-> charon:
Zvláštní... ty obtokový turba na regulaci tolik netrpěly.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> palinator: AGR ... Poslední 2 STK byly problémy s emisema - před čtyřma rokama KO hadice k regulaci, ale po vyměně hadic za komplet silikonové jsem priošel. před dvěma rokama totožnej problém, hulán jak z lokomotivy - regulace totalne zatuhla, tlacilo to moc. Kdyz jsem na tom stal jak na rejci, tak potom vystrelil spoj trubky za IC, jak je ta plastová v podběhu. Ona s tim autom jezdí manželka v řežimu max 5km a chcípnout a to ideálně cca 6x denně. Turbo se poslalo na repas, mekanik mi tak dal půjčené z toho mista kde se repas mel delat, abychom zatim mohli dělat STK a jezdit. A za tejden ho jeho brácha našel mrtvýho na dílně ...
-> charon:
To je AGR nebo AHF?
To je AGR nebo AHF?
Vcera - konecne temer hotovo. Zaclo to minulý týden ve středu jako výměna předních brzdových hadic. Dneska to snad konečně odvzdušním zadní brzdy a dám to na kola abych mohl utáhnout silentbloky zadní nápravy. V mezicase se totiž daly mimo jine nová zadni náprava (ridicva strana poomerne zasadne shnila), ložiska, šrouby trnů, kluzný podložky do bubnů, gumy pružin, apod. Od omezovače brzdneho tlaku vzad je komple nove brzdove vedeni - hadicky, trubicky, prasatka, drzaky trubicek, apod ...
Zacina se to Octavka nejak srat, rikal jsem manzelce, ze si bude muset za deset let koupit nove auto
Jestě by to sneslo nový zadní tlumiče, tyčky stabíku dopředu (ty mam tak je ještě vyměním) a uvidíme jak dopadnou emise na STK - před dvouma rokama se davalo jine turbo, protože původní mělo zatuhlou regulaci a tak dále, ale k instalaci repasovanyho uz nedoslo, neb mechanik co mi to delal zemrel ...
Zacina se to Octavka nejak srat, rikal jsem manzelce, ze si bude muset za deset let koupit nove auto

-> minno 09.08.23 11:47:57: To dělá dnes, resp. několik let, hodně automobilek. Hundaj, VW, Opel, PSA....atd. Najdeš to často i na dodávkách.
Dnes som prihlásil Rapidu do evidencie a zajtra sa pokúsim prejsť úspešne STK, dúfam že všetko bude v poriadku držte palce!

-> palinator: Veď to píšem.
-> Borderer: Jako můj pionýří nakopávací segment. Druhovýroba vydržela 600 km a očesané zuby (absolutní bláto). Tak mě to nakrklo, že to ještě se zachovalým originálem nemám snad po měsíci úplně složený.

-> minno:
Protože je pod tím plechotron.
Protože je pod tím plechotron.
Prvýkrát v živote videl takmer dokonalú kamufláž plechového disku
Nebyť tých výlomkov puklice, tak si ani nevšimnem, že je pod tým plecháč. I podelím sa aj s vami


-> Borderer: ja som tak nedavno riesil klukovku na bábu ,nova klukovka a nekalena, pilnik siel do nej vsade ,tak som poslal radsej moju staru na repas a novu poslal nazad do obchodu 

-> Jarda/felda: Kolikrát lepší žádný, než dostupný. Naposledy sem kupoval třeba kulisu řazení. A co přišlo? Za dva tisíce nepoužitelné "cosi" vystřižené z obyčejnýho černýho plechu bez povrchový úpravy, s malejma dírama pro vidličky. Pilník se do toho zakousnul jak nůž do másla. Tohle si dát do motoru, tak za pár tisíc km půlím znova. Nakonec sem rovnal a svařoval tu původní, na které pilník jen zvonil.
-> Bukaj: super ! 

Tak úsilí dovršeno - po deseti letech má Pionýr opět platnou technickou...

-> Borderer 07.08.23 07:49:03: co chtít po výrobcích čína/taiwan/indie
nakonec budme rádi že aspon něco je dostupný


-> Bukaj: A to je jeden z důvodů, proč sem už nechci další Jawu a na té, co mám, moc nejezdím. Jak se z toho stal veterán, tak už nevědí, co za to mají chtít a většina dílů koupených v obchodě je šmejd. Dokonce i díly koupené přímo z Jawy....
-> Bukaj 04.08.23 07:18:44: takto nejak som sa natrapil ked som skladal stadion akurat vyfuk som kupoval u vas v cechah od panka co si ich sam nechava vyrabat podla origa a ten tam sadol dokonale
-> Matthes, záškodník z TechWebu: To samé co VW jednotka, jen jsem přidal i zpoždění před spuštěním stěračů při použití ostřikovače, protože nemám rád když se hned rozjíždí stěrače do suchého skla.
-> Robert 106: Co to umi?
-> Bukaj 03.08.23 09:51:51: Tak volnoběh už drží (v manuálu jsem se dočetl, že se nastavuje předepnutím lanka plynu - zvyklý z modernějších strojů jsem tam nechal vůli
). A žárovky už mám též ty, co tam patří a zatím neshořely - jeden dobrý člověk na Facebooku mi poradil, abych mrknul na přepínač světel, že by měl při přepínání propojit kontakty obou vláken hlavní žárovky. To jsem netušil a i když jsem předtím měl přepínač rozebraný a vyčištěný, tak při opětovné rozborce jsem zjistil, že jedna z pružinek v něm je již unavená - po výměně už žárovky nepálí ani při přepínání světel 


-> castrol: Ani mi o výfuku nemluv. Kupoval jsem ho asi před dvěma roky za hodně peněz (tuším, že okolo 3000) a dost jsem se s ním nazlobil při spasování - jednak příruba je navařená trochu křivě a musel jsem odbrousit kus sváru z jedné strany, aby tam šla vůbec našroubovat matka (svár spoje polovin vedl až k díře na šteft) a zadní držák byl též křivě nabodován a navíc blbě - když jsem jej konečně naohybal tak, že jsem tam dostal šroub, tak jsem zjistil, že nenacvaknu stojánek...
...když jsem znásilnil stojánek, aby šel zacvaknout, tak při druhém zacvaknutí povolily mizerně udělané bodové svary na držáčku výfuku, takže odpadl a výfuk drží jen na přírubě motoru (a na stojánku)
Takže snad elektrodou nepropálím plášť výfuku, až to budu bodovat...
A takhle to bylo snad s každým novodobým dílem, zakoupeným na toho fichtla - kříž stupaček jsem taky upravoval asi hodinu, než jsem ho napasoval (ouška na přidělání k motoru měla blbou rozteč a musel jsem odstranit komaxit z čepu pedálu brzdy a ze všech ok, abych tam dostal šrouby), sedlo za 2000 sice vypadalo velmi hezky a byl jsem s ním spokojen, ale zase byla v jeho nosném plechu křivě navařena jedna ze tří matic M6 na uchycení k držáku, ale to už jsem vzal s klidem...
A úprava nově zakoupených lanovodů a dalších drobných dílů mi taky zabrala dost času. Kdyby aspoň každý druhý díl nevyžadoval úpravu...
Tohle šlendriánství dnešní doby mne začíná pěkně krkat...
...když jsem znásilnil stojánek, aby šel zacvaknout, tak při druhém zacvaknutí povolily mizerně udělané bodové svary na držáčku výfuku, takže odpadl a výfuk drží jen na přírubě motoru (a na stojánku)

Takže snad elektrodou nepropálím plášť výfuku, až to budu bodovat...
A takhle to bylo snad s každým novodobým dílem, zakoupeným na toho fichtla - kříž stupaček jsem taky upravoval asi hodinu, než jsem ho napasoval (ouška na přidělání k motoru měla blbou rozteč a musel jsem odstranit komaxit z čepu pedálu brzdy a ze všech ok, abych tam dostal šrouby), sedlo za 2000 sice vypadalo velmi hezky a byl jsem s ním spokojen, ale zase byla v jeho nosném plechu křivě navařena jedna ze tří matic M6 na uchycení k držáku, ale to už jsem vzal s klidem...
A úprava nově zakoupených lanovodů a dalších drobných dílů mi taky zabrala dost času. Kdyby aspoň každý druhý díl nevyžadoval úpravu...

Tohle šlendriánství dnešní doby mne začíná pěkně krkat...
-> Bukaj: Tě obdivuju, že se ti v tom chce hrabat... já jak vidím magneto - utíkám :D Rada otce - autoelektrikáře :D
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 03.08.23 08:20:20: Trojblik! Oh díky sire! Já věděl, že sem ještě něco chtěl!

-> Bukaj 02.08.23 23:48:57: parada a uz si na tokonecne kupilvyfuk
?

-> Bukaj 03.08.23 09:51:51: klasika :D mě pionýr s už novějším zapalováním 6 i 12V žárovky pálil jedna radost, vydržela až 24V žárovka 

-> Bukaj: ty si děláš prdel a já měl 24V babetu

Dneska první start. Jede to, nedrží volnoběh a během prvních pár set metrů mi shořely všechny žárovky a bzučák bzučí jako o život. Magneto jsem nechal v původní konfiguraci, tak jestli s tím děda (elektroinženýr, technik, kutil a radioamatér) něco neprovedl - třeba že by to mělo úpravu na 24V...? 

-> Bukaj 02.08.23 23:48:57: Ten je. Krása.
-> Bukaj: Vidíš, já ho do těch krabic ještě ani nerozložil... Krása! Zaplať příroda za to deštivé léto, co? 

-> Don_pepe: Mám ve Formanu a byla to snad jedna z nejužitečnějších úprav.
A pak ještě ten trojblik, od doby co ho tam mám už je mi jedno se kterým autem jedu. 


Chlapi tahaj do postele zbrusu hezký dívky, on v ložnici pod peřinou má startér a cívky.
-> Bukaj:
co ty tam vsechno nenajdeš zašantročenýho 


Po pěti (nebo více?) letech poskládal něco, co se mi tu válelo v krabicích... 

Si v tom ani člověk nenabije mobil, když je tam stará zásuvka... 2x USB a voltmetr? To bude 3.14čovina... a ono je to fakt dobrý! :D
-> palinator 31.07.23 10:00:46:
Tak to je nakonec potvrzené slabé tornéro. Beze škod, dotklo se v poli.
E: zajímavé je na tom, že to vzniklo z maličké buňky, odpovídající spíše přeháňce.. bylo to zcela bez blesků.
Tak to je nakonec potvrzené slabé tornéro. Beze škod, dotklo se v poli.
E: zajímavé je na tom, že to vzniklo z maličké buňky, odpovídající spíše přeháňce.. bylo to zcela bez blesků.
-> Milan 136:
Vypadá to jak Ctrl+X
Vypadá to jak Ctrl+X

-> Milan 136: Hustý 

-> palinator 31.07.23 10:00:46: Já včera pravý úhly
-> Jirik_Tuňák1983:
Prý mikro super dcera
Prý mikro super dcera

-> palinator 31.07.23 10:00:46: To je ta super dcera? 

-> palinator: Jo, kousek od nás v sobotu večer taky. Vycuclo to tartanovej povrch ze sportovního hřiště a polámalo pár stromů. U nás "jen" dost brutální downburst, polámaný stromy, strhaný všechno co vedlo vrchem i pár sloupů KO, rozházený popelnice. Vše na ploše cca 100x100 metrů, dál všemi směry netknuté.
edit: Ale líbila se mi ta vesnická sounáležitost. Mezi 21:00 - 23:00 koncert 4 motorových pil, aby byly všechny domy tak nějak v případě průšvihu přístupný.
edit: Na fcb video, kde je to pěkně chycený www.facebook.com/10000556 1554494/.../12739237932641 80
edit: Ale líbila se mi ta vesnická sounáležitost. Mezi 21:00 - 23:00 koncert 4 motorových pil, aby byly všechny domy tak nějak v případě průšvihu přístupný.
edit: Na fcb video, kde je to pěkně chycený www.facebook.com/10000556 1554494/.../12739237932641 80
Mám na sklade jednu novú kluku s vadou(hrdza) na činnej ploche ako by som mal postupovať pri záchrane?Vrhnúť sa na to šmirglom?Akým?Potom preleštiť?S čím?
vytvořil inzerát.
motor škoda Felicia připravený pro zástavbu do vozů 742 z dílny VRBA MOTORSPORT. Úprava motoru provedena s ohledem na životnost a účel do běžného provozu, motor po celkové go.
Hlava: zvětšená sedla, zvětšené sací a výfukové kanály, kompresní poměr 10,8:1.
vačka 278, kuželové pružiny ventilů.
Karburator DCOE40 FAJS, sání přes hlavu. S el. zapalovaním a svody 4-1. Výkon motoru 99PS při 6549ot/min, kroutící moment 119Nm při 5480ot/min.
video:
motor škoda Felicia připravený pro zástavbu do vozů 742 z dílny VRBA MOTORSPORT. Úprava motoru provedena s ohledem na životnost a účel do běžného provozu, motor po celkové go.
Hlava: zvětšená sedla, zvětšené sací a výfukové kanály, kompresní poměr 10,8:1.
vačka 278, kuželové pružiny ventilů.
Karburator DCOE40 FAJS, sání přes hlavu. S el. zapalovaním a svody 4-1. Výkon motoru 99PS při 6549ot/min, kroutící moment 119Nm při 5480ot/min.
video: