Co jste dnes udělali...

prohledat
123146 příspěvků (zobrazeno 3601 až 3650) od 06.12.2007 do 18.04.2024, založil/a iDawe
řadit dle data
19:20:15
22.06.2021
Tomaso435
-> Matthes, záškodník z TechWebu: to sem hooodně dlouho měřil 1
18:51:48
22.06.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Tomaso435: Tak pokud pist nenarazi do svicky :-D
18:46:25
22.06.2021
Tomaso435
-> King 22.06.21 06:57:43: onoho času, se si na pinckovi zvyšoval výkon delší svíčkou :-D fakt do kopců bylo znát rozdílu :-D
08:35:31
22.06.2021
minno
NGK France/Japan si človek nevyberie, aké pošlú, také sú. Cenovo je to za jedno. Nemal som nikdy problém ani s France.

Iba raz problém, kedy som mal šťastie asi na fejky, krabička NGK V-Line a vnútri obyč. sviečky a fungovali zle.
08:30:39
22.06.2021
Borderer
-> Kocvin: Tak tohohle sem si nikdy nevšiml. Do škodovky, BMM nebo Jawy dávám automaticky Brisk a bez problému. Do motorek automaticky NGK a nikdy sem problém neměl. Možná si výrobu "lepších" řad nechávají doma v Japonsku a ty obyč vyrábějí ve Francii?
08:23:54
22.06.2021
kraska98
Já tedy zase nedám dopustit na Brisk. Ve fichtlu mám nějakých 7 let Brisk N15C, najeto na ní mám kolem 35tisíc km a stále funguje. Ve škodovce a fávu mi to taky nedělá neplechu.
08:16:34
22.06.2021
Kocvin
-> Borderer: Zapomněl si uvést že tohle dělají levné NGK z Francie, taky jsme se s tím jako mladí kdysi trápili a všichni jezdili nakonec Brisk..
Teď mám ve fíku pořádnou výrobu z Japonska a tyhle problémy tam nejsou.. Podobně jako u Bosch Russia vs. Germany..
07:03:14
22.06.2021
Borderer
Já bych Brisk zase tak moc nehaněl. Je to sice loterie, ale když člověk natrefí na dobrej kus, tak je to srovnatelný s NGK s tím bonusem, že když se uleje Brisk, tak se většinou vzpamatuje sám nebo je potřeba svíci vypálit na vařiči. NGK je po ulití na vyhození. Tzn. ideální do Jaw, škodovek atd.
06:57:43
22.06.2021
King
-> bouchy: Tahle improvizace proste nejak nefungovala, protoze predpokladam, ze svice z motorky s kratsim zavitem meni v tom minimoturku kompresni pomer a navic ta motosvicka byla v kdovijakym stavu. A zbytek jeste umocnenej mixem benzinu a oleje v nadrzi 4-taktni sekacky1
05:24:22
22.06.2021
bouchy
-> King: Stalo se mi to samý, ale přísahám, že jsem to fakt googlil. Byla tam původně asi nějaká noname s osmimístným názvem, Brisk vypadal podobně. No jistě, kratší závit. Jezdilo to normálně.
04:52:50
22.06.2021
Mr._Nosferatu
-> Milan 136: Nejsou Brisk i origo z výroby u škodovek ? Respektive tak před 10ti lety ?
00:15:14
22.06.2021
Milan 136
Já už Brisk dobrovolně do ničeho nenamontuju.
Přeci jen už pár zkušeností mám.
00:14:05
22.06.2021
Milan 136
22:00:03
21.06.2021
King
-> StepaNoFUN: Brisk byl i ten kousek vyndanej ze stroje a svara prej zaslech, ze je to jeta svice z Jawy 3503
21:58:45
21.06.2021
King
-> Milan 136 21.06.21 21:41:25: Moje duvera v Brisk je uz taky z casu provozovani 742 dost nahlodana, ale treba v Zetecu jsem to s jejich yttriovkama (B)risknul a 60tkm bez zavahani. Kdyz si je Mountfield nechava s jejich logem v Tabore vyrabet, tak snad nejsou takovi tukani, aby nakupovali vylozenej shit.
21:44:26
21.06.2021
StepaNoFUN
-> Milan 136: ale nech toho. Ja vim, ze Brisk je risk, ale obcas to i fungovalo.
Edit. Navic Brisk je ta nova...
upraveno 1x, naposled 21.06.2021 21:45:49
21:41:25
21.06.2021
Milan 136
-> minno 21.06.21 21:28:04: Základ je hlavně nikdy nepoužít výrobek firmy Brisk, jako vyndal King.
21:28:04
21.06.2021
minno
-> King 21.06.21 18:20:28: 3 3 So sviečkami všeobecne u hobby náradia tohto typu je vždy problém aj u nového stroja. Potvrdilo sa mi už u niekoľko výrobkoch. Po krátkom čase to začne blbo štartovať a nepravidelný chod. Vymení sa za novú - NGK ekvivalent a je kľud.
18:23:23
21.06.2021
darklord
-> King: to je presne ta vec, co plati vzdy a vsade. Ked je to dojebane, treba to opravit od nuly a nepocuvat "co tomu je a neni".
zvětšit Co jste dnes udělali... - obrázek od darklord vložen 21.06.2021 18:23:23
18:22:06
21.06.2021
King
Svicka jako svicka - vejde se tam? Vejde!
zvětšit Co jste dnes udělali... - obrázek od King vložen 21.06.2021 18:22:06
18:20:28
21.06.2021
King
Dneska jsem konecne dokoncil opravu tchyniny sekacky z Mountfieldu. Myslel jsem, ze me v tyhle kategorii nic neprekvapi, jak uz tady zaznelo na motorech B&S se nema co posrat, jasne....ma to jednu podminku - nesmite mit tchana penzionovanyho ucitele prvniho stupne zakladky1 Klasika ctyrtakt sekacka - kdyz to zacalo zlobit a blbe startovat, tchan to vyresil vymenou svicky za jinou ze supliku v garazi - zkladem je neresit rozmery, material elektrod nebo teplotu svicky, proste tam jde zasroubovat, tak proc ne, ze jo? Jako bonus mi tenhle nepodstatnej detail nikdo nesdelil, stejne jako naprosto nepochopitelnou pritomnost benzinu s olejem v nadrzi ctyrtaktniho motoru. Druhej problem jsem nastesti vyresil mimodek tim, ze jsem zacal odsatim pochybnyho obsahu nadrze a nalitim cerstvyho N95. Se svickou to uz bylo horsi, protoze info od "zakaznika " znela: "je tam nova svicka a blbne to ". Strejda Google mi zjevil straslivou pravdu, ze do motoru patri ponekud jina svice, dneska zakoupeno, problem fixed. Zase jsem zapomnel na zlaty pravidlo servisu: "Never trust the customer!" a stalo me to zbytecny dve hodiny kurvovani a picovani1
upraveno 1x, naposled 21.06.2021 18:22:49
18:02:21
21.06.2021
King
-> saskyn2 21.06.21 12:17:53: Ta inovativni zkratka pro "procento " je roztomile dvojsmyslna1
12:28:08
21.06.2021
dragon_cb_cz
-> saskyn2: Prostě se to nějak sešlo, už si fakt ani nejsem jistý na kterém autě (myslím, že 900, ale mohla to být i SX4).

A pochopitelně ani nevím, jak moc velký vliv tahle konkrétní hodnota u toho auta má vliv. Ale přijde mi, že ty jednotky se chovají u různých výrobců dost odlišně - u Alfy si nastavuju teplotu o 2-3 stupně níž než v Saabech aby to pocitově vyšlo podobně. U Suzuki jsem naopak dával vyšší. U Hondy podobně jak u Saabů. Ve všech autech ta soustava jinak bezproblémově funkční.
12:17:53
21.06.2021
saskyn2
-> dragon_cb_cz: chvili jsem přemýšlel proč se mi neco takového nikdy nestalo, asi máš blbý umístění senzoru, mě by teda muselo svítit vodorovně, aby něco takového nastalo3 navíc ten senzor na to nemá až takový vliv, řídí cca 20 prc výkonu, zbytek dělá teplota.
12:14:32
21.06.2021
dragon_cb_cz
-> palinator: Většinou pochopitelně ne, ale hodně záleží na úhlu okna, umístění senzoru atd. Tuším že na 900 nebo někde mám jeden stěrač s výraznějším spoilerem a při nějaké delší jízdě přímo proti slunci co už bylo trochu níž to tak vyšlo na několik km v kuse.
12:01:48
21.06.2021
palinator
-> dragon_cb_cz:
U aut kdy není stěrač 10 cm nad spodní hranou okna to v reálu není problém. 47
11:58:18
21.06.2021
dragon_cb_cz
-> Eidy: Jo jo a nejlepší je, když ti zrovna stín stěrače vyjde přesně na ten senzor a klima ne a ne chladit 1
11:55:37
21.06.2021
Jirik_Tuňák1983
-> Borderer 21.06.21 10:36:25: Takhle od zdi ke zdi by to ale fungovat úplně nemělo. Největší nápor by měl být, než se auto vychladí a pak už jen udržovačka s nepostřehnutelnými změnami intenzity chlazení nebo hučení ventilátoru na plné vejce.
11:50:20
21.06.2021
Eidy
-> Borderer: V interiéru máš čidlo teploty a uprostřed palubky pod předním oknem je světelný senzor. Když na něj svítí sluníčko, chlazení a tím i ventilátor přidá.
-> vhml: Jasně, ono jsou to ještě serva nejen na teplotu, ale i na místo výdechu. Je to naladěný na jednotlivý modely aut.
10:36:25
21.06.2021
Borderer
-> vhml: Jak je to u novějších aut? Před lety jsem řídil Passata s climatronikem a dost mne iritovalo, jak si to co chvilku přídávalo/ubíralo větrák. Jak vykouklo sluníčko, jelo to skoro naplno, jak zalezlo, tak se to skoro vyplo.
10:30:46
21.06.2021
vhml
-> Eidy 21.06.21 10:15:44: a rychlost vetraku ze jo. Fabie třeba má Climatic, kdy si sama hlídá teplotu. Ale to ti řeší jen jedno kolečko na sporáku ze tří. O1 si neumí hlídat ani teplotu.
10:15:44
21.06.2021
Eidy
-> palinator: Rozdíl mezi automatickou a manuální klimou je v zásadě jen ovládání klapek servama.
09:41:28
21.06.2021
dragon_cb_cz
-> palinator 21.06.21 09:19:23: No tady to byl rozdíl jedu-nejedu, o nějakém dostavení se výkonu u té 105 fakt nemohla být řeč 3

-> palinator 21.06.21 09:24:44: Řekl bych, že ten knoflík u manuální klimy prostě ovládá nějakou mix klapku, tzn reguluješ poměr vzduchu od výparníku a od radiátoru topení? U 900i to tak bylo určitě, od knoflíku byl mechanický převod, takže by to (u auta bez kohoutu topení) ani jinak fungovat nemohlo. U automatický klimy to bude asi stejně.

Spínání spojky s tím asi nemá moc společného - nevím jak přesně je to řešené u Okty, ale u Suzuki co jsem koukal spojka spínala podle tlaku a teploty na výparníku. U Saab jsem na hodnoty nekoukal, ale předpokládám, že to funguje podobně.
upraveno 2x, naposled 21.06.2021 09:42:21
09:36:51
21.06.2021
vhml
-> palinator 21.06.21 09:24:44: to si myslím, že je spíše daný konstrukcí kompresoru. Jestli si umí měnit zdvih a tím i výkon, nebo ne.
09:24:44
21.06.2021
palinator
Jak vůbec funguje regulace teploty u manuální a automatický klimy? Předpokládám, že u manuálu se do vychlazenýho vzduchu topí. A u starýho Climatronicu jelikož jsem nikdy neslyšel automaticky rozepnout spojku kompresoru, tak předpokládám, že to dělá stejně. 7
09:19:23
21.06.2021
palinator
-> dragon_cb_cz 19.06.21 13:02:03:
Já zase mám pocit, že u 120 s 5q podřazovat prakticky nemá smysl protože očekávaný výkon se nikdy nedostaví. Podobné je to když jedeš na půl plynu nebo na plnej kotel - změní se jen zvuk. 3
09:09:48
21.06.2021
dragon_cb_cz
-> Borderer: Taky jsem to u O1 řešil spíš regulací větráku.

Do auta s manuální klimou jsem teď sednul poprvý po asi šesti letech do toho Fusiona co jsme koupili pro tchána a hned jsem si připomněl, proč jsem se zařekl, že bez ní už auto nechci - a to naštěstí ještě nebyly žádný vedra.
07:51:07
21.06.2021
Borderer
-> Matthes, záškodník z TechWebu: No, otázka zase jak je ta manuální klima účinná. 3 Já ji u feldy valim v podstatě pořád naplno a jen reguluju větrák mezi II a III polohou. Zatím se mi nestalo, žebych musel sahat na teplotu, obzvlášť, když je venku jako teď. Ale je pravda, že zrovna já beru jako komfortní teplotu těch 18°C.
21:12:20
20.06.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Syny: No dobre, ale u automaticky klimy s tim nemusis tocit jak kokot 100 x za den ;-)
21:08:49
20.06.2021
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 20.06.21 11:22:32: Taky jsem měl teď nějakých 24.
Když se jede někam dál a nebo by byl rozdíl teplot moc velký, tak klidně i více.
Jaro, podzim, zima většinou 21.
11:22:32
20.06.2021
Syny
-> Matthes, záškodník z TechWebu 19.06.21 22:37:13: No to si nejsem uplne jistej. Treba v lete mam klimu klidne na 24 a vic, abych nedostal pri kazdem vystoupeni facku. V zime naopak klidne jen na 20, pac vetsinou jsem trochu vic oblecenej nez v lete a nepotrebuju tam saunu.
09:38:42
20.06.2021
Klubko_
-> Matthes, záškodník z TechWebu 20.06.21 09:06:23: to se mi stalo v práci taky. Tak jsem odpichnul a stál 10 minut u dveří s rozeplou bundou, abych vychladl a mohl dovnitř 3
09:33:22
20.06.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
09:11:40
20.06.2021
StepaNoFUN
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Před mnoha lety jeden takovej "samorost" šel brigádně sekat s kombajnem. Zvyklej na 516 dostal novýho Classe. Jezdil na poli okolo, tak jsme se šli podívat na novou mašinu. A ten blbec ve 30ti stupňovejch vedrech seděl vevnitř ve vaťáku a beranici, že mu je tam strašná zima. Ale kolečkem nepootočil. :-D
Eidt: Jinak s tím nešaháním na autoklimu - pravda, ale jen dokud nezačne pršet. To je pak jak na kalkulačce. U novějších aut s dotykáčem fakt super. :-/
upraveno 1x, naposled 20.06.2021 09:13:15
09:06:23
20.06.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
-> King: Hehe jo no. To jsme v minuly praci firt nemohli vysvetlit kolegovi duchodcovi u berlinga... Ze kdyz da vlocku, tak si muze koleckem teploty natocit teplejsi klimu a ne mrazak... Takhle kdyz nekoho vezl, tak tam meli tak 15 stupnu a min a visel jim rampouch z nosu...

Me se loni stalo presne to opacny... Jak zacal koronashit, tak jsem rano ve 4 nastartoval, dal topeni na max, sedl v bunde do vymrzlyho auta (mrdka partner topi az za dlouho) a takhle jsem dojel s topenim na planej ceres do Frenstatu (asi 3,5 hodiny jizdy), tam jsem u zakaznika vystoupil na vratnici a baba mi zmerila teplotu a hodne pres 38 :-D baba se dobre lekla... Ale bylo mi dobre. Nejdriv jsem podezrival blbej bezkontaktni teplomer a pak mi doslo to s tim topenim na max...
08:27:15
20.06.2021
Jozka
-> Matthes, záškodník z TechWebu 19.06.21 22:37:13: Při používání služebáků stylem padni komu padni bohužel NA. Leda bych nějak zainteresoval nebo přímo podplatil našeho "ministra dopravy"3
08:11:45
20.06.2021
King
-> Matthes, záškodník z TechWebu: To bych trosku rozporoval - prece jenom se i s automatckou klimou obcas delaji korekce podle venkovni teploty a podle toho, jak a jestli "koule pere jak sedlak cepem ". Ale nehrozi tam to, co se mi stalo s sefovou filckou v plny palbe kdysi davno na D4, kdy bylo prvni jarni teplicko, ja zapnul cudlik s vlockou, vetrak na plnej ceres a druhej den chripka1
23:37:00
19.06.2021
David29
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Hlavně to furt nešteluješ jak kokot podle toho, jestli je nebo není slunce pod mrakem.
Když jsem měl dostat nový auto, tak to byla jedna z věcí co mě zajímala, jestli tam je
23:08:18
19.06.2021
Jarda/felda
-> David29 19.06.21 13:16:29: panoramu jsem nikdy neměl, max obyčejný sibr a tam nic nebylo 4
22:37:13
19.06.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
Zlata automaticka klima. Clovek to nastavi, kdyz tam prvne sedne a pak uz se na to x let nemusi hrabat :-D
Extreme Tyres