skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nehody škodovek...
10:15:05
29.02.2016
29.02.2016

Ultim
-> Bukaj: Nekteré moderní vozy co mají zpátečku pod pětkou, nebo vedle šestky mají dokonce zámek zpátečky, který se aktivuje v cca 20 km/h. Pak nedojde ani k tomu škrtnutí.
10:13:41
29.02.2016
29.02.2016

King
-> Bukaj: Ja hlasuju za zpátečku v draze jedničky s pojistným kroužkem :-) Při složitějším manévrování při parkování je to jednoznačně výhoda. Akorát si člověk musí při nástupu do auta uvědomit, co pravé řídí - naštěstí jsem si po letech konečně zautomatizoval střídání klasickýho 5q s 6q a šestku vnucuju Cougimu už jenom sporadicky :-)
10:04:45
29.02.2016
29.02.2016

Bukaj
Mně zase připadá klasická zpátečka "vpravo vzad" mnohem blbuvzdornější - vzhledem k tomu, že při stání se to nedá splést s jedničkou a i kdyby tam "spadla" čtyřka, nebo šestka, tak se vcelku nic neděje, maximálně se při pouštění spojky zadusí motor. A za jízdy se v případě pokusu o zařazení zpátečky bude bránit převodovka (kopat, kousat, škrábat, křičet), takže tam omyl také nehrozí. U některých luxusnějších (či spíše novějších) osobáků je alespoň zvuková signalizace zařazené zpátečky, bohužel u aut, se kterými se mi povedlo zaměnit 1 a R nebyla (Jumper 2004, Octavia 1997, Fabia 2007).
A každá "ochrana" proti nechtěnému zařazení R (ať už je to prstýnek pod madlem řadičky, nebo pružina pod pákou) se může časem opotřebovat (a zpravidla se tak stane v nejméně vhodný okamžik), takže za mne je jednoznačně lepší varianta "klasická", kde nic podobného nehrozí...
A každá "ochrana" proti nechtěnému zařazení R (ať už je to prstýnek pod madlem řadičky, nebo pružina pod pákou) se může časem opotřebovat (a zpravidla se tak stane v nejméně vhodný okamžik), takže za mne je jednoznačně lepší varianta "klasická", kde nic podobného nehrozí...

09:57:03
29.02.2016
29.02.2016

Syny
Nevim no, ale ja u Passata taky uz na krizovatce zaradil zpatecku misto jednicky :) Nastesti jsem mel rychlou reakci a tak jsem typka zamnou pouze vydesil, ale netrefil :) Ale treba u Cordoby, tam se mi to nestalo a ani nikdy netane, protoze ac tam je zpatecka taky "pod" jednickou, tak tam se musi paka stlacit fakt silou a nahodny zarazeni namisto jednicky tedy nehrozi :) U Octavie se mi to taky jeste nepovedlo a ani to tam tak snadno nejde jako u toho Passata - tam to nechtene zarazeni zpatecky slo nejak lehce, zpatecka tam je tesne "pod" jednickou a stacilo jen lehke polozeni ruky na fofrklacek a zarazeni "jednicky". Ale i tak mi tohle schema razeni vyhovuje nejvic a nejaky vytahovaci krouzky nebo nedej boze "doprava dozadu" bych nechtel :) Na manevrovani pri parkovani je tohle nejlepsi reseni - alespon pro me.
09:24:26
29.02.2016
29.02.2016

King
-> bouchy: Souhlas, ale za šťastnější považuju řešení s přitáhovacim pojistným kroužkem pod hlavici radicky. Kdysi dávno jsem s tím mel taky problem, se sporadicky jezdenou služební fobii, kdy jsem jel areálem ZPA za kindertruckem, ten to na jedny křižovatce zaflekoval a v pikosekunde začal rychle couvat. Jako zarytej škodovkar jsem instinktivne levackou vyrazil k řadiče "doprava, dozadu", hned jsem se opravil, ale ztratil jsem cennou vteřinu a už jsem ho mel mel na návštěvě v chladicovce.
08:19:35
29.02.2016
29.02.2016

bouchy
-> Jozka: Na tomto voze skutečně nepozoruji, že by řazení mělo být dementní...je to věc zvyku a ona "blbuvzdorná" pojistka, tedy zastavení, stlačení páky a zařazení zpátečky je lepší než tradiční vpravo vzad. Ono právě to vpravo vzad se pak při přesednutí může "mást" s 4kou. Věc zvyku, ale když má právo na názor. Pán z reportáže zřejmě pěkně kecá, buď se nevěnoval jízdě, obsluze dostatečně, nebo - jak se zde píše - šlo o vůz s opravdu nulovým servisem. Jestliže se něco děje (i s řazením), vyhledávám servis, takřka okamžitě.
Co bys pak musel říct na adresu skutečně "závodního" řazení v MB 190
(James May, Top Gear, jednička k sobě, 1, 2 resp 3,4 proti sobě)...
link: en.wikipedia.org/wiki/Mer cedes-Benz_W201


link: en.wikipedia.org/wiki/Mer cedes-Benz_W201
07:04:07
29.02.2016
29.02.2016

MATTESS
-> Matthes, záškodník z TechWebu: -> Jozka: na této silnici je hodně velký počet přejezdů a sem tam se něco stane. Ikdyž bych řekl, že naštěstí už ne tak často. Pár km odtud jsem cestou do školy vlakem zažil srážku s osobákem (Forman). Na polní cestě pán vjel na přejezd a viděl přijíždějící vlak. Zazmatkoval, zastavil a chtěl vycouvat. To už nestihl. Naštěstí ho vlak zachytil kouskem a odhodil jej stranou. Řidiči se nic nestalo, jen šok.
Já jsem s řazením 1 a R u Fabie problém neměl. Ale věřím, že to může lidem dělat problémy, zvláště v krajních situacích
Já jsem s řazením 1 a R u Fabie problém neměl. Ale věřím, že to může lidem dělat problémy, zvláště v krajních situacích
19:25:50
28.02.2016
28.02.2016

Jozka
-> Bukaj: U jedný ze služebních Fábií je nález I/R taky za studena pochybnej, navíc spojka přes značkový servisování bere u podlahy... jednou ročně téměř atakuju zeď garáže 
Ale nejlepší byl Nissan Trade někdejší.. Ten měl silnou dvojku na rozjezd, zpátečka ale hned vedle, takže zadni vrata jsme u něj rovnali furt dokola.

Ale nejlepší byl Nissan Trade někdejší.. Ten měl silnou dvojku na rozjezd, zpátečka ale hned vedle, takže zadni vrata jsme u něj rovnali furt dokola.
19:04:35
28.02.2016
28.02.2016

Bukaj
-> Jozka: Tak, tak, ve škodovce se mi ještě nikdy nestalo, že bych zařadil zpátečku místo jedničky, nebo naopak, zato u firemního Jumpera (který má Bůhvíproč řazení jako VW, na rozdíl od jiných Citroenů z té doby) s rozhrkanou kulisou jsem nejednou vyděsil na světlech či v koloně řidiče v autě za sebou, když tam omylem skočila zpátečka místo jedničky...
...naštěstí jsem vždy stihl zareagovat při prvním cuknutí dozadu a nikdy jsem do nikoho nenacouval - zatím
Ťuk, ťuk...
...naštěstí jsem vždy stihl zareagovat při prvním cuknutí dozadu a nikdy jsem do nikoho nenacouval - zatím

18:40:01
28.02.2016
28.02.2016

Jozka
-> MATTESS 28.02.16 18:34:30: Tak tý příčině docela i věřím, to schéma i provedení řazení je mimořádně dementní.
18:36:53
28.02.2016
28.02.2016

Matthes, záškodník z TechWebu
-> MATTESS:
18:34:30
28.02.2016
28.02.2016

MATTESS
Kousek od Plzně, naštěstí bez zranění
www.krimi-plzen.cz/a/aktu alne-foto-stret-osobniho-v ozu-s-vlakem
www.krimi-plzen.cz/a/aktu alne-foto-stret-osobniho-v ozu-s-vlakem
20:32:27
26.02.2016
26.02.2016

vitek123
20:21:00
26.02.2016
26.02.2016

Askyba
a co ??? doufam ze se mu nic vazneho nestalo ....a je porad mezi nama ???
20:13:13
26.02.2016
26.02.2016

vitek123
Krnov – Složky Integrovaného záchranného systému se sjely k železniční nehodě v Krnově. Srazil se tam vlak s autem. Na místě se vážně zranil řidič. K události došlo v pátek 26. února 2016 před 14. hodinou.
14:25:53
25.02.2016
25.02.2016

MimiMB
-> Honzaloun: hádam ju nedali do šrotu!
16:32:43
24.02.2016
24.02.2016

Honzaloun
15:22:34
23.02.2016
23.02.2016

Jozka
-> rOMAN 22.02.16 16:29:22: No já nevím, ale na prohlídku podvozku bych použil spíš asi osvědčenou "kolíbku".. 

12:21:07
23.02.2016
23.02.2016

john simple
12:12:42
23.02.2016
23.02.2016

Dušan
-> Syny: O1 - 1300, O1 4x4 1600
12:03:57
23.02.2016
23.02.2016

Syny
No me je hlavne divny, ze by za O1 slo tahat legalne podval s autem, ale je fakt, ze nevim jaky tam jsou hmotnosti v TP... Jen mi to na tahani podvalu prijde jako takovy sranda auto, kde bych prave cekal, ze se to snadno rozhazi jen drobet zafouka nebo tak neco.
10:21:18
23.02.2016
23.02.2016

Bukaj
-> Nwkt: No, včera fičelo pěkně, to je pravda...
10:17:11
23.02.2016
23.02.2016

Nwkt
-> Bukaj: Píše, že foukal vítr
10:02:27
23.02.2016
23.02.2016

Bukaj
-> Syny: A to se podaří jak? 

23:47:23
22.02.2016
22.02.2016

Syny
-> Bukaj 22.02.16 22:57:41: Ji vykopili z podvalu...
22:57:41
22.02.2016
22.02.2016

Bukaj
-> rOMAN 22.02.16 16:29:22: Nojo, 105 po GO (generální očistě) motoru - trhač svodidel...
19:49:02
22.02.2016
22.02.2016

castrol
-> squalo: hej viem ale ako vravis to uz nikde nebolo pisane 

16:40:50
22.02.2016
22.02.2016

squalo
-> castrol 01.02.16 20:03:56: hlavne že mala 1,4 v krvi ale to už sa nikde nepisalo 

16:29:22
22.02.2016
22.02.2016

rOMAN
23:44:57
20.02.2016
20.02.2016

sikula
-> BigKarelStereo: To vypadá jako srážka se zvířátkem..
17:04:43
20.02.2016
20.02.2016

castrol
-> BigKarelStereo: jak keby ich nebolo uz aj tak malo 

14:50:15
20.02.2016
20.02.2016

Nwkt
-> BigKarelStereo: au 

12:40:31
20.02.2016
20.02.2016

Milan 136
-> BigKarelStereo: 

11:46:16
20.02.2016
20.02.2016

BigKarelStereo
.
10:23:57
16.02.2016
16.02.2016

castrol
-> Milan 136: zrejme nie zrovna predpisova jazda 

06:48:37
16.02.2016
16.02.2016

Milan 136
-> castrol: kolem kola je trochu kura ze stromu, ale jestli je vse od nej, jak se to kutalelo... Pres strechu to slo taky. Muzu se poptat nekoho z vw
19:39:47
15.02.2016
15.02.2016

castrol
-> Milan 136: co sa tomu vw postavilo do cesty ?
19:34:02
15.02.2016
15.02.2016

Milan 136
.
19:33:42
15.02.2016
15.02.2016

Milan 136
A tohle taky nic moc
19:32:57
15.02.2016
15.02.2016

Milan 136
Na nohy tam vypada misto zbylo
19:32:27
15.02.2016
15.02.2016

Milan 136
.
19:31:49
15.02.2016
15.02.2016

Milan 136
.
19:31:21
15.02.2016
15.02.2016

Milan 136
.
19:30:49
15.02.2016
15.02.2016

Milan 136
.
19:30:19
15.02.2016
15.02.2016

Milan 136
Skoroskodovka. Sedet bych v tom nechtel
20:11:29
01.02.2016
01.02.2016

suri
-> castrol 01.02.16 20:03:56: Išiel som tade pred týždňom , je to celkom prehľadná cesta , bezproblémová ...
20:03:56
01.02.2016
01.02.2016

castrol
12:13:35
26.01.2016
26.01.2016

Jirik_Tuňák1983
-> Tomaso435 21.01.16 19:13:30: Jj, děbíl - z toho taky chčiju a ještě do pjerdóle.
O kurwa je standard. 


11:06:44
26.01.2016
26.01.2016

castrol
-> john simple: pekne ale to sa preda 

07:25:49
26.01.2016
26.01.2016

john simple
Zamítnuté přispívání mají:
- Ceskejparan10 - zrušená registrace (udělil U-Geen), důvod: prispevky beze smyslu