skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
20:22:39
31.01.2012
31.01.2012
EDoZoNe
-> Chester škoda 120: Všechno nejlepší ;)
20:22:00
31.01.2012
31.01.2012
palinator
U Felicie tahle kontrola kontrolky je taky, ale jenom u některých. Suri řekne víc.
20:20:44
31.01.2012
31.01.2012
afro100
-> darklord: ahá, dík ...
odchovany kilom, ma na tie nove auta nejak nie je :)
odchovany kilom, ma na tie nove auta nejak nie je :)
20:20:41
31.01.2012
31.01.2012
palinator
-> minno:
To bude nový video na pozici : "Mother of all cold starts" Pěkný, ale to štěkání rychloběžnýho startéru není pro mě. Všechna čest baterce. Co je zač?
To bude nový video na pozici : "Mother of all cold starts" Pěkný, ale to štěkání rychloběžnýho startéru není pro mě. Všechna čest baterce. Co je zač?
20:20:08
31.01.2012
31.01.2012
castrol
-> Chester škoda 120: vsetko naj
20:20:08
31.01.2012
31.01.2012
minno
-> afro100: tá kontrolka bŕzd nesvieti v druhej polohe ale v tej spínačke je ešte taká jedna medzipoloha, proste keď kľúčikom stočíš ešte kúsok ďalej za jednotku tak sa zopnú kontakty a slúži to na kontrolu funkčnosti kontrolky bŕzd :-) je to na všetkých týchto škodovkách tak. Alebo aspoň od modelu M/Rapid.
No hej je to normálne to neštartovanie, ale nie 4 minúty vkuse :D
No hej je to normálne to neštartovanie, ale nie 4 minúty vkuse :D
20:19:42
31.01.2012
31.01.2012
suri
-> Chester škoda 120: všetko naj
20:19:27
31.01.2012
31.01.2012
suri
-> palinator: asi-> Jarda/felda: lebo nepriame si krochnu bez žhavenia
20:18:57
31.01.2012
31.01.2012
Chester škoda 120
tak dneska sem se vzpamatoval ze vcerejsich 18ctin tak a hura dodelat papiry
20:18:43
31.01.2012
31.01.2012
darklord
-> afro100: to je na to aby si videl ze ta kontrolka funguje
20:17:03
31.01.2012
31.01.2012
afro100
-> minno 31.01.12 20:13:36: to iste mi robi rapid, normalny stav ...
akurat som si vsimol ... sa ti rozsvecuje v II polohe klucika kontrolka brzd, preco to robi ? pytam sa, lebo mne to rapid robi tiez ...
akurat som si vsimol ... sa ti rozsvecuje v II polohe klucika kontrolka brzd, preco to robi ? pytam sa, lebo mne to rapid robi tiez ...
20:14:44
31.01.2012
31.01.2012
palinator
-> Jarda/felda:
Jako kdyby si starý komůrkáče škrtali. Ale mám dojem, že některý motory tuším od Fiatu žhavící svíčky vůbec nemají nebo neměly mít.
-> suri:
Asi zamrzla.
Jako kdyby si starý komůrkáče škrtali. Ale mám dojem, že některý motory tuším od Fiatu žhavící svíčky vůbec nemají nebo neměly mít.
-> suri:
Asi zamrzla.
20:13:36
31.01.2012
31.01.2012
minno
20:10:42
31.01.2012
31.01.2012
Mil@n
-> minno: Jezdil jsem obě zapalovaní a je pravda že s bezkontaktem to v mrazech startovalo lepe než s kontaktem
20:01:46
31.01.2012
31.01.2012
Jarda/felda
-> palinator 31.01.12 19:31:00: moderní motory si bez žhavení neškrtnou
19:58:20
31.01.2012
31.01.2012
minno
-> palinator: no až také úplné to nemám, ten štart trval strašne dlho A navyše bola ráno ešte tma. Ale aspoň zvuk tam je. Hodím na youtube.
19:56:08
31.01.2012
31.01.2012
castrol
-> tunerlada: niet zac
19:54:53
31.01.2012
31.01.2012
suri
-> palinator: jj dnes si po to bol v servise , niečo z naftou vraj , musím sa ho opýtať
19:51:00
31.01.2012
31.01.2012
palinator
-> suri:
Jo? Taky mám takovej tajnej tip. Tu kompresi 16,5:1 přece nemůže vstřikovací tlak common-railu vytrhnout.
Jo? Taky mám takovej tajnej tip. Tu kompresi 16,5:1 přece nemůže vstřikovací tlak common-railu vytrhnout.
19:48:41
31.01.2012
31.01.2012
palinator
-> minno:
Jestli je ten start kompletní, tak by mě to zajímalo.
Jestli je ten start kompletní, tak by mě to zajímalo.
19:48:13
31.01.2012
31.01.2012
tunerlada
-> castrol: oo děkuji pane castróle
19:47:14
31.01.2012
31.01.2012
minno
-> palinator: video mám, ale nič zaujímavého, proste len štartujúca škodovka, ktorá nechce chytiť.
19:42:02
31.01.2012
31.01.2012
suri
palinator 31.01.12 19:31:00 napsal:
→ minno:
Zásadní chyba, že jsi neudělal video. Já plánuju totéž s Vectrou
vyzkoušet na konci týdne, kdy má být přes –20°C i na většině
území ČR. Pro znesnadnění ještě plánuju naředit benzín éčkem. Když
legrace, tak ať pořádná. Pokud to nenatočí, tak to auto nepojede dle
předpovědi do půlky února. Pak chci vyzkoušet, jak startuje moderní
1.6 TDI-CR bez žhavení, případně se žhavením. Škodovku nemá cenu
zkoušet. nechytí vôbec ako triedneho yeti 2,0 cr
→ minno:
Zásadní chyba, že jsi neudělal video. Já plánuju totéž s Vectrou
vyzkoušet na konci týdne, kdy má být přes –20°C i na většině
území ČR. Pro znesnadnění ještě plánuju naředit benzín éčkem. Když
legrace, tak ať pořádná. Pokud to nenatočí, tak to auto nepojede dle
předpovědi do půlky února. Pak chci vyzkoušet, jak startuje moderní
1.6 TDI-CR bez žhavení, případně se žhavením. Škodovku nemá cenu
zkoušet. nechytí vôbec ako triedneho yeti 2,0 cr
19:38:57
31.01.2012
31.01.2012
Jarda/felda
-> Matthes, záškodník z TechWebu: výpověď vždycky písemně
19:31:00
31.01.2012
31.01.2012
palinator
-> minno:
Zásadní chyba, že jsi neudělal video. Já plánuju totéž s Vectrou vyzkoušet na konci týdne, kdy má být přes -20°C i na většině území ČR. Pro znesnadnění ještě plánuju naředit benzín éčkem. Když legrace, tak ať pořádná. Pokud to nenatočí, tak to auto nepojede dle předpovědi do půlky února. Pak chci vyzkoušet, jak startuje moderní 1.6 TDI-CR bez žhavení, případně se žhavením. Škodovku nemá cenu zkoušet.
Zásadní chyba, že jsi neudělal video. Já plánuju totéž s Vectrou vyzkoušet na konci týdne, kdy má být přes -20°C i na většině území ČR. Pro znesnadnění ještě plánuju naředit benzín éčkem. Když legrace, tak ať pořádná. Pokud to nenatočí, tak to auto nepojede dle předpovědi do půlky února. Pak chci vyzkoušet, jak startuje moderní 1.6 TDI-CR bez žhavení, případně se žhavením. Škodovku nemá cenu zkoušet.
19:28:49
31.01.2012
31.01.2012
castrol
19:25:43
31.01.2012
31.01.2012
Matthes, záškodník z TechWebu
Aha, tak to zmenili vocasove...
19:24:54
31.01.2012
31.01.2012
castrol
-> Matthes, záškodník z TechWebu: treba pisomne -> tunerlada: na nete ju najdes
19:23:44
31.01.2012
31.01.2012
tunerlada
-> Matthes, záškodník z TechWebu: neska už myslím písemně
19:20:47
31.01.2012
31.01.2012
Matthes, záškodník z TechWebu
Ve zkusebce se musi davat vypoved pisemne? Ja zil v domneni, ze se na to rovnou muzes vysrat.
19:17:20
31.01.2012
31.01.2012
tunerlada
trošku mimo ot ale nemáte někdo vzor výpovědní smlouvy ve zkušební lhůtě ? :)
17:53:11
31.01.2012
31.01.2012
minno
-> darklord: ja rozmýšľam, či dosť nespraví v takejto zime aj bezkontaktné zapalko. U mňa bol dnes problém len čisto v zapaľovaní: zmes / iskra. A skôr asi len tá iskra. Ale každopádne je mi to skoro jedno, lebo so štartovaním za "normálneho používania" problém nemám.
17:40:31
31.01.2012
31.01.2012
mario609
Tak dnes sa mi podarilo spojazdnit RapiDucha vdaka novemu karburatoru uvidime rano ci chyti
17:27:28
31.01.2012
31.01.2012
Lukky_sk
peti 31.01.12 16:06:49 Ešte príde doba kedy budeme štartovať ráno zapálenými novinami :):)
16:53:22
31.01.2012
31.01.2012
darklord
-> minno: tak zrovna od tohoto auta by som cakal ze pojde na prve prevalenie. Ked som este s rapidom jazdil leto-zima (pred rozborkou) tak akzdy den rano pred siestou do prace, chytalo to na druhe startovanie vzdy. Na silvestra na chate, rano -27, napumpovat, sytic do plnych, preslapat plyn, dopumpovat karbec, spojka na podlahu, na druhe startovanie motor sice neochotne ale naskocil, dofajcim cigu, vyhodim na neutral (sic s trochou problemov) pustam spojku, otacky motoru sli dolu ale uz sa udrzal. Za 10 minut ked sa odlepila rucicka teplomeru a oskrabal som auto uz sme boli nalozeni a hura na lyze. Inak teda konfiguracia je v karte, to tam este bola 278/270 vacka, pretryskovany sedr 130, felda starter, stara perionka a bezkontaktne zapalko.
Ale teda skorej som mal strach natocit dnes rano spotrebaka. Diky bohu to zacalo brblat na prve startovanie
Ale teda skorej som mal strach natocit dnes rano spotrebaka. Diky bohu to zacalo brblat na prve startovanie
16:06:49
31.01.2012
31.01.2012
peti
-> minno: tak potom namocit handru do nafty hodit pod vanu a zapalit
15:56:08
31.01.2012
31.01.2012
suri
-> minno: ani ja ale aj tak , aspoň okná čisté sú
15:53:26
31.01.2012
31.01.2012
minno
-> suri: ja nemám vykúrenú garáž
-> peti: ale na čo, zas sa netreba tak rozmaznávať :-) trochu adrenalínu a zimy nezaškodí :)
-> peti: ale na čo, zas sa netreba tak rozmaznávať :-) trochu adrenalínu a zimy nezaškodí :)
15:50:52
31.01.2012
31.01.2012
peti
-> minno: tak najblizsie vylepsie bude montaz nezavisleho kurenia, sadas do tepleho auta s teplym motorom
15:44:02
31.01.2012
31.01.2012
suri
-> minno: keby je vykúrená garáž tiež mi to nechýba ale ráno je zima a nekúri mi to tak som trošku potom nervozny . Zvyknem si , v piatok pôjdem do Hlohovca ale asi na octe ..
15:42:41
31.01.2012
31.01.2012
minno
-> suri: takých by bolo viac Mne to stačí všetko tak ako to je, len nenechávať auto na noc vonku
15:38:08
31.01.2012
31.01.2012
suri
-> minno: aj mpi má dosť starosti , a odporúčajú sa pri takej prevádzke aj o 0,05 väčšie vôle ventilov , hlavné je že ideš ako to už je druhá vec , mne skôr chýba nezávislé kúrenie :D
15:25:14
31.01.2012
31.01.2012
minno
-> Lubes: no ale kedy naposledy si štartoval pri -25? Pri -15 to chytá aj mne vonku na brnk.
15:23:35
31.01.2012
31.01.2012
minno
-> suri: veď o to nejde, mpi je mpi, ale obyčajný karburátor s kontaktným zapaľovaním takúto zimu celkom nezvláda, no. Si vezmi že rovnaký systém obohatenia zmesy pri štarte musí fungovať ako cez leto pri +20 tak aj v zime pri -20. No a pri -20 to už moc dobre nefunguje.
Ale zas na druhú stranu mal dnes problém so štartom aj kolega na fabke a druhý kolega na punte, ten nenaštartoval vôbec.
Vyskúšal som, stačilo mi, viem čo to je... Viac to už skúšať dobrovoľne nebudem, je to riadne trápenie pre auto..... V garáži (vetranej prievanom), kde je vždy len o niečo málo stupňov viac ako vonku, štartujem vždy na brnk. Vonku je ale vonku.
Ale zas na druhú stranu mal dnes problém so štartom aj kolega na fabke a druhý kolega na punte, ten nenaštartoval vôbec.
Vyskúšal som, stačilo mi, viem čo to je... Viac to už skúšať dobrovoľne nebudem, je to riadne trápenie pre auto..... V garáži (vetranej prievanom), kde je vždy len o niečo málo stupňov viac ako vonku, štartujem vždy na brnk. Vonku je ale vonku.
15:17:43
31.01.2012
31.01.2012
Lubes - zrušená registrace
-> minno: to zase ja na filcke čo mám pred čínžákom nemám problém,ráno na brnk chytí,za 5 minuť už fuka teplý vzduch a je mi hej
15:03:33
31.01.2012
31.01.2012
suri
-> minno: tak u nás minulú zimu bolo -22st , žiadny extrém , normálka štartér ledva prevaloval motor z 15tkou olejom ale pekne chytil , chvílu som mu dal na stabilizovanie , pustením spojky sa auto začne rozbiehať aj na neutrál no čo už 80 olej , ale nič vážne , sadneš pár minúť nech si pobafká a ideš
14:54:24
31.01.2012
31.01.2012
minno
Včera večer som vytiahol škodovku von z garáže a dal som ju pred bytovku do zimy.
Podujal som sa spraviť test zimnej výdrže
Dnes ráno som si privstal o 06:00 ráno. Vonku bolo -25 stupňov.
Prídem k autu, už zvuk odomykania dverí centrálom neveštil nič dobré, trochu prituhnuté mechanizmy
Nastúpim do auta, idem vyradiť rýchlosť. Pákou som skoro nepomohol Pripomínalo to snahu o pohyb varechou zapichnutej v hrnci plnom veľmi hustého medu. Vyradil som.
Stlačím spojku, vytiahnem sytič, pár krát našľapem do plynového pedálu. Voltmeter ukazoval 12,5V.
Štartujem. Nič. Cicici štartér s ľahkosťou pretáča motor. O naskočení ani náznak. Opakujem štartovanie. Opakujem druhý, tretí, štvrtý krát..... Asi na 6.-krát prvý pokus o naskočenie. Na ďalší x-krát motor konečne začal bežať. Teda niečo tam len začalo vrčať, chodu motora sa to prirovnať nedalo Otáčky asi 1000.
Púšťam spojku. Hm, tak asi nie, no. Ďalšiu fľašku medu niekto vylial do prevodovky. Sakra!
Tak som ju držal stlačenú ešte asi 2 minúty. Otáčky motora sa stabilizovali.
Reku idem vyraziť na cestu. Pohnem sa a že prečo nejde točiť volantom? Niekto odpojil servo? Nie, veď ja servo nemám. Akosi nám prituhlo poriadne aj riadenie
Prvý rozbeh, križovatka. Stláčam brzdový pedál. Hups, ono to akosi nebrzdí Pedál tvrdý ako kameň, brzdný účinok nulový. No nič, použijem ručnú brzdu, tá našťastie funguje dobre.
Prvý kilometer, druhý tretí, 5 km za nami....ono to stále nebrzdí, volant ide tuho, radiaca páka stále namočená v mede.... Motor už má stabilizovanú teplotu. Ručná brzda sa už potí.
Hm, po 15. kilometroch prvý náznak brzdenia nožnou brzdou.....Pedál mäkne.
Vyzeralo to akoby od tej zimy tak stvrdla membrána v brzdnom posilňovači, že podtlak z motora ju nedokázal rozhýbať.
Dvadsiaty kilometer rannej zahrievacej jazdy. Brzdy už fungujú normálne, v aute je teplúčko, volant ide ľahko, páka ide ľahko tiež.
Prichádzam konečne ku garáži, auto schovávam a utekám do roboty! Samozrejme meškám asi 20 minút.
Viac už takýto test skúšať nechcem Ale som rád, že som to preveril a viem ako sa to správa v extra veľkom mraze. Zážitok na celý deň
Podujal som sa spraviť test zimnej výdrže
Dnes ráno som si privstal o 06:00 ráno. Vonku bolo -25 stupňov.
Prídem k autu, už zvuk odomykania dverí centrálom neveštil nič dobré, trochu prituhnuté mechanizmy
Nastúpim do auta, idem vyradiť rýchlosť. Pákou som skoro nepomohol Pripomínalo to snahu o pohyb varechou zapichnutej v hrnci plnom veľmi hustého medu. Vyradil som.
Stlačím spojku, vytiahnem sytič, pár krát našľapem do plynového pedálu. Voltmeter ukazoval 12,5V.
Štartujem. Nič. Cicici štartér s ľahkosťou pretáča motor. O naskočení ani náznak. Opakujem štartovanie. Opakujem druhý, tretí, štvrtý krát..... Asi na 6.-krát prvý pokus o naskočenie. Na ďalší x-krát motor konečne začal bežať. Teda niečo tam len začalo vrčať, chodu motora sa to prirovnať nedalo Otáčky asi 1000.
Púšťam spojku. Hm, tak asi nie, no. Ďalšiu fľašku medu niekto vylial do prevodovky. Sakra!
Tak som ju držal stlačenú ešte asi 2 minúty. Otáčky motora sa stabilizovali.
Reku idem vyraziť na cestu. Pohnem sa a že prečo nejde točiť volantom? Niekto odpojil servo? Nie, veď ja servo nemám. Akosi nám prituhlo poriadne aj riadenie
Prvý rozbeh, križovatka. Stláčam brzdový pedál. Hups, ono to akosi nebrzdí Pedál tvrdý ako kameň, brzdný účinok nulový. No nič, použijem ručnú brzdu, tá našťastie funguje dobre.
Prvý kilometer, druhý tretí, 5 km za nami....ono to stále nebrzdí, volant ide tuho, radiaca páka stále namočená v mede.... Motor už má stabilizovanú teplotu. Ručná brzda sa už potí.
Hm, po 15. kilometroch prvý náznak brzdenia nožnou brzdou.....Pedál mäkne.
Vyzeralo to akoby od tej zimy tak stvrdla membrána v brzdnom posilňovači, že podtlak z motora ju nedokázal rozhýbať.
Dvadsiaty kilometer rannej zahrievacej jazdy. Brzdy už fungujú normálne, v aute je teplúčko, volant ide ľahko, páka ide ľahko tiež.
Prichádzam konečne ku garáži, auto schovávam a utekám do roboty! Samozrejme meškám asi 20 minút.
Viac už takýto test skúšať nechcem Ale som rád, že som to preveril a viem ako sa to správa v extra veľkom mraze. Zážitok na celý deň
00:23:18
31.01.2012
31.01.2012
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> stika87: Nj, nějaká červená popelnice.
21:23:59
30.01.2012
30.01.2012
EDoZoNe
-> palinator: Jj :D Ale tohle mě fakt naštvalo :D