skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nehody škodovek...
12:24:36
23.10.2020
23.10.2020
růža
Tady máte článek k tomu "magorovi" www.idnes.cz/ostrava/.../
trinec-nehoda-michalikova-
policie-cr.A201023_084603_
ostrava-zpravy_jog
11:10:50
23.10.2020
23.10.2020
OndraKrupi
-> john simple 22.10.20 13:46:01: první čeho si všimnu je reklama na panelu Chacharova pizza, protože PF sponzoruje jejich brněnská pobočka Maníkova pizza.
To už je asi pracovní deformace
To už je asi pracovní deformace
09:52:58
23.10.2020
23.10.2020
Luky
-> Jirik_Tuňák1983: tipuju najetí na to zábradlí cca v 30 km/h.
Proč magor? Ty ho znáš?
Proč magor? Ty ho znáš?
22:16:52
22.10.2020
22.10.2020
Jirik_Tuňák1983
-> john simple 22.10.20 13:46:01: Co ten magor dělal?
19:15:43
22.10.2020
22.10.2020
Matthes, záškodník z TechWebu
-> john simple: Jak se nacetla stranka, tak jsem videl jen tu posledni fotku a rikal jsem si, ze to je spis do tematu jak parkuje blbec :-D
22:10:07
21.10.2020
21.10.2020
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bukaj: Jako v tomhle te nechapu :-) chudak skodovka... Jednou jsem tahnul za Volvem nebrzdenej vlek 1200 kg asi 80 km a prislo mi to uz naprd... A to je to auto trochu jinde jak skodovka :-) Jinak mam asi 650 nebrzdenej a 1400 kg brzdenej...
22:07:44
21.10.2020
21.10.2020
castrol
22:04:47
21.10.2020
21.10.2020
Bukaj
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Taky nevím o tom, že by za posledních 10 let byla v tomto směru nějaká výrazná legislativní změna. Jen stále platí to, že strašně málo lidí se v tom vyzná a když to někomu vysvětluju, tak se v tom taky často zamotám
Ale vím, že za škodovkou můžu táhnout cokoli, pokud nepřekročím povolené hmotnosti - což je trochu problém - na můj vlek můžu legálně naložit 200 Kg, což jsou tak tři kolečka zeminy - a vejde se tam s přehledem 1,5 tuny, aniž by náklad přesahoval sajtny...
Ale vím, že za škodovkou můžu táhnout cokoli, pokud nepřekročím povolené hmotnosti - což je trochu problém - na můj vlek můžu legálně naložit 200 Kg, což jsou tak tři kolečka zeminy - a vejde se tam s přehledem 1,5 tuny, aniž by náklad přesahoval sajtny...
20:32:06
21.10.2020
21.10.2020
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Luky: None, dřív to šlo, pak chvíli nešlo a teď už to zase jde... Demence v ČR no.
19:13:30
21.10.2020
21.10.2020
Luky
-> Matthes, záškodník z TechWebu: jestli byla změna, tak určitě dřív. Bylo to tak minimálně už když jsme jeli prvně na Nordschleife v 2014, nebo kdy to bylo
18:16:33
21.10.2020
21.10.2020
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Luky: Aha sorry, oni to už zase naštěstí změnili ke konci roku 2018... To jsem nepostřehl. Máš pravdu, že to je kokotina, ovšem naši zákonodárci to takhle skutečně zprasili...
Před pár lety totiž opravdu nešlo o okamžitou hmotnost brzdenýho přívěsu, ale o celkovou. Proto vlastně kolega v minulý práci nesměl tahat půjčovací stroje na přívěsu, protože přívěs měl příliš velkou celkovou hmotnost - vyšší, něž byla maximální hmotnost na kouli jeho auta.
Vozíky bez brzd to naštěstí měly vždy na okamžitou hmotnost...
Před pár lety totiž opravdu nešlo o okamžitou hmotnost brzdenýho přívěsu, ale o celkovou. Proto vlastně kolega v minulý práci nesměl tahat půjčovací stroje na přívěsu, protože přívěs měl příliš velkou celkovou hmotnost - vyšší, něž byla maximální hmotnost na kouli jeho auta.
Vozíky bez brzd to naštěstí měly vždy na okamžitou hmotnost...
15:01:01
21.10.2020
21.10.2020
Luky
-> Jumbo: Já vím. To byla řečnická, aby si -> Matthes, záškodník z TechWebu: uvědomil že to co si myslí je vlastně kravina
14:07:55
21.10.2020
21.10.2020
Jumbo
-> Luky: Pokud odhlédneme od řidičáku, můžeš táhnout cokoliv za čímkoliv, pokud aktuální hmotnost nepřesáhne to, co má jako maximální hmotnost auto v TP.
14:05:33
21.10.2020
21.10.2020
Mr._Nosferatu
-> Jumbo: Jo dobrý, já to blbě pochopil, prostě jsem to bral 1.5násobek hmotnosti na kouli.
-> Luky: za 50kč sníží váhu v TP.
-> Luky: za 50kč sníží váhu v TP.
13:53:12
21.10.2020
21.10.2020
Luky
-> Matthes, záškodník z TechWebu: jakto že ne?
EDIT: kolik má škodovka psanej nebržděnej? Předpokládám, že to bude míň, než těch 750 kg, co má jako celkovou většina nebržděných přívěsů. Ty se za tím teda taky tahat nesmí?
EDIT: kolik má škodovka psanej nebržděnej? Předpokládám, že to bude míň, než těch 750 kg, co má jako celkovou většina nebržděných přívěsů. Ty se za tím teda taky tahat nesmí?
13:46:35
21.10.2020
21.10.2020
Jumbo
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Můžeš...
-> Mr._Nosferatu: Podle mě je to jenom ochrana před šílenostma v TP, který se občas při dovozech zapíšou... Takže i pokud máš na kuli 2500 kg a auto má maximální hmotnost 2000 kg a není to M1G nebo N1G, tak nesmíš naložit reálně víc, než je 2000 kg
-> Mr._Nosferatu: Podle mě je to jenom ochrana před šílenostma v TP, který se občas při dovozech zapíšou... Takže i pokud máš na kuli 2500 kg a auto má maximální hmotnost 2000 kg a není to M1G nebo N1G, tak nesmíš naložit reálně víc, než je 2000 kg
13:10:55
21.10.2020
21.10.2020
Jarda - zrušená registrace
-> Mr._Nosferatu 21.10.20 12:25:44: to co mas na kouli urcite nesmis presahnout
12:25:44
21.10.2020
21.10.2020
Mr._Nosferatu
-> Jumbo: Nějak nechápu tu kategorii M/N1G takže když mám auto co má na kouli 2000kg takže můžu legálně táhnout 3000kg, jelikož je to 1.5 největší povolené hmotnosti tažného vozidla ?
12:23:01
21.10.2020
21.10.2020
Matthes, záškodník z TechWebu
No ale furt za skodovku, ktera ma kouli max 700 kg (brzdeny vlek) nemuzu zaprahnout prazdnej podval, kterej vazi byt jen 400 kg...
09:10:33
21.10.2020
21.10.2020
Jumbo
-> bouchy: Tak ještě jednou:
ŘP B - souprava do maximální celkové hmotnosti 3 500 kg (nebo auto do 3 500 kg + 750 kg vlek)
ŘP B96 - souprava do maximální celkové hmotnosti 4 250 kg
ŘP B+E - souprava do maximální celkové hmotnosti 7 000 kg (max. 3 500 kg vlek)
Pak je tu vyhláška 208/2018, která říká:
§ 3
Spojitelnost z pohledu hmotnosti přípojného vozidla a souprav
f) pro spojování vozidel v jízdní soupravu s přípojnými vozidly kategorií O1 nebo O2 dále platí, že
1. hmotnost nebrzděného přípojného vozidla kategorie O1 nesmí být větší než největší povolená hmotnost nebrzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla,
2. hmotnost brzděného přívěsu kategorií O1 nebo O2 nesmí být větší než největší povolená hmotnost brzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla, za podmínky, že hmotnost takového přípojného vozidla není větší než největší povolená hmotnost tažného vozidla u vozidel kategorií M1 a N1 a jedenapůlnásobek největší povolené hmotnosti tažného vozidla u vozidel kategorií M1G a N1G,
www.vapp.cz/upload/.../vy hlaska_209-2018Sb.pdf
A pro jistotu ještě vydalo MD vyjádření, ve kterém se říká, že pokud je uvedeno pouze "hmotnost", je tím myšlena okamžitá hmotnost
www.vapp.cz/upload/.../In formace_o_hmotnostech_a_ry chl_MD_19030110530.pdf
ŘP B - souprava do maximální celkové hmotnosti 3 500 kg (nebo auto do 3 500 kg + 750 kg vlek)
ŘP B96 - souprava do maximální celkové hmotnosti 4 250 kg
ŘP B+E - souprava do maximální celkové hmotnosti 7 000 kg (max. 3 500 kg vlek)
Pak je tu vyhláška 208/2018, která říká:
§ 3
Spojitelnost z pohledu hmotnosti přípojného vozidla a souprav
f) pro spojování vozidel v jízdní soupravu s přípojnými vozidly kategorií O1 nebo O2 dále platí, že
1. hmotnost nebrzděného přípojného vozidla kategorie O1 nesmí být větší než největší povolená hmotnost nebrzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla,
2. hmotnost brzděného přívěsu kategorií O1 nebo O2 nesmí být větší než největší povolená hmotnost brzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla, za podmínky, že hmotnost takového přípojného vozidla není větší než největší povolená hmotnost tažného vozidla u vozidel kategorií M1 a N1 a jedenapůlnásobek největší povolené hmotnosti tažného vozidla u vozidel kategorií M1G a N1G,
www.vapp.cz/upload/.../vy hlaska_209-2018Sb.pdf
A pro jistotu ještě vydalo MD vyjádření, ve kterém se říká, že pokud je uvedeno pouze "hmotnost", je tím myšlena okamžitá hmotnost
www.vapp.cz/upload/.../In formace_o_hmotnostech_a_ry chl_MD_19030110530.pdf
14:21:00
20.10.2020
20.10.2020
bouchy
-> Jumbo: Tvl zas sem v tom zamotanej. Pak nevim, o co šlo u toho případu Králík, nebo jak se jmenoval. A jak do toho kecá "okamžitá hm. u kat. O1" versus "celková hm. u O2"?
13:54:43
20.10.2020
20.10.2020
Jumbo
-> bouchy: Za auto si můžeš zaháknout jakýkoliv vlek, pokud na to máš řidičák. Reálně ho ale nesmíš zatížit víc, než co je přípustná hmotnost přívěsu v TP.
13:36:40
20.10.2020
20.10.2020
bouchy
-> vhml 16.10.20 09:19:27: Přesahy, vývoj krouťáku motoru, pohon,... nad tím asi nemá cenu si lámat hlavu. Koňáci a importéři aut si koupěj Sharany, Land Rovery, X5ky, Hiluxy. Výkon motoru rozhodně není to hlavní, spíš výkon těch brzd. Ale třeba podstatně slabší 2,0TDI v OIII má ještě o 200kg na kouli víc, než vrcholné benzíny, protože je to diesel a navíc 4x4. Dnes je v módě eko, takže kdo šetřil, nemá tažné z výroby, nebo přípravu a má nuly v TP, už tam tažné nikdy legálně nedodělá - jasně, příslušníkovi se řekne, že je to nosič kol, což pravda být může, ale většinou je to o tom, že velký TP leží doma a není jak prokázat ty hmotnosti tažného (ty v ORV nejsou). Netvrdím, že kdo nezaplatil za přípravu, ho tam nikdy nedomontuje, to ne, ale reálně to hrozí. Sranda hlavně u budoucích ojetin, kdy někdo něco očekává a tahle kravina ho nenapadne (včas). Tohle je tu už asi 3-4 roky, protože eko a fleetové emise počítané dle konkrétních výbav.
Mě spíš štve, že kvůli legislativě si musím defakto koupit brzděný vlek dle dokladů auta, protože tam už nelze zapojit "cokoli" (a jen tomu adekvátně ulevit v nákladu). Protože něco je třeba na 1500kg a něco na 2,2t. Ale to už patří do tématu o výběru vleku. Asi bych těch chtěl bržděný, nový. Jenže co vybrat, aby to nestálo 50.
Mě spíš štve, že kvůli legislativě si musím defakto koupit brzděný vlek dle dokladů auta, protože tam už nelze zapojit "cokoli" (a jen tomu adekvátně ulevit v nákladu). Protože něco je třeba na 1500kg a něco na 2,2t. Ale to už patří do tématu o výběru vleku. Asi bych těch chtěl bržděný, nový. Jenže co vybrat, aby to nestálo 50.
12:49:27
20.10.2020
20.10.2020
Jumbo
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Tak pak už vůbec nechápu, jak dokázal ten plaťák tak pomuchlat tu fábku zezadu...
11:48:18
20.10.2020
20.10.2020
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Bukaj 15.10.20 22:01:06: plaťák táhl ten superb, ve fabce jela starší paní co rozvážela po kantýnách tady v okolí obědy....
12:04:39
16.10.2020
16.10.2020
palinator
-> Borderer:
Třeba by pomohlo víc plynu, pálit gumy s tim, že by si pod sebou vysušily vozovku.
Třeba by pomohlo víc plynu, pálit gumy s tim, že by si pod sebou vysušily vozovku.
11:49:32
16.10.2020
16.10.2020
Borderer
-> palinator: Znám. Jednou sem byl takhle nucen zastavit v kopci na mokru, protože auto předemnou začalo zmatkovat a už sem se nerozjel. Potupně blikačky a couval sem pomalu pod kopec, vše pod kamerama MP. Krásnej příklad adheze, když se hrabající auto začne pomalu rozjíždět opačným směrem, ale jakmile sem šlápnul na brzdu, stálo.
10:18:59
16.10.2020
16.10.2020
palinator
-> Bukaj:
Jinak ano, tenhle vlek funguje nejlíp, když je prázdnej. Ale ta absence tlumičů je tam dost hrozná. A když klasickej dnešní vozejk pořádně narveš, tak už v těch gumách ta náprava pruží dostatečně. Ale s prázdným nebo s lehkým nákladem je to děs no.
Nedávno jel předemnou někdo s vozejkem polystyrenu, valil si to po rozbitejch cestách klidně i 120, vozejk byl častějc kolečkama od země než na zemi. Poskakovalo mu to 10 cm ze strany na stranu... ale pohoda
Jinak ano, tenhle vlek funguje nejlíp, když je prázdnej. Ale ta absence tlumičů je tam dost hrozná. A když klasickej dnešní vozejk pořádně narveš, tak už v těch gumách ta náprava pruží dostatečně. Ale s prázdným nebo s lehkým nákladem je to děs no.
Nedávno jel předemnou někdo s vozejkem polystyrenu, valil si to po rozbitejch cestách klidně i 120, vozejk byl častějc kolečkama od země než na zemi. Poskakovalo mu to 10 cm ze strany na stranu... ale pohoda
10:14:56
16.10.2020
16.10.2020
palinator
-> Bukaj:
Tohle tolik rozhodně nevážilo. A mokrý dřevo nemám v podstatě nikdy. On ten vozejk uveze odhadem max 4 metráky, pak brousí kolama o vnitřky podběhů. Ten kubík byl jen tak pro orientační představu. Já už si přesně taky nepamatuju jak vysoko to bylo naložený.
Tohle tolik rozhodně nevážilo. A mokrý dřevo nemám v podstatě nikdy. On ten vozejk uveze odhadem max 4 metráky, pak brousí kolama o vnitřky podběhů. Ten kubík byl jen tak pro orientační představu. Já už si přesně taky nepamatuju jak vysoko to bylo naložený.
10:07:47
16.10.2020
16.10.2020
Bukaj
-> palinator 16.10.20 10:06:45: Nojo, nevýhoda předohrabu
10:06:57
16.10.2020
16.10.2020
Bukaj
-> palinator 16.10.20 09:59:29: Nojo, ale kubík mokrého dřeva máš taky skorem tunu - a kolik ten vozík má užitečnou nosnost? 400 Kg?
Třeba malej Sport Jacht s nezávislými polonápravami a odpružením "tlumiči z motorky" je úplně bezvadnej vlek - pokud není přetíženej, tak s ním můžeš letět, jak chceš a drží jak přibitý a nevíš o něm. Ale běda, jak ho přeložíš a sedna na doraz...
Na moderních vlecích mi vadí nejvíc to, že mají tuhou nápravu a nejsou odpružené pružinami (ať vinutými či listovými - tažné vozidlo a hlavně náklad neskutečně trpí...
Třeba malej Sport Jacht s nezávislými polonápravami a odpružením "tlumiči z motorky" je úplně bezvadnej vlek - pokud není přetíženej, tak s ním můžeš letět, jak chceš a drží jak přibitý a nevíš o něm. Ale běda, jak ho přeložíš a sedna na doraz...
Na moderních vlecích mi vadí nejvíc to, že mají tuhou nápravu a nejsou odpružené pružinami (ať vinutými či listovými - tažné vozidlo a hlavně náklad neskutečně trpí...
10:06:45
16.10.2020
16.10.2020
palinator
-> Bukaj:
Možná jsem to tady jednou už psal, ale měl jsem pučenej jinej vozejk, nebrzděnej Pongratz a ten moh mít celkem tak tunu. Pršelo, ještě i Toledo plný osob i nákladu. Dojížděl jsem v kopci k nehodě, zpomaloval jsem, projel kolem hasiče, najednou vidim jak hasič zběsile mává, tak jsem šláp na brzdy a abych něco ubrzdil, ABS kopalo jak vzteklý.
On mi jen řek, že mám jet pomalu že se tam motaj lidi. Řikám "vždyť jo". Rozjíždim se, turbo začne najíždet, kola hrabat a velmi zvolna začnu míjet ty policajty s divným pohledem. No, nechtěl bych aby to řešili.
Možná jsem to tady jednou už psal, ale měl jsem pučenej jinej vozejk, nebrzděnej Pongratz a ten moh mít celkem tak tunu. Pršelo, ještě i Toledo plný osob i nákladu. Dojížděl jsem v kopci k nehodě, zpomaloval jsem, projel kolem hasiče, najednou vidim jak hasič zběsile mává, tak jsem šláp na brzdy a abych něco ubrzdil, ABS kopalo jak vzteklý.
On mi jen řek, že mám jet pomalu že se tam motaj lidi. Řikám "vždyť jo". Rozjíždim se, turbo začne najíždet, kola hrabat a velmi zvolna začnu míjet ty policajty s divným pohledem. No, nechtěl bych aby to řešili.
10:02:28
16.10.2020
16.10.2020
Bukaj
-> palinator 16.10.20 09:52:49: Naštěstí tady takové kopce nemáme (napadá mne leda tak z Barrandova k řece nebo ze Strahova na Plzeňskou a oba dva nejsou problém) - žádné Alpy...
Spíš je u těch těžkých vleků zásadní, aby byly dobře vyvážené...
A zpravidla si hlídám, abych neměl naloženo víc, jak tunu, pokud jedu dál (třeba přes město), tak do 800 Kg (plus 200 Kg vlek). A v provozu si většinou držím odstup i bez vleku, natož s ním.
Spíš je u těch těžkých vleků zásadní, aby byly dobře vyvážené...
A zpravidla si hlídám, abych neměl naloženo víc, jak tunu, pokud jedu dál (třeba přes město), tak do 800 Kg (plus 200 Kg vlek). A v provozu si většinou držím odstup i bez vleku, natož s ním.
09:59:29
16.10.2020
16.10.2020
palinator
-> Bukaj:
Mně stačil naloženej vozík výrobce kovodružstvo Pečky nebo co to bylo. Nezávislé polonápravy odpružené příčným listovým perem. Naložen kubík dřeva. 80 km/h a jezdil jsem po silnici jak užovka, plus se vozejk ještě kymácel ze strany na stranu. Kokotskej krám. Zlatej plecháč z Hornbachu.
Mně stačil naloženej vozík výrobce kovodružstvo Pečky nebo co to bylo. Nezávislé polonápravy odpružené příčným listovým perem. Naložen kubík dřeva. 80 km/h a jezdil jsem po silnici jak užovka, plus se vozejk ještě kymácel ze strany na stranu. Kokotskej krám. Zlatej plecháč z Hornbachu.
09:56:41
16.10.2020
16.10.2020
Bukaj
-> palinator: Jk píše -> Jumbo 16.10.20 09:49:39: - za předpokladu funkční nájezdové brzdy
Něco jsem se už s přetíženými vleky najezdil, ale vždycky trnu, když v provozu vidím malej plechovej vlek z Hornbachu (nejlépe z půjčovny) a na něm vrchovatou čepici písku/štěrku/zeminy...
...nejde ani tak o to, že by to moderní auto, za kterým je to zapřažené, neubrzdilo, ale když s tím letěj třeba po okruhu 130+, tak když se vlečík v té rychlosti rozpadne, nechci být u toho...
Něco jsem se už s přetíženými vleky najezdil, ale vždycky trnu, když v provozu vidím malej plechovej vlek z Hornbachu (nejlépe z půjčovny) a na něm vrchovatou čepici písku/štěrku/zeminy...
...nejde ani tak o to, že by to moderní auto, za kterým je to zapřažené, neubrzdilo, ale když s tím letěj třeba po okruhu 130+, tak když se vlečík v té rychlosti rozpadne, nechci být u toho...
09:55:50
16.10.2020
16.10.2020
Jumbo
-> palinator: Tak potom ano...
09:52:49
16.10.2020
16.10.2020
palinator
-> Jumbo:
Tak já to spíš směroval na těch nebrzděnejch 1,5 tuny za 120.
Tak já to spíš směroval na těch nebrzděnejch 1,5 tuny za 120.
09:49:39
16.10.2020
16.10.2020
Jumbo
-> palinator: Bržděný vlek by při běžné jízdě z kopce měl dobržďovat sám, takže tak jednoduše zase počítat nemůžeš... Podle mě je větší zlo přeložený nebržděný vlek za autem, než 2x tak těžký bržděný...
09:41:55
16.10.2020
16.10.2020
palinator
-> Bukaj:
Jenže občas potřebuješ jet i z kopce a upálit brzdy už není žádnej problém. To může bejt styčná plocha s vozovkou jaká chce.
Jenže občas potřebuješ jet i z kopce a upálit brzdy už není žádnej problém. To může bejt styčná plocha s vozovkou jaká chce.
09:39:12
16.10.2020
16.10.2020
saskyn2
-> vhml: No a nejlepší je když stejný auto z D má o 200 víc než registrované v ČR
Hele mě se neptej, ale konkrétně u té oktávky to bude nejspíš nižší hmotností než u sharana. Každopádně ty auta procházejí nějakými homologačními testy dle kterých jsou ty hmotnosti. Proto třeba citigo tažný nemá, mimochodem na scalu ho nedoděláš když není z výroby...
Hele mě se neptej, ale konkrétně u té oktávky to bude nejspíš nižší hmotností než u sharana. Každopádně ty auta procházejí nějakými homologačními testy dle kterých jsou ty hmotnosti. Proto třeba citigo tažný nemá, mimochodem na scalu ho nedoděláš když není z výroby...
09:35:19
16.10.2020
16.10.2020
Bukaj
-> vhml: Ony brzdy nebývají nejslabším článkem řetězu - spíš hmotnost a styčná plocha s vozovkou. A třeba je hodně velký rozdíl sucho/mokro - za mokra ani sebelepší brzdy nepomůžou...
...a nájezdová brzda přívěsu je fajn věc, ale musí dobře fungovat - což bohužel rozhodně není pravidlem
...a nájezdová brzda přívěsu je fajn věc, ale musí dobře fungovat - což bohužel rozhodně není pravidlem
09:28:34
16.10.2020
16.10.2020
vhml
-> saskyn2 16.10.20 09:26:42: no právěže nemá větší brzdy, jen ten zadek. Ta první generace co mám já mám 288/268mm. Faceliftovaná čtyřkolka třeba už má 313/292 ale má to na kouli stejný 2 tuny jako já
09:28:25
16.10.2020
16.10.2020
Bukaj
-> vhml: Tak povolené hmotnosti určuje výrobce vozu...
To bych mohl taky tvrdit, že je v pořádku, když za škodovkou - 400/750 Kg (nebrzděný/brzděný) tahám 1,5 tuny nebrzděné váhy, když tomu přizpůsobím styl jízdy. A ono to také v pořádku je, ale jen dokud se něco nestane (třeba dokud mne někdo nevybrzdí a tak). Jistě, že v první řadě musí hlavně člověk používat hlavu a myslet i za ty, kteří ji nepoužívají, ovšem všechno nevymyslíš a "shit happens"
To bych mohl taky tvrdit, že je v pořádku, když za škodovkou - 400/750 Kg (nebrzděný/brzděný) tahám 1,5 tuny nebrzděné váhy, když tomu přizpůsobím styl jízdy. A ono to také v pořádku je, ale jen dokud se něco nestane (třeba dokud mne někdo nevybrzdí a tak). Jistě, že v první řadě musí hlavně člověk používat hlavu a myslet i za ty, kteří ji nepoužívají, ovšem všechno nevymyslíš a "shit happens"
09:26:42
16.10.2020
16.10.2020
saskyn2
Na ty tažný je dost složitá metodika, musí to vyjet nějaký stoupání, v tom má logicky navrch 4kola, musí to jít ubrzdit, tj třeba sharan má větší brzdy a spoustu dalšího.
09:24:53
16.10.2020
16.10.2020
palinator
-> vhml:
Na OI je na druhou stranu podvozek takovej, že je rád, že uveze samotnou kastli Ovce
Na OI je na druhou stranu podvozek takovej, že je rád, že uveze samotnou kastli Ovce
09:22:59
16.10.2020
16.10.2020
Jumbo
-> saskyn2 15.10.20 22:08:01: -> Jumbo 15.10.20 14:35:24:
Jinak já si pořád věřím tomu svému... Poslední auto co trefilo kolonu byla Fabie s podválem. Podvál nemá zádné poškození, krom oje, Fabia má pomačkanou podlahu (foto 13), PZ kolo má vršek vylomený ven, hned vedle něho v PZ dveřích díra s plechama ohnutýma ven (oboje foto 7 + 11), což je podle mě cesta oje podválu dovnitř a pak ven z Fabie.
Kdyby Fabii trefilo auto, nebude mít shrnutou podlahu, ale nepoškozené nosníky kolem. Podle mě ty 2 tuny podválu pověšené na podlahu kufru udelali harmoniku z podlahy i v malé rychlosti, podlaha se opřela o výztuhu pod sedadlama, odělala z Fábie banán, pak kula vyskočila a podvál pokračoval přes PZ kolo a PZ dveře ven z Fabie. No a pohyb podválu v kufru Fabie možná vysvětluje i to, proč byl ten salát až v Kodiakovi...
Jinak já si pořád věřím tomu svému... Poslední auto co trefilo kolonu byla Fabie s podválem. Podvál nemá zádné poškození, krom oje, Fabia má pomačkanou podlahu (foto 13), PZ kolo má vršek vylomený ven, hned vedle něho v PZ dveřích díra s plechama ohnutýma ven (oboje foto 7 + 11), což je podle mě cesta oje podválu dovnitř a pak ven z Fabie.
Kdyby Fabii trefilo auto, nebude mít shrnutou podlahu, ale nepoškozené nosníky kolem. Podle mě ty 2 tuny podválu pověšené na podlahu kufru udelali harmoniku z podlahy i v malé rychlosti, podlaha se opřela o výztuhu pod sedadlama, odělala z Fábie banán, pak kula vyskočila a podvál pokračoval přes PZ kolo a PZ dveře ven z Fabie. No a pohyb podválu v kufru Fabie možná vysvětluje i to, proč byl ten salát až v Kodiakovi...
Zamítnuté přispívání mají:
- Ceskejparan10 - zrušená registrace (udělil U-Geen), důvod: prispevky beze smyslu