skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
favorit Mtx fotogalerie
prohledat
3055 příspěvků (zobrazeno 2651 až 2700) od 22.10.2007 do 18.02.2024, založil/a Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
21:52:15
03.01.2010
03.01.2010
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Dale_Estelle: Jo to mám v servisce k mojemu 92´ taky, ale domníval jsem se, že to byl interiér na vývoz v černé barvě... ale jak jsem viděl to od toho kamaráda... fakt jsem čuměl...
21:50:02
03.01.2010
03.01.2010
Dale_Estelle
-> su.tech: presne na to jsem narazil v jedne servisce na Favorita, je to na r.v. 91, a presne tyto obrazky tam jsou model 136 LS, uplne jsem neveril...dverni madla jako 93-4, ale v hnedem provedeni....
21:49:13
03.01.2010
03.01.2010
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Kubina AVTOBA3 CCCP: Foto? No jak pojedu zas někdy za ním do čech tak na to zkusím mylset. Taky jsem na to čuměl jak péro z gauče. Favo ve kterém to je je přitažené z Německa? Belgie? No někde ze západu... a co se týká těch barev - tak palubku mám LS - celou tmavěhnědou, tapecka mám normál tmavěhnědé... to moje fávo je takový škodovácký kus... papírově "L", ale elektrika, přístrojovka, v kufru zakryté boky "LS", tapecka a sedačky "L"... a to je tak z továrny... mám ho po prvním majiteli...
21:45:22
03.01.2010
03.01.2010
Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> su.tech: ti vubec nerozumim,myslis palubovku?
21:43:44
03.01.2010
03.01.2010
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Kubina AVTOBA3 CCCP: To kde je kombinace světlá a tmavá hnědá se mě osobně nelíbí... já mám palubovku a všechno tmavě hnědé a líbí se mi to. Takovou kombinaci jsem měl předtím a tu jsem teda moc nemusel...
21:43:07
03.01.2010
03.01.2010
Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> su.tech: hod foto
21:42:08
03.01.2010
03.01.2010
Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
interierLS pro favorit komfort a forman maraton,taky moc hezkej
21:40:28
03.01.2010
03.01.2010
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Kubina AVTOBA3 CCCP: Já vím kdo má interiér ve Favoritu takový jako mají 93, 94 ale ne v černé ale v hnědé barvě... palubovka normálně tmavě hnědá celá jako mám v autě já, ale boční tapecka a kličky a všechno normálně jako 93, 94 ale hnědé...
21:37:38
03.01.2010
03.01.2010
Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
Jarda 02.01.10 22:50:16 napsal:
→ Kubina AVTOBA3 CCCP: opravdu? ja na LS vzdy videl jen ten,
co mas Ty… a pak jeste sportline. No tak mi ten Borisuv sezen ten
chci sehnat LS interier v top stavu je uz dneska celkem problem.ja mam na pude zabaleny v prosteradle ze sportline a pak ten co tam mam ted,ale opravdu v top stavu.Az to jednou budu stavet na cisto,tak nastesti mam co dat.
→ Kubina AVTOBA3 CCCP: opravdu? ja na LS vzdy videl jen ten,
co mas Ty… a pak jeste sportline. No tak mi ten Borisuv sezen ten
chci sehnat LS interier v top stavu je uz dneska celkem problem.ja mam na pude zabaleny v prosteradle ze sportline a pak ten co tam mam ted,ale opravdu v top stavu.Az to jednou budu stavet na cisto,tak nastesti mam co dat.
20:55:31
03.01.2010
03.01.2010
P@wlos
-> Kubina AVTOBA3 CCCP: mi se to taky moc nelibilo...
18:10:11
03.01.2010
03.01.2010
Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> P@wlos: jo pamatuju,ale neni to zrovna muj salek kavy.je fakt,ze ja muzu mlcet,ocesal jsem toho sveho jak babe pernik ze strechy,ale jednou az to budu delat na cisto,tak to tam vratim a az letos v lete sejmu divocaka,tak si poplacam po rameni a reknu si"dobre si to udelal"
12:28:43
03.01.2010
03.01.2010
P@wlos
-> Kubina AVTOBA3 CCCP: vsak tys nevidel jak vypadal jak ty rikas vytjuningovany muj roa?
11:23:04
03.01.2010
03.01.2010
Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> P@wlos: asi ti to nemel odvahu nikdo rict,anebo jsou ovlivněný tim no jak se to rika...tjůningem
09:22:00
03.01.2010
03.01.2010
P@wlos
-> Kubina AVTOBA3 CCCP: mam taky palubovku z feldy a nikomu to doted nevadilo :( Az se bude (jestli) davat do originalu, tak tam bude ta co tam ma byt...
-> Jarda: Jak mi rupne v bedne a budu davat do origo stavu, taky budu mit oldies tapecira... :(
-> Jarda: Jak mi rupne v bedne a budu davat do origo stavu, taky budu mit oldies tapecira... :(
22:58:39
02.01.2010
02.01.2010
Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> Jarda: LS interieru bylo minimalne 6 vzoru
22:50:16
02.01.2010
02.01.2010
Jarda - zrušená registrace
-> Kubina AVTOBA3 CCCP: opravdu? ja na LS vzdy videl jen ten, co mas Ty... a pak jeste sportline. No tak mi ten Borisuv sezen ten chci
22:46:32
02.01.2010
02.01.2010
Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> Jarda: ten ale neni precalouneny,tento interier mely i favoriti LS
22:44:22
02.01.2010
02.01.2010
Jarda - zrušená registrace
-> Kubina AVTOBA3 CCCP: jj, ale k tomu nemeckymu se zas vic hodi felda palubka :)
Me se Mirku take hnedy libi, ale jeste hezci, nez klasicky LS je ten lehce precalounenej z Metalexu, co ma Boris posilal jsem ti detailni fota na mail
Me se Mirku take hnedy libi, ale jeste hezci, nez klasicky LS je ten lehce precalounenej z Metalexu, co ma Boris posilal jsem ti detailni fota na mail
22:38:16
02.01.2010
02.01.2010
Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
Jarda 02.01.10 22:35:00 napsal:
→ Kubina AVTOBA3 CCCP: a nevim, proc to auto porad oznacujes
jako favorit, favorit sice mas v dobovem clanku, ale to je dle me dezinformace
nebo nevedeli, jeste v te dobe jak se to bude vlastne jmenovat… ukaz mi
prosim, kde mas v TP nebo dokumentaci k vozu oznaceni favoritUz zase?
→ Kubina AVTOBA3 CCCP: a nevim, proc to auto porad oznacujes
jako favorit, favorit sice mas v dobovem clanku, ale to je dle me dezinformace
nebo nevedeli, jeste v te dobe jak se to bude vlastne jmenovat… ukaz mi
prosim, kde mas v TP nebo dokumentaci k vozu oznaceni favoritUz zase?
22:36:28
02.01.2010
02.01.2010
Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
stary-hnedy interier favorit v provedeni LS byl jediny pekny interier,ktery se k hranatemu favoritovi hodil.stare eLko bylo spertanske a novy cerny interier pokurvily nemci.proste stare LS,tot jedina a spravna volba
22:35:00
02.01.2010
02.01.2010
Jarda - zrušená registrace
-> Kubina AVTOBA3 CCCP: a nevim, proc to auto porad oznacujes jako favorit, favorit sice mas v dobovem clanku, ale to je dle me dezinformace nebo nevedeli, jeste v te dobe jak se to bude vlastne jmenovat... ukaz mi prosim, kde mas v TP nebo dokumentaci k vozu oznaceni favorit
22:24:48
02.01.2010
02.01.2010
Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> Jarda: kdyz platis u pumpy 1/2 ceny tak mi nepripadas moc zvrhle
ale do hranateho mtx kulatou palubku,no fuj,ze se nestydíš
ale do hranateho mtx kulatou palubku,no fuj,ze se nestydíš
22:17:31
02.01.2010
02.01.2010
Jarda - zrušená registrace
-> Kubina AVTOBA3 CCCP: aby ses nepo... me se to libi a nevydava ty zvuky co favoriacka proste v aute na bezne jezdeni je lepsi, takovej Ota ji ma v MTX origo, casem budu davat origo masku, z venku chci origo vzhled, ale vis, ze to auto ma k celkovemu originalu hoodne daleko a to mozna budu resit, tak za 10let, jestli se toho doziju... Ty tam mas LPG, ja tam mam LPG a to je zvrhlost nejvetsiho zrna nesrovnatelna s felda palubkou, kterou bez nasledku lze vymenit za 2hodky.
Hlavne, ze opevujes krale a cast jeho dila jsi dal pryc. Udal jsi to jako obyc favo, proti tomu nic nemam, je to tva volba, ale dle me to je degradace toho auta i pred zraky verejnosti... A to Tve oduvodneni beru, ze chces uchovat laminaty v co nejlepsim stavu, ale .... Mas pripominky, tak ja budu mit take
Zelenej je origo, proto ji uz davno nema, ale libila se mi v nem...
Hlavne, ze opevujes krale a cast jeho dila jsi dal pryc. Udal jsi to jako obyc favo, proti tomu nic nemam, je to tva volba, ale dle me to je degradace toho auta i pred zraky verejnosti... A to Tve oduvodneni beru, ze chces uchovat laminaty v co nejlepsim stavu, ale .... Mas pripominky, tak ja budu mit take
Zelenej je origo, proto ji uz davno nema, ale libila se mi v nem...
22:12:04
02.01.2010
02.01.2010
P@wlos
-> Kubina AVTOBA3 CCCP:
21:56:40
02.01.2010
02.01.2010
Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : cece,libilo,ale ja bych to nekam polozil a uz nenasel,tak jako vsechny auticka co jsem mel
21:55:35
02.01.2010
02.01.2010
Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> P@wlos: ja madarsky nerozumim,ale urcite pod tou fotkou pisou:dat do fa mtx palubovku z felicie?jak zvrhle...
20:38:32
02.01.2010
02.01.2010
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> Kubina AVTOBA3 CCCP 29.12.09 20:32:21: tohle by se ti nelíbilo? aukro.cz/item865558397_la
da_samara_raitat_ixo.html
18:34:36
02.01.2010
02.01.2010
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> MATTESS: Ok, věřím a souhlasím... fakt nejde vše nosit v hlavě...
18:33:26
02.01.2010
02.01.2010
MATTESS
-> su.tech: v knížce V soukolí okřídleného šípu je o Giugiarovi napsáno, jak to bylo ( a jak to popsal Risan )
15:57:45
02.01.2010
02.01.2010
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Risan: Jo souhlas... jsem říkal, že to někdo doplní a že to je hodně zhruba... tyhle info kdybys chtěl rozepsat zodpovědně tak férově by vydali za nějakou tu stránku a to tu nikoho stejně nezajímá. Vidím, že máme podobné zájmy - historie vozidel škoda... S tím Giugiarem nevím, je to dost pravděpodobné a věřím že když to uvádíš tak to bude tak. Ono nosit v hlavně každou takovou ptákovinu taky dost dobře nejde. Jinak knížka o Hrdličkovi je docela kvalitní čtení, máš něco podobného co bys doporučil? Většinou mívám tyhle věci doma, ale třeba o něčem nevím - utajené projekty, zapomenuté vozy, auta známá i neznámá, 130RS, od roku 65 po současnost a ještě pár mám. Třeba mi doporučíš o čem nevím... chtěl jsem tu s tou reklamou - škoda v reklamě, ale jak jsem tím listoval až tak moc jsem se nenadchl. Slušná je i ta o Kvasinách - výroba vozů. Možná bys mi mohl říct, jaká je ta o Vrchlabí - tu vůbec zatím nemám a chystám se na ten fascikl - dvojdílný od škodovky - ale chci jen ten druhý díl - 1945 - 2003? - nějak tak se to jmenuje... no prostě zkus doporučit - rád bych zas něco zajímavého přečetl... A ať to nezasíráme tady, tak prosím sem...
skoda-virt.cz/cz/.../1251 17-risan
skoda-virt.cz/cz/.../1251 17-risan
15:33:53
02.01.2010
02.01.2010
P@wlos
13:41:08
02.01.2010
02.01.2010
Risan
-> su.tech: Jak píšeš, akorát bych doplnil, že to nebyl Pininfarina, ale Giugiaro, kdo je vyrazil. Šli prvně za ním, protože už pro Škodu dělal (sedmsetdvacítku). Za Pininfarinou byli taky, ale ten jim slušně vysvětlil, že má smlouvu s Peugeotem, že v Evropě nesmí dělat nic než svoje věci v Itálii a Peugeoty. Bertone byl třetí. Obráželi taliány prý proto, že i v tom vládním usnesení o Favoritu bylo, že vůz bude v italském stylu. Prý - zkusím to usnesení příležitostně pohledat. Další argument pro itala byl časový pres, jak píšeš - doma by to nikdo nestihl. Chtělo to zkušený sehraný tým, který nedělá podle zásad plánovaného hospodářství. Šéfkonstruktér Hrdlička doslova uvádí, že jinak než zadáním designu včetně prototypových výlisků externí firmě se to termínově nedalo stihnout. Podle něj by to nestihl ani Král ani nikdo jiný u nás. Vpodstatě u nás šlo o designéry - sólisty, ale že by měl někdo tým, který by to dotáhl v rozumné době bez další pomoci od skic až do prototypu, to tady nebylo. Ani Král neměl takové zázemí, ani sama Škoda ho neměla. Designérské oddělení se tam zakládalo za pochodu až za Hrdličky a první věc, co dělalo, byla až úprava Favorita na Pick-up.
Taky předpokládám všichni víme, že Bertone byl dost omezován ve svém rozletu dodavateli komponent, kteří museli být tuzemští. Jistě všichni znáte třeba historku s předními světlomety, které chtěl Bertone úplně jinak (v podstatě celou masku chtěl jinak), ale PAL neuměl vyrobit menší, tak musel Bertone namalovat ten klínovitě seříznutý čumák, jak ho známe.
Taky předpokládám všichni víme, že Bertone byl dost omezován ve svém rozletu dodavateli komponent, kteří museli být tuzemští. Jistě všichni znáte třeba historku s předními světlomety, které chtěl Bertone úplně jinak (v podstatě celou masku chtěl jinak), ale PAL neuměl vyrobit menší, tak musel Bertone namalovat ten klínovitě seříznutý čumák, jak ho známe.
00:15:53
02.01.2010
02.01.2010
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Kubina AVTOBA3 CCCP: Zdar,
- ohledně toho designu Fa... Tím, že byl schválen neskutečný termín výroby nového vozu si museli soudruzi vypomoci v mnoha ohledech. Jedním z nich bylo, že nebudou doma nic kreslit, ale že koupí hotový design od nějakého slušného návrháře... Důvody byly prosté - tak jak píšeš chtěli renomé a dobrý základ pro koncepčně zcela nový vůz... původně došli za Pininfarinou, který s nima vyrazil dveře protože očekával podpis smlouvy s jednou ze dvou velkých západních automobilek a nechtěl aby mu zrovna Škodovka dělala před nima ostudu... Tak se naši otočili na patě a nakráčeli k Bertonemu, kterému vysvětlili o co jde, ale že s ním nemůžou ještě podepsat smlouvy protože mají neskutečné termíny a že prostě pokud se dohodnou tak je to na chlapské dohodě a musí se na tom začít pracovat hned... Bertone si je vyslech a vzal to. Po tom co se dohodli s Bertonem došel milý Pininfarin že by to možná šlo (podpisy smlouvy nevyšly), ale to už měl zakázku v kapse Bertone. Ten samozřejmě jako schopný návrhář měl nachystáno v šuplíku rozkreslených několik konceptů z nichž nechal Škodovku vybrat... jedním z těchto návrhů byl i návrh na dneska známý Citroen ZX... takže kdyby naši volili jinak, fáčko mohlo vypadat jako citroen ZX a ZX-ko mohlo vypadat jako fáčko... nicméně se na tomto začalo pracovat a Fáčko je dneska Fáčkem... To jen tak zhruba, určitě se najde někdo kdo to doplní, ale kdybych to měl psát celé tak by to bylo nadlouho... takže je to ve zkratce... Jinak tady máš jeden rozčmáraný návrh na vzhled od Bertoneho, v jehož rysech jistě najdeš i kus designu ZX-ka...
- ohledně toho designu Fa... Tím, že byl schválen neskutečný termín výroby nového vozu si museli soudruzi vypomoci v mnoha ohledech. Jedním z nich bylo, že nebudou doma nic kreslit, ale že koupí hotový design od nějakého slušného návrháře... Důvody byly prosté - tak jak píšeš chtěli renomé a dobrý základ pro koncepčně zcela nový vůz... původně došli za Pininfarinou, který s nima vyrazil dveře protože očekával podpis smlouvy s jednou ze dvou velkých západních automobilek a nechtěl aby mu zrovna Škodovka dělala před nima ostudu... Tak se naši otočili na patě a nakráčeli k Bertonemu, kterému vysvětlili o co jde, ale že s ním nemůžou ještě podepsat smlouvy protože mají neskutečné termíny a že prostě pokud se dohodnou tak je to na chlapské dohodě a musí se na tom začít pracovat hned... Bertone si je vyslech a vzal to. Po tom co se dohodli s Bertonem došel milý Pininfarin že by to možná šlo (podpisy smlouvy nevyšly), ale to už měl zakázku v kapse Bertone. Ten samozřejmě jako schopný návrhář měl nachystáno v šuplíku rozkreslených několik konceptů z nichž nechal Škodovku vybrat... jedním z těchto návrhů byl i návrh na dneska známý Citroen ZX... takže kdyby naši volili jinak, fáčko mohlo vypadat jako citroen ZX a ZX-ko mohlo vypadat jako fáčko... nicméně se na tomto začalo pracovat a Fáčko je dneska Fáčkem... To jen tak zhruba, určitě se najde někdo kdo to doplní, ale kdybych to měl psát celé tak by to bylo nadlouho... takže je to ve zkratce... Jinak tady máš jeden rozčmáraný návrh na vzhled od Bertoneho, v jehož rysech jistě najdeš i kus designu ZX-ka...
22:01:50
01.01.2010
01.01.2010
Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> Risan: ono nejde jen o design,ale o konstrukcni provedeni vozu a Nuccio Bertone tohle mel vicemene zmakle od koncepcne stejnych vozu.Ta cena byla veci dohody,ale ono taky platilo,ze lepsi zakazka od AZNP s mirnym ziskem,nez zadna a proposteni personalu,coz bylo v hubenych letech bezne.Ja bych rekl,ze to chteli mit rychle "na stole" a chteli mit renome uznavaneho designera.Nechce se me verit,ze by neco zajimaveho nedal dohromady treba napriklad V.Kral.
Jinak z toho balicku navrhu od Bertoneho me mrzi,ze nesel do vyroby favorit coupe a misto tohoto vozu se v 90 letech v kvasinach potupne montovali pick-upy.To tam mohli klidne montovat dal rapidy 136,ktere predcasne ukoncili i kdyz to bylo auto,ktere se vyborne prodavalo jak v EHS tak v RVHP a prave ve forme 136 uzralo jako vino..
Jinak z toho balicku navrhu od Bertoneho me mrzi,ze nesel do vyroby favorit coupe a misto tohoto vozu se v 90 letech v kvasinach potupne montovali pick-upy.To tam mohli klidne montovat dal rapidy 136,ktere predcasne ukoncili i kdyz to bylo auto,ktere se vyborne prodavalo jak v EHS tak v RVHP a prave ve forme 136 uzralo jako vino..
19:46:46
01.01.2010
01.01.2010
Risan
-> Kloggie: Nenapsal. Nemyslím, že bych měl co napsat na knihu. Jen tady tak polemizuju s klukama. A pokud jde o design, jsem jenom laik, který se zajímá a snaží se být otevřený různým pohledům a pokud možno nemít ten svůj vlasntní hned hotový. Hlavně ale těch aut, co tady v tý naší zemičce vzniklo, je tak málo, že by byla škoda některý jen tak odmítnout. A naopak, nekritický obdiv k něčemu většinou omezuje a některé věci nedovolí vidět.
18:12:31
01.01.2010
01.01.2010
Kloggie
-> Risan: Náhodou jsi nenapsal nějakou knížku o designu v čssr a Václavu Královi, co? Kdyby ne, tak by to byla skoro škoda, takhle nezaujatej pohled na tehdejší dobu má málokdo...
15:48:02
31.12.2009
31.12.2009
Jarda - zrušená registrace
-> Risan: znam spoustu lidi, pro ktere je spatny design kazdeho auta, ktere je starsi nez 2 roky takovou jsme meli i sekretarku a takovy pohled na to ma v okoli asi 2/3 lidi
11:46:49
31.12.2009
31.12.2009
P@wlos
-> Risan: aha, jeste jednou prosim cesky pro vidlaky z vesnice
11:28:35
31.12.2009
31.12.2009
Risan
-> Kaprof: Hrdlička uvádí 28 mil. Kčs za návrh sedanu, hatchbacku, kupé, maketu a 19 sad plechů na první prototypy. Za tyhle prachy mohl jeden český konstruktér tehdy pracovat asi 800 let. Bylo to možná na tehdejší světové poměry "v akci", ale pochybuju, že Bertone dělal nějak výrazně pod cenu jen z lásky k socialistickému zřízení. Byl to myslím normální obchod, výhodný pro obě strany. Sokromé italské firmě nejspíš bylo fuk, že komunisti nemaj prachy. Jestli udělala nabídku za nižší cenu, než obvykle, určitě něco sledovala, nejaký jiný, nepeněžní profit. A co to asi může u designérské firmy být? No že si vylepší jméno. To znamená, že neudělá šmejd, jak tvrdíš pořád Ty, ale naopak udělá něco, co bude oceňováno. Moc dobře věděli, že auto bude určeno i pro západní trhy, že AZNP exportuje za devizy a drží tím výrazně nad vodou mezinárodní obchod socialistického československa. A že Favorit má tento pro hospodářství ČSSR životně důležitý kšeft ještě více akcelerovat. A nevím, že by si někdy někdo kromě českých vševědů 21. století na design Favorita nějak výrazně stěžoval.
Abychom si rozuměli - já vidím dobrý design jak ve škodovkách řady 742 (a jsem rád, že mám doma alespoň půlku této sochy na kolech), tak i ve favoritech (i když mám na každém nějaké Královy stopy). Každá z těch kreací ale nese ducha jiného desetiletí. S tím je třeba se smířit. A neměřit to jen optikou nepoučeného subjektivního hodnocení (zkresleného ještě kdovíjakými emocemi).
Vždyť já nepopírám, že design řady 742 je velmi podařený. Vychází z Giugiariových sedmsetdvacítek a podařilo se tam zachovat čistotu a lehkost linií, i když pro český design je často typická jistá hmotová težkopádnost (trochu nám vyhřezla u emka). Hrany jsou jasné, čisté, jen ještě rozevláté hravými šedesátými léty. Brusel pronikl do českých automoblových karoserií a zaplašil definitivně bachratost předchozích padesátých let. Zatímco favority mají hrany už přímé v duchu konce asketických let sedmdesátých. To je všecko.
Abychom si rozuměli - já vidím dobrý design jak ve škodovkách řady 742 (a jsem rád, že mám doma alespoň půlku této sochy na kolech), tak i ve favoritech (i když mám na každém nějaké Královy stopy). Každá z těch kreací ale nese ducha jiného desetiletí. S tím je třeba se smířit. A neměřit to jen optikou nepoučeného subjektivního hodnocení (zkresleného ještě kdovíjakými emocemi).
Vždyť já nepopírám, že design řady 742 je velmi podařený. Vychází z Giugiariových sedmsetdvacítek a podařilo se tam zachovat čistotu a lehkost linií, i když pro český design je často typická jistá hmotová težkopádnost (trochu nám vyhřezla u emka). Hrany jsou jasné, čisté, jen ještě rozevláté hravými šedesátými léty. Brusel pronikl do českých automoblových karoserií a zaplašil definitivně bachratost předchozích padesátých let. Zatímco favority mají hrany už přímé v duchu konce asketických let sedmdesátých. To je všecko.
22:08:42
30.12.2009
30.12.2009
Kaprof-Pisařík
-> Kubina AVTOBA3 CCCP: tak to se omlouvam za dezinformaci žil jsem v omylu že jo
22:05:41
30.12.2009
30.12.2009
Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> Kaprof: jeste jsem prosel knizku,Bertone ji neudelal.Je to vytvor AVTOVAZU a nektere konstrukcni prvky delaly v spolupraci s Porsche....jeste ze mam kam sahnout:)
21:58:24
30.12.2009
30.12.2009
Kaprof-Pisařík
-> Kubina AVTOBA3 CCCP: Tušim že jsem to četl před nejakym časem na nakem motoristickem portalu ale neručim
21:50:03
30.12.2009
30.12.2009
Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> Kaprof: samaru delal bertone?mam seznam jeho aut a tam samara neni.kdes vzal toto info?
18:03:09
30.12.2009
30.12.2009
Kaprof-Pisařík
-> RON: to Samara taky ne nahodou si sou docela podobny...
-> Risan: však ja nerikam že nedostal za favorita prachy jenže v pomerech kterejch platily ostatni automobilky zapadnich zemi to stejně nebylo moc:-))
-> Risan: však ja nerikam že nedostal za favorita prachy jenže v pomerech kterejch platily ostatni automobilky zapadnich zemi to stejně nebylo moc:-))
17:56:43
30.12.2009
30.12.2009
Risan
-> Kaprof: No já si teda myslím, že za design Favorita dala Škodovka určitě desetkrát, ne-li stokrát víc jak za design 742. Už jenom proto, že Favorit byla zakázka za devizy, kdežto za 742 dávali designérovi akorát obyčejnou socialistickou výplatu. A to znamená, že bral možná i míň než běžnej horník.
14:06:27
30.12.2009
30.12.2009
RON
-> Kaprof: Fávo je od Bertoneho, takže itelský svůdný design
12:39:51
30.12.2009
30.12.2009
Kaprof-Pisařík
-> Jarda: 742 navrhoval stejnej designer jako fačko a samaru? Já totiž o porizovací ceně nemluvil spiš kolik dostal pan designer za tyhle dva skvosty
08:33:54
30.12.2009
30.12.2009
Jarda - zrušená registrace
-> Kaprof: jj, takze u rady 742 jeste min co? sam sis nabehl
22:44:25
29.12.2009
29.12.2009
Kaprof-Pisařík
RON 29.12.09 20:40:06 napsal:
→ Kubina AVTOBA3 CCCP: podle mého je Favorit oproti Samaže
designovej skvost… ale v pořadníku na ní jsme byli taky
Já myslim že jedno vetši tragedie než druhá aneb za málo penez málo muziky..
→ Kubina AVTOBA3 CCCP: podle mého je Favorit oproti Samaže
designovej skvost… ale v pořadníku na ní jsme byli taky
Já myslim že jedno vetši tragedie než druhá aneb za málo penez málo muziky..