skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> Syny 13.05.15 16:23:02: když jede "před tebou", tak asi nejdete proti sobě součtem rychlostí skoro 200km/h, ne?
Je to zase len dobry umysel a zle prevedenie. Proste, ked su tie bludicky nizko, je to naprd, ked je niekto hnup a aj za sera ide na bludicky, nesvieti mu zadok.
Doteraz som mal vzdy auto bez "dennych svetiel", takze svietim normalnymi aj cez den, nemam potrebu montovat na auto kadejake picoviny. Svietil som cez den davno pred tym, ko to bolo povinne a keby to zrusili, budem svietit aj nadalej, tak ako vzdy svietim, ked idem do Rakuska, kde sa svietit nemusi. Myslim, ze ked svietim, robim nieco pre svoju bezpecnost aj pre bezpecnost druhych - mam auto modernej farby, "neviditelnej" sedej metalizy.
Moc neuznavam nazory miestnych protestovacov proti comukolvek typu "rakusaci nemusia", ci "za cisara pana sa nemuselo a prezili sme".
Doteraz som mal vzdy auto bez "dennych svetiel", takze svietim normalnymi aj cez den, nemam potrebu montovat na auto kadejake picoviny. Svietil som cez den davno pred tym, ko to bolo povinne a keby to zrusili, budem svietit aj nadalej, tak ako vzdy svietim, ked idem do Rakuska, kde sa svietit nemusi. Myslim, ze ked svietim, robim nieco pre svoju bezpecnost aj pre bezpecnost druhych - mam auto modernej farby, "neviditelnej" sedej metalizy.
Moc neuznavam nazory miestnych protestovacov proti comukolvek typu "rakusaci nemusia", ci "za cisara pana sa nemuselo a prezili sme".
-> U-Geen 13.05.15 16:22:38:
Ono by sla tahle fotka predelat i tak, ze auto jede pred tebou a jelikoz, jak vime, s dennima svetlama nesviti zadek, tak je to taky strasne nebezpecny, protoze to auto prece neni videt.

-> Tuner#2: krasna modelova situace. co zavest povinna svetla na strese? ...
-> Tuner#2: Honzo, uz dva roky jsem v Anglii, kde povinne sviceni neni, kupodivu tady i predjizdim a to dokonce s volantem vlevo (taky jsem uz mel ridicak v dobe, kdy to jeste nebylo ani u nas v CR) a nikdy, ano nikdy, jsem nemel problem nesvitici auto videt. A ze v Anglii si kazdej sviti nebo nesviti jak chce a cim chce.
Takze jelikoz jezdim aktivne a predjizdim, tak jsem pochopil, ze to podle tebe nemam v hlave v poradku. Asi nemam no :) Stejne jako rakusaci, kteri to zavedli a zrusili protoze to bylo hrosi nez lepsi, tusim ze v nemecku to bud vubec nebylo nikdy nebo jen kratce, v Anglii taky nic a mohl bych pokracovat dal a dal...
Mozna to v hlave nemam v poradku, protoze jeste auta kolem sebe vidim, ale ja si zase myslim, ze pokud je nekdo slepej, tak nema mit papiry
Takze jelikoz jezdim aktivne a predjizdim, tak jsem pochopil, ze to podle tebe nemam v hlave v poradku. Asi nemam no :) Stejne jako rakusaci, kteri to zavedli a zrusili protoze to bylo hrosi nez lepsi, tusim ze v nemecku to bud vubec nebylo nikdy nebo jen kratce, v Anglii taky nic a mohl bych pokracovat dal a dal...
Mozna to v hlave nemam v poradku, protoze jeste auta kolem sebe vidim, ale ja si zase myslim, ze pokud je nekdo slepej, tak nema mit papiry

-> Luky: Když svítily jen snáze přehlédnutelný jednostopý vozidla, zdálo se mi to mnohem lepší.. navíc jak jsou lidi blbci, tak je snadný mezi normálně svítícíma autama přehlýdnout moulu, kterej "ještě vidí" a jede na bludičky.
-> Syny: Dle uznávaných standardů by žádný bezpečnostní opatření nemělo vyvolávat větší rizika, než byly ty, který mělo odstranit - což se denním svícením a jeho rozpliznutím až ke stavu několika diod v nárazníku přesně stalo.. dokonalých řidičů, co nikdy neudělali žádnou chybu, je velice velmi málo a aktuální stav generuje těch nejspíš víc, než když se ve dne nesvítilo.
-> Syny: Dle uznávaných standardů by žádný bezpečnostní opatření nemělo vyvolávat větší rizika, než byly ty, který mělo odstranit - což se denním svícením a jeho rozpliznutím až ke stavu několika diod v nárazníku přesně stalo.. dokonalých řidičů, co nikdy neudělali žádnou chybu, je velice velmi málo a aktuální stav generuje těch nejspíš víc, než když se ve dne nesvítilo.
V reálu je to ještě větší rozdíl, násobící se pro ty co nosí brýle...
-> Tuner#2: no třeba se tolik neošoupou drahé výbojky v hlavních světlech... Takže logiku přídavných světýlek chápu, ale je potřeba to dělat s rozumem. K čemu je mi, že se vejdu do hodnot podle vyhlášky, když pak v lese nejsem vidět... Za deště by jsi s tím vůbec svítit neměl, za to nemůžou světýlka, ale kokoti za volantem
Kdo plive na celodenní svícení, asi to nemá v hlavně v pořádku a nebo nebo jezdí pasivně a nikdy nepředjížděl... Já tohle kvitoval hned jak to zavedli, auto je vidět i za perného dne v lese, kde jinak bez světel tmavší barvy totálně zaniknou a předjíždění a odhad vzdáleností je i při vysokých rychlostech daleko lepší...
To, že se u nás z toho vyklubalo dávat na auta tyhle neslyslné ledky, to je věc druhá... Buď to to nesvítí, nebo to naopak oslňuje za deště a nebo je to moc dole, takže opět věc ztěžující předjíždění
Nějak nechápu co tím kdo chce ušetřit? Altík ten rozdíl ani nepozná a auto se zhyzdí nějakýma navěšenýma trapárnama. Z toho se mě chce zvracet a jsme pomalu tam kde jsme byli, když se nesvítilo 
To, že se u nás z toho vyklubalo dávat na auta tyhle neslyslné ledky, to je věc druhá... Buď to to nesvítí, nebo to naopak oslňuje za deště a nebo je to moc dole, takže opět věc ztěžující předjíždění


-> Jozka: denní svícení jako takové je asi v pohodě. Ale ty denní bludičky jsou průser. SPDS implantované v hlavních světlech jsou docela fajn
-> Jozka: Tak pokud nekdo kouka co kde lita a nedava pozor, tak to asi jo, ale to je problem nekde jinde, nez ve svetlech. Ve svete to normalne funguje i bez sviceni.
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí) 13.05.15 14:45:59: Přesně takhle to v praxi je..
-> Syny: Když to auto splývá s pozadím, tak ho odsud prostě včas nevykoukáš.. A jo, pasoval bych denní svícení na neblbější dopravní výmysl v tomhle století, připuštění "denních bludiček" to už jen doladilo k dokonalosti.
-> Syny: Když to auto splývá s pozadím, tak ho odsud prostě včas nevykoukáš.. A jo, pasoval bych denní svícení na neblbější dopravní výmysl v tomhle století, připuštění "denních bludiček" to už jen doladilo k dokonalosti.

-> maca 13.05.15 15:20:02: Jsou i auta, kde to nejde umístit vůbec. Tohle je ještě dobrý.
-> Luky: no ono neni zrovna moc možností, kam je umístit...
-> maca: to není v rozporu s tím co jsem napsal. Když už je možnost mít nějaký světýlka mimo hlavní světla, přijde mi nešťastný, že je možný je mít takhle nízko
Nizko nenizko, ridici maj cumet po autech a ne po svetlech. I kdyby ty svetla mel zhasnuty, tak snad mam voci a vidim cely to auto... Todle denni sviceni je akorat poukazka do pruseru, protoze plno lidi pak cumi jen po svetlech a vubec ne po tom, jestli to auto treba nejede zhasnuty. Proto to taky v nekolika zemich zase pekne zrusili nebo radeji vubec nezavedli...
-> Jirik_Tuňák1983: -> Luky: fabia II,octavia II a další mají denní svícení v nárazníku.......
-> maca: já si teda taky myslím, že vyhláška v tomto bodě poněkud ustřelila a světla za menší terénní nerovností takhle nízko vidět nejsou...
Stejně je má umístěné i kolega na tomtéž autě a je to vidět na hovno.
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): umístěné dle vyhlášky,tak se uklidni...
Mna na tychto pseudosvetlach najviac stve to, ze nato, aby mali nejaky zmysel ich ma vacsina aut prilis nizko. Ak by mali plnit bezpecnostnu funkciu, cize upozornit napriklad na sive auto na sivej ceste, mali by byt vo vyske normalnych svetiel. Takto namontovane su tam platne asi tolko, ako starej babke silikonove kozy
-> Syny: hele svítej parádně...zrovna včera proběhla kontrola PČR a světla ok. Mají v sobě ten modul, atest....nejsou to šitky, co prodávaj na aukru za 300kč
.
.
-> maca: Maj vubec tydle sranda svetylka atest do provozu? Co todle vzdycky vidim na autech, tak nejen ze to skoro nesviti, ale jeste maj pulku diodek mrtvejch... Zlaty denni svetla v parabolach.
Bych si je bejt tebou udelal do dalkovejch parabol na dvouvlakna jako to maj dnesni auta a bylo by :)
Bych si je bejt tebou udelal do dalkovejch parabol na dvouvlakna jako to maj dnesni auta a bylo by :)
-> Stepan FUN: Jj 919 by sedělo. Zkusím jednoho známýho
-> Stepan FUN: Jak píšou kluci, všechny kontrolky hezky v budíkách...
-> Nwkt: Pokud máš možnost... Já se na (rozumnej) vrakáč hned tak nedostanu. :-/
Jestli dobře koukám, tak by tam mělo bejt 1U1 919 034G
Jestli dobře koukám, tak by tam mělo bejt 1U1 919 034G
-> Stepan FUN: Mám se ti po nějaký poptat?
-> Nwkt: Tak mám tam CAN budíky a kontrolka funguje jenom zadní. Jestli tam má bejt i přední nevím. Jsem rád, že jsem rozchodil kontrolku na tlumený. :-D
Tu správnou palubku sháním... Ale nejdřív koupim kotouče, desky, elektroventil na turbo, normální zrcátko a pak teprve budu řešit kraviny jako správná přístrojovka. :-)
Tu správnou palubku sháním... Ale nejdřív koupim kotouče, desky, elektroventil na turbo, normální zrcátko a pak teprve budu řešit kraviny jako správná přístrojovka. :-)
-> Stepan FUN: kontrolka v budíkách

-> Stepan FUN: Kontrolka na budíkách nebo tam je jenom zadní?
-> dragon_cb_cz: Spíš tunil. Podsvětlení bylo původní červený. Přesně jak píše NWKT. Byl tam předface vypínač a proto červenej.
Jenom mimochodem - jak má octávka s mlhovkama a zeleným podsvícením řešenou kontrolku předních mlhovek? Tady je ve vypínači a původně se změnila z červenýho na zelenou. Teď jsem to udělal tak, že po zapnutí se ten symbol rozsvítí podstatně víc, ale jak je to řešený origo nevím. Druhou Octávku s předníma mlhovkama doma nemáme a nikdy předtím jsem to nezkoumal.
Jenom mimochodem - jak má octávka s mlhovkama a zeleným podsvícením řešenou kontrolku předních mlhovek? Tady je ve vypínači a původně se změnila z červenýho na zelenou. Teď jsem to udělal tak, že po zapnutí se ten symbol rozsvítí podstatně víc, ale jak je to řešený origo nevím. Druhou Octávku s předníma mlhovkama doma nemáme a nikdy předtím jsem to nezkoumal.
-> Stepan FUN: Si tam měl předface? Jinak spínače je dobrý mít v zásobě rádi se vypalujou, ale to určitě víš
-> dragon_cb_cz: Tak jsem dneska udělal.. to nakouknutí - a nevím: je to Rapid 120 BAZ s legálně zapsaným motorem 781.135 (chybí sání), celkovej stav sice slušnej (náhodně se účastnil i další kámoš, kterej vlastní Rapida od novoty), ale úplně nevím, co se skrývá pod kutilskejma zásahama (měněnej minimálně jeden zadní lem, jeden práh, pravá zadní šavle s kočičíma dvířkama, kufr OK, nosník nápravy OK, 1x vylomenej heverník.. Fůra práce, pro zachování vozidla by P. šel zřejmě i dost dolů s cenou.. Zítra brnkni, mám i nějaký fotky..
-> Stepan FUN: Tunil? Nebo spíš odtunil? 

Dneska jsem "tunil" octávku... Konečně mi spínač světel nesvítí červeně, ale zeleně... :-) Za 38korun a hodinu práce nebylo co řešit...
-> OndraST: cca 0,4l neředěnýho... ;-)
Rychlo dotaz kolik asi deci barvy koupit na polití předního blatníku felda + zadních lemů.
Zas dalsi dvere ve sklepe, akorat se mi trochu vysypala zed - vic, nez jsem cekal :-)
-> dna69 : pro začátek v představách nového majitele :p
-> krup: Kde je maják? :)
ja sem rezal do gum vzorek ... prej ma prset :)
-> Maty110l 08.05.15 13:58:39: dnes byl dobrej den na lákování 

-> castrol: hh,,vypada to tak ale nie :D
-> LUKAS: to si ho rozoberal semtexom ne
?
