skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tlakoměr oleje u Š 100
-> škoda caddy: Ta co měl brácha byla normálně na vzduch Festo.
-> Eidy: Myslím, že někde níže v tématu byla řeč o plastový "trubce".. čili asi byla míněna "pancéřová hadička" která se používá (nebo používala?) u náklaďáků na tyhle vedení... origo (u eR) trubku a dvě hadice (ty mám použitý v podstatě brzdový
) asi nechce...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> škoda caddy: Plastovou? Originál tam byla kovová (nevím, jestli ocel nebo něco jinýho) a na obou koncích opletené tlakové hadice.
oživím toto zapadlé téma, kde lze sehnat tu plastovou trubičku na vedení ? díky
ty vole máš to dobrý..vic budíků už se tam nevešlo
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> venni: Teď jsem si všimnul, že erko teploměr olej vůbec nemá. Ale kdybys měl nějakej nápad, můžeš dát vědět.
-> venni: Zdar, ty máš erko. Kde je tam umístěný čidlo na teplotu oleje.
-> Vojtik: Koukám, že máš i teploměr oleje. Kde máš na to našroubovaný čidlo? Mám k tomu tady otevřený extra téma.
-> Risan: Já jsem taky pro elektrický řešení, ale brácha to měl v Garde plastovou hadičkou pět let a předtím neurčenou dobu předchozí majitel a nebyl s tím jediný problém.
-> p.b.: dokopy k nicomu
Takovej OT, k čemu je to vlastně dobrý?
-> Risan: jj..tiez si myslim ze elektricke je ovela lepsie
-> Gryzly: Jo, erko to má taky do desíti.
-> Vojtik: To tvojhe řešení se mi líbí. Asi se pokusím o něco podobnýho. Jenom mám strach s toho spoje s páskou. Nevypodne to?
-> Vojtik: To tvojhe řešení se mi líbí. Asi se pokusím o něco podobnýho. Jenom mám strach s toho spoje s páskou. Nevypodne to?
Já mám budík s prvním údajem 1 atm a pracovní tlak je 4 atm, což je uplně nahoře, takže krásně přehledné
Hoši, a stojí vám to za to, riskovat ztrátu oleje v motoru a tím pádem havárii motoru kvůli něčemu tak pochybnému jako ukazatel tlaku oleje? Myslel jsem, že ten ukazatel má zabraňovat takové situaci a ne ji podporovat. Myslím si, že vás přestane do čtrnácti dnů bavit čumět na budík, jehož ručička se moc nehýbe. Zvlášť, když ho nemáte v zorném poli, ale někde bokem. Zaměřte pozornost raději na provoz okolo vás.
Když už chcete mít v autě takové serepetičky jako ukazatel tlaku oleje v motoru, použijte raději ten elektrický princip. Tahat olej z motoru přes celé auto je prasárna. Plastová hadička na vzduch vydrží sice možná dostatečný tlak, ale rozteče se teplem hned nebo prodře o nějakou hranu plechu za chvíli.
Když už chcete mít v autě takové serepetičky jako ukazatel tlaku oleje v motoru, použijte raději ten elektrický princip. Tahat olej z motoru přes celé auto je prasárna. Plastová hadička na vzduch vydrží sice možná dostatečný tlak, ale rozteče se teplem hned nebo prodře o nějakou hranu plechu za chvíli.
Tady je připojení k budíku v chumlu drátů. Teď jsem to byl nablejskat v garáži tak se omlouvám za rozmazanost
-> Gryzly: Aro M461
Tahle trubička se původně používala na něco trochu jiného.Na co z důvodu loajality neprozradím. První foto je pohled zespod na motor(Felicia MPi původně)
Dále detail připojení k motoru
Dále detail připojení k motoru
-> Fifa: tak tudle vzduchovou hadičku měla i bráchova garde
Prezentuji svoje řešení vedení oleje k tlakoměru z erka plastovou trubičkou na původně tlakový vzduch s odolností okolo 10atm.Dokonce jsem sehnal i příruby a redukci co perfektně pasovala do záslepky na bloku motoru.Vše samozřejmě díky velmi dobrému kamarádovi.
-> petr s: A kde se to objevovalo?
-> Gryzly: Dobré tlakoměry byly jeager a elektrika
-> Radar: A do kolika to má to eRko? taky do desítiM? to je moc, stačilo by do šesti.
-> Gryzly: Já mám právě ten černý z erka. Kdes byl, když jsem ho sháněl? Byl to docela peoblém. Už ho mám. Mě se právě ta ručička dole líbí. Nemáte někdo, prosím, nefocený to "téčko" u motoru?
teda šestnáctka maximum.
Tydlůe budíky mám doma a ty maj tu ručičku dole, takže ani nepoznáš že se pohnula.
Tydlůe budíky mám doma a ty maj tu ručičku dole, takže ani nepoznáš že se pohnula.
Minulý majitel bráchového Garde to taky dělal. U baroskopu bylo Téčko a plastová hadička natáhnutá kolem táhla řadící páky a tunelem do místa kde má být popelník. Budík byl taky s osičkou v prostřed, a né dole jako mají palivoměry. Ale já kdybych to dělal radši bych šel do elektriky s budíkem PAL.
Když já právě chci ty škodovácký budíky. Ty prostě do do tý kapličky patří. Žigulácký, to by nebylo to pravé ořechové.
zigulaky maju elektronicke cidlo a budik do 8 atm.....jednoduche riesenie
Peklo-Evo-Luboš 25.10.07 09:05:55 napsal: jenze Avie ma elektriku 24V takze to je trosku problem.
Avia má elektriku 12V. Není jediný důvod, proč by to ve škodovce nemělo fungovat.
Avia má elektriku 12V. Není jediný důvod, proč by to ve škodovce nemělo fungovat.
-> LiMaK: Docela by me zajimal ten display, tak povidej:)
-> Vojtik: To zní zajímavě. Kdybys tu fotku mohl poslat na majl v plným rozlišení, abych to pořádně viděl. A páska udrží takový tlak, co tam je? A neměl bys fotku toho průchozího šroubu, co máš na motoru? Jinak díky všem a dalším inspiracím se nebráním!
-> LiMaK: To nemela bejt narazka :-) jenze Avie ma elektriku 24V takze to je trosku problem. Kazdopadne ikdyz to LR a RS meli tou trubickou, ja jdu 100% do elektrickych VDO z duvodu ktery jsi tu napsal.
tady je trochu vidět ta kostka - zezadu přichází tlak oleje od motoru, do pravé strany kouká spínač kontrolky a dopředu pokračuje tlak k budíku
Já to mám následovně: Na místě pro zašroubování spínače kontrolky oleje mám průtokovej šroub a prsten s bočním vývodem - ten z brzdovýho, nebo spojkovýho válce. z něho krátká brzdová trubička, co je na propojení 2pístkového třmenu, pak přední brzdová hadička, pak zase krátká trubička z 2P třmenu a ta končí v brzdové kostce, co je přišroubovaná na pravém nosníku motoru. V druhém vývodu kostky je čidlo na kontrolku a z posledního vývodu pokračuje tunelem nejdelší brzdová trubička z fáčka až pod palubku, tam je trubička uříznutá a zapilovaná, na ní je nasazená hadička, která končí převlečnou maticí na budík a je k trubičce přitažená dvěma páskama. Jinak trubička je po celé délce připáskovaná fasetama k hadici topení, aby nikde neklepala, takže si mysli, že toto řešení zas tak nedokonalé nebude. U6 jen proto, že mám budík z Liazky s krásným rozsahem kolem skoro celého obvodu budíku, kde je první údaj 1atm. cca po 1cm dráhy ručičky a provozní tlak cca 4 atm je v polovině stupnice, takže je to daleko přesnější, než ty elektrické, které mají stupnici jen jako třeba teploměr u škodovky a první údaj je 2 atm, což se mi nelíbí. Zkusim pohledat nějaký fotky
-> LiMaK: No, když to funguje v erkách jak v normálních, tak v soutěžácích už z fabriky spoustu let, tak proč by to nefungovalo u mne? Samozřejmě, že možnost poruchy tady je, ale takových míst je na autě sposta.
-> Peklo-Evo-Luboš:
Hoi,reaguju na tvuj prizpevek ohledne objemu valce....Sice ta skutecnost, ze mam zasebou technickou prumku a technickou vysku, jeste neudava nic o inteligenci,ale myslim si ze spocitat objem valce pri delce trubky +-2 metry a prumeru 3mm jeste umim, neboj :-)
Jenom jsem chtel naznacit, ze tato hadicka, rek bych bude jen zdrojem potencionalnich problemu..vim ze to je dalsi spoj, a co horsi hadice pres cele auto. Zive si dovedu predstavit, jak se po roce provozu nekde prodre a misto mastne olejove vany mi bude oil strikat do xichtu skrz palubku. Takovemu reseni bych moc neveril, spis bych asi sel do budiku z avie, kterouzto jsme kdysik na firme meli a stacilo z ni skubnout cidlo a natahnout kablik do aviatickeho budiku :-)
Jo a jak tak uvazuju...kdybych to nemel resene ve skudce elektricky, tak ja osobne bych musel tahat takoveto hadice na oil,vody a paliva..+3 budiky. A tak mi staci jeden maly display, na kterem si dokazu zobrazit venkovni, vnitrni teplotu,tlak oilu,teplotu oilu,tlak a prutok benzinu a tlak a teplotu vody...ma sice v aute kilometr kabelaze,ale je to neskutecne funkcni kabelaz :-)
Hoi,reaguju na tvuj prizpevek ohledne objemu valce....Sice ta skutecnost, ze mam zasebou technickou prumku a technickou vysku, jeste neudava nic o inteligenci,ale myslim si ze spocitat objem valce pri delce trubky +-2 metry a prumeru 3mm jeste umim, neboj :-)
Jenom jsem chtel naznacit, ze tato hadicka, rek bych bude jen zdrojem potencionalnich problemu..vim ze to je dalsi spoj, a co horsi hadice pres cele auto. Zive si dovedu predstavit, jak se po roce provozu nekde prodre a misto mastne olejove vany mi bude oil strikat do xichtu skrz palubku. Takovemu reseni bych moc neveril, spis bych asi sel do budiku z avie, kterouzto jsme kdysik na firme meli a stacilo z ni skubnout cidlo a natahnout kablik do aviatickeho budiku :-)
Jo a jak tak uvazuju...kdybych to nemel resene ve skudce elektricky, tak ja osobne bych musel tahat takoveto hadice na oil,vody a paliva..+3 budiky. A tak mi staci jeden maly display, na kterem si dokazu zobrazit venkovni, vnitrni teplotu,tlak oilu,teplotu oilu,tlak a prutok benzinu a tlak a teplotu vody...ma sice v aute kilometr kabelaze,ale je to neskutecne funkcni kabelaz :-)
-> Martin14: Jo, nafoť mi to. Můžeš to dát sem nebo poslat na mejla. Adresa je v ID. Dík
-> Radar: Hele já mám rekový zapojení talku oleje v 120-ce a mám to tak že na vývodu dke je baroskop mám udělaný T-čko na jedný straně je napojený baroskop a na druhé straně je napojena hadice co byla na Erku o kousek prodloužená.Funguje to už pár let bez jediného problému.Ale pokud můžu poradit je nejlepší než tahat celou hadici z Erka tak si udělat přechody na normální brzdovou trubičku a napojit to přes ní.A jesli chcěš tak ti to napojený T-čko můžu vyfotit o víkendu budu doma tak nebude problém.
-> Radar: Btw. díky závitu M10x1 u baroskopu lze použít cokoli co se týká brzdového vedení
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)