-> Jarda/felda 03.11.23 11:54:18: barvivem mi u octy nezjistili vubec nic, to bych ji plnil kazdej rok, pak jsem to dal kamosovi a po 14 dnech mi rekl, at si vymenim chldic, dal jsem mahle premium, tak jsem mu to zas zavezl a pak po dalsich 14 dnech mi volal, ze uz to neutika a naplnil, mam to ted dva roky, letos felda, ale tam utikalo jen kolem nejakyho Okrouzku, po 14 dnech mi ji vratil a OK, mrazi jak blazen, jen mam problem, ze se porad vypina a zapina, rikal ze nekde nasel, ze tam ma prijit 775g, tak jestli ji nepreplnil, cekal jsem, ze tam bude tak okolo 500
Pritelkyni ji plnil pred 5 lety, menil jen nejake korunove polozky a zatim OK, az se divim, kdyz vidim ten ohnilej chladic, ale ma jeste origo.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> darklord: Stejně tu klimu zapne až někdo, komu auto půjčím v létě... 

-> Pavel P@nkáč: pockaj do zajtra



-> Bukaj: Tj. dobrá práce, sem čekal nějakej zádrhel na tak starém voze.....
Tak děkuji -> saskyn2: - klima už chladí

-> Jarda/felda 03.11.23 11:50:13: To si jen myslíš 

-> Jarda/felda 03.11.23 11:54:18: Jo přitom nákupka chladiva je asi 10x nižší
standartně se tam barvivo nepřidává, jen když někido chce a do 1234yf vůbec. A s lampou vidíš jen velký úniky malý nenajdeš

-> Bukaj 02.11.23 23:13:07: ono se běžně počítá 600-1000 a k tomu 2-3kč za gram chladiva 

-> Bukaj 02.11.23 22:38:35: barvivo se dává standartně do náplně
při úniku vemeš UV lampu a vidíš hned kde to uniká 


-> Bukaj: dobrý!
-> saskyn2 03.11.23 08:13:07: Přesně tak. Dát tam dusík a za 14 dní zjistit, že to je prázdný a nevědět kudy je nic moc 
A drahý to není. Hlavně se s tím super hledají drobné úniky. Přes redukčák tam naženeš větší tlak, než když běží klima a molekuly dusíku už lezou ven

A drahý to není. Hlavně se s tím super hledají drobné úniky. Přes redukčák tam naženeš větší tlak, než když běží klima a molekuly dusíku už lezou ven

-> saskyn2 03.11.23 08:13:07: nevím, ale od něho klimy neutíkají, drží to roky, ale vždy tam auto nechávám tak 14 dni
-> saskyn2: Fajn, dám vědět. Dotažení zkusím pořešit teď dopoledne. U zubaře mám být v poledne...
-> ajok 03.11.23 04:27:41: škoda je umřít. Dusík na 14 dní je k ničemu to když už tak musíš jít hned s čuchačkou abys vedel kde to fouká ale to bude cenově jinde
-> Bukaj: jo to by
asi šlo tak mi ale zavolej predem až budeš vyrážet. A ty trubky máš teda dotazeny jo?
asi šlo tak mi ale zavolej predem až budeš vyrážet. A ty trubky máš teda dotazeny jo?
-> saskyn2 02.11.23 23:53:51: Jenže je to auto na zimu, takže má-li to k něčemu být, tak bych to naplnil teď. Od jara do podzimu to auto většinou stojí a slouží jako náhradní vůz...
Můžu se stavit dneska odpol, až pojedu od zubaře...
Můžu se stavit dneska odpol, až pojedu od zubaře...

-> Bukaj: chladiva je skoda, spis bych dal dusik, kamarad mi ho nechal ve felde 14 dni

-> Bukaj: akorát být tebou tak to naplníme až na jaře ať to neuteče přes zimu.
-> saskyn2 02.11.23 23:21:51: Fajn, dík za info. Čekal jsem, že tam toho je víc a cenu jsem tipoval cca 3000 jen za chladivo. Jestli je to tisícovka, tak to za ten pokus stojí.

-> Bukaj 02.11.23 22:56:46: My proplachujeme chladivem. Ale proplachuje se to bez kompresoru. Místo něj se přes adaptéry připojí přes filtr plnička a proplachuje se chladivem proti směru běžné cirkulace. Ale musí pryč veškeré překážky. Vysoušeč, expanzní ventil atd. Adaptéry a propojit.
Jinak zkoušet těsnost chladivem není moc výhodné. Na to máme formovací plyn( 95 % dusíku a 5 % vodku). A pak buď sprej hledač netěsností Würth, nebo čichačka.
Chladiva bývá cca půl kila.
Jinak zkoušet těsnost chladivem není moc výhodné. Na to máme formovací plyn( 95 % dusíku a 5 % vodku). A pak buď sprej hledač netěsností Würth, nebo čichačka.
Chladiva bývá cca půl kila.
-> Bukaj: To má každý auto jinak, někde bys tam měl mít štítek kde je potřebný množství napsaný, nebo pak mám databázi v plničce, nebo pak to můžeš dohledat někde na netu. Jinak tobě to udělám třeba za půlku normální ceny, počítej že do litru se určitě vejdeš.
-> saskyn2: Co jsem měl venku trubky a hadice, tak žádnej viditelnej bordel v nich nebyl, ani v otvorech v kompresoru a ve výparníku. Ale jist si tím nejsem.
Jinak kolik je tak v systému chladiva? Nebo jinak - kolik cca zaplatím za chladivo na naplnění klimy? Nemám tušení - nikdy jsem to neřešil, tak abych věděl, s čím počítat (kolik vyhodím prašulí, až mi to chladivo unikne)
Jinak kolik je tak v systému chladiva? Nebo jinak - kolik cca zaplatím za chladivo na naplnění klimy? Nemám tušení - nikdy jsem to neřešil, tak abych věděl, s čím počítat (kolik vyhodím prašulí, až mi to chladivo unikne)

-> Bukaj 02.11.23 22:56:46: No plničkou to navakuuješ, čímž se ti odpaří vlhkost, ale bordel bud nějakou spešl mašinu což nemám a i u toho si nedělej iluze že to nějak dokonale propláchne. Nebo prostě všecho vyměnit nebo vymejt čističem na brzdy.
-> Milan 136 02.11.23 22:48:33: Ale zase to umí spolehlivě zalepit ventil na kompresoru
Jo kdo ví tak stříkne na zátku jarovou vodu a je konec hledání
Pak už jen vysvětlit že ta zátka nejde měnit samostatně a problém vyřešen. Nekecám měl jsem tu borce co mi nevěřil že to nejde nikdy povolit, tak jsem mu dal imbus at si to okouše sám
tak nečekaně se nepovedlo, ale borec měl tuhej kořínek tak si to doma zkoušel lepit tekutým kovem. No stálo ho to celkem tři naplnění než pochopil




-> saskyn2: A dělá se taky nějaký "proplach" klimošky? Vzhledem k tomu, v jakém stavu byl původní vysoušeč (prohnilý skrznaskrz), aby nebyl bordel v systému...?
-> saskyn2 02.11.23 22:47:05: A třeba běžnou závadu na O2 (zátka vysoušeče) ta sračka stejně neukáže, protože tak vysoko se nedostane 

-> darklord 02.11.23 22:46:09: A venku taky, tak předpokládám že do těch hadic Bukaj nekoukal když měl natlakovanou puštěnou klimu

-> darklord 02.11.23 22:44:04: Přesně a ve finále je z toho vidět stejně hovno, protože malý netěsnosti to neumí, akorát tím jsou ty systémy po letech tak zasraný že to zanese nedej bože ucpe vysoušeč. Do R1234yf je to dokonce zakázaný dávat a přesto to tam některý auta už taky mají nasraný.
-> darklord 02.11.23 22:44:04: Běžně už se dávno nedává. Teda alespoň u nás. Je to jedovaté a ani výrobce to rád nevidí v okruhu.
-> saskyn2: plyn je to len od vyparniku po kompresor 

-> Bukaj: Protože to tam maji skoro všichni, někdo víc někdo mín. Čím starší střep, tím větší možnost že to tam někdo při plnění dal, jsou i oleje do kompresorů co to mají jako příměs. Jinak chladivo jako takové je pro všechny stejné a je to bezbarvý plyn.
-> Bukaj: tak ono ta farba sa tam bezne dava pri plneni aby bolo pripadne hned vidno ze to uteka.
-> saskyn2: No, nemyslím si, že by to barvivo byla látka, kterou tam někdo přidal - když jsem kupoval nějaký náhradní díly od jednoho maníka, který měl na zahradě malé Volvo vrakoviště, tak stejná zelená látka byla v trubkách i u jiných P80...
-> Bukaj: A nemaže se náhodou kompresor olejem co je v chladivu? To buď rád, že to nesepne.
-> Bukaj: Zelený je kontrastní látka když někdo hledal kudy to utíká. Ono je to jedno, stejně se místo tý R12 dává leta normální r134a. A prázdná klima se nespustí.
-> saskyn2: Není tam ani kapka, ale podle stop v trubkách tam bylo nějaké zelenkavé chladivo...
...co se týče těsnosti, tak jediné dvě věci, kterými si nejsem jist (kromě toho nedotaženého spoje) jsou kompresor a výměník v topení - ty jsem nevyndaval ani nerozebíral.
Zkusil jsem dneska po startu po kompletaci motoru zapnout klimu, jestli se sepne spojka na kompresoru, ale nic - asi to má hlídání, že když tam není chladivo, tak nesepne...?
...co se týče těsnosti, tak jediné dvě věci, kterými si nejsem jist (kromě toho nedotaženého spoje) jsou kompresor a výměník v topení - ty jsem nevyndaval ani nerozebíral.
Zkusil jsem dneska po startu po kompletaci motoru zapnout klimu, jestli se sepne spojka na kompresoru, ale nic - asi to má hlídání, že když tam není chladivo, tak nesepne...?
-> Bukaj:
hele jo klidně ti jí naplním, jen to nesmí být jak řešeto a taky pokud v tom veteránu není ještě R12


-> saskyn2 02.11.23 21:29:23: Nepamatuju. Ale pamatuju si, že jsi psal, že mi tu klimu naplníš 

-> saskyn2: to je prostě Bukaj, co je Barko?
-> Bukaj: nebo mě ted napadlo nějakej nekvalitní klíč by šel i ohnout....
-> Bukaj: pamatuješ co jsem ti psal než si to koupil
Jinak nejlepší řešení je Barko


Jinak nejlepší řešení je Barko

-> Pavel P@nkáč: Jo, asi to budu řešit rozřezáním a svařením 27 klíče...
-> Bukaj: takhle z foto jestli na to koukam dobře by to mohlo jít klíčem nasazeným hodně ze šikma, ty převlečné hadice bejvají hodně široké, jestli ne tak z nouze klíč rozříznout a svařit pod nějakým úhlem? jinak takové spešl klíče jsem moc neviděl, vybavuje se mě takovej rovnak na ohejbak na filtr v haldexu u oct. ale ten je "rovný" a není otevřený aby jsi ho nacpal přes trubku...
-> Pavel P@nkáč 02.11.23 20:50:57: No, vytáhl jsem vysoušeč i s hadicí - a ta převlečná matice byla na starém vysoušeči zarezlá, že jsem to dva dny musel prolévat Konkorem, než se mi to vůbec podařilo povolit.
Ale na nový vysoušeč jsem nemohl hadici našroubovat a dotáhnout mimo vůz - protože jsem nevěděl polohu, ve které má hadice být. Ono i takhle to byl slušnej ježek v kleci a trubky jsem tam nandaval na několikrát, vysoušeč byla poslední část klimošky, která šla do vozu...
Ta hadice uprostřed fotky končí vlevo dole převlečnou maticí, to světlé hliníkové pod ní je vysoušeč. Jedinž prostor, kudy se tam dá dostat, je shora mezi hadicí, výstupní trubkou vysoušeče a tím hranatým plastovým tunelem, ve kterém vede svazek elektroinstalace...
Ale na nový vysoušeč jsem nemohl hadici našroubovat a dotáhnout mimo vůz - protože jsem nevěděl polohu, ve které má hadice být. Ono i takhle to byl slušnej ježek v kleci a trubky jsem tam nandaval na několikrát, vysoušeč byla poslední část klimošky, která šla do vozu...
Ta hadice uprostřed fotky končí vlevo dole převlečnou maticí, to světlé hliníkové pod ní je vysoušeč. Jedinž prostor, kudy se tam dá dostat, je shora mezi hadicí, výstupní trubkou vysoušeče a tím hranatým plastovým tunelem, ve kterém vede svazek elektroinstalace...
-> Jirik_Tuňák1983 02.11.23 20:49:54: Najeto (asi) 335480 Km, rok výroby 1997.