-> Bukaj:
Už se mi stalo že jsem jel proti sluníčku od baráku rychlostí 5 km/h a neviděl jsem ani hovno, musel jsem stáhnout okýnko a čumět z okna...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nehody škodovek...
-> TT_daniel: Pěkný...
Jinak dnes navečer jsem jel domů za jedničkovou Fabií, jejíž postarší řidička, oslněna nízkým zapadajícím sluncem, orvala celý pravobok vozu o svodidla. Pár vteřin před tím laborovala se sluneční clonou, ale zjevně neúspěšně...![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Jinak dnes navečer jsem jel domů za jedničkovou Fabií, jejíž postarší řidička, oslněna nízkým zapadajícím sluncem, orvala celý pravobok vozu o svodidla. Pár vteřin před tím laborovala se sluneční clonou, ale zjevně neúspěšně...
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> TT_daniel: zoberes klieste na trhacie nity a za tyzden bude v Ackach ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> Lubes120: tak veru
-> castrol 16.08.22 21:17:03: samotný majiteľ si asi riadne bucha hlavu o stenu ....
-> Lubes120: au
-> Žiabrovak 02.08.22 22:28:12: hniloba alebo najskor zacinajuca hrdza je prave v oblasti nadrze a zadnej podlahy....setri sa tak je to v podstate len v kataforeze a ta dlho nevydrzi.... staci si dat na zdviz Tuoran ....to je des. Ale zase sa zacalo povrchovo osetrovat asfaltom na tychto miestach u novych aut....preco asi ...ze ?
-> Bukaj 02.08.22 16:11:05: este raz a naposled....podbeh alebo skor prah auta je len kozmetika....to nieje zadohrab. V podstate dnes skoro kazde lepsie auto ma prah z plastu....a za nim viac ci menej neskutocnu vystuhu. Ta Fabka je stara ale plus minus je to to iste....to nerozdrbes kladivom.
To roztrhnutie je na velke zamyslenie sa...ale prah zato nemoze ten mohol byt na prach a aj tak to malo drzat ak boli nosniky OK.
To roztrhnutie je na velke zamyslenie sa...ale prah zato nemoze ten mohol byt na prach a aj tak to malo drzat ak boli nosniky OK.
-> Milan 136 03.08.22 10:41:54: To nás bylo víc
Ale beru to pozitivně, vždycky si na to vzpomenu kdykoliv někdo přijde s nějakou senzační "zaručenou informaci" a hned se mi zase zklidní tep ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> palinator 03.08.22 07:34:51: Jakto? Ty si nepamatuješ potvrzené info z vývoje? Že to je na 100tkm a konec? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ale ten špatnej a blbej jsem byl tehdy já![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ale ten špatnej a blbej jsem byl tehdy já
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz:
Vlastně OI je takovej průměrnej Američan se zlomenejma kolenama. Ložiska řvoutí, brzdy se kroutí, prahy se hroutí.
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Vlastně OI je takovej průměrnej Američan se zlomenejma kolenama. Ložiska řvoutí, brzdy se kroutí, prahy se hroutí.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz 03.08.22 09:49:31: My bychom mohli s těmi ingoty vyprávět, což? Ta auta snad s ohledem na váhu odlévali z jednoho kusu. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator 03.08.22 07:34:51: A ještě k tomu je to výrazně větší auto.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 02.08.22 23:03:22:
Já teda upřímně moc nejásám z toho, když je auto poslepovaný z těžkejch plechů. Jasně, má to svoje výhody - životnost, přirozené tlumení hluku, pocit bytelnosti... Ale zas když porovnám váhu OI s OIII, tak díky váze má OIII mnohem lepší dynamické parametry a za svůj život uspoří na srovnatelné motorizaci tolik paliva, že se vyplatí to auto zahodit dřív.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Navíc, nevšim jsem si že by OIII měly zrovna s životností problém.
Já teda upřímně moc nejásám z toho, když je auto poslepovaný z těžkejch plechů. Jasně, má to svoje výhody - životnost, přirozené tlumení hluku, pocit bytelnosti... Ale zas když porovnám váhu OI s OIII, tak díky váze má OIII mnohem lepší dynamické parametry a za svůj život uspoří na srovnatelné motorizaci tolik paliva, že se vyplatí to auto zahodit dřív.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Navíc, nevšim jsem si že by OIII měly zrovna s životností problém.
-> Jarda/felda: No to jo, ale jak uz jsem psal x krat, tchan ma rok cca 2000 a najeto 600 000 km vicemene bez problemu. Ano, je to klasicky ohnily... Na firme mame transity bez koroze, ale proste najedes 200 000 a jsi v prdeli.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 02.08.22 23:03:22: jenže ty dnešní tranzity chcípnou na cokoliv krom kastle
![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Nic, tak beru zpět. Ty moderní auta se dají opravdu celkem jednoduše rozpůlit.
www.autosalon.tv/novinky/ .../cesky-duchodce-vjel-na -slovensku-primo-do-cesty- rozjetemu-kamionu-octavia- skoncila-na-dve-casti
www.autosalon.tv/novinky/ .../cesky-duchodce-vjel-na -slovensku-primo-do-cesty- rozjetemu-kamionu-octavia- skoncila-na-dve-casti
Na VS jsme byli na exkurzi ve skodovce a pan nam povidal, jak diky slozitymu profilovani muzou na pevnostnich konstrukcich pouzivat plech pouze 0,6 mm a ze diky tomu usetrej hodne hmotnosti na aute... Tak jsem mu rikal, ze usetrej hlavne dost penez za poradnej plech a ze pak staci mikrovada v antikorozni ochrane a rez jede rychleji jak u stary skodovky, i kdyz to na prvni pohled treba neni videt. Nemluve pak o nizsi pevnosti, pac tenkej plech proste vydrzi mene. Cumel jak pero z gauce a nezmohl se na reakci... Ano, udelali velkej posun v bezpecnosti, ale ma to i sva uskali.
Dnesni auta jsou fakt na 4 roky a pak je lepsi to vyhodit. Starej kulatej transit z roku 95 najel bez problemu pul milionu km. Sice byl shnilej jak brambory, ale furt jel. Dnesni transit najede sotva 200 000 a uz je na odpis...
Dnesni auta jsou fakt na 4 roky a pak je lepsi to vyhodit. Starej kulatej transit z roku 95 najel bez problemu pul milionu km. Sice byl shnilej jak brambory, ale furt jel. Dnesni transit najede sotva 200 000 a uz je na odpis...
-> dragon_cb_cz 02.08.22 15:17:08: Je tomu tak aj u Fabie 1, ako čiastočne vidno aj na týchto fotkách:
www.sbazar.cz/route4420/. ../161682901-vyrez-karoser ie-pravy-zadni-blatnik-fab ia-combi
No na lavom leme a prahu havarovaného auta je jasne vidieť, že veľký vplyv na to mala určite korózia, ak bolo dno kufra, pravý podblatník a koniec prahu na tom aute v takom stave ako je na tejto karosérii ( www.sbazar.cz/jirka.vejlu pek/.../124997223-karoseri e-skoda-fabia-i-combi ) plus možno lepené auto po nehode, tak je to úplne jasné.
Ale kupodivu takmer podobne dopadla aj trojková Fabia, viď foto, tam tiež k rozpoleniu moc nechýbalo![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
www.sbazar.cz/route4420/. ../161682901-vyrez-karoser ie-pravy-zadni-blatnik-fab ia-combi
No na lavom leme a prahu havarovaného auta je jasne vidieť, že veľký vplyv na to mala určite korózia, ak bolo dno kufra, pravý podblatník a koniec prahu na tom aute v takom stave ako je na tejto karosérii ( www.sbazar.cz/jirka.vejlu pek/.../124997223-karoseri e-skoda-fabia-i-combi ) plus možno lepené auto po nehode, tak je to úplne jasné.
Ale kupodivu takmer podobne dopadla aj trojková Fabia, viď foto, tam tiež k rozpoleniu moc nechýbalo
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Bukaj 02.08.22 16:11:05: Jsi si jistý?
-> Syny: dobre si to napsal - vedome...
-> Bukaj 02.08.22 12:20:46: A co je prosimte "nosny ram" u samonosne karoserie? Samozrejme ze samonosna karoserie je vyprofilovana po cele delce (a prubezne i sirce) a ne ze je kousek nosniku, pak podbeh, kde neni nic a pak dalsi nosnik. Tohle vypada na slepeninu ze dvou aut nebo uz opravovanou bouracku. Bohuzel takovych aut asi jezdi vic nez sami tusime, protoze jdou udelat tak, ze to jako laik nepoznas. A presne to je duvod, proc bych vedome nikdy nechtel jezdit v nejak vic bouranem a opravovanem aute.
-> Bukaj 02.08.22 16:11:05: Opět, nevím jak u F1, ale rozhodně to není pravidlem. Podívej se tady - zadní nosník není přerušený o nic víc, než přední:
-> dragon_cb_cz: Jo, jenže tyhle "nosníky" nejdou přes celou délku vozu, ale jsou přerušeny zadními podběhy. Takže když se utrhne podběh od prahu, tak nosníky sice zůstanou na svém místě, ale auto je vejpůl![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136 30.07.22 23:27:32: zase kdyby to trefil pod šikovným úhlem- zepředu na zadní dveře tak věřim že by se to škubnout v podlaze mohlo, sloupky už potom tak pevný nebudou ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Bukaj 02.08.22 12:20:46: Nechci se hádat, ale u spousty aut ty nosníky pod kufrem vypadají velmi podobně jako ty vepředu u motoru - a i co jsem viděl třeba rozkresy nových Suzuki kde vysvětlovali změny v konstrukci, tak se ten nosník táhl de-facto celou délkou karoserie. Jak to má F1 netuším, ale čekal bych, že dost podobně.
Lepší fotku jsem nenašel, ale tady ty nosníky u 9-5 vidíš celkem jasně:
Lepší fotku jsem nenašel, ale tady ty nosníky u 9-5 vidíš celkem jasně:
Netvrdím, že tam nejsou "nosníky", ale že tam není nosný rám - podobně, jako vpředu. A pokud ten zadek je dělaný na náraz, tak na náraz zezadu. Konstruktéři asi nepočítali s tím, že náraz (který utrhl zadek) půjde ze směru od interiéru dozadu (zjevně Caddyna pronikla do interiéru Fabie přes PZ dveře a "zahákla se" o podběh a nápravnici - čímž došlo k odtržení od prahu a pak už nebránilo nic fragmentaci vozidla)
Ale vše jsou to jen domněnky a to, jestli vůz byl opravovaný či nikoli, z těch pár fotek těžko určit...
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
Ale vše jsou to jen domněnky a to, jestli vůz byl opravovaný či nikoli, z těch pár fotek těžko určit...
-> palinator 01.08.22 09:06:49: nosniky tam su...idu od stredu podlahy cez podbeh kolesa az po zadne celo...a drzia zadnu napravu... Urcite to nieje v zadu -len- plech....
-> Bukaj:
Já nevim, píšeš, že v těchto místech nejsou žádný nosníky... Osobně bych teda nečekal, že půjdou přestřihnout sloupky, prahy, podlaha v celé šířce vč. tunelu... Navíc Fábie je ve své kategorii a ve své epoše dost těžké auto, žádnej papír.
Já nevim, píšeš, že v těchto místech nejsou žádný nosníky... Osobně bych teda nečekal, že půjdou přestřihnout sloupky, prahy, podlaha v celé šířce vč. tunelu... Navíc Fábie je ve své kategorii a ve své epoše dost těžké auto, žádnej papír.
-> růža: Přesně, "neměly by se trhat ale ohýbat"...
-> Bukaj: Tady máš lepší fotky: decinsky.denik.cz/nehody/
nehoda-ustecka-ulice-decin
-umrti.html
Ta Caddy vypadá, že z ní vylezli po svých, kolo u spolujezdce ani náhodou není tam, kde by měl mít nohy - podívej se na ty detaily. Z předku je očesané přesně to co se očesat má (blatníky, nárazník a kapota), ale z těch prvků "stavěných na náraz" není očasané vůbec nic - výztuha nárazníku vypadá, že je na svém místě atd.
Tyhle části (kapota, blatníky a nárazník) jsou na té Caddy naopak nejspíš daleko víc "papírové" než na té 742 co do sloupu poslala tvoje máti - a záměrně. Jestli ta Caddyna jela 70 co je tam povoleno, tak je to hodně.
Ta Caddy vypadá, že z ní vylezli po svých, kolo u spolujezdce ani náhodou není tam, kde by měl mít nohy - podívej se na ty detaily. Z předku je očesané přesně to co se očesat má (blatníky, nárazník a kapota), ale z těch prvků "stavěných na náraz" není očasané vůbec nic - výztuha nárazníku vypadá, že je na svém místě atd.
Tyhle části (kapota, blatníky a nárazník) jsou na té Caddy naopak nejspíš daleko víc "papírové" než na té 742 co do sloupu poslala tvoje máti - a záměrně. Jestli ta Caddyna jela 70 co je tam povoleno, tak je to hodně.
-> Bukaj: Já ti nevím, ale ta Caddyna zase tak hrozně nevypadá. Když při nehodě jdou všechny tlačné síly mimo deformační zónu, tak první, co to schytá je kolo. Fotky sice nejsou uplně top, ale i tak je vidět, že "Á" sloupek i střecha nevypadají zdeformovaně.
Navíc si myslím, že i když to Fabia dostala na nejméně vhodné místo, plechy by se neměly trhat, ale ohýbat.
Navíc si myslím, že i když to Fabia dostala na nejméně vhodné místo, plechy by se neměly trhat, ale ohýbat.
-> dragon_cb_cz: Nevypadá na pořádnou ránu? Vždyť nemá předek (který je u aut na nárazy stavěn, na rozdíl od boků a zadku) a kolo u spolujezdce je v místě, kde by měl spolujezdec nohy. Takto nějak vypadala 120L, kterou máti v roce 89 poslala v mikrospánku v 60 km/hod do sloupu VO. Ta Caddyna je minimálně o 20 let mladší koncepce auta s úplně jinými prvky pasivní bezpečnosti, navíc náraz do deformující se překážky atd...
Dle poškození vozů to vxypadá na přejetí Fabie do protisměru (předjíždění či mikrospánek?) a rozhodně to nebylo v nízké rychlosti. Když se koukneš na fotky, tak ten utržený zadek Fabie nenese stopy po "skládání, ale vše jsou přetržené plechy (ono také zadní část auta nic, než plechy nedrží, tam není žádný nosný ani bezpečnostní rám, jako vpředu). Možná neměla úplně zdravé konce prahů, ale nevypadá to na utrhané sváry.
Nicméně se mohu mýlit - bohužel vždy se v médiích ukáží jen fotky z nehody s kusými informacemi a to, "jak to bylo doopravdy" (výsledek vyšetřování) se už většinou nikdo nedozví...
Dle poškození vozů to vxypadá na přejetí Fabie do protisměru (předjíždění či mikrospánek?) a rozhodně to nebylo v nízké rychlosti. Když se koukneš na fotky, tak ten utržený zadek Fabie nenese stopy po "skládání, ale vše jsou přetržené plechy (ono také zadní část auta nic, než plechy nedrží, tam není žádný nosný ani bezpečnostní rám, jako vpředu). Možná neměla úplně zdravé konce prahů, ale nevypadá to na utrhané sváry.
Nicméně se mohu mýlit - bohužel vždy se v médiích ukáží jen fotky z nehody s kusými informacemi a to, "jak to bylo doopravdy" (výsledek vyšetřování) se už většinou nikdo nedozví...
-> Milan 136 30.07.22 23:27:32: Přesně.
-> Bukaj 30.07.22 23:03:44: Nedávno jsem viděl fotky 9-5 rozšvihnutý o strom v rychlosti vysoce přes 200km/h... a dopadla podstatně líp. Ta fobie musela být lepená - už jen protože v těch místech (jestli dobře odhaduju kde to je, posílal mi to "místní" kamarád") se rozjet na nějaké závratné rychlosti dost dobře není možné, i kdyby toho to Caddy bylo jinak schopné (a pokud to není nějaká jednorožčí verze s alespoň trochu potentním motorem, tak není).
A ta Caddy rozhodně nevypadá na "pořádnou ránu".
EDIT: OK, tak jsem to místo našel. Tam by se při troše vůle asi dalo jet rychle... ale s tou Caddy nevím nevím. To by s ní už přes město musel jet jak naprostý kokot - a pak by asi vypadala úplně jinak.
-> Bukaj 30.07.22 23:03:44: Nedávno jsem viděl fotky 9-5 rozšvihnutý o strom v rychlosti vysoce přes 200km/h... a dopadla podstatně líp. Ta fobie musela být lepená - už jen protože v těch místech (jestli dobře odhaduju kde to je, posílal mi to "místní" kamarád") se rozjet na nějaké závratné rychlosti dost dobře není možné, i kdyby toho to Caddy bylo jinak schopné (a pokud to není nějaká jednorožčí verze s alespoň trochu potentním motorem, tak není).
A ta Caddy rozhodně nevypadá na "pořádnou ránu".
EDIT: OK, tak jsem to místo našel. Tam by se při troše vůle asi dalo jet rychle... ale s tou Caddy nevím nevím. To by s ní už přes město musel jet jak naprostý kokot - a pak by asi vypadala úplně jinak.
-> Bukaj 30.07.22 23:03:44: I při velkých ránách se to auto celý ohne, odhodí. Ale neurve se půlka. Za mě je to po zásahu.
¨neřekl bych lepenice, spíš trefená pod blbým úhlem do blbého místa. A vzhledem k tomu, jak vypadá ta Caddyna, tak to byla rána pořádná![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Psali, že jeden člověk zemřel ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Ale taky si myslím, že to snad musí být nějaká lepenice.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Ale taky si myslím, že to snad musí být nějaká lepenice.
-> Milan 136 30.07.22 22:15:06: To ta Fabia musela být svařená ze dvou ne? Jinak to nepochopím.
-> Milan 136: snad tam vzadu nikdo neseděl...
-> Lubes120 30.07.22 20:15:49: Ne. Dnešní
-> Milan 136 30.07.22 19:31:59: není toto staršia nehoda?
-> Matthes, záškodník z TechWebu: to jako fakt jo? :D
Zamítnuté přispívání mají:
- Ceskejparan10 - zrušená registrace (udělil U-Geen), důvod: prispevky beze smyslu