skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nehody škodovek...
19:30:55
13.11.2013
13.11.2013
Milan 136
-> doking: bohužel musí. Každou chvíli samá kontrola atd
18:49:59
13.11.2013
13.11.2013
Syny
-> alf 13.11.13 17:39:26: Kuk do tematu "Reportaze nejen z Novinek" :)
18:14:53
13.11.2013
13.11.2013
VILIBALD
-> alf: Zajímavý. Fakt že jo. Ale tady vídám auta ze Škoda servisu když to vozí na odtahovce do lakovny opravovaný jako v případě tý červený Octávky tak že vyřežou co se jim hodí a nazdar. Protože je s tím fakt hrozný práce celý to rozebrat jako to dělali v Kosmonosech.
Každopádně poučný.
Každopádně poučný.
18:13:33
13.11.2013
13.11.2013
alf
Crcá,když mu kouká kamera přes rameno.
18:11:24
13.11.2013
13.11.2013
Matthes, záškodník z TechWebu
Kdyz znamej naboural transita tak mu v autorizaku rekli, ze musi zaplatit rentgen nosniku vepredu, jestli nejsou poskozeny, tak se na to vysral
18:10:20
13.11.2013
13.11.2013
doking
-> alf: Nějak se mi nechce,věřit že každý autorizák,se s tím tak crcá (viz ta modrá okta).
18:09:44
13.11.2013
13.11.2013
castrol
-> BigKarelStereo: -> buran: krasa -> aDAm:
17:56:23
13.11.2013
13.11.2013
ZdeněkH - zrušená registrace
-> alf: blik
17:39:26
13.11.2013
13.11.2013
alf
www.novinky.cz/auto/31902
1-narazovy-test-ukazal-jak
-nebezpecne-je-neodborne-o
pravene-auto.html Neni to přímo bouračka,ale je to zajímavý.
15:25:22
13.11.2013
13.11.2013
Syny
-> aDAm:
15:20:46
13.11.2013
13.11.2013
aDAm
to sou ty letňáky!!!!Vrahové!!!!
14:08:41
13.11.2013
13.11.2013
buran
a ještě mám ze včerejška na dílně octu která srolovala zábradlí na mostě foto dodám :-)
13:56:18
13.11.2013
13.11.2013
minno
-> Majki: smi...čo?
13:07:07
13.11.2013
13.11.2013
Majki
-> BigKarelStereo: smiklo sa to?
12:10:24
13.11.2013
13.11.2013
BigKarelStereo
kámoška... aneb nechápu jak někdo může mít řidičák... :D
18:33:00
11.11.2013
11.11.2013
Pavell
-> vhml: když tohle vidim, a uvědomim si, že v tomhle jezdim téměř každej den tak mě až mrazí............... a v 92 to bylo relativně pevný auto...
18:29:17
11.11.2013
11.11.2013
vhml
-> Pavell 11.11.13 18:24:24: řidiče to mělo, 5 stehů na obočí. Víc štěstí než rozumu :-)
18:28:06
11.11.2013
11.11.2013
Pavell
-> Zdeněk7: jo ted na to koukam, že tam neni víc dílů....tak asi jo no. Tak to měl ku.va štěstí...
18:26:32
11.11.2013
11.11.2013
Zdeněk7
-> Pavell: napasoval to pod V3Sku a je to focený už někde jnde
18:24:24
11.11.2013
11.11.2013
Pavell
to je nějakej crash test, nejsou tam SPZ, zadní gumy, i ten autobus je vrak, každopádně hnus, řidiče to podle mě nemělo
15:11:20
11.11.2013
11.11.2013
Nwkt
-> dragon_cb_cz: Nevešla se jim tam tyč
15:07:27
11.11.2013
11.11.2013
dragon_cb_cz
-> U-Geen: Možná měla, ale nedělá to... nevím jaké důvody vedly k tomu, že 4x4 má víceprvek, jestli to byla technická nutnost, nebo tím právě částečně chtěli eliminovat zhoršení jízdních vlastností.
13:58:31
11.11.2013
11.11.2013
U-Geen
-> dragon_cb_cz: no to odskakovani by prave viceprvkova naprava vzadu mela eliminovat... aspon pokud mam moznost srovnani, ale je fakt ze u me to srovnani je spis i napric znackama a koncepcema
13:25:56
11.11.2013
11.11.2013
dragon_cb_cz
-> saskyn2: Nesrovnávám s i20 (tu jsem neměl možnost řídit) ani s Feldou (tu jsem vlastnil docela dlouho a oktávka je pochopitelně něco úplně jiného) ale s tím Accentem. Už delší dobu jsem neměl přímé srovnání, můžu si ho při nejbližší příležitosti od šváry půjčit a zkusit si projet stejnou trasu, ale co si pamatuju, tak jsem prostě dojem z něj měl daleko lepší. Nejsem žádnej závodník, možná že pokud by člověk "tlačil na pilu" tak by okta dovolila víc, mluvím o pocitu který mám při běžné jízdě (ale zas ne dědkostyl).
Jinak geometrie byla dělaná na jaře a teď v létě se měnily tyče řízení, takže předpokládám znova a jak jsi se mohl dočíst níže, tlumiče i pružiny šly originální. A ano, mluvím o 4x4 a právě to jak je měkká způsobuje, že na horší silnici to v zatáčkách odskakuje až běda Na hezkým asfaltu je to celkem jedno, jen si musí člověk zvyknout na větší náklon, ale jakmile člověk najede na hrboly, tak to auto prostě tancuje...
Jinak geometrie byla dělaná na jaře a teď v létě se měnily tyče řízení, takže předpokládám znova a jak jsi se mohl dočíst níže, tlumiče i pružiny šly originální. A ano, mluvím o 4x4 a právě to jak je měkká způsobuje, že na horší silnici to v zatáčkách odskakuje až běda Na hezkým asfaltu je to celkem jedno, jen si musí člověk zvyknout na větší náklon, ale jakmile člověk najede na hrboly, tak to auto prostě tancuje...
11:38:50
11.11.2013
11.11.2013
saskyn2
-> dragon_cb_cz: V tom případě máš asi ojedinělý kus co má vlastnosti horší než felicie, protože jinak mohu potvrdit Formova slova že I20 je podvozkově zhruba na úrovni té felicie, jediný co je na tom o fous lepší je řízení, ale např. s podvozkem fábie se to nedá vůbec srovnávat.
Doporučoval bych s oktávkou zajet na geometrii a případně do nějakého servisu kde by si s tím věděli rady a nemontují díly starline(bohužel takových moc není). Nebo to ber z té lepší strany, seš vlastně jediný který když tu oktávku prodá a koupí si felicii tak bude mít lepší auto
PS předpokládam že když mluvíš o víceprvku tak máš 4x4, s tou teda popravdě nemam moc naježděno takže nedokážu úplně posoudit jak drží na silnici protože zákazníkovi to raději bokem nevodim, ale krom toho že je měkčí než klasická předokolka tak jsem žádnou změnu nepozoroval.
Doporučoval bych s oktávkou zajet na geometrii a případně do nějakého servisu kde by si s tím věděli rady a nemontují díly starline(bohužel takových moc není). Nebo to ber z té lepší strany, seš vlastně jediný který když tu oktávku prodá a koupí si felicii tak bude mít lepší auto
PS předpokládam že když mluvíš o víceprvku tak máš 4x4, s tou teda popravdě nemam moc naježděno takže nedokážu úplně posoudit jak drží na silnici protože zákazníkovi to raději bokem nevodim, ale krom toho že je měkčí než klasická předokolka tak jsem žádnou změnu nepozoroval.
01:20:32
11.11.2013
11.11.2013
dragon_cb_cz
-> FORM: Celkový stav náprav nedokážu posoudit, je to spotřebák a tudíž to aby to jezdilo řeší povolanější, šikovnější a vybavenější než já Každopádně tlumiče tam jsou originál, v srpnu dávané nové, stejně jako zadní pružiny...
01:16:30
11.11.2013
11.11.2013
FORM - zlomená ojnice
-> dragon_cb_cz: Možná že to také trochu přeháním, mě to auto tak nějak celkově štvalo když jsem do něj sednul. Asi bych si také zvyknul, pokud by nebyla jiná možnost. Mimochodem, jaké máš na Oktě tlumiče a v jakém stavu jsou nápravy?
00:45:12
11.11.2013
11.11.2013
dragon_cb_cz
-> FORM: Tenhle o korozi neslyšel ani z dálky, ale pravda, má prd najeto (asi 50 tisíc)... každopádně já z něj naopak měl pocit, že je na silnici přilepenej, žádný zběsilý náklony a odskoky jako moje jedničková okta předvádí pořád... Podvozkově velice příjemný. Ale pravda, accent je asi trochu větší než i20.
00:35:24
11.11.2013
11.11.2013
FORM - zlomená ojnice
-> King: Pravdu díš, lepšímu řidiči bude i na obtíž. Pro střední třídu, kteří ve smyku alespoň drží volant a moc nekřičí, může pomoct. Jak funguje u Supa zatím nemohu říct, vycvičen z mnoha let ježdění ve felici nějak nemohu najít mez adheze.
00:24:29
11.11.2013
11.11.2013
FORM - zlomená ojnice
-> dragon_cb_cz: S akcentem jsem nejezdil, kamarád ho měl, až na to že se rozpadalo korozí si nijak zvlášť nestěžoval. S i20 jsem jel a jízdní vlastnosti (bez asistentů) bych přirovnal asi tak k zánoví felicii 1.5 50 kW na kapalinových tlumičích. Auto dost rozhoupané, uskákané, nervozní. Dokonce to byla i nějaká vyšší motorizace, něco kolem 70 kW a pamatuju si, že to přesto bylo strašlivě líné. FUN jezdí na plynokapalinách, komfort je lepší a při svých 55 kW znatelně svižnější. Dvojková oktávka má rozhodně kultivovanější projev a stabilitu, jednička na tom bude také o kousek lépe než i20.
23:52:10
10.11.2013
10.11.2013
King
Jenom bych si dovolil upozornit, že ESP je jenom asistenční systém omezených možností a pokud např. řidič nezvládá "pudově" smyk zadní nápravy, elektronika to za něj nevyřeší.
23:23:55
10.11.2013
10.11.2013
dragon_cb_cz
-> FORM: Tak zrovna na jízdní vlastnosti u hjondé bych si nestěžoval - zkušenosti mám omezené, ale s 9 let starým Accentem mám na silnici podstatně větší jistotu než s 13let starou oktávií (s tím tolik vychvalovaným víceprvkem na prdeli).
19:31:14
10.11.2013
10.11.2013
Jarda - zrušená registrace
-> havlik: ja to spis myslel tak, ze jsem necekal, ze by felda probourala zed
19:28:26
10.11.2013
10.11.2013
havlik
-> Jarda: jojo je potřeba odsoudit zedníka co to stavěl že to postavil dobře, týpek co jel jako kretén za nic nemůže
18:27:51
10.11.2013
10.11.2013
Jarda - zrušená registrace
www.novinky.cz/krimi/3042
77-mladik-ujizdel-pred-pol
icii-narazil-do-zdi-a-zemr
el.html
kdyby byla ta zed trochu min pevna...
kdyby byla ta zed trochu min pevna...
11:51:29
10.11.2013
10.11.2013
FORM - zlomená ojnice
-> krup: Z hlediska stability vozidla při vyhýbaní se nehodě nebo ve chvíli klouzání se po silnici vidím jasné argumenty pro Supa:
Přední víceprvková náprava VS McPercon u i20
Pneumatiky šířky 205 resp. 225 VS 175 ?
O 30 cm větší rozvor
Vzhledem k vyšší hybnosti se dá očekávat, že si při nehodě spíše zachová trajektorii
ESP je možná konstrukčně starší, ale kvalitní a funkční.
Mimochodem všechny superby měly hlavové airbagy, ten můj by měl mít celkem 8 pytlů.
Samozřejmě nepopírám pokrok ve vývoji technologií, materiálů i samotného návrhu karosérie a příslušných deformačních zón, ale šetření vzniklé krizí ten rozdíl moc neotevřelo. Nicméně uvědom si, že to je auto úplně jiné kategorie, pokud bychom porovnávali 8 let starou fabii s novou i20, pak máme jasného vítěze. Tedy alespoň z hlediska bezpečnosti, z hlediska jízdních vlastností si tím úplně nejsem jistý.
Přední víceprvková náprava VS McPercon u i20
Pneumatiky šířky 205 resp. 225 VS 175 ?
O 30 cm větší rozvor
Vzhledem k vyšší hybnosti se dá očekávat, že si při nehodě spíše zachová trajektorii
ESP je možná konstrukčně starší, ale kvalitní a funkční.
Mimochodem všechny superby měly hlavové airbagy, ten můj by měl mít celkem 8 pytlů.
Samozřejmě nepopírám pokrok ve vývoji technologií, materiálů i samotného návrhu karosérie a příslušných deformačních zón, ale šetření vzniklé krizí ten rozdíl moc neotevřelo. Nicméně uvědom si, že to je auto úplně jiné kategorie, pokud bychom porovnávali 8 let starou fabii s novou i20, pak máme jasného vítěze. Tedy alespoň z hlediska bezpečnosti, z hlediska jízdních vlastností si tím úplně nejsem jistý.
11:21:59
10.11.2013
10.11.2013
Jarda - zrušená registrace
-> saskyn2: ale s120 ma velkou a mekkou deformacni oblast problem je, ze to je mekke i dal a posadka je rozdrcena borticimi se plechy, trochu lip je na tom rapid, kde je vetsi sklon A sloupku a nedojde tolik k jeho zahnuti do kabiny po narazu, ale deformace je vedena do strechy, celkove je na tom rapid i o dost lepe, kdyz jde pres strechu, kvuli robustnejsimu B sloupku, naopak pri narazu na dvere na tom rapid bude asi hur i nez s120
11:02:19
10.11.2013
10.11.2013
saskyn2
-> krup: Ano, nová auta mají určitě lépe udělané bezpečnostní zony, jenže to v některých případech nestačí, já ti nehaním I20, ale je to naprosto normální obyčejné malé auto, konkurent Fábie, s podobnou bezpečností jako Fábie. Ale Supem(byt starým) se nemůže v pasivní bezpečnosti rovnat, jednak kvůli hmotnosti, druhak kvůli velikosti deformačních zon. Syny ti tady celkem jasně napsal co se stane při nárazu tvrdého auta, já k tomu ještě doplním že čim delší máš deformační zonu tim si můžeš dovolit ji mít měkčí protože je co deformovat. Obě auta znam celkem dobře(i20 teda mín) a můžu ti říct že například na předním stabilizátoru Superba je pomalu víc železa než na nápravnici I20, prostě je to jiná třída auta. Kdybys porovnával I20 s jedničkovou oktávkou tak při bočním nárazu řeknu že bych neměl vítěze a asi bych se rozhodoval podle přítomnosti bočních airbagů, při čelním by byla ta jedničková okta jasná volba. Když budu porovnávat Supa a i20 tak při čelním nárazu to bude mít na i20 podobné devastační účinky(akorát opačné) jako kdyby se i20 srazila ze š 120.
ESP pokud nebude fungovat tak to poznáš celkem rychle, o nějakém rozdílu funkčnosti nevím, bud ho máš nebo ne. To by jsme tady mohli za chvíli začít vytahovat argumenty že širší gumy líp sedí že ti esp nemusí ani zasáhnout a v tom má Sup zase navrch.
Airbagy ano, tím souhlas, bohužel u bazarovky si nikdy nemůžeš být jistý, nicméně jako protiargument Supa v bazaru koupíš od cca 70tis, I20 za tyhle peníze mít novou nebudeš, tudíž seš zase v bazaru.
Při píchnutí do zdi ti právě pomůže ta delší deformační zona.
ESP pokud nebude fungovat tak to poznáš celkem rychle, o nějakém rozdílu funkčnosti nevím, bud ho máš nebo ne. To by jsme tady mohli za chvíli začít vytahovat argumenty že širší gumy líp sedí že ti esp nemusí ani zasáhnout a v tom má Sup zase navrch.
Airbagy ano, tím souhlas, bohužel u bazarovky si nikdy nemůžeš být jistý, nicméně jako protiargument Supa v bazaru koupíš od cca 70tis, I20 za tyhle peníze mít novou nebudeš, tudíž seš zase v bazaru.
Při píchnutí do zdi ti právě pomůže ta delší deformační zona.
10:24:37
10.11.2013
10.11.2013
krup
-> saskyn2: nu, "velikost" deformační zóny je jedna věc. Její konstrukce, schopnost absorbovat náraz, rozložit energii nárazu dál do skeletu .. už je věc druhá.
Nemluvím o přítomnosti ESP, ale vzhledem ke stáří vozu o funkčnosti tohoto udělátka -
minimálně vzhledem k rv. výroby poměřovaných strojů i o "generaci" přítomné technologie.
Co do airbagů, porovnáváme bazarovku a nové auto. Stat. nezanedbatelně jsou jetá auta různě havarovaná a ruku na srdce, kdo po koupi demontuje stropnici, aby ověřil přítomnost stropních bagů? Kde samotná přítomnost je zase jen jedna část příběhu.
Jsou samozřejmě nehody, kdy váha vozu rozhoduje, ale pak zase můžeš píchnout do zdi..
Nemluvím o přítomnosti ESP, ale vzhledem ke stáří vozu o funkčnosti tohoto udělátka -
minimálně vzhledem k rv. výroby poměřovaných strojů i o "generaci" přítomné technologie.
Co do airbagů, porovnáváme bazarovku a nové auto. Stat. nezanedbatelně jsou jetá auta různě havarovaná a ruku na srdce, kdo po koupi demontuje stropnici, aby ověřil přítomnost stropních bagů? Kde samotná přítomnost je zase jen jedna část příběhu.
Jsou samozřejmě nehody, kdy váha vozu rozhoduje, ale pak zase můžeš píchnout do zdi..
01:53:34
10.11.2013
10.11.2013
saskyn2
-> Syny: Asi tak, navíc otázka co je pevnější, jestli sup vyráběný před krizí, nebo levné auto se stlačenými náklady na výrobu.
01:50:20
10.11.2013
10.11.2013
saskyn2
-> dragon_cb_cz: Ano teoreticky by to tak mělo být ale jde o to, že to těžší auto to menší odrazí, čímž posádce způsobí větší zranění, ale je je to jen teoretizování, doufejme že nebudeme bourat v ničem. Tady jsem ti vygooglil jak to vypadá v praxi, těžší auto(v tomhle případě o x generací starší A8) zůstane stát na kolech bez jakéhokoliv zranění, zatím co I20 vypadá takhle
www.novinky.cz/krimi/3066 91-pri-srazce-dvou-aut-na- frydecko-mistecku-zahynul- jeden-z-ridicu.html
www.novinky.cz/krimi/3066 91-pri-srazce-dvou-aut-na- frydecko-mistecku-zahynul- jeden-z-ridicu.html
01:43:39
10.11.2013
10.11.2013
Syny
No ono jde taky o to, ze cim tuzsi je kastle, tim to s sebou nese zase rizika jiny. Je sice krasny, ze se min zrusi auto a posadku nerozmackaj plechy, ale fyzika je fyzika a ta energie se nekam podit musi. A kdyz to neni v mackani plechu, tak to bude predevsim v na posadce (a jejich vnitrnostech), ktera pozna co je nekolikanasobne pretizeni. Takze je sice suepr, ze treba Smart se pri narazu v kilicku do betonu nerozlita a jdou mu dokonce otevrit dvere, ale je to dobry mozna tak pro pracovnika pohrebni sluzby a hasice, ze nebudou muset auto strihat pri vyndavani mrtvoly...
Zamítnuté přispívání mají:
- Ceskejparan10 - zrušená registrace (udělil U-Geen), důvod: prispevky beze smyslu