Co jste dnes udělali...

prohledat
123796 příspěvků (zobrazeno 11451 až 11500) od 06.12.2007 do 18.11.2024, založil/a iDawe
řadit dle data
12:32:05
28.02.2018
Jarda - zrušená registrace
-> darklord 28.02.18 10:17:20: sepnout, ne pouzivat1

-> dragon_cb_cz 28.02.18 10:57:26: u manualni s elmag. spojkou to muzes ovlivnit4
upraveno 1x, naposled 28.02.2018 12:34:10
12:29:35
28.02.2018
darklord
-> Jarda/felda: nezalezi ci je klimatizacia automaticka alebo manualna. Skor zalezi na roku vyroby auta, kedze tieto kompresory s premennou ucinnostou nahradili kompresory s magnetickymi spojkami. Ja mam klimatizaciu automaticku, a kompresor je spinany elektromagnetickou spojkou.
12:26:24
28.02.2018
Jarda/felda
-> dragon_cb_cz 28.02.18 10:57:26: tam se kompresor točí pořád, uvnitř je "naklápěcí deska" která jen reguluje výkon
10:57:26
28.02.2018
dragon_cb_cz
-> Jarda: Zajímalo by mě, jestli si s tím řídící jednotky automatický klimatizace lámou hlavu... to jako že když pojedu po dálnici 150, tzn nějakých 3000 otáček, že se mi za celou cestu nezapne klima? To asi ne 4
10:57:01
28.02.2018
darklord
-> minno: ja sa neobavam, 20 rokov to funguje. Skor odchadzaju tesnenia na trubkach ako kompresory 3
10:56:21
28.02.2018
dragon_cb_cz
-> minno: Moje auto si zapína a vypíná kompresor dle potřeby už 15 let a spojka zatím žije a kompresor taky - a to mi to někde utíká tak, že je jednou za rok potřeba to nechat naplnit... tak to asi s tou životností nebude tak strašný 4
10:54:30
28.02.2018
minno
-> darklord: Skôr by som sa obával o tú spojku a kompresor ako taký.
10:33:11
28.02.2018
darklord
-> minno: vplyv na zivotnost je spocitany tak, ako vsetko ostatne v aute. Proste raz za dva roky pri servise vymenis remen od klimy, a v pripade ze sa rozpadne silentblok na remenici klukovky vymenis aj tu.
10:31:02
28.02.2018
minno
-> darklord 28.02.18 10:17:20: Ide len o to zopnutie spojky kompresora. Ty píšeš, že sa to vypína/zapína samo v závislosti od rôznych faktorov. Ale ja si neviem predstaviť potom ten vplyv na životnosť spojky/kompresora, keď to zopne napríklad pri 4000 otáčkach motora. Preto ten voľnobeh, resp. nízke otáčky.
10:17:20
28.02.2018
darklord
-> Jarda: Na volnobeh to ma mizernu ucinnost, kde preboha ste prisli na taketo kraviny?
10:15:18
28.02.2018
Jarda - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz 28.02.18 10:12:19: na volnobeh to je nejlepsi, ale vhodne je pri co nejnizsich otackach4
10:12:19
28.02.2018
dragon_cb_cz
-> minno: Různý auta to mají různě, ale o tom, že by se měl zapínat jen na volnoběh slyším poprvý teda...
upraveno 1x, naposled 28.02.2018 10:13:00
09:21:17
28.02.2018
darklord
-> minno: kompresor spina a vypina podla teploty vyparniku a tlaku v systeme. Pri inteligentnejsich autach vypina napriklad aj pri plne stlacenom plyne, aby neuberal vykon ked je ho potreba na kolesach.
09:12:14
28.02.2018
minno
-> darklord: Vďaka za opis. Asi to bude tak ako píšeš, pozeral som teraz ako asi to je v aute porozmiestňované a niečo na tom bude. Čiže kompresor sa môže sám vypínať/zapínať aj v lete počas jazdy? Som bol v tom, že spínať by sa to malo len pri voľnobežných otáčkach.
09:06:00
28.02.2018
darklord
-> Jarda: je nedostatok a nedostatok. Pokial je okruh prazdny a tlakove spinace funguju ako maju tak sa spojka kompresora nezapne. Lenze pokial je v systeme len ciastocny pokles tlaku, kedy chladenie este spina ale uz moc "nechladi" tak vznika prave problem s tym ze kompresor bezi stale (a velmi pravdepodobne nasucho)
08:44:59
28.02.2018
Jarda - zrušená registrace
-> darklord: ajaj, ja kdxz to zapnu, tak bezi nonstop a pozoroval jsem lehke piskani a prd to chladi... Nekdo mi tvrdil, ze pri nedostatku chladiva nesepne prave vubec, jestli to je, jak rikas, tak jsem tomu zase daval na prdel :/
08:22:02
28.02.2018
bouchy
-> minno 26.02.18 15:45:33: Dnes se mi něco podbného stalo na neškodovce, provozní, leč asi týden stojící. V noci i -15°C...pedál šel poněkud ztuha, i nahoru, olej v servu (nebo převodce) též poněkud ztuhlý.
08:15:29
28.02.2018
darklord
-> minno: isto tam je tepelne cidlo na vyparniku, ktore je tam prave preto aby vyparnik nezamrzol kvoli vzdusnej vlhkosti. A kedze byva z pravidla este pred radiatorom tak ma isto pod 4 stupne aj ked je motor zohriaty. A ten tvoj kompresor naozaj nebezi nonstop, ale vypina a zapina sa prave na zaklade tohoto cidla (plus mozno este cidla tlaku). Pokial bezi nonstop mas najskor malo chladiva, a hrozi ze ho zadres.
07:59:34
28.02.2018
minno
-> minno 27.02.18 12:05:50: Tak som to včera schválne šiel vyskúšať, zapnem klímu pri voľnobežných otáčkach a ručička otáčkomera ani ťuk. Tak som otvoril kapotu, že či vôbec spína kompresor a zistil som, že nespína38 Je možné, že je tam nejaká tepelná poistka a vo veľkom mraze to proste nezapne? Bolo -15°C, ale skúšal som to po 70 km jazdy, kedy bol už motorový priestor vyhriaty.
23:26:45
27.02.2018
Pavel P..
-> Jirik_Tuňák1983: fouká teplej vzduch už po 2-3km.... mám tam předehřev s třema žhavičkama v chladicicm okruhu5
22:20:01
27.02.2018
Jirik_Tuňák1983
19:45:39
27.02.2018
suri
-> palinator: je dosť zima no , teraz som išiel z -15,5st dole kopcom a klesol len olej trochu inak fajn teplota , pred rokom -18 a tá istá trasa mi Octavia klesla na vode na 50st .. zaujímavé
19:24:49
27.02.2018
Pavel P..
Tak jsem si dneska změřil při -12st.C za jak dlouho se mi to hrozná nafta ohřeje.... trochu tomu nahrával hustší provoz než obyvkle, nicméně motor byl na 80st. už na Jarově na Spojovací... což je cca 4,5km cesta.... takže nemůžu si stěžovat1
16:40:37
27.02.2018
Mr._Nosferatu
Vyměnil žhavičky, celkem se divím že v -15cti nastartoval...
zvětšit Co jste dnes udělali... - obrázek od Mr._Nosferatu vložen 27.02.2018 16:40:37
upraveno 1x, naposled 27.02.2018 16:46:14
15:31:49
27.02.2018
Jirik_Tuňák1983
-> palinator 27.02.18 14:12:09: To je teda dost bída.
15:11:15
27.02.2018
dragon_cb_cz
-> palinator: V garáži asi -3, venku asi -12, při nájezdu na D1 (6km) už jsem svlíkal bundu, protože tam začínalo bejt docela teplo a teploměr už byl tak na půl cesty k finálnímu bodu... Příhřev to nemá, klima v reverzním módu (kdy větrák jede úplně na plno) puštěná asi jen do Říčan, pak klasicky automatika na 22°C... Největší roli hraje profil trasy - tady je první stoupání v Říčanech a druhý dlouhý právě k D1, když jedu na druhou stranu přes Uhříněves a do Měcholup, kde je to celou dobu prakticky placka, tak to ohřívám daleko dýl...



Blbý spíš bylo, že když jsem přijížděl od Chodova na Pankrác, tak tam to zase docela dlouho pouštím z kopce na neutrál a to už se tomu moc topit nechce 3 To samý když se pořád stojí na křižovatkách...



EDIT: trasa: en.mapy.cz/s/2qDkQ
upraveno 1x, naposled 27.02.2018 15:23:01
14:13:05
27.02.2018
King
-> Jarda: Bliz realite je asi 0,1-0,2l/100km pri 100W uspore na dennim sviceni. U plynu tak mozna o 0,22l, protoze kazdej lpgeckar narust spotreby na lpg o vic jak 10pct neprizna :-)
14:12:09
27.02.2018
palinator
-> dragon_cb_cz:

Hmmm.. já dneska z -5°C v garáži a -10°C venku Oct ohříval asi 20 km na tu falešnou provozní teplotu. Příhřev vody funkční, termostat novej, Climatronic zapnutej na 18°C na automat, trochu staženej na větráku.

Je znát, že jsem na Toledu první kilometry jezdil s vypnutým topením, ohřálo se to na skutečnou provozní teplotu nejdéle po 12 km a to to bylo často víc vymrzlý, nemělo příhřev ani chlazenej EGR.
13:23:15
27.02.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Matsoft 27.02.18 13:11:51: proto by to chtelo to nezavisle topeni4

2 dragon: tak 1/2 l nafty to u vetsiny aut nebude, ale 1/2 l lpg klidne jo4
upraveno 1x, naposled 27.02.2018 13:35:07
13:22:28
27.02.2018
dragon_cb_cz
-> Matsoft: To jedeš celou cestu z kopce? 9 Za 13km už mám ohřátou i naftu...
upraveno 1x, naposled 27.02.2018 13:22:37
13:11:51
27.02.2018
Matsoft
-> King 27.02.18 09:48:00: no.. mne octa v tehle mrazech prepina az tak po 13-15km
12:42:22
27.02.2018
dragon_cb_cz
-> Jarda: Jako že tím, že ušetříš nějakých 100W na osvětlení auta ušetříš 0.5l/100km ? to bych chtěl vidět...



Jinak lehkou ztrátu výkonu díky klimě jsem pozoroval akorát u tý naší O1, jinak vůbec... stejně většinou plyn jen lehtám a když je potřeba dát plnej, tak si to auto klimu samo vypne.
12:31:46
27.02.2018
palinator
-> minno:

Každej má jiný představy o zapnutí sahary. Dvojsahara na Toledu udělala vždycky ránu že to škublo celým autem, pohaslo osvětlení palubky, zarachtal motor jak musel přidat a proklouz řemen na altíku. 3 A hukot jak prase - za 10 vteřin vychlazeno.
12:05:50
27.02.2018
minno
-> Jarda - zrušená registrace 27.02.18 11:01:54: Nie, je tam manuálna klíma, to znamená len OFF/ON, zapnem a kompresor stále beží. Zmenu otáčok voľnobehu po jej zapnutí takmer nejde pozorovať, len fakt mierne, ako keď sa zapne napr. sahara. Ani na spotrebe to nie je skoro poznať, či klíma beží, alebo nie.

Asi je to dané výkonom kompresora / výkonom klímy. Ale chladí to v lete pekne, viac zimy ako toto fakt nepotrebujem.
12:02:52
27.02.2018
Jirik_Tuňák1983
Já se tedy přiznám se zkušeností, že čím slabší auto, tím více byla zapnutá klima znát. Když jsou velká horka, tak se těm autům obecně moc nechce a když se u slabého motoru přidá ještě klima, tak se stoupání stávají docela veselicí. 3
11:34:37
27.02.2018
Borderer
-> King: Jo a dneska sem si koupil ke svačině jenom jeden rohlík, abych tu ztrátu nahradil. 3



Jinak co se týče klimy a seriový fel 1.6, tak ztráta výkonu je citelná do cca 3 tisíc otáček. Do města nic moc, na dálnici už si toho všimnu, jen když se soustředim. Což je fuk, protože ve městě mám stejně raději stažený okýnko.
upraveno 1x, naposled 27.02.2018 11:36:15
11:10:16
27.02.2018
kraska98
-> minno: Já na Xsaře 1.8 66kw tedy pociťuju trochu rozdíl,když je zaplá klima.
11:01:54
27.02.2018
Jarda - zrušená registrace
-> minno 27.02.18 10:53:56: a neni tam klimatronic? Tam to u firemni octy taky nepoznam4 u feldy to je znat hodne, jednou jsem sel ladit lpg, ze co s tim je, ze to nejak nejede a mel jsem zapnutou klimu:), u 1.8t taky, ono jak ji clovek zapne na volnobeh, coz by se melo, tak padaji otacky, nez si to prida...

Rekl bych min. jako 2 altiky :) s klimou mam o vic, jak o 1l vyssi spotrebu, kdezto na denni sviceni max o 0,5 l nizsi...
upraveno 1x, naposled 27.02.2018 11:04:06
10:53:56
27.02.2018
minno
-> Jarda: Po zapnutí klímy v Punte nepoznám absolútne žiadnu stratu výkonu, a to je tam len 44 kW motor. Je to akoby tam bol len ešte jeden alternátor :)
10:08:26
27.02.2018
Jarda - zrušená registrace
-> King 27.02.18 10:03:35: no klimu poznam i u obou octavek4 njn, mel jsem teda poridit radeji alespon V6 nebo lepe osmival:) stejne me stve, ze mam vsechna auta jen 4 valce :)

Felda jezdi lip nez nejaka 2.0 jednickova octava, temer 100hp a 150Nm na ten benzin s tak lehkym autem slusne hybe a na plyn to jede asi tak, jako kdyz na benzin zapnu klimu, tak jsrm to myslel4
upraveno 1x, naposled 27.02.2018 10:17:31
10:03:35
27.02.2018
King
-> Jarda: Vif se dela zvlast pro benál a pro naftu. Jizda v aute, ve kterym je poznat zapnuti klimy na vykonu, je masochismus :-)
09:51:25
27.02.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Borderer 27.02.18 08:59:42: U nas -24 felda chytla na podruhe a po 1km uz jela na LPG, jen kontrolka mazani zhasla asi po 20s8

Naftova octa na potreti a motor nijak nekouril a slo to ciste.



Jinak ten vif je stejnej do nafty i benzinu? Ja ho nalil do feldy, vymenil jsem filtr, ale bylo KO cerpadlo, tak jsem vymenil jeste to a pak uz zadnou zmenu nepocituju, kdyz dojedu na benzin, tak potom chytne na drc, kdyz dojedu na LPG, tak je to potom horsi.



2 King:

Ja na benzin jezdim celkem dost, protoze mi na nej felda jede asi o jednu klimu vic :), nez na LPG, tak 4-5 nadrzi benzinu rocne spalim jen ve felde.
upraveno 1x, naposled 27.02.2018 09:57:35
09:48:00
27.02.2018
King
-> Borderer: 10 km na benzin, to je nocni mura kazdyho lpg kolenovrta :-)
09:43:17
27.02.2018
Jarda - zrušená registrace
-> minno: je to i vlastnost te brzdovky, od LM je brzdovka pro nizsi teploty, mam ji ve felde, udajne je kratsi reakcni doba a tim vyssi bezpecnost :)
08:59:42
27.02.2018
Borderer
-> minno: Já bych řekl, že za to klidně můžou všecky zatuhlý spoje. Když si vezmu, kde všude je vazelína, mrazem ztuhlá pryž atd., tak než se to rozhejbe či lehce ohřeje, chvilku to potrvá. Nevím jak u škodovky, ale u feldy jde v mrazivých dneh prvních pár zařazení ztuha a pak se to rozhejbe.





Jinak co sem udělal. Nastartoval sem. 3 Dnes ráno u nás -16°C, felda sice chytila na 4 otočení motoru, ale celých 10km odmítala jet na LPG a krystaly v palubním počítači se chovaly strašně vtipně, jak ve zpomanelém záběru. 3
upraveno 3x, naposled 27.02.2018 09:22:16
08:20:54
27.02.2018
suri
-> minno: Radenie mám teraz ráno pri -10 tuhé aj na Octavii , stačí pár metrov a ide to pekne , dávam si medziplyny a vzhľadom na to že motor to nepotrebuje tak moc neradím
08:09:31
27.02.2018
Polyš
-> suri: Soused měl na Favoritovi 20 let brzdovku.A v pohodě.
07:56:44
27.02.2018
minno
-> Eidy: -> Jarda: -> suri: Je mi potom ale záhadou, prečo v mojej škodovke odjakživa tuhne spojkový pedál už aj pri malom mraze tesne pod nulou. Či valce nové alebo staré, nová/stará brzdovka na to nemá vplyv. Rovnako radiaca páka a jej pohyb, stačí malý mráz a prvé kilometre je to dosť tuhé a to mám v prevodovke moderný olej 75W90.
20:33:43
26.02.2018
suri
-> minno: skôr valec na odchode , autá jazdia aj 15 ročné a pôvodná kvapalina a idú ako majú
17:46:59
26.02.2018
Jarda - zrušená registrace
-> minno 26.02.18 15:45:33: kdyz jsem u nejakyho auta kaslal na brzdovku, tak pri prvnich mrazech jsem slapnul na pedal a utrhl jsem brit4
Extreme Tyres