
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> Bukaj 17.05.15 18:05:39: Jenže ty už měly být dole tak počtvrtý nebo popátý.. 

-> Bukaj 17.05.15 18:05:39: tak tahle věta by se měla dolnit pod logo virtu 

Zase jsem to rozbil
Aneb kdo si chce zachovat víru, že má zdravou škodovku v původním stavu, nesmí sundavat blatníky...

Aneb kdo si chce zachovat víru, že má zdravou škodovku v původním stavu, nesmí sundavat blatníky...

-> Klubko_: tak vies ... co by som pre pana klubka neudelal 

-> MOLSO: dik, seš fakt kámoš
tak se to říká u nás v práci
ty to máš v oblíbených nebo se ti podařilo vyhledat?


Jelikož probíhají úpravy na domu, tak jsem vyjel až včera na první letošní kilometry
kde je téma "kolik jste toho dnes udelali v praci"? Zkouším vyhledávat různy části tohoto řetězce, ale neúspěšně 

Přes vyklízení kufru u auta, třídění nářadí a rozebírání 2 ks ventilátorů topení k repasi jsem se dnes ve finále dostal až k opravě x let přeražené nadstadartní výbavy.. Tak mě neserte !
Výmena prevodoveho oleja PP90 už sa pomaličky chystáme na Blansko!
-> ZZ__Top: za malo ,videl som aj na fele ako sa opiera ale to je zrejme zle namontovane
-> castrol: Myslel jsem si to. Děkuju za potvrzení. Já jen, že kdysi jsem měl favorita s takovou kulatou tuning tyčkou a ta se dotýkala topení.
-> ZZ__Top: od kurenia dalej
Hrozná a těžká otázka. Koupil jsem pro svoji feldu tyč mezi tlumiče. Takovou černou hranatou. Při montáži jsem zjistil, že jde namontovat oběma směry, ale v jednom se skoro dotýká topení a v druhém je od něj trochu dál. Co je správně? Jako amatér si myslím, že když je tyč od topení dál ne?
-> Bukaj: Normálka - kdybys tušil, kolik mnoho desítek hodin jsem např. dováděl s vysokozdvižnými vozíky nebo portálovými jeřáby, aniž bych měl jakýkoliv zkoušky nebo zaškolení na tyhle zařízení.. a aktuálně ani nevím, jestli ještě pořád platí svařovací vyjímka pro "pracovníky s vyšší svářečskou kvalifikací", protože jsem byl natolik laxní, že jsem si nikdy od nikoho nenechal zapsat byť i jen základní kurs..
Akorát musíš vědět, co děláš a něco taky něco vědět - bohužel spousta lidí je úplně blbejch a proto se to prověřuje. A mimo jiné je to celý bezva byznys..
Akorát musíš vědět, co děláš a něco taky něco vědět - bohužel spousta lidí je úplně blbejch a proto se to prověřuje. A mimo jiné je to celý bezva byznys..

-> Bukaj: Tak to nejses rozhodne sam
Nez jsem si po 5 letech v pracovnim procesu udelal elektrikarskou "padesatku", opravil jsem na cerno stovky elektrospotrebicu, nainstaloval desitky telefonnich ustreden a to nejhorsi prislo v predposlednim zamestnani - byl jsem autorem desitek projektovych dokumentaci instalaci telco zarizeni, coz je s vyhl. 50 paragraf 6 fakt husta rebelie!!! :-) Ale to uz je promlceny :-)

-> Jozka: -> King:
Jak vás tu tak čtu, tak žiji a pracuji v těžké ilegalitě - dalo by se říct, že jsem zločinec a potencionální vrah...
Na to, jaké všemožné činnosti v zaměstnání vykonávám mi doposud stačila občanka, řidičák a papíry od několika vozidel...
Až spadne klec, budu těžce pykat...
Jak vás tu tak čtu, tak žiji a pracuji v těžké ilegalitě - dalo by se říct, že jsem zločinec a potencionální vrah...

Na to, jaké všemožné činnosti v zaměstnání vykonávám mi doposud stačila občanka, řidičák a papíry od několika vozidel...

Až spadne klec, budu těžce pykat...

-> King: To ještě teprve všechno přijde..
Ono práce na "vyhrazených technických zařízeních" poměrně logicky smějí vynikat jen subjekty, kteří vlastní příslušný oprávnění či osvědčení, nicméně někdy přitom dochází k paradoxním situacím..


Ono práce na "vyhrazených technických zařízeních" poměrně logicky smějí vynikat jen subjekty, kteří vlastní příslušný oprávnění či osvědčení, nicméně někdy přitom dochází k paradoxním situacím..
-> Stepan FUN: Pockej, pockej, to neni jen tak, aby nejaka poucena utahovala matici na sbernici, ktera je zasadni pro bezpecnost! Nejdriv si urcite musi certifikovanym meridlem zjistit prumer a material sroubu, v tabulkach vyhledat prislusny utahovaci moment, sehnat momentovy klic a pak teprve v ochrannem odevu, s prilbou, ochrannymi brylemi, gumovymi rukavicemi a respiratorem provede dotazeni matice. Spoj pak oznaci lihovym fixem a ucini zapis minimalne do 3 papiru, nejlepe do pěti :-)
-> Stepan FUN: Jasný, takhle určitě jo, ale tenkrát (2008?) šlo o to, že to byla v navrženým termínu neodstraněná závada (a mám dojem, že ne jediná) a pan jednatel to odstranění jako strojař dost drze podepsal kolegovi (mj. revizákovi) přímo před očima..
-> Jozka: Utáhnout matici na zemnící svorce by mohla i osoba poučená. ;-) Takže aby to bylo dle předpisů OK, tak by stačil napsat papír že elektrikář s §7 (nebo vyšším) poučil konkrétní osobu a pak by to bylo OK, protože ta poučená osoba by měla v podstatě §4 ;-)
-> King: Jsem si teď ještě vzpomněl na jednu "velmi zásadní debatu" o tom, zda je na utažení matic M8 na uvolněné zemnící svorce nutný elektrikář "s paragrafem", nebo jestli by to v nouzi nemohl zmáknout strojní inženýr..
.

-> King: Inu, krásnej novej svět.. Jinak jsem trochu vtipkoval, tohle 378/2001 Sb. je zavedený zákoníkem práce a zákonem 309, takže se dá vztáhnout jen na auta, využívaný tam definovaným způsobem k podnikání, nicméně někde tuším v zákoně o obecné bezpečnosti výrobků je obdobná formulace..
A bude jen hůř, protože to dělá dojem, že EU pečuje dle požadavků výrobců o blaho společnýho trhu primárně tím, že ze svých občanů kove (co největší) spotřebitele ve stylu použít-zahodit.
A bude jen hůř, protože to dělá dojem, že EU pečuje dle požadavků výrobců o blaho společnýho trhu primárně tím, že ze svých občanů kove (co největší) spotřebitele ve stylu použít-zahodit.
-> maca: no myslel jsem to trošku jinak 

-> Jozka: Omg! :-) A plyne z toho teda, ze amater si na aute muze tak maximalne vymenit pojistku nebo zarovky a jinak je to tezkej prohresek? Jestli ne, tak by se s tim neco melo delat! Prece si pak kdejakej ajtak nebo kulturni antropolog muze podkladat auto rezervou a opravovat brzdy nebo nedej boze bez prislusnych skoleni zasahovat do emisniho systemu! :-)
-> Eidy: Kartoteku s CV kazdyho virtaka si zatim nevedu, takze ano, dostals me.

-> King: Vzdělání v oboru "Konstrukce silničních vozidel" na to nestačí? A kurva.



-> King: Kde žiješ ?
Minimálními požadavky na bezpečný provoz a používání zařízení v závislosti na příslušném riziku vytvářeném daným zařízením jsou:
a) používání zařízení k účelům a za podmínek, pro které je určeno, v souladu s provozní dokumentací
viz Nařízení Vládi č. 378/2001 Sb., §3, odstavec 1)

Minimálními požadavky na bezpečný provoz a používání zařízení v závislosti na příslušném riziku vytvářeném daným zařízením jsou:
a) používání zařízení k účelům a za podmínek, pro které je určeno, v souladu s provozní dokumentací
viz Nařízení Vládi č. 378/2001 Sb., §3, odstavec 1)


-> Eidy: Neblbni. Takhle bez prislusnyho vzdelani a certifikatu zasahovat do tak zasadnich casti auta?! To by se melo legislativne osetrit! 

-> StepaNoFUN 13.05.15 20:47:24: Na co to je?
-> maca 13.05.15 18:41:04: Na to ser, se to tu zhádá i kvůli pozdravu
-> maca 13.05.15 18:41:04: Na to ser, se to tu zhádá i kvůli pozdravu

-> krtik: že se mam dobře? to bych neměl tuhle plečku

-> Stepan FUN: je mě to jasne ale tady je to opravdu moc na ocich
-> Pavel P@nkáč: Když mě to začne srát, tak výměna záslepky to řeší. ;-) Proto jsem se snažil to napasovat do ní a nešahat do palubky. ;-)
-> Stepan FUN: me to neprijde tak strasny :-) dalsi misto je prihradka u spolujezdce, ale zalezi, jak casto to budes vyndavat
-> Stepan FUN: sice praktické ale opravdu nehezke

-> Pavel P..: Tam by se jich moc nevešlo. Navíc v Octě (zatím) nekouřím... :-D
Každopádně mě nenapadlo kam jinam tu zásuvku nacpat... :-)
Každopádně mě nenapadlo kam jinam tu zásuvku nacpat... :-)
-> maca 13.05.15 18:41:04: to nesmíš řešit 
Hold to chcou probrat. Nicméně pro všechny to je další důkaz, že se máš dobře (včetně i dalších fotek)
.

Hold to chcou probrat. Nicméně pro všechny to je další důkaz, že se máš dobře (včetně i dalších fotek)

-> Stepan FUN: parádní.... můžeš do tý díry típat a házet vajgly

Se zapojenou nabíječkou to tak blbě (naštěstí) nevypadá...
Dneska jsem doskládal octávku zpátky do původního stavu a v průběhu toho skládání vyrobil "nepěknou" díru do palubky. Každopádně výměna záslepky kdyžtak řeší likvidaci tohohle "tuningu". Do palubky jako takový není šáhnuto... :-)
Trochu jsem rozebral Volvo. Vpravo jen kulák, vlevo kulák, čep ramene, SB ramene, manžeta poloosy. Nakonec to šlo líp, než jsem čekal. Teda největší opruz bude asi ta manžeta.
-> Nwkt 13.05.15 17:19:42: Přemejšlel jsem o tom, ale radši jsem tomu nechal volnej průběh... :-D