skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> J3STER 19.04.14 20:27:10: ked mi povies ako si mam dat na to pozor tak to urobim, ale nejak neviem ako toho mam dosiahnut. Horkovzduskou to nahrievam ked s tym hybem, ale ked to bude chcet prasknut tak to praskne.
-> m8rinek: Jasně, to byla narážka na debatu o statistice, kterou jsem tu s jedním členem vedl
Podle fotek vypadá jako moc fajn akcička...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> dragon_cb_cz: Časy jsou řazeny dle nejrychlejšího kola. Radek ze souboru opravdu vyčnívá, tak byl zařazen na konec, ale myslím, že se zlobit nebude...
-> m8rinek: Moc pěkně... A dle logiky některých místních členů by Schwejkovo časy měly bejt ze statistickýho souboru jasně vyřazený, protože to je přece outlier ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> stepan: Kompenzační :))). Kompenzujou SP 3,9, ale s mokrem jsem uplně nepočítal :D. 165/55r13
-> m8rinek: Co to máš vzadu za gumy?
-> stepan: Nebylo tam jediný místo, který bych jel rovně :D.
-> m8rinek: Ááá, pán je drifter. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Dnes ,,nic,, ale včera jsem si uspořádal takovej soukromej sraz. skoda110r.eu/?page=ssosn.
.. NWKTmu ještě jednou díky za fotky.
E: jinak dnes samosebou taky něco... skoda110r.eu/?page=praxe. ..
E: jinak dnes samosebou taky něco... skoda110r.eu/?page=praxe. ..
-> J3STER: to napis tomu laku a nie darklordovi
-> darklord: Ať ti nerozpraská lak v dolních rozích pod zadním oknem. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Konečně jsem spáchal galerku z posledního závodu Mogul Driving Cupu ze Sosnový... skoda-virt.cz/cz/.../630-
mogul-driving-cup
Tak, a teraz dufat ze sa to otvori a nic sa u toho neskurvi. Prozatim to je napnute z 118,3 na 120,0 zajtra tomu este centak pridam a pozajtra skusim povolit, kolko sa to vrati...
jelikož věci, na kterých jezdím, se neustále rozpadají, musel jsem rozšířit obor svého působění
-> OTA-MTX: Jestli myslíš souřadnice a pokud by to z nich šlo vyčíst alespoň základní rozměry tak beru i ty. Díky.
-> Kuladmin 18.04.14 17:01:58: vykres nemam, pouze data pro laser
..a v pàtek otryskáno, dneska po zinku převezeno na lakovnu a zitra moožná obouváme :)
-> Cempyk: jj, jim se až k Aralu nepodarilo dojet kvuli tem hlubokejm kolejim, na to by byla idealni lada niva, ale to by zas nebylo skodovkou, jestli bych si pomohl, kdyz bych prizvednul rapida a kyvka mozna projede vic nez vlecka
-> Jarda:
Pokud bude dodělané auto nebránil bych se :)
Pokud bude dodělané auto nebránil bych se :)
Tak jo, pin k IMMO už mám a netrvalo to ani 10 minut :-)
-> matoo: do stovky?
-> Stepan FUN: Je to jedno z posledních VP44, které má údajně v sobě IMMO 3.generace
wiki.ross-tech.com/wiki/. ../Immobilizer_III_Injecti on_Pump_Swapping
wiki.ross-tech.com/wiki/. ../Immobilizer_III_Injecti on_Pump_Swapping
-> FORM - zlomená ojnice: saní se podle me sundavat nemusí ale uz jsem to tak dva roky nedelal...delal jsem to normalne na ulici a naradi sem mel po kapsach![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> FORM - zlomená ojnice 18.04.14 22:05:18: myslím že nič také tam nebolo potrebné ale robilo sa to cez oficiál VASku takže či to vie aj kábel netuším , ale žiadne piny sa nedávali , len preštartoval , nastavil , skontroloval , kým to nesadlo
-> FORM - zlomená ojnice: U SUPa si nejsem jistej, ale u všech "normálních" aut stačí jenom přizpůsobení bez PINu. ;-)
Pin bys potřeboval jenom pro autorizaci novýho klíče v jednotce IMO...
EDIT2: Tak sorry. Dle VISu je opravdu u SUPa PIN potřeba. :-/
Pin bys potřeboval jenom pro autorizaci novýho klíče v jednotce IMO...
EDIT2: Tak sorry. Dle VISu je opravdu u SUPa PIN potřeba. :-/
-> suri: Potřebuji se přihlásit do motorové jednotky a přizpůsobit čerpadlo. K tomu budu předpokládám potřebovat čtyřmístný pin, který byl na přívěsku u servisního klíče, ne?
-> FORM - zlomená ojnice 18.04.14 22:00:00: ktorý kod myslíš?
-> suri: Tak tak, je to hlavně o správné údržbě. Motor má minimálně 190 tis na hrbu, tak dala repase čerpadla očekávat. Ještě musím splašit někoho se supervagem, nemám totiž přívesek s kodem. Dá se u škodovky ještě sehnat kod podle VINu nebo už jde vše jen přes online diagnostiku?
-> FORM - zlomená ojnice 18.04.14 21:49:50: ja poznám aj starú ale chlap od nova dával 505.01 a menil po 15tkm , 300tkm a vačkám nič
-> Pavel P@nkáč: Sundat tlumič kmitů, kryt turba, povolit chladič od EGRu, sundat sací potrubí a trubky ke vstřikum, pokud nemáš nějaký spešl klíč. Navíc jsem musel odvrtávat ten nejblběji dostupný šroub na sacím potrubí, což ale nelze počítat. Tak narozdíl ode mne máš víc zkušeností, já to dělal poprvé. Po druhé by to bylo za půl hodiny, po třetí rychleji :-)
-> suri: Motor je BDG s rolnami, při vstřikách jsem je zběžně prohlédnul a vypadaly v pořádku.
-> FORM - zlomená ojnice: schodit plast rozvodu, zatočit motorem dat vrtak do diry, povolit kladku sundat řemen, 6x trubka, 2x prutokač nafty, konektor na čerpadle a 4x 5ka imbus zapoměl jsem na něco?![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> FORM - zlomená ojnice 18.04.14 21:37:51: a vačky sú ok?
-> FORM - zlomená ojnice: jde to i rychlejc věř, cerpadlo je na tomhle genialnim motoru snad jedina vec ktera jde snadno ven:D a makat ti to dlouho podle predstav nebude, ja znam jen dva druhy 2,5tdiickařů jedni kteří porad opravuji a druzí co na to nesahají a jezdí![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Pavel P@nkáč: 15 minut bych úplně neřekl, ale šlo by to dobře i jen shora.
-> suri: Čerpadlo začínalo trochu zlobit a skřípala kladka, tak jsem to vzal z gruntu. Kompletní rozvody včetně pumpy a napínku, krycí plast, termostat, čerpadlo na servis, palvový filtr, kladku na sekundárním rozvodu, kterou jsem nedal při minulé akci, jeden silentblok, oprava světlometu, očista, kontrola. Vstřiky, žhavičky a sekundární řemeny jsem dělal nedávno. Tak snad už to bude makat dle mých představ.
-> suri: ja bych rekl ze tam jsou nove rozvody ale cerpadlo chyby proc to nevím...
-> suri: težko čerpadlo se da vyndat za 15minut i s cigarem:D
-> FORM - zlomená ojnice 18.04.14 21:19:55: takto si to rozobral kvôli čerpadlu
-> FORM - zlomená ojnice: Ale ale, copak?
Je to dobré, už jsem se přehoupl do fáze skládání. Aneb více válců, více zábavy ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Cempyk: ja mam v planu letos to Turecko, na Kazachstan bych musel přizvednout rapida, že to dali za měsíc, to bych si asi dokazal udělat čas, navic je tam levno, ale jestli tam je LPG mi nebyli schopni říct... ale alespoň v Rusku je LPG a za dobrou cenu
Co Kazachstan příští rok? je potřeba si pospíšit, než Aral úplně vyschne...
Co Kazachstan příští rok? je potřeba si pospíšit, než Aral úplně vyschne...
-> minno: To je radosti na Starém Bělidle ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
No já udělal takovou debordelizaci a našel sem po tátovi,z dob ještě,když jsme měli éro takovejch pokladů!
že mi udělali radost!
Nový pastorky do šneku, nový gumy do ramen, nový gumy do stabíku, nový futra do ojnic, nový siláče do svisláku + takový ty plastový kroužky co se tam dávají pod gumu, několik ložisek do přední i zadní nápravy, svisláky,gufera do klik, nějaký další plastový tentononc a gumový támhleto :) No a nakonec ještě sem tam našel kroužky na písty do tíci made in western germany![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Nový pastorky do šneku, nový gumy do ramen, nový gumy do stabíku, nový futra do ojnic, nový siláče do svisláku + takový ty plastový kroužky co se tam dávají pod gumu, několik ložisek do přední i zadní nápravy, svisláky,gufera do klik, nějaký další plastový tentononc a gumový támhleto :) No a nakonec ještě sem tam našel kroužky na písty do tíci made in western germany
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Hurá hurá hurá. Konečne som prišiel na to, čo mi búcha na prednej náprave od pravého kolesa.
Nápravu som pred rokom generálkoval (nové gumy od pemita do všetkých ramien atď.). Chvíľu bolo ticho, potom začalo občas ťukať od pravého kolesa, potom to zas prestalo, potom to začalo zas a posledné cca 3 týždne to už klepkalo stále (dosť otravné). Skoro rok som sa snažil prísť na to, čo to robí, myslel som, že to robí tlmič - dotiahol, potom že ložisko - skontroloval. Už sa mi zdalo, že to vŕzgajú gumy v pravom hornom ramene - nastriekal som olejom - chvíľu prestalo, po čase ten zvuk zas.... Už som bol bezradný. Dnes som sa toho chytil - a to som myslel, že zas s tým nič nevymyslím. Ľahol som pod auto a kýval s autom hore dole. Chytil som rukou PP horné rameno a kýval autom - bolo cítiť v ramene lupkanie, niekde tam musela byť vôľa. Lenže kde? Bočné matice ramena na pohľad normálne dotiahnuté, tak som už myslel, že sa uvoľnili kozlíky od nápravnice - lenže mi to nešlo do hlavy, pretože viem, že som ich pri skladaní dotiahol na fest.
Potom som len tak zo srandy skúsil dotiahnuť na ramene jednu bočnú maticu - a ejha, celkom slušne s ňou šlo ešte pootočiť. Dotiahol na fest, vyskúšal prepérovať s autom a zrazu ticho
Tak som podoťahoval následne matice na všetkých ramenách (aj kontra) a náprava je konečne zas tichá, ako už dávno nie. Som happy.
Skúsiť podoťahovať bočné matice ramien ma predtým nikdy nenapadlo. Pri skladaní nápravy som ich dotiahol a zakontroval na fest, dokonca som ich prilepil lepidlom na závity, pretože už tu ktosi spomínal, že sa občas zvyknú povoliť. Takže jediné vysvetlenie vidím také, že si sadli tie gumy v ramenách a preto sa všetky tie ramená v uložení trochu uvoľnili a búchalo to.
Poučenie na budúce.
Som fakt rád, že som to konečne napravil.
Mimochodom, ako som tak ležal pod autom, zbadal som kvapku chladiacej zmesi na krycom plechu trubiek vody pod autom, v mieste ako sú tie hadicové spojky. Už som vedel ktorá bije :) Plech dal dole, a všetko vyzeralo byť v poriadku, spony OK, hadice OK, len to slzilo okolo prepojok, tak som dotiahol spony a malo by to byť OK, zrejme už trochu stvrdli hadice, tak to asi preto. Vydržalo to 6 rokov ako som tie prepojovacie hadice menil a dával krycí plech.
Nápravu som pred rokom generálkoval (nové gumy od pemita do všetkých ramien atď.). Chvíľu bolo ticho, potom začalo občas ťukať od pravého kolesa, potom to zas prestalo, potom to začalo zas a posledné cca 3 týždne to už klepkalo stále (dosť otravné). Skoro rok som sa snažil prísť na to, čo to robí, myslel som, že to robí tlmič - dotiahol, potom že ložisko - skontroloval. Už sa mi zdalo, že to vŕzgajú gumy v pravom hornom ramene - nastriekal som olejom - chvíľu prestalo, po čase ten zvuk zas.... Už som bol bezradný. Dnes som sa toho chytil - a to som myslel, že zas s tým nič nevymyslím. Ľahol som pod auto a kýval s autom hore dole. Chytil som rukou PP horné rameno a kýval autom - bolo cítiť v ramene lupkanie, niekde tam musela byť vôľa. Lenže kde? Bočné matice ramena na pohľad normálne dotiahnuté, tak som už myslel, že sa uvoľnili kozlíky od nápravnice - lenže mi to nešlo do hlavy, pretože viem, že som ich pri skladaní dotiahol na fest.
Potom som len tak zo srandy skúsil dotiahnuť na ramene jednu bočnú maticu - a ejha, celkom slušne s ňou šlo ešte pootočiť. Dotiahol na fest, vyskúšal prepérovať s autom a zrazu ticho
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![157](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/157.gif)
Skúsiť podoťahovať bočné matice ramien ma predtým nikdy nenapadlo. Pri skladaní nápravy som ich dotiahol a zakontroval na fest, dokonca som ich prilepil lepidlom na závity, pretože už tu ktosi spomínal, že sa občas zvyknú povoliť. Takže jediné vysvetlenie vidím také, že si sadli tie gumy v ramenách a preto sa všetky tie ramená v uložení trochu uvoľnili a búchalo to.
Poučenie na budúce.
Som fakt rád, že som to konečne napravil.
Mimochodom, ako som tak ležal pod autom, zbadal som kvapku chladiacej zmesi na krycom plechu trubiek vody pod autom, v mieste ako sú tie hadicové spojky. Už som vedel ktorá bije :) Plech dal dole, a všetko vyzeralo byť v poriadku, spony OK, hadice OK, len to slzilo okolo prepojok, tak som dotiahol spony a malo by to byť OK, zrejme už trochu stvrdli hadice, tak to asi preto. Vydržalo to 6 rokov ako som tie prepojovacie hadice menil a dával krycí plech.
Ty hrany my jsou jasny hlavne zepredu, Kuboj to ma jinak pokud se nepletu a todle se mi libi vice. Vic jistene. Pokud nekdo mate vykres prosim zaslete na email v profilu - DIKY.
-> Kubis09: to se prodávalo odjakživa, my to měli na rodinné Felicii Combi tak od roku 1998, možná ještě před tím, než na ni šel podvozek HP
-> Kuladmin: zahnutí hran nahoru je základ, jinak si koleduješ o nepěkné zaškobrtnutí...
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Kuladmin: zahnutí hran nahoru je základ, jinak si koleduješ o nepěkné zaškobrtnutí...
-> Kubis09: Co vim tak Kuboj
-> Kuladmin: mam treba z masivniho nerezu a mam ji rozsirenou i dostran, kdybych na neco najel v zataceni ...
-> Kuladmin: mam treba z masivniho nerezu a mam ji rozsirenou i dostran, kdybych na neco najel v zataceni ...