kazdy 3 tis.km, ale taky jsem to parkrat poradne prehral, sice neuvaril, ale v Turecku to chlazeni bylo uplne na hrane¨
Tady jsme meli objednane ubytovani v Miskolci-tapolca jardaj.rajce.idnes.cz/Mis kolc%2C_Eger_2011-2012_Rap idem a ja se musel v Buchlovskych kopcich honit s opelem astra, pritelkyne najednou ucitila fridex, rikam asi kohout topeni, no na SK hranicich to uz varilo, na benzince jsem koupil dotesnovak a dotahl hlavu, do Miskolce to dojelo celkem vpoho (700km) tesneni jsem s sebou mel, ale byl jsem linej to tam rozdelat, precijen si clovek chtel uzivat vylet, tak jseme si tam delali vylety po okoli a teple vode... poprve jsem videl neco jako Pamukale (a hned jsem si rikal, ze tam rapid taky musi dojet :) jardaj.rajce.idnes.cz/Tur ecko_Rapidem_2014_-_temer_ 9000_km za dva roky jsem taky tak ucinil. ale k tomu tesneni, no pri tech vyletech to uz varit chtelo, dalsi dotesnovak, cesta domu, no par litru vody jsem tam nalil, u brna mam takovej testovaci kopec, octa ho da na petku, niva na dvojku, rapid s rozjezdem na 3, ale jednou jsem bez chladaku malem nezabrzdil... MTX pri navratu z italie tam melo taky nejakou poruchu, tak tam se udelal trhlina v krouzku tesneni a ja lil litr vody na 10km, auto jak dymovnice, no dojelo, pak jsem s tim chtel jeste jezdit do prace tyden, ze tesneni udelam o vikendu, musel jsem to rozhodit uz v utery a od te doby tam ten elring je, jen jsem mel felda hlavu s vyssim k.p. a doma pripravenou hlavu ze 136X, tak jsem tam hodil tu, s tou feldou to jezdilo trochu lip teda.
16:17:08
30.03.2020
30.03.2020
dragon_cb_cz
-> Bukaj 30.03.20 14:44:47: No jo, takový to "the devil you know". Já tomu rozumím, ostatně se Saabem to mám podobně. A rozumím i té nezávislosti, ale cena kterou za to platíš je podle mě značná.
Zase pravda lepší jezdit škodovkou jako spotřebákem než vůbec, jako já Ale na tvém místě kdy i jezdíš srazy atd bych si spíš hýčkal leštěnku a čas na to vyšetřil tím, že nebudu pořád opravovat ten spotřebák.
Zase pravda lepší jezdit škodovkou jako spotřebákem než vůbec, jako já Ale na tvém místě kdy i jezdíš srazy atd bych si spíš hýčkal leštěnku a čas na to vyšetřil tím, že nebudu pořád opravovat ten spotřebák.
16:07:37
30.03.2020
30.03.2020
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 30.03.20 08:03:51: jj, tak futro jsem nechal, je dost tesne... ty bile panve vnitrnich cepu mam uplne rezate a sly na sucho :(, mazes je necim?, ja mam pod tim cervenym plastem smes vazelin :) je tam znatelna A0 a nejaka molyka, proc se to nedostalo i pod ten bilej :/
Manzetu tyce rizeni jen nejak zasilikonuju, stejne nekdy budu muset udelat GO predni napravy, ale to letos nestihnu, tak alespon to rizeni ted, at se s tim da jezdit.
Manzetu tyce rizeni jen nejak zasilikonuju, stejne nekdy budu muset udelat GO predni napravy, ale to letos nestihnu, tak alespon to rizeni ted, at se s tim da jezdit.
15:49:53
30.03.2020
30.03.2020
castrol
-> dragon_cb_cz 30.03.20 14:29:26: pokial ho to furt bavi to opravovat a vozit sa takn e to len dobre
14:58:04
30.03.2020
30.03.2020
Milan 136
-> MVM 30.03.20 14:55:29: Přesně. Před 10-15 lety to byla brnkačka na chvíli. Dneska to na těch vylítanejch motorech, kde nevíš co tam kdo zkurvil smrdí velikým průserem a vysvětluj to pak zákazníkovi, že to není Tvá vina.
14:57:52
30.03.2020
30.03.2020
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda - zrušená registrace 30.03.20 13:06:15: Jenze treba u Volva se delaj rozvody kazdych 150 000 km. Tesneni pod hlavou jsem u nej menil asi po 380 000. To skodovka sotva najede a kdyz uz, tak po 5 generalkach :-)
14:55:29
30.03.2020
30.03.2020
MVM
-> Milan 136 30.03.20 14:41:49: Tak asi.. Dneska riziko nataženych zavitů v bloku ,hlavový šrouby a veškerá onanie s tim spojená,většinou utopený vložky nebo minimálně rozhozeny přesahy. A relativně banální opravy je ojeb. Kterej už málokdo je ochotně zaplatit když mu rekneš adekvátní cifru co jsi na tom nechal času. Když to dělám pro sebe je věc jiná.. Ale ty rozvody jsou v podstatě brnkačka - ale zas jak který auto..
14:44:47
30.03.2020
30.03.2020
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Hele, spíš vždycky jednou za čas dojedu na to, že zbytek roku jsem u toho vozu údržbu zanedbával nebo jsem něco zničil vlastní blbostí. Třeba ta převodovka (zlomená hokejka) nebo spojka, kterou jsem oddělal na jedné předvánoční akci (kácení a následný odvoz dřeva na vleku na pozemku v údolí, kde posledních 10 let neprojelo žádné auto - první fůra šla, to byl svah ještě zmrzlý, ale druhá fůra po rozbahněné pěšině skončila neslavně - nakonec se auto s vlekem nahoru dostalo svépomocí za přispění tlačícího kolegy, ale špalky jsme tahali nahoru ručně)
To auto mi vyhovuje, že jsem víceméně nezávislý - opravím si co chci a jak chci bez čekání a bez zavážení auta někam do servisu, dílů na provoz mám na pár let, možná desetiletí nasysleno, od auta vím, co čekat, vím, kde jsou jeho slabiny, co počká a co je třeba řešit hned a jen tak mne něco nepřekvapí. Kdybych si pořídil jakékoli jiné auto, tak toto kolečko bych musel absolvovat znovu od začátku...
A do leštěnky to má hodně daleko - hlavně nevypadá dobře co se koroze týče. Sice nosné části jsou dobře ošetřené a v tomto ohledu ok, ale povrchová koroze, která se rozlézá pod lakem od prýskanců apod je hnusná. Zajímavé je to, že části s původním lakem jsou v tomto ohledu daleko méně náchylné, zatímco to, co bylo v minulosti přelakováno - pod tím se té korozi vyloženě líbí...
To auto mi vyhovuje, že jsem víceméně nezávislý - opravím si co chci a jak chci bez čekání a bez zavážení auta někam do servisu, dílů na provoz mám na pár let, možná desetiletí nasysleno, od auta vím, co čekat, vím, kde jsou jeho slabiny, co počká a co je třeba řešit hned a jen tak mne něco nepřekvapí. Kdybych si pořídil jakékoli jiné auto, tak toto kolečko bych musel absolvovat znovu od začátku...
A do leštěnky to má hodně daleko - hlavně nevypadá dobře co se koroze týče. Sice nosné části jsou dobře ošetřené a v tomto ohledu ok, ale povrchová koroze, která se rozlézá pod lakem od prýskanců apod je hnusná. Zajímavé je to, že části s původním lakem jsou v tomto ohledu daleko méně náchylné, zatímco to, co bylo v minulosti přelakováno - pod tím se té korozi vyloženě líbí...
14:41:49
30.03.2020
30.03.2020
Milan 136
-> Jarda - zrušená registrace 30.03.20 13:06:15: To bych teda dělal raději 2x ty rozvody, než jednou hlavu
14:29:26
30.03.2020
30.03.2020
dragon_cb_cz
-> castrol: -> saskyn2: Dokud jsem měl volný čas, tak mi škodovka taky připadala jako super spotřebák a bavilo mě to. Teď bych při první závadě dojezdil... no je to prostě srdcač no
14:28:03
30.03.2020
30.03.2020
dragon_cb_cz
-> Jarda - zrušená registrace 30.03.20 13:06:15: Nevím proč vytahuješ zrovna tohle, každopádně Bukaj na tom autě dělá pořád něco, na to jsem narážel.
A na téma co bych dělal radši - já osobně teda nejradši nedělám na autě nic a jen se vozím a v příslušnou dobu nechám vyměnit olej. Od doby co mám Saaby už to není taková hitparáda, ale jen značkou to zjevně asi nebude, protože jsem na tom pořád líp než vy dva
A na téma co bych dělal radši - já osobně teda nejradši nedělám na autě nic a jen se vozím a v příslušnou dobu nechám vyměnit olej. Od doby co mám Saaby už to není taková hitparáda, ale jen značkou to zjevně asi nebude, protože jsem na tom pořád líp než vy dva
14:15:09
30.03.2020
30.03.2020
castrol
-> dragon_cb_cz: to uz nieje ani oprava ale každodenný ritual
ale je to srdcom fanda
ale je to srdcom fanda
14:08:06
30.03.2020
30.03.2020
saskyn2
-> Jarda - zrušená registrace 30.03.20 13:06:15: No já teda budu raději 2x dělat rozvody než jednou těsnění pod palicí na fáčku. Nehledě na to že dneska ty rozvody mají interval 210t a to než bych najezdil s fávem tak raději zvolit dobrovolný odchod ze světa
14:05:57
30.03.2020
30.03.2020
saskyn2
-> dragon_cb_cz: JJ, já taky Bukajovi fandím a všem těmhle bláznům, když někde na ulici vidím někoho se škodovkou tak mám hroznou radost
13:47:41
30.03.2020
30.03.2020
OTA-MTX
-> Jirik_Tuňák1983: ne, asi 15-20cm
-> dragon_cb_cz: měl to tak Triumph Stag, akorat navíc jednu řadu válců
-> dragon_cb_cz: měl to tak Triumph Stag, akorat navíc jednu řadu válců
13:06:15
30.03.2020
30.03.2020
Jarda - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz 30.03.20 12:41:50: ono pomalu lepsi delat 2x tesneni pod hlavou na favomotoru, nez 1x rozvody na octe, a kdyz tam da clovek elring, tak tu hlavu nemusi sundavat na veky
12:41:50
30.03.2020
30.03.2020
dragon_cb_cz
-> castrol: Však jo, já mu taky fandím - ten jeho spotřebák vypadá líp jak půlka "leštěnek". Což mi ale nebrání mít občas srandu z toho, že to běžné kutění na autě už nepokládá za "opravy" a tváří se, že to neexistuje - protože dokud to není alespoň pologenerálka převodovky, není to oprava A celkem upřímně věřím tomu, že už si některý ty zásahy ani neuvědomuje, to je jako dýchání
12:18:55
30.03.2020
30.03.2020
castrol
-> dragon_cb_cz 30.03.20 09:37:08: ja Bukajovi fandim v tom ze je jeden z mala co este jezdi skodovkou ako spotrebakom
11:42:02
30.03.2020
30.03.2020
dragon_cb_cz
-> Bukaj 30.03.20 11:21:25: Oba Rozborky převodovek už máš nacvičený, tak klidně můžeš jít i do bílýho
Ne vážně, k tobě by Saab seděl, divný auto pro lidi co se v tom rádi vrtaj
Ne vážně, k tobě by Saab seděl, divný auto pro lidi co se v tom rádi vrtaj
11:23:53
30.03.2020
30.03.2020
Bukaj
-> Jarda - zrušená registrace 30.03.20 11:19:46: I ta manžeta se dá sehnat - asi za dvě až tři kila u překupníků, nebo když máš kliku na burze či jinde. Nějaká použitá řízení tu mám, třeba se tam najde nějaká ještě nerozpadlá. Nové mám taky, ale jen pro interní potřebu
11:21:25
30.03.2020
30.03.2020
Bukaj
-> dragon_cb_cz 30.03.20 09:37:08: No, nebejt věcí, který jsem na tom autě v minulosti zmršil, tak je to po Feldě (která mne nebavila) nejspolehlivější vůz, který jsem kdy měl či servisoval
A Saaba kterýho máš na mysli? Toho černýho "pracanta", nebo toho bílého fešáka?
A Saaba kterýho máš na mysli? Toho černýho "pracanta", nebo toho bílého fešáka?
11:19:46
30.03.2020
30.03.2020
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 30.03.20 08:03:51: ja snad vse mam, teda ty gumy nevim, jestli origo, ale puvodni jsou OK, nejak se mi rozpadlo jen toto skoda-katalog.eu/ekatalog
-105-120/.../3261-kryt-vol
antove-tyce jedine me napada to slepit lepidlem na skla nebo si nechat foukat na nohy :)
11:03:54
30.03.2020
30.03.2020
dragon_cb_cz
-> Milan 136 30.03.20 10:52:54: No oni hlavně říkali "Na každý nápad co nefungoval připadal jiný, který fungoval". Což to myslím vystihuje. Mistři slepých uliček, ale zároveň vymysleli nebo propracovali spoustu věcí, ze kterých ten průmysl žije dodnes.
Jen by mě teda zajímalo, jestli tahle konfigurace vznikla až v Trollhättanu, nebo to tak měl už ten Triumph.
Jen by mě teda zajímalo, jestli tahle konfigurace vznikla až v Trollhättanu, nebo to tak měl už ten Triumph.
10:52:54
30.03.2020
30.03.2020
Milan 136
-> Jarda/felda 30.03.20 10:30:28: To říkali i v Top Gearu něco v tom smyslu
10:47:19
30.03.2020
30.03.2020
King
-> dragon_cb_cz: Ja to taky chapu - 8 let byla moje plyniva 742 nejspolehlivejsi a na provoz nejlacinejsi auto znameho vesmiru... tedy pokud se clovek smiril s faktem, ze hlava motoru je neco jako spotrebak, a ze kazda hodina za volantem je vykoupena nekolika minutama v monterkach
10:30:28
30.03.2020
30.03.2020
Jarda/felda
-> Milan 136 29.03.20 14:48:32: všechno co je divný a nelogický měl Saab
09:37:08
30.03.2020
30.03.2020
dragon_cb_cz
-> Bukaj 30.03.20 08:03:51: Ale jinak nejspolehlivější vůz ve vesmíru... Ale fakt ti fandím, svět potřebuje blázny jako jsi ty. Toho Saaba kup, bude se u tebe mít dobře
08:03:51
30.03.2020
30.03.2020
Bukaj
-> Jarda: Na řízení seženeš asi všechno bez větších problémů, i ty gumy uložení originály kdyžtak mám. A futro bych neměnil, pokud nemá vůli...
Jinak předevčírem jsem ráno opláchl auto, večer sundal hlavu, protože mi do oleje čím dál tím víc pronikala chladicí kapalina, tak jsem podezříval Temac, ale ten v tom byl tentokrát nevinně. Prolínala pravděpodobně kolem mrazové zátky, takže to včera skončilo výměnou hlavy - měl jsem tu jednu připravenou po rovnání, výměně sedel výfukových ventilů a přípravě na guferka vodítek, ale zbývalo dodělat pár detailů, jako zabrousit ventily a vyměnit svorníky (to by nebylo, aby se mi aspoň jeden nezalomil), pak ještě pár drobných komplikací a po poledni už jsem jel zkušební jízdu pro dceru do města. A večer jsme spolu přezuli na letní, takže není překvapení, že dnes ráno to vypadá takto
Jinak předevčírem jsem ráno opláchl auto, večer sundal hlavu, protože mi do oleje čím dál tím víc pronikala chladicí kapalina, tak jsem podezříval Temac, ale ten v tom byl tentokrát nevinně. Prolínala pravděpodobně kolem mrazové zátky, takže to včera skončilo výměnou hlavy - měl jsem tu jednu připravenou po rovnání, výměně sedel výfukových ventilů a přípravě na guferka vodítek, ale zbývalo dodělat pár detailů, jako zabrousit ventily a vyměnit svorníky (to by nebylo, aby se mi aspoň jeden nezalomil), pak ještě pár drobných komplikací a po poledni už jsem jel zkušební jízdu pro dceru do města. A večer jsme spolu přezuli na letní, takže není překvapení, že dnes ráno to vypadá takto
23:19:05
29.03.2020
29.03.2020
Jarda - zrušená registrace
menili byste futro, kdyz jsem to delal pred 60 tis.km a je to naprosto bez vule? (navic tam je naprd to zamackavani, aby se neulomilo) cep jeden uz byl dost a vnitrni jsou dost ty bile, cervene asi OK, prachovky KO, protoze nebyly origo :(
Je mozne jeste sehnat tu gumu kolem tyce rizeni nad pastorkem, nejak se mi uz rozpada :/
Rizeni mi vytkl na STK, to to musim udelat... jinak bych na to asi kaslal
Je mozne jeste sehnat tu gumu kolem tyce rizeni nad pastorkem, nejak se mi uz rozpada :/
Rizeni mi vytkl na STK, to to musim udelat... jinak bych na to asi kaslal
23:14:54
29.03.2020
29.03.2020
Jarda - zrušená registrace
demontoval jsem rizeni bez demontaze napravnice, kdyz Bukaj rekl, ze to jde, tok to jit muselo, ale nadaval jsem u toho, jak kdyz delam neco na octe nebo fabii :)
pak jsem namontoval reduktorovej starter a blbec, kdyz jsem mel venku plynovou flasku, tak jsem nezkontroloval olej v prev :/, ale starter funguje paradne a pod autem zadnej olej za zimu nebyl
pak jsem namontoval reduktorovej starter a blbec, kdyz jsem mel venku plynovou flasku, tak jsem nezkontroloval olej v prev :/, ale starter funguje paradne a pod autem zadnej olej za zimu nebyl