Tak pak to ti lidi nemaj akceptovat. Jenže to by pak nedělal nikdo nic a auta by na banální závady končily odstavené.
Druhá strana mince je že ani jednočlenné nezávislé opravny vlastně uz nechtějí nic dělat, potřeboval sem udělat rozvody na 16v golfu, po dvou měsících zjišťování kdo by to byl schopný udělat, sem to nakonec udělal sám, stejně tak superba a scénica naftoveho, neměl sem problém zaplatit za to, protože se mi to v té době prostě časově velice nehodilo..nikdo z garazniku to dělat nechtěl, žádná past, žádné měsíční pátrání po závadě, prostě rozvody komplet + vše co by případně bylo potřeba..jo ještě tak olej a brzdy na kterých vyvaři nesmysl než aby museli trochu pracovat a používat mozek..
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> Jirik_Tuňák1983: Ono si stačí otevřít jejich nabídku ojetých vozů a hned je jasno
-> 11mAjA11: viz co psal-> vhml 11.10.24 20:27:43: jinak s tím máš samozřejmě pravdu, je to zažitý tak v tom pokračují. I když je to jinak nelogická pičovina, stejně jako(at kopnu do vlastních řad)když každej garážník má na brzdách cca 4x víc jak na motorařině- např GO motoru nebo i blbým těsnění hlavy. Ale je to zažitý, tak to tak každej dělá...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> 11mAjA11: viz co psal-> vhml 11.10.24 20:27:43: jinak s tím máš samozřejmě pravdu, je to zažitý tak v tom pokračují. I když je to jinak nelogická pičovina, stejně jako(at kopnu do vlastních řad)když každej garážník má na brzdách cca 4x víc jak na motorařině- např GO motoru nebo i blbým těsnění hlavy. Ale je to zažitý, tak to tak každej dělá...
Tak ceny za hodinu práce jsou kategorizované v autorizaku snad od nepaměti, pro daný segment modelů je dána cena za hodinu práce, tak to bylo je a bude. Základní modely, střední třída a prémiovky. Takhle to mají všechny značky.
Neznám žádné oficiální autorizované dealerství s autorizovaným značkovým servisem, kde by měli jednotnou cenu na všechny modely značky..je to zvláštní filozofie importérů/dealerů, ale je poměrně dlouho zavedená a zažitá a paradoxně to jakýmsi způsobem funguje..zákazníci jsou dané hodinové nacenění akceptovat, tak proč měnit zaběhlý model..navíc to je mechanická práce, kategorie elektronika/diagnostika a karosařina/lakovna je úplně jiný svět...
Neznám žádné oficiální autorizované dealerství s autorizovaným značkovým servisem, kde by měli jednotnou cenu na všechny modely značky..je to zvláštní filozofie importérů/dealerů, ale je poměrně dlouho zavedená a zažitá a paradoxně to jakýmsi způsobem funguje..zákazníci jsou dané hodinové nacenění akceptovat, tak proč měnit zaběhlý model..navíc to je mechanická práce, kategorie elektronika/diagnostika a karosařina/lakovna je úplně jiný svět...
-> saskyn2 12.10.24 15:18:27: Beru stejnou kategorii aut. Dácii jsi do toho přibral až ty. Hlavně to beru podle toho, kam jezdím já a co jsem se bavil s technikem a nebo lidi z Toyoty.
-> Jirik_Tuňák1983: tak puvodni debata byla rozdíl golf/passat, tak nepotrebuju nic roubovat. A nevím teda kde bereš data že tyhle auta první majitel provozuje déle než ostatní značky. Já si myslím že nejdéle si první majitele nechávaji většinou pravě dacie. Ale když myslíš tak ti to nebudu brát...
-> saskyn2 12.10.24 11:48:31: Ano. Hybridní Toyoty provozují majitelé dlouho, než vymění za novější model. Volva XC90, V70 provozují lidé dlouho, než vymění za novější model. Mluvím za zákazníky, kteří jezdí do autorizáku a dávají auta protiúčtem u téhož dealera. Hybridní Lexusy totéž, samozřejmě až na vyjímky, pro které je auto něco jako spodní prádlo. Je to prostě specifikum pár značek, ale ty se to pořád snažíš namontovat na myšlení majitelů koncernu a z pohledu servisáka převážně koncernových aut.
-> Jirik_Tuňák1983 12.10.24 10:37:40: ono to skladování taky nejni zadarmo
ale v jádru souhlasim že zrovna kvuli tomu nebudou dělat extra slevy pro starý auta ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 12.10.24 08:33:03: Jako že zákazníci Lexusu jsou sociálně slabší, tak ty auta dojíždí až do smrti? No nevím, řekl bych že takových zákazníků bude mít mnohem víc Dacia, než tebou uváděné značky. Samozřejmě budou výjimky oběma směry to nepopírám.
-> Bukaj 12.10.24 10:25:52: Jako to by asi smysl dávalo pokud by těch dílů měli plný sklady, ale obávám se že tu hledáme senzaci, přitom důvod je jednoduchý, nový auta tam jezdí kvůli záruce a jejich majitelé jsou ve většině případů movitější, tak se nechají snáze očesat.
-> Bukaj 12.10.24 10:25:52: Jako to by asi smysl dávalo pokud by těch dílů měli plný sklady, ale obávám se že tu hledáme senzaci, přitom důvod je jednoduchý, nový auta tam jezdí kvůli záruce a jejich majitelé jsou ve většině případů movitější, tak se nechají snáze očesat.
-> Bukaj 12.10.24 10:25:52: Takovou píčovinu jsem už hodně dlouho neslyšel. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2 11.10.24 19:39:52: Já myslím, že ta sleva na starší auta v autorizákách je proto, aby se zbavili skladovejch dílů na starý škopky, který už nikdo nekupuje. Je lepší nalákat majitele starších pravidelně servisovanejch aut a dát slevičku, než pak ty díly vyvážet na likvidaci...
...jinak by to nedávalo smysl. Ale už si začínám zvykat, že (nejen) v dnešní době leccos absolutně nedává smysl a přesto se to dělá![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
...jinak by to nedávalo smysl. Ale už si začínám zvykat, že (nejen) v dnešní době leccos absolutně nedává smysl a přesto se to dělá
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> saskyn2 12.10.24 00:17:17: Nesmíte být tak křečovitě spjati se škodovkou a vw. Jsou značky, kde je to celkem běžné, že si lidi drží X let nějaký model a obměna přijde klidně pod 10 a více letech. U Toyoty, Lexusu, Volva apod. to není nic výjimečného, že na ploše najdete ojetinu 10 - 15 let starou, šlo o stálého zákazníka a teď se rozhodl pro pořízení nového.
-> saskyn2 12.10.24 00:17:17: Ty dva mesice se ale dozvis az kdyz tam auto das a je rozebrany ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 11.10.24 23:07:08: Hele to si teda zrovna nemyslím, resp. myslím že nový auta asi nejvíc kupují právě lidé který to točí dejme tomu co 5 let, prostě koupí čtyčkovou oktávku a nechá tam trojkovou na protiúčet. To že by nejvíc kupovali funglovky lidé na který se vztahuje sleva za stáří dost pochybuju. Spíš je v tom politika toho, že ty ceny nejsou pro takový lidi skousnutelný, tak jim holt dají slevu aby si je udrželi, zatím co nový auta tam musí jezdit kvůli záruce(nebo dobře nemusí, ale je to lepší) Akorát teda asi moc nerozumím k čemu to celý je, když pak mají termíny 2 měsíce jak někde psal Syny, to zase vesměs neskousne zákazník
a jde jinam.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Nebýt na to normy, určitě bych se dočkali různých cen PHM.. Jakože obyč bezín do atmosfér za 40kč a pro oturbený motory +5kč ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2 11.10.24 19:39:52: To je jednoduché. V případě slev na servis starších aut, je v tom politika společnosti, zájem si udržet zákazníka, který si pak u stejného prodejce nezřídka koupí i vůz nový. Bavíme se ale o autorizovaných dealerstvích se servisem. Na tom dle mého není co k divení.
Jako asi to melo smysl pred 20 lety, kdy novyho supa byl potřeba zasadne kvalifikovanejsi clovek nez na felicii, kde ti stačili znalosti favorita. Ale dneska kdy od Golfa po Kodiaqa je to porad "stejny" MQB auto
Možná jediný co pochopím je vyšší cena na nějaký atyp auto kde potřebuju přípravky co použiju jednou za uherák, to chápu. Ale třeba slevu na stáří auta, tvl co to je, jako že se budu jebat se zarezlejma šroubama co nepůjdou povolit a ještě to budu dělat levněji. To je jako kdyby zedníci dělali levnějc rekonstrukce čím víc rozpadlej barák tím levnější práce
Jo pane vy máte ještě kamený zdi, tak to dostanete od nás zdarma omítku jako bonus![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136 11.10.24 18:31:37: Mě vždycky u tohohle zajímal důvod. Dělaji na golfech technici druhé kategorie, nebo prostě se to automaticky bere že když má někdo lepší auto tak se nechá líp obrat? Tohle třeba praktikoval bývalý kolega, ladil někomu nový dveře na felicii a účtoval za to 500 na hodinu, pak to samý na superbu a účtoval 5000 na hodinu. Paradoxně si myslím že ta feliciie mu před dílnou stojí doted, protože ten majitel na to ani tak neměl
Pak mu to samozřejmě houby vynášelo, protože tam ladil různý škopky napůl zdarma zatím co slušnější auta lidi dávali raději jinam.
To samý je neskutečná píčovina když někdo dělá brzdy nebo olej za 5000/h a pak dělá hledání závad v elektrie za úplný hovno, protože tam není marže, pak takový osery samozřejmě nikdo dělat nechce a každej by jen měnil rozvody, olej brzdy a spojky. Třeba těsnění pod hlavou tě prakticky každý hned pošle do prdele, protože je z toho hovno. Já tohle asi nikdy nepochopím, můj čas má pořád stejnou cenu, at dělám felicii nebo nový arteon, at dělám brzdy, nebo hledám závadu v kabeláži bez marži na dílech. Snad jediná výjimka je zařizování STK, to beru jako že oddychovou činnost![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
To samý je neskutečná píčovina když někdo dělá brzdy nebo olej za 5000/h a pak dělá hledání závad v elektrie za úplný hovno, protože tam není marže, pak takový osery samozřejmě nikdo dělat nechce a každej by jen měnil rozvody, olej brzdy a spojky. Třeba těsnění pod hlavou tě prakticky každý hned pošle do prdele, protože je z toho hovno. Já tohle asi nikdy nepochopím, můj čas má pořád stejnou cenu, at dělám felicii nebo nový arteon, at dělám brzdy, nebo hledám závadu v kabeláži bez marži na dílech. Snad jediná výjimka je zařizování STK, to beru jako že oddychovou činnost
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Nebo si musejí dávat větší pozor, aby to neodřeli.
Tak si to nechají proplatit. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> David29 11.10.24 18:42:15: Jde přeci o pestřejší obal. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Milan 136 11.10.24 18:31:37: Počkat, jakože jsou různý hodinovky defacto u stejnech aut?
Pochopil bych možná rozdílnou hodinovku dle modelového roku, nebo v případě exklusivního modelu oproti autům typu "Junior" (rozdílná složitost různých operací).. Ale tohle je fakt už úlet![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Pochopil bych možná rozdílnou hodinovku dle modelového roku, nebo v případě exklusivního modelu oproti autům typu "Junior" (rozdílná složitost různých operací).. Ale tohle je fakt už úlet
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2 11.10.24 14:48:45: Třeba u nás? Na Passatu bude určitě dražší hodinová sazba než na Golfu.
-> Syny 11.10.24 15:25:25: tady jeden mistni kutil. Poreferuju po vikendu
Přátelé, tak já jsem se dneska dal do takového jednoduchého nástřiku korby na Pick upu. Sice nic extra světoborného, ale na ty pracovní účely to stačí
-> vhml 11.10.24 15:22:17: -> saskyn2 11.10.24 14:39:46: nevím a nemám ho ani po ruce, odlifroval jsem ho na voskovani celyho podvozku dokud to ma smyslDobre si urobil. Ja som objednaný na voskovanie do Dinitrol centra už 2 mesiace a ešte musím mesiac čakať
Medzitým som si si to už vyvoskoval čiastočne sám (dutiny, podlaha). Ešte by to chcelo podbehy a nápravy,
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml 11.10.24 15:22:17: A to me zajima - co, kdy, kde, jak, za kolik?
-> saskyn2 11.10.24 14:39:46: nevím a nemám ho ani po ruce, odlifroval jsem ho na voskovani celyho podvozku dokud to ma smysl
-> Vojťas 11.10.24 15:03:37: no zatim tam mam jen jeden nosnik
az to bude hotovy tak to jen vystrikat voskem a nazdar. On zbytek auta se uz rozhodne nedozije toho co ted novej plech.
-> Vojťas 11.10.24 15:03:37: no zatim tam mam jen jeden nosnik
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
mám na multivanu - Předváděčka, více vytlumená - bočnice, nadkolí,strop... zesílená okna, je to strašně znát.
No som tu ale rozprúdil debatu jednou fotkou![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2: No vidíš a stejně tak z logiky věci je, že když vysolíš víc za auto, tak většinou máš i lepší a líp vybavený, žejo
Já preferenci Golfa před Passatem naprosto chápu. Mě by Golf (kombík) velikostně stačil bohatě a neměl bych vůbec důvod dávat za Passata víc. Jenže těch Golfů s nějakou ne úplně sociální výbavou je jak šafránu, oproti Passatum, kterejch se sem z DE valí hafo. Ostatně nebýt ten muj G6 shnilej (a samozřejmě jsem ho nezbořil), tak bych nad výměnou auta býval ani nepřemýšlel...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml: Hele, mas nejak extra osetreny ty nosniky na sharanoj?
-> Syny 11.10.24 14:31:23: A v jakém servisu to zaplatíš? Jako že na Passatu budu na stejným motoru měnit olej dráž než na G7? A na felicii rovnou doplácet
Nějaký servisy to tak možná dělaj, ale normální ti prostě počítá svoji práci a ta technika je stejná. Díly jsou cenově taky stejný, to když už tak Škodovku, kde přeci jen karosařina nebo čelní okno vyjde levněji jak VW. Nákupka samozřejmě bude za lepší auto vyšší, tak nějak z logiky věci.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml: A nemáš je tam? Kolikrát to ani lidi neví![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2 11.10.24 13:27:59: Tak jasný, ale taky si to zaplatíš. A to nejen v kupní ceně auta, ale i v následném servisu. A zdaleka né všechny maj pěknou výbavu. Ty z DE většinou jo, ale ani to není pravidlo. Kdyby si měl koupit Passata se stejnýma kilometrama, rokem výroby a stavem, tak v tom bude minimálně o 150 tKč víc (jestli ne i víc).
A do teď nechápu, proč Passaty nemaj standardně "sunset". Vypadá to bez toho hrozně, jak výkladní skříň :) Stejně tak nepobíram, proč základní led světla maj v blinkru (a to jen vepředu) žárovku tvl... Všecko ledky a pak tam najebou žárovku do blinkru... Stejně jako u S3 a G8 je to vidět úplně na piču v těch ledkach... Zaplať příroda, že na tom Leonu mam ty příplatkový světla, kde blinkr rozhodně přehlédnout nejde ani vepředu, ani vzadu...
A do teď nechápu, proč Passaty nemaj standardně "sunset". Vypadá to bez toho hrozně, jak výkladní skříň :) Stejně tak nepobíram, proč základní led světla maj v blinkru (a to jen vepředu) žárovku tvl... Všecko ledky a pak tam najebou žárovku do blinkru... Stejně jako u S3 a G8 je to vidět úplně na piču v těch ledkach... Zaplať příroda, že na tom Leonu mam ty příplatkový světla, kde blinkr rozhodně přehlédnout nejde ani vepředu, ani vzadu...
-> vhml 11.10.24 13:31:36: Ano, jako mělo např. auto Reinharda Heidricha. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno: co jsem měl 7 Golfa, tak to byl celkem výbavově paskvil. Slušně vybavený - automatická klima, navigace, tempomat, senzory všude, parkování, vyhřívání všeho možného atd. Ale klasický světla na H7 a bez mf volantu. Bouraný nebyl, takto prostě z výroby.
-> saskyn2 11.10.24 13:33:02: jo jasny. Nechá se to sehnat a přehodit? co to stoji ? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml 11.10.24 13:31:36: To mala byť moja otázka![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2: Ono hlavne záleží asi od ročníka a ako to má ktoré auto nakombinované.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2: Ono hlavne záleží asi od ročníka a ako to má ktoré auto nakombinované.
-> vhml: Akustický boční. Aby to bylo tišší.
-> saskyn2 11.10.24 13:27:59: dvojitý okna? to asi potřebuju dobastlit :-)
-> minno: Tak ty Passaty jsou vesměs všechny o dost líp vybavený než Golf. Samozřejmě že ne všechny, ale většina ano. Krom toho je to v základu mnohem líp odhlučněný a pohodlnější podvozek(což teda ne každému musí vyhovovat) Spoustu jich má i dvojitý okna, což jsem na golfu nikdy neviděl(neříkám že se to výjimečně nedělalo) a i u trojkovýho superbu je to vzácnost. Ale chápu že pokud si chtěl malý auto tak ten golf není vůbec špatná volba.
-> minno:
U Éčka třeba nemáme vyhřívaná sedadla. Což mi u auta bez tepelnýho čerpadla přijde podivný, že se má pálit elektřina v PTC, ale sedadla, v nichž je člověku i s menší energií pocitově tepleji, se nevyhřívají. Přitom to má virtuální budíky i Matrixy (asi jako všechny Éčka), které jsou naopak obvykle za příplatek.
U Éčka třeba nemáme vyhřívaná sedadla. Což mi u auta bez tepelnýho čerpadla přijde podivný, že se má pálit elektřina v PTC, ale sedadla, v nichž je člověku i s menší energií pocitově tepleji, se nevyhřívají. Přitom to má virtuální budíky i Matrixy (asi jako všechny Éčka), které jsou naopak obvykle za příplatek.
-> vhml: Áno, chápem. Ale napríklad kolega ma Passata 2017 a nemá ani kameru, má obyč. halogén. svetlá a podobne.
A druhá vec (pre mňa podstatnejšia) je to, že som nechcel kupovať veľké (dlhé) auto. Golfa mám krátkeho. Technika a stav sú presne také, aké som chcel a zvyšok si doladím. Ja som spokojný. Tuningovať výbavu ma baví.
A čo tak pozerám aj iné Golfy, tak výbavy bývajú nakombinované všelijako a niekedy nezmyselne.
A druhá vec (pre mňa podstatnejšia) je to, že som nechcel kupovať veľké (dlhé) auto. Golfa mám krátkeho. Technika a stav sú presne také, aké som chcel a zvyšok si doladím. Ja som spokojný. Tuningovať výbavu ma baví.
A čo tak pozerám aj iné Golfy, tak výbavy bývajú nakombinované všelijako a niekedy nezmyselne.
-> minno 11.10.24 10:05:19: právě že v Passatu to obvykle nechybí pokud to nekupoval nějakej moula. To není škodovka aby tam "půl" věcí nedávali naschvál. Obecně jsou na trhu až na pár soukromých výjimek jen 2 druhy Passatů. Ti co měli v práci limit na nákup 40tEur a ti co měli limit 50tEur.
Ale abys neřekl, taky tuním. Celý krytování podvozku, blbinky s kodovanim, ted jeste chci resit bezdrátový Android auto
Ale abys neřekl, taky tuním. Celý krytování podvozku, blbinky s kodovanim, ted jeste chci resit bezdrátový Android auto
-> vhml: To ale nič nerieši. Ani Passat nemusí byť automaticky top prémiovka vo fullke. A často tam chýbajú aj "základné prvky". V podstate ako v celom koncerne. A Škoda je na tom obvykle výbavou ešte horšie. Ale o to ani tak nejde. Kúpiť auto hotové nie je ono![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml: Spíš chodit pešo ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> minno 11.10.24 09:49:09: jestli není nakonec snažší koupit Passata ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator: Ešte to chvíľu potrvá
A vieš, ako to býva: "už len toto a je to hotové!". Tak to bolo aj so škodovkou 20 rokov![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> minno:
Za chvíli už budeš mít všechno hotový, není čas se podívat po novém autě?![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
Za chvíli už budeš mít všechno hotový, není čas se podívat po novém autě?
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)