-> saskyn2: Tak tohle už není jenom o pevnosti prahu, ale o hodně dalších faktorech. Takovýhle náraz v téhle rychlosti je i o tom, že většina váhy auta je mimo oblast nárazu (motor, nápravy, kola, nádrž) a pokud to někdo trefí tak nešťastně, jako to bylo tady, tak ty nejtěžsí části auta mají tendenci zůstat na místě, kdežto místo, do kterého narazil se jeho setvačností začne posouvat dál, proto vznikne ten tzv "banán". Navíc ho asi i trochu nadzvedl a dostal se pod něj, takže ani střecha proti deformaci nijak nepomohla a všechno bylo jenom na kombinaci podlahy a prahu, což není u fáčka rozhodně nejsilnější místo, síš jedno z nejslabších.
Porovnávat deformaci golfa a fáčka je taky dost zcestné, protože je to úplně jiný druh nárazu, kdy šla hlavní deformační zóna, která má vysokou pevnost do něčeho, co pevnost na náraz tímhle směrem nemělo... A celkově je vidět, že ty prahy a podlaha "relativně" vyržely, ale celková síla nárazu ohnula auto do banánu, jak jsem psal nahoře a přetížení na řidiče a následný náraz musely být taky obrovské...
Edit: Podobná nehoda s OIII, a to to bylo ještě v obci...
www.hasici-roznov.cz/l/tr
agicka-dopravni-nehoda-v-o
bci-dolni-becva2