-> minno 07.11.23 19:08:58: blba fotka, ale vyzrany vubec nebylo
dostali me na ladaforu, pry namazte si tesneni grafitem, aby se neprilepilo a pri beznym servisnim ukonu - demontaz hlavy, aby jste ho neznicili, ja teda u nivy namontoval hlavu, jel jsem to projet a praskl mi ventil, tak jsem ji sundal a vymenil ventil, odloupnul se i kousek sedla, ale to uz jsem jen zabrousil a nechal a nechal jsem i to tesneni - ajusa (to bylo alespon sede) a od te doby to drzi
Ono i v odborne lada literature je tolik navodu, ktere by asi vetsina mechaniku nazvala prasecinou.
-> minno 07.11.23 19:08:58: to je jeste dobry, kdyby jsi videl, co jsem vyndal z 20 let favorita s 30tis.km s nemenenou zelenou kapalinou, ale tam chybela i cast dosedaci plochy vlozky... desim se, az jednou budu delat BAZe nebo mozna i zeleny MTX, tam jsou jeste tesneni puvodni
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
ten hologram bych rekl, ze byval jinej, no nekde bych mel mit jeste nejake starsi, tak zitra asi zkusim najit...
-> minno 07.11.23 19:08:58: mel jsem elring nerez, pockrj, jdu udelat rychlotest, jestli i novej elring je austeniticka nerez :)
edit: zklamani, austenit to urcite neni, magnetuje a krouzky vypadaji jak pozink :/ a jeste material je jak cernej temac
zkusim stare z rapida, to bylo po 100tis.km luxusni, nefouknout na vlozce, kde nebyl presah
edit: zklamani, austenit to urcite neni, magnetuje a krouzky vypadaji jak pozink :/ a jeste material je jak cernej temac
zkusim stare z rapida, to bylo po 100tis.km luxusni, nefouknout na vlozce, kde nebyl presah
-> ajok: Victor Reinz tesnenie mi vydržalo 5 rokov a 75 tkm. Takže už nikdy viac.
Elring má zatiaľ 50 tkm, tak snáď už nie je na tom podobne
Elring by malo byť nerez, nie?
Elring má zatiaľ 50 tkm, tak snáď už nie je na tom podobne

Elring by malo byť nerez, nie?
-> Bukaj 07.11.23 13:13:36: jo je
ani sedej temac neni nic moc, mely i vyrobni vady...
-> minno 07.11.23 13:03:31: presne
-> Borderer: myslel jsem, ze jsi rikal, ze budes davat reinz, to by mozna bylo lepsi...
-> dragon_cb_cz 07.11.23 08:45:22: jo jsem videl sluzebak vrakoviste - kvuli tesneni dali do zachovale feldy cely odjety motor
nepochopitelne..., vymena tesneni pod hlavou je i rychlejsi, nez vymena celeho motoru

ani sedej temac neni nic moc, mely i vyrobni vady...
-> minno 07.11.23 13:03:31: presne
-> Borderer: myslel jsem, ze jsi rikal, ze budes davat reinz, to by mozna bylo lepsi...
-> dragon_cb_cz 07.11.23 08:45:22: jo jsem videl sluzebak vrakoviste - kvuli tesneni dali do zachovale feldy cely odjety motor

-> Bukaj: Když už je řeč o těch originálech, tak na mě nedávno přistálo pár origo AZNP prvomontážních elringů. 

Když jsme u toho, tak jak je to s firmou Temac? To je bývalý Asbestos? V prvomontáži 136 byly těsnění Asbestos, ne?
-> Bukaj: Dobré, ale nie tak dobré ako Elring

-> minno: Já zase nedám jiné, než Elring na 130
Na osmikanál je Temac dobrej...

Na osmikanál je Temac dobrej...

-> Borderer 07.11.23 08:26:20: Iné ako Elring tesnenie pod hlavu by som už na 8 kanál nedával.
-> Borderer: Promiň 

-> dragon_cb_cz: Dokonce ten v tom zeleném blistru (originál Škoda/VW) je nechvalně proslulý "černý Temac"

-> dragon_cb_cz:



-> Bukaj: Takhle bezcitně mu kazit radost 

-> Borderer: To snad mají všechny Temacy na osmikanál, ne?
-> Bukaj: Ta slepice v levém horním rohu. 

-> Bukaj 07.11.23 09:27:32: Co ty víš, jestli Mrzout není Mrzout protože je ve skutečnosti potlačený trans-šmoula/šmoulinka?
A vážněji - Šmoulinka je jen jméno, jsou tam další ženské postavy - v těch pozdějších iteracích určitě. Tzn "šmoulové" je podle mě generické maskulinum. Nebo snad někdy Taťka říká "všichni šmoulové a Šmoulinka schovat"? 
Já to teda používám i jako femininum, našim holkám běžně říkám "vy šmouly". A občas generické maskulinum bez toho Š na začátku


Já to teda používám i jako femininum, našim holkám běžně říkám "vy šmouly". A občas generické maskulinum bez toho Š na začátku

-> Bukaj: ten nápis temac

-> Borderer: Co Ti udělalo radost na těsnění?
-> dragon_cb_cz 07.11.23 08:45:22: Tak šmoula je vždycky "ten" - jsou to přece "šmoulové" a ne "šmouly"...
Femininum je "šmoulinka"

Femininum je "šmoulinka"

-> dragon_cb_cz: Já to zase tak moc neřeším.
Ono, jak už se tady probralo jinde, žena je na krátkou feldu zvyklá a mne to auto baví. Zvlášť na těch 14" s novým podvozkem.
Jen ta jedna trojka je strašně dejchavičná a chtělo by s tím něco udělat, ale nemam na to čas. 



-> Borderer: Vidíš, a já celou dobu myslel, že je to "ta" Šmoula (protože ta Felda)... pak že to tady na virtu není genderfluid
Jsem fakt rád, že skončila u tebe a ne někde, kde by podobná závada nejspíš znamenala cestu na vrakáč...

-> Hanz1912 06.11.23 20:49:49: ale nezapomen upravit kliku na lozisko pro mrkev, felda uz nema tu zaslepku, jako favo klika, ale malej otvor, na to jsem zapomnel a pak jsem si musel nechat udelat pouzdro, trochu stocit mrkev a hlavne, kdyz bylo chladno, tak to melo snahu se zadirat - piskalo to
-> Hanz1912: zajímavé,...aspoň vím za kolik nabídnout kdyžtak ten můj na 70HP odbržděný kompletní 742.136 motor,co jsem před lety koupil za 1500kč na vrakáči :-)
Kdyby někdo chtěl,pár mě jich tady překáží,nakoupil jsem,když to mělo smysl za ty prachy :-)
Kdyby někdo chtěl,pár mě jich tady překáží,nakoupil jsem,když to mělo smysl za ty prachy :-)
-> ajok: možná budu mít k dispozici motor felicie tak se to třeba přeskládá. Záleží v jakém stavu bude. Ta felicie stačí. To jede dobře už.
-> Hanz1912 06.11.23 20:14:08: tjn. ja na dnesni penize za nej dal tak 10 a tenkrat za ten zanovni feldamotor, kterej poslouzil jako darce dilu skoro to, co jsi dal Ty za 742.136, ja nekde nejakou velmi slusnou favo kliku budu mit, jen jestli neorezla, sice jsem ji naolejoval, ale v pristavku v krabici bude uz pres 10 let
Ja bych teda, jak si delam ten motor taky vzal fabku, uprava kliky a setrvaku je za 3tis.kc, vlozky pisty jen preskladas, nejakou vacku a hlavu bud upravit tu fab. nebo 136mpi feldu, uvazoval jsem udelat 1450, ale nenasel jsem vhodne pisty a krouzky pro velkou kliku
Ja bych teda, jak si delam ten motor taky vzal fabku, uprava kliky a setrvaku je za 3tis.kc, vlozky pisty jen preskladas, nejakou vacku a hlavu bud upravit tu fab. nebo 136mpi feldu, uvazoval jsem udelat 1450, ale nenasel jsem vhodne pisty a krouzky pro velkou kliku
-> Hanz1912: Aspoň,to je bežná cena v ČR?
-> isti: jo. Od rozbité vany po filtrbox origo. Karburátor podle víka sedí 136 ale taky nebyl utažený na 100%. Bordel v něm. Přes vzducháč se to tam asi nemohlo dostat.
-> Hanz1912: Kolkoo??
1000€ za motor?Aspoň je k tomu všetko čo k tomu patrý?



-> ajok: no blok právě nevím. Musí se to vykuchat všechno ven a projít důkladně než se do toho nasypou jiné díly a sypne se tam něco. Nejhorší je, že ten motor přeskladával někdo, kdo tomu rozumí. To nemůže dělat nějaký Tonda co plete vánočky. Klika je fialová. Teď nevím který válec. A mini drážky v ní. Klika je základ aby byla top. Když se udělá přebrus, což nevím kdo udělá a za kolik, tak už se z toho nemůže udělat,, závodní,, motor. Klika bude oslabena přebrusem. Určitě jsem nechtěl vyhodit 25000,- jen za blok. Jsem se pěkně nachytal
-> Hanz1912 06.11.23 19:51:48: To je určitě obrovský problém napsat jméno. Někdo tě podělá a ty jsi takový Mirek Dušín, že ho ani nenaprášíš. Se jako čeká, až si nakokosuje někdo další a nebo se podvodník přizná sám? 

-> Hanz1912 06.11.23 19:51:48: jak je na tom blok? to je dulezite... ja kdysi koupil neco podobneho, mechanik si tukal na hlavu, pry zhasni to, nez projde ojnice blokem :) tak jsem do toho preskladal feldu, ktera mela cca 70tis,km a najel jsem 400tis.km, ted pistni sada bez znamek opotrebeni, nejvic me stve pitting na zdvihatkach, ale to podezrivam mogul extreme, kde se pred nejakym casem objevilo ve specifikaci SN, do te doby jsem pri vymene vypoustel naprosto cistounkej olej
Dneska jsem rozebral motor 136 z Rapida. Zakoupen od jednoho člena zde. Nebudu jmenovat. Údajně to prý dojelo po vlastní ose na vrakáč. Tak to byl pěkný omyl. Do toho motoru bylo šňupáno. Vše co jsme s kámošem rozebrali a vzali do ruky bylo v prdeli. Vše nastražené. Vana byla už někým sundána a nedotáhnuta,klika s ojnicemi nedotáhnuté na moment,jen tak lehce, šálky mázlé, píst shora označen vyrytím číslem 4. Klika byla tvrdá. Nešlo otočit motorem. Řemenice nebyla utažená, což zapříčinilo spadení axiálu. VŠECHNY šroubky ožvýkané. Dokonce i na vačce. Vodní pumpa nedotažená a ani řemenice nezajištěná. Hlava vyžraná a těsnění ko. Prostě šrot. Domek termostatu u čidla obvařen, ještě ke všemu křivě a zabroušen aby to asi nebylo poznat. Jenže u mě narazil. Na vše se přišlo. Ještě se vše nerozebralo takže jsem zvědav co tam ještě bude. Takže dobré díly z toho někdo vybral a dal tam tam šroty a na oko aby tam bylo vše. Je mi na blití z překupníků. Nechápu že má někdo koule prodat někomu takový díl. Dneska je jednoduché prodat díly a napsat.. STAV VIZ FOTO. BEZ ZÁRUKY.
-> jans 05.11.23 19:57:58: nebudu, ale je to asi nejhorsi, co jsem kdy z techto skladacek skladal
-> ajok: Budes to vracet, kdyz nejsi spokojenej?
mozna spis do podelali, ta vitrinka z lidlu, kvalita silena
pri sroubovani se ta drevotriska rozpada, nesedi vubec nic, ani policky tam nejdou, jedno sklo urizle nasikmo

-> Milan 136 05.11.23 14:49:28:
Taky to tak mám

-> dragon_cb_cz 05.11.23 16:27:44: Nedávno nějakej blbec reklamoval, že mu to divně píská. A měl zavřený všechny výdechy 

-> Milan 136 05.11.23 16:07:44: Jo takhle. Tam to bývá boj. Já směřuju na sebe, manželka kolikrát úplně zavírá 

-> dragon_cb_cz 05.11.23 15:59:15: Já ale nemluvím o nastavení proudění vzduchu tlačítky. Mám na mysli mechanické nastavení samotného výdechu a jeho lamel. Tlačítka na ovládání nemám aktivované většinou žádné.
-> Milan 136 05.11.23 15:49:04: Tak já si to taky můžu ručně přepnout, ale normálně to automatika řídí vše (a bylo to tak ve všech autech, co jsem měl/mám) a velmi vzácně mám potřebu jí do toho kecat.
-> dragon_cb_cz 05.11.23 15:23:32: Mám. Ale kam bude proudit vzduch nastavením výdechů je na uživateli

-> Milan 136: Ty nemáš climatronic? Nebo mu do toho kecáš?
Mně je to tak nějak jedno, jen manželka nesnáší když větráky moc foukají v létě po nastartování - ale kvůli hluku. To to pak ručně stáhne a v půlce případů zapomene zpátky zapnout automatiku a pak nadává, že klima chladí málo nebo něco podobného. Tak zmáčknu tlačítko "AUTO" a je zase opravená
Mně je to tak nějak jedno, jen manželka nesnáší když větráky moc foukají v létě po nastartování - ale kvůli hluku. To to pak ručně stáhne a v půlce případů zapomene zpátky zapnout automatiku a pak nadává, že klima chladí málo nebo něco podobného. Tak zmáčknu tlačítko "AUTO" a je zase opravená

Já to absolutně nesnesu z čelního výdechu přímo na mě. Občas sednu do auta a někdo to tak má a hrozně mi to vadí. U sebe mám nastavené výdechy nahoru a když to jde tudy a na čelní sklo, tak je to ok.