topenie

prohledat
25 příspěvků (zobrazeno 1 až 25) od 02.12.2007 do 12.05.2021, založil/a wajo
řadit dle data
19:56:11
12.05.2021
k.jarek
-> SO545: Myslel sem si to, ale raději sa ptám, když ten kohout netekl a zároveň tam nechci dávat novovýrobu, které moc nevěřím. Udělám to tedy jak říkáš. Díky moc4
19:17:04
12.05.2021
SO545
-> k.jarek 11.05.21 22:34:57: rozobrat , vycisit , novy Okruzok , namazat a nieje problem.
To teleso je v podstate nesmrtelne.
A jednoduche oproti S100...
22:34:57
11.05.2021
k.jarek
Zdravíčko pánové. Měl bych ešče jeden dotaz k tomu topení. Mám rozhozené topení a zjistil sem, že znehybněný ventil byl jen zoxidovaný, ale jinak je v pořádku. Mám aj jeden úplně nový (kde bylo potřeba ten ventil otočit) a ten jde oproti původnímu více ztuha. Původní ale netekl. Má smysl tedy vracet původní (případně přetěsnit? o-kroužek?) nebo rovnou dát nový?
07:56:34
03.05.2021
Borderer
-> Bukaj: To si mi připomněl. Měl sem doma originál autopal výměník topení do Feldy, ještě zabalený v origo krabičce tuším z roku 1996. Letos v únoru sem ho nahodil do auta a tekl jak niagara. 3
upraveno 1x, naposled 03.05.2021 08:06:46
18:51:55
02.05.2021
k.jarek
-> Bukaj: Děkuju moc za zkušenosti.4 Aspoň, že ten chladič by byl případně řešitelný. Jinak díky za nápad s tou tlakovou zkouškou, zkusím to nějak vymyslet. Každopádně budu doufat, že jiný výměník potřeba nebude a pokud ano, narazím na funkční kus.
Super objasnění ohledně těch čísel.4 Předpokládám tedy správně, že i 135/136 má stejný chladič/výměník jako 105/130 a omezení ohledně tlaku tak bylo jen kvůli hadicím bez výztuhy?

-> minno: Nic moc tedy. 8 Každopádně díky za foto.
upraveno 1x, naposled 02.05.2021 18:52:54
08:15:35
01.05.2021
Bukaj
-> k.jarek 30.04.21 18:48:16: Čínský chladič za 3 kila (cena v roce 2009) mám už 12 let ve 130L a zatím bez problémů. Ale výměníky topení mám jen originály, tam vzhledem k tomu zmíněnému "oprcu" s výměnou čínu neriskuju. Pokud výměník neteče, tak ponechat. Ale po proplachu kyselinou (octovou nebo citronovou) bych raději udělal tlakovou zkoušku, abys pak nebyl zklamán, že to musíš rozebírat znovu. Nicméně ani nový 30 let skladovaný výměník není jistota...
Co se týče těch dvou odkazů, tak na obou je stejný typ výměníku, vhodný pro 130L (první ročníky výroby užovek měly výměník větší, plechový a i plastové díly topení byly odlišné), ta rozdílná čísla značí pouze výrobní informace (číslo formy nebo plastového odlitku) těch bočních vík (L a P) výměníku4
20:15:06
30.04.2021
minno
Vika. Netuším, ako je to vo vnútri riešené, ale tie otvory na vodu sú takéto divné, povedal by som, že obmedzujú prietok vody. Na origu sú tie otvory na pohľad pekne priechodzie.

Možno to ale funguje, praktickú skúsenosť nemám.
Spracovanie Viky sa mi proste nepáčilo, aj krivý bol ten radiátor, mal som 2 kusy, obidva rovnaké.

Pred 2 rokmi sa mi podarilo ešte zohnať nový origo.
zvětšit topenie - obrázek od minno vložen 30.04.2021 20:15:06
20:01:43
30.04.2021
stanleyAT
Já byl právě kvalitou zpracování relativně mile překvapen. Ale možná je to kus od kusu.
18:59:11
30.04.2021
Jarda/felda
-> k.jarek 30.04.21 18:48:16: čínský chladiče používám léta na všem a fungujou 4
18:48:16
30.04.2021
k.jarek
Já mám právě z té číny obavu jednak kvůli zpracování, viz minno a jednak kvůli té výdrži. Mám za to, že tu snad kdysi někdo psal, že jezdí Vika chladič a v cajku, ale u toho topení sa mi to vzhledem k tomu oprcu okolo nechce moc riskovat.

-> Borderer: To je důvod proč bych nejraději dal nový, ale mám pocit, že by to aj s tímto vymytým mohlo fungovat lépe než číňan:-/ A octem to chcu vzít, protože už mňa sere ta rezavá voda, takže vše až na blok přijde propláchnout nebo vyměnit.

-> minno: Díky za info. Předpokládám tedy, že ta rozdílná čísla tedy budou spíše 105/130 a 135/136. Možná by mohl vědět Bukaj...
15:27:27
30.04.2021
stanleyAT
Taky mám v autě viku radiátor a zatím žádný problém. Navíc to s ním začalo pěkně topit oproti starému zanesenému.
15:15:39
30.04.2021
Polyš
-> minno: Já už třetí rok jezdím radiátor vika,protože jsem v té době jinej nesehnal.Zatím bez problémů.
13:04:45
30.04.2021
Borderer
-> k.jarek: Já osobně bych dal radiátor novej nebo s tím stávajícím nic nedělal. Znám pár případů, kdy se tohle čištění nevyplatilo, protože úsady v podstatě držely těsnost.... Maximálně bych to propláchnul čistou vodou. Stejně s GaLánkou v zimě nejezdíš.
12:43:36
30.04.2021
minno
-> k.jarek: Užovky mali myslím oceľový radiátor a eMka AL.
Čínu radiátor (Vika) nekupovať, mal som ho v ruke a vstupy na vodu mali divne obmedzené otvory, ja by som si to do auta nedal.

Staré ak netečú, stačí vyčistiť a ponechať.
12:17:04
30.04.2021
k.jarek
Zdravíčko borci. Dělám teď úplnou výměnu hadic chlazení/topení a budu měnit aj zarostlý ventil topení. Otázkou je, zda má smysl měnit chladič a výměník topení, nebo zda je stačí řádně propláchnout octem? Auto sa nepřehřívá a ventil topení je zaseknutý v otevřené poloze, takže by nemusel být zarostlý ani radiátor. Kdybych měl origio nebo kvalitní náhradu, tak neváhám, ale nevím, zda sa tyto díly kazí a zda bych si čínou (nehledě na to, že jí tam moc ládovat nechci) ohledně výdrže nějak pomohl oproti proplachu a vrácení stávajících dílů.
Jen informativně, jaký je rozdíl mezi d46-a.sdn.cz/d_46/.../rUW DNO.jpeg?fl=exf|crr... a www.bazos.cz/img/.../1346 01903.jpg?t=16189942... ? To značí rozdíl v rámci užovky/eMka nebo 105/130 a 135/136?
16:16:23
04.12.2007
wajo
uz je to vyriesene bola to jenda klapka ktora usmerňuje vzduch cez radiator alebo cez radiator a povedla neho tak ona je odpojena a tak som to opravil dikes este raz za rady
07:21:47
04.12.2007
Reeaper
-> Kuladmin: aha, mě nedošlo, že to je to samý 47 tak stejně cu měnit všechny ty trouby, tubky a trubičky, tak to pak propláchnu octem 6
-> wajo: koukni a dej vědět 6
20:26:29
03.12.2007
Kuladmin
-> Reeaper: Tak z venci urcite bych to vyfoukal vzduchem - prach. A zevnitr uz jse to tu resilo xy nekdo rika smes octu a vody ale ted si primo nevybavim jestl ineni hlinikovej na to bych radsi ten ocet moc nepouzival - ocet zere hlinik. Ale mam pocit ze existuji primo pripravky na ciste ni chladicu / topeni - je to vlastne to samy.
20:17:50
03.12.2007
wajo
diky vam chalani skusim sa najprv pozriet na tie tahadla
10:40:34
03.12.2007
Reeaper
-> wajo: jak píše Charon.. vlez si pod palubovku a zkoumej, jelsit jsou všechny táhla napojený, kam mají bejt a jelsti takový ty cuplíky, co držej bovden jsou zacvaklý, kde mají bejt (to uvidíš, jak se na to pořádně koukneš4) - já to tam měl vyskočený a i když lanko bylo oki, tka to neotvíralo buď klapku, nebo ventil atd 4 Teplo ti může jít buď na sklo, na nohy a + dozadu tunelem 4
Vložku topení vyndáš tak, že povolíš větrák v kufru a cely to spustíš dolů..někde to tu řešil tuším Minno, tka pohledej 4

když už sme u toho..tohle se tu myslím neprobíralo..-> Kuladmin: čím to nejlépe vyčistit? jen ofoukat asi nestačí..v něčem vymýt a propláchnout??
19:12:43
02.12.2007
charon
-> wajo: Zkus i zkontrolovat, jstli nemáš prasklý některý táhlo na ovládání topení. Mě o taky netopilo a pak jsem zjistil, že mám ruplej drát co přepíná studená/teplá, proto to skoro netopilo
16:29:22
02.12.2007
Kuladmin
Vlozka topeni je vlastne ten vnitrek - radiator a tutove ti za ty roky tam napadalo hromada bordelu. Problej je ze je to ideal cely vyndat :o) a procistit jak zvenci tak zevnitr.
15:03:04
02.12.2007
wajo
co je to vlozka kde sa nachadza
14:34:51
02.12.2007
Nwkt
Vyčisti vložku topení, bude zanešená bordelem
13:25:00
02.12.2007
wajo
Zdravim chcel by som sa opytat ci by ste mi nevedeli poradit s mojim problemom ktory sa tyka topenia.Moja škodovica 105 slabo topi rurky su horuce radiator taktiez v systeme vzduch nie je co to moze byt problemi s klapkami presmeruvavaju mi teplo niekam inam? dikes za odpoved.
Extreme Tyres