skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> minno: hmm, prave ma to zaujalo, lebo som u teba v karte videl klasicky kaslik a deklik nan ...
-> afro100: jj, zmestila. Má rozmery ako klasika 44Ah, akurát trošku iný tvar a výčnelky znemožňujú dať tam ten plechový "U" držiak. Takže je tam len horný plastový kryt.
-> minno: Divim se ze to melo snahu chytnout a nakonec chytlo.
Ja jsem se pred 2 marokama se 120 nechytal pri -21 vybil jsem 4 baterky a ani prd.3dny jsem se kvuli -21 nedostal ani do skoly.


-> minno: a to sa ti ta 54Ah zmestila do kaslika ?
-> palinator 31.01.12 20:20:41: baterka je Varta Silver 54 Ah, mrazy tej baterke nič nerobia, zatiaľ nech som robil čokoľvek, nepodarilo sa mi ju vybiť tak, aby som to pocítil.... ale veď ono to príde :)))
-> palinator: na felicii počas štartu presvieti hladina brzdovej kvapaliny a zhasne
-> Chester škoda 120: Všechno nejlepší ;)
U Felicie tahle kontrola kontrolky je taky, ale jenom u některých. Suri řekne víc.
-> darklord: ahá, dík ...
odchovany kilom, ma na tie nove auta nejak nie je :)
odchovany kilom, ma na tie nove auta nejak nie je :)
-> minno:
To bude nový video na pozici : "Mother of all cold starts"
Pěkný, ale to štěkání rychloběžnýho startéru není pro mě. Všechna čest baterce. Co je zač?
To bude nový video na pozici : "Mother of all cold starts"

-> Chester škoda 120: vsetko naj
-> afro100: tá kontrolka bŕzd nesvieti v druhej polohe ale v tej spínačke je ešte taká jedna medzipoloha, proste keď kľúčikom stočíš ešte kúsok ďalej za jednotku tak sa zopnú kontakty a slúži to na kontrolu funkčnosti kontrolky bŕzd :-) je to na všetkých týchto škodovkách tak. Alebo aspoň od modelu M/Rapid.
No hej je to normálne to neštartovanie, ale nie 4 minúty vkuse :D
No hej je to normálne to neštartovanie, ale nie 4 minúty vkuse :D
-> Chester škoda 120: všetko naj
-> palinator: asi-> Jarda/felda: lebo nepriame si krochnu bez žhavenia
tak dneska sem se vzpamatoval ze vcerejsich 18ctin
tak a hura dodelat papiry 




-> afro100: to je na to aby si videl ze ta kontrolka funguje
-> minno 31.01.12 20:13:36: to iste mi robi rapid, normalny stav ...
akurat som si vsimol ... sa ti rozsvecuje v II polohe klucika kontrolka brzd, preco to robi ? pytam sa, lebo mne to rapid robi tiez ...
akurat som si vsimol ... sa ti rozsvecuje v II polohe klucika kontrolka brzd, preco to robi ? pytam sa, lebo mne to rapid robi tiez ...
-> Jarda/felda:
Jako kdyby si starý komůrkáče škrtali.
Ale mám dojem, že některý motory tuším od Fiatu žhavící svíčky vůbec nemají nebo neměly mít.
-> suri:
Asi zamrzla.
Jako kdyby si starý komůrkáče škrtali.

-> suri:
Asi zamrzla.

-> minno: Jezdil jsem obě zapalovaní a je pravda že s bezkontaktem to v mrazech startovalo lepe než s kontaktem

-> palinator 31.01.12 19:31:00: moderní motory si bez žhavení neškrtnou
-> palinator: no až také úplné to nemám, ten štart trval strašne dlho
A navyše bola ráno ešte tma. Ale aspoň zvuk tam je. Hodím na youtube.

-> tunerlada: niet zac
-> palinator: jj dnes si po to bol v servise , niečo z naftou vraj , musím sa ho opýtať
-> suri:
Jo?
Taky mám takovej tajnej tip. Tu kompresi 16,5:1 přece nemůže vstřikovací tlak common-railu vytrhnout.
Jo?

-> minno:
Jestli je ten start kompletní, tak by mě to zajímalo.
Jestli je ten start kompletní, tak by mě to zajímalo.

-> castrol: oo děkuji pane castróle

-> palinator: video mám, ale nič zaujímavého, proste len štartujúca škodovka, ktorá nechce chytiť.
palinator 31.01.12 19:31:00 napsal:
→ minno:
Zásadní chyba, že jsi neudělal video. Já plánuju totéž s Vectrou
vyzkoušet na konci týdne, kdy má být přes –20°C i na většině
území ČR. Pro znesnadnění ještě plánuju naředit benzín éčkem. Když
legrace, tak ať pořádná. Pokud to nenatočí, tak to auto nepojede dle
předpovědi do půlky února.
Pak chci vyzkoušet, jak startuje moderní
1.6 TDI-CR bez žhavení, případně se žhavením. Škodovku nemá cenu
zkoušet.
nechytí vôbec ako triedneho yeti 2,0 cr 
→ minno:
Zásadní chyba, že jsi neudělal video. Já plánuju totéž s Vectrou
vyzkoušet na konci týdne, kdy má být přes –20°C i na většině
území ČR. Pro znesnadnění ještě plánuju naředit benzín éčkem. Když
legrace, tak ať pořádná. Pokud to nenatočí, tak to auto nepojede dle
předpovědi do půlky února.

1.6 TDI-CR bez žhavení, případně se žhavením. Škodovku nemá cenu
zkoušet.


-> Matthes, záškodník z TechWebu: výpověď vždycky písemně
-> minno:
Zásadní chyba, že jsi neudělal video. Já plánuju totéž s Vectrou vyzkoušet na konci týdne, kdy má být přes -20°C i na většině území ČR. Pro znesnadnění ještě plánuju naředit benzín éčkem. Když legrace, tak ať pořádná. Pokud to nenatočí, tak to auto nepojede dle předpovědi do půlky února.
Pak chci vyzkoušet, jak startuje moderní 1.6 TDI-CR bez žhavení, případně se žhavením. Škodovku nemá cenu zkoušet.
Zásadní chyba, že jsi neudělal video. Já plánuju totéž s Vectrou vyzkoušet na konci týdne, kdy má být přes -20°C i na většině území ČR. Pro znesnadnění ještě plánuju naředit benzín éčkem. Když legrace, tak ať pořádná. Pokud to nenatočí, tak to auto nepojede dle předpovědi do půlky února.


Aha, tak to zmenili vocasove...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: treba pisomne -> tunerlada: na nete ju najdes
-> Matthes, záškodník z TechWebu: neska už myslím písemně
Ve zkusebce se musi davat vypoved pisemne? Ja zil v domneni, ze se na to rovnou muzes vysrat.
trošku mimo ot ale nemáte někdo vzor výpovědní smlouvy ve zkušební lhůtě ? :)
-> darklord: ja rozmýšľam, či dosť nespraví v takejto zime aj bezkontaktné zapalko. U mňa bol dnes problém len čisto v zapaľovaní: zmes / iskra. A skôr asi len tá iskra. Ale každopádne je mi to skoro jedno, lebo so štartovaním za "normálneho používania" problém nemám.
Tak dnes sa mi podarilo spojazdnit RapiDucha vdaka novemu karburatoru uvidime rano ci chyti 

peti 31.01.12 16:06:49 Ešte príde doba kedy budeme štartovať ráno zapálenými novinami :):)
-> minno: tak zrovna od tohoto auta by som cakal ze pojde na prve prevalenie. Ked som este s rapidom jazdil leto-zima (pred rozborkou) tak akzdy den rano pred siestou do prace, chytalo to na druhe startovanie vzdy. Na silvestra na chate, rano -27, napumpovat, sytic do plnych, preslapat plyn, dopumpovat karbec, spojka na podlahu, na druhe startovanie motor sice neochotne ale naskocil, dofajcim cigu, vyhodim na neutral (sic s trochou problemov) pustam spojku, otacky motoru sli dolu ale uz sa udrzal. Za 10 minut ked sa odlepila rucicka teplomeru a oskrabal som auto uz sme boli nalozeni a hura na lyze. Inak teda konfiguracia je v karte, to tam este bola 278/270 vacka, pretryskovany sedr 130, felda starter, stara perionka a bezkontaktne zapalko.
Ale teda skorej som mal strach natocit dnes rano spotrebaka. Diky bohu to zacalo brblat na prve startovanie

Ale teda skorej som mal strach natocit dnes rano spotrebaka. Diky bohu to zacalo brblat na prve startovanie

-> minno: tak potom namocit handru do nafty hodit pod vanu a zapalit

-> minno: ani ja ale aj tak , aspoň okná čisté sú
-> suri: ja nemám vykúrenú garáž
-> peti: ale na čo, zas sa netreba tak rozmaznávať :-) trochu adrenalínu a zimy nezaškodí :)
-> peti: ale na čo, zas sa netreba tak rozmaznávať :-) trochu adrenalínu a zimy nezaškodí :)
-> minno: tak najblizsie vylepsie bude montaz nezavisleho kurenia, sadas do tepleho auta s teplym motorom 

-> minno: keby je vykúrená garáž tiež mi to nechýba ale ráno je zima a nekúri mi to tak som trošku potom nervozny . Zvyknem si , v piatok pôjdem do Hlohovca ale asi na octe ..
-> suri: takých by bolo viac
Mne to stačí všetko tak ako to je, len nenechávať auto na noc vonku


-> minno: aj mpi má dosť starosti , a odporúčajú sa pri takej prevádzke aj o 0,05 väčšie vôle ventilov , hlavné je že ideš ako to už je druhá vec , mne skôr chýba nezávislé kúrenie :D
-> Lubes: no ale kedy naposledy si štartoval pri -25? Pri -15 to chytá aj mne vonku na brnk.
-> suri: veď o to nejde, mpi je mpi, ale obyčajný karburátor s kontaktným zapaľovaním takúto zimu celkom nezvláda, no. Si vezmi že rovnaký systém obohatenia zmesy pri štarte musí fungovať ako cez leto pri +20 tak aj v zime pri -20. No a pri -20 to už moc dobre nefunguje.
Ale zas na druhú stranu mal dnes problém so štartom aj kolega na fabke a druhý kolega na punte, ten nenaštartoval vôbec.
Vyskúšal som, stačilo mi, viem čo to je... Viac to už skúšať dobrovoľne nebudem, je to riadne trápenie pre auto..... V garáži (vetranej prievanom), kde je vždy len o niečo málo stupňov viac ako vonku, štartujem vždy na brnk. Vonku je ale vonku.
Ale zas na druhú stranu mal dnes problém so štartom aj kolega na fabke a druhý kolega na punte, ten nenaštartoval vôbec.
Vyskúšal som, stačilo mi, viem čo to je... Viac to už skúšať dobrovoľne nebudem, je to riadne trápenie pre auto..... V garáži (vetranej prievanom), kde je vždy len o niečo málo stupňov viac ako vonku, štartujem vždy na brnk. Vonku je ale vonku.