skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skoda v zahranici
14:59:51
19.12.2015
19.12.2015
Mr._Nosferatu
-> Jarda: Proč by nemohlo, pokud je ten náklad správně upevnený.
14:42:54
19.12.2015
19.12.2015
Jarda - zrušená registrace
23:58:51
18.12.2015
18.12.2015
Jozka
-> skodoukolemsveta.cz: Yugo je US téměř "kultovní".. třeba www.csfd.cz/film/.../preh
led
19:59:15
18.12.2015
18.12.2015
skodoukolemsveta.cz
-> miroussm 21.10.15 10:30:27: Chtěl bych doplnit, že v Jižní Americe má Škoda oficiální zastoupení jen v Chile a Ekvádoru, to první jsem i osobně s Rapidem navštívil. V Bolívii jsem za celou dobu nepotkal jediné auto a to jsem jí fakt docela prosmejčil, myslím, že se tam ani žádné nedováží-elo, je to nejchudší země regionu, takže by Škoda měla problém tam cokoliv prodat. Jinak vše sedí, napsal jsi to hezky. V Austrálii jsem Tatry osobně viděl, jak na silnici tak v nějakém bazaru. Staré škodovky v různých zemích, je možno vidět na mých stánkách www.skodoukolemsveta.cz. Např. Trekky jsem viděl na výstavě klasických vozů v Aucklandu asi 4 a bavil se i s autorem knihy o nich, kterou jsem od něj navíc dostal. Mám odsud i dobové prospekty na škodovky, co se tam dováželi v 60/70 letech. V jejich národním motoristickém muzeu má Trekka čelní místo, jsou tam i Jawy a ČZty.
Jinak v USA se prodalo ze soc. aut především mraky Zástav Jugo. Byli prý terčem vtipů podobně jako 742 ve VB...
Tady jedna fotka Fábie na ekvádorské hranici z předevčírejška...
Jinak v USA se prodalo ze soc. aut především mraky Zástav Jugo. Byli prý terčem vtipů podobně jako 742 ve VB...
Tady jedna fotka Fábie na ekvádorské hranici z předevčírejška...
20:58:48
07.12.2015
07.12.2015
castrol
-> chemlon: trosku hej
20:27:04
07.12.2015
07.12.2015
chemlon
no troška som zaspal
20:24:33
07.12.2015
07.12.2015
castrol
20:19:07
07.12.2015
07.12.2015
chemlon
18:06:55
03.12.2015
03.12.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> radar75 03.12.15 17:58:13: To bylo myšleno na ten automix, auto.cz a já nevím kde ještě všude se to včera "objevilo"... Zase toho byl plný FB a přitom tohle každý kdo se kolem škodovek pohybuje viděl už před 10ti lety.
17:58:13
03.12.2015
03.12.2015
radar75
som rád, že sa to podarilo práve mne
17:41:28
03.12.2015
03.12.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> radar75 03.12.15 17:31:21: Asi tak 10 - 12 let na zpět, někdo zas objevil Ameriku
17:37:36
03.12.2015
03.12.2015
castrol
-> radar75: jj bolo
17:31:21
03.12.2015
03.12.2015
radar75
16:09:58
28.11.2015
28.11.2015
castrol
-> Bukaj: tak v zakrutach je to u škodovky viacmenej bežne :)
10:23:52
28.11.2015
28.11.2015
Hřib
-> Bukaj 28.11.15 08:38:51: teď si úplně nevybavím toho žigula, měl jsem 21061, ale u Fiata 125P blikala kontrolka zatažené ruční brzdy, v zimním období až později, potom co se nahřál bimetal, mazání a dobíjení buď svítilo a nebo ne
08:38:51
28.11.2015
28.11.2015
Bukaj
-> castrol: Tak třeba mně kontrolka bliká třetinu cesty do práce pořád (hlavně v serpentýnách mezi Zvolí a Vraným) - a to mám půlku nádrže benzínu...
Ale zaujalo mne na kamarádově žigulu (trojka 1500), že tam jedna kontrolka opravdu bliká (mazání, nebo dobíjení?) - ale nevím, jestli to není něčí vylepšení...
Ale zaujalo mne na kamarádově žigulu (trojka 1500), že tam jedna kontrolka opravdu bliká (mazání, nebo dobíjení?) - ale nevím, jestli to není něčí vylepšení...
11:56:05
27.11.2015
27.11.2015
castrol
-> rsvancara: -> Borderer: ono by stačilo aby ta kontrolka blikala
10:41:13
27.11.2015
27.11.2015
Borderer
-> castrol: Jako mohla by to bejt docela frajeřina... :-D Ale půlka lidí by z auta vyskakovala za jízdy, protože to připomíná aktivaci bomby, když to začne pípat při startu...
07:55:32
27.11.2015
27.11.2015
rsvancara
-> castrol: Řidič trabantu: Jaká kontrolka? A co to je ten palivoměr? :D
20:27:10
26.11.2015
26.11.2015
Jozka
-> castrol:
20:03:23
26.11.2015
26.11.2015
castrol
-> Jozka: mna zaujalo ako im zacala pipak kontrolka ze maju malo benalu
19:09:26
26.11.2015
26.11.2015
Jozka
-> Milan 136:
19:08:44
26.11.2015
26.11.2015
Milan 136
-> Jozka: jojo, tak jsem si říkal, že jsme si říkali co to je za blbce u fotky :-D
19:07:00
26.11.2015
26.11.2015
Jozka
-> Milan 136: A už to smysl dávalo, ne ?
18:12:14
26.11.2015
26.11.2015
Milan 136
-> Jozka: taky jsem to viděl
17:34:43
26.11.2015
26.11.2015
Jozka
-> Tuner#2: Libový exponát..
Připomněl mi tu nedávno probíranou reklamu na chipsy (naskládaný v motorovým prostoru). A asi to nebyl omyl, v CZ verzi si hoši koupili za poslední drobný místo benzínu Lays a nechali se odtáhnout, takže spíš podivná reklamní logika, nežli chyba..
Připomněl mi tu nedávno probíranou reklamu na chipsy (naskládaný v motorovým prostoru). A asi to nebyl omyl, v CZ verzi si hoši koupili za poslední drobný místo benzínu Lays a nechali se odtáhnout, takže spíš podivná reklamní logika, nežli chyba..
17:25:52
26.11.2015
26.11.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
05:03:10
26.10.2015
26.10.2015
Jarda - zrušená registrace
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: tak ten s tim teda zrovna do lesa nejezdi, potkal jsem ho jednou i v Hlinsku a to auto zrovna nevypada, ze by jezdilo po lese...
22:46:47
25.10.2015
25.10.2015
Apple STS Chvojkovice-Brod
co ji na tom divnýho, škodna bez not, tak na to někdo švihnul nemeckou převozku, at s tim do lesa nejezdí uplně bez tabliček
07:08:08
22.10.2015
22.10.2015
Jarda - zrušená registrace
-> miroussm: ja mam special N1G, chtel jsem ji zkusit prepsat na osobni, ne, ze by me vadily ty dve sedacky, ale spis omezeni v urcitych zemich pro osobni nakladaky...
21:56:22
21.10.2015
21.10.2015
miroussm
-> Jarda: Zrovna jsem Ti to chtěl napsat, v Bulharsku jich jezdí opravdu hodně. No a s tou homologací u nás, Auto Max píše toto: Vozy Lada Niva 2131 jsou schváleny v rámci individuální registrace, přičemž jediným oprávněným držitelem použitého emisního homologačního protokolu motoru VAZ 1.7i pro aplikaci v modelu 2131 je AUTO MAX CZECH, a.s. Většina speciálů je rovněž schválena v rámci individuální registrace, a to v kategoriích N1, N1G a N2.
Takže předpokládám, že neschvalují každé auto zvlášť.
Takže předpokládám, že neschvalují každé auto zvlášť.
21:44:08
21.10.2015
21.10.2015
Jarda - zrušená registrace
-> Luky: no ono je taky zajimave, ze Bulharsko je taky v EU, jezdi tam mraky pravaku a spousty 5 dverovych niv, ktere nemaji evropskou homologaci
20:30:10
21.10.2015
21.10.2015
Luky
-> Jarda: já vím, jen jsem si to blbě přečetl, já myslel že chce čínské auto jako alternativu k řeckému. Pokud je auto schváleno k provozu v zemi EU tak není problém. Jak myslíš, že se tady dá přihlásit Rapid cabrio z Anglie. Ale Bůh tě chraň, kdyby jsi ho chtěl přivézt třeba že Švýcarska...
17:06:43
21.10.2015
21.10.2015
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> lokaj: Tak předělat Acuru, když můžeš použít díly z Hondy Integra, což je v podstatě "stejný" auto a která je tu homologovaná, nebude zase takovej problém. Upravovat typ auta, který nemá s ničím schváleným nic společného bude asi úplně jiný level...
16:02:54
21.10.2015
21.10.2015
Jarda - zrušená registrace
-> miroussm: pětidvéřová lada niva EU homologaci nemá, jen třídveřová a dokonce EU homologaci nemá ani urban, která je jen vybavenější, vlastně se liší jen výbavou a nárazníkama a EU homologaci nemá
www.lada.cz/nabidka-vozu/ .../lada-niva-universal-5- ti-dverova
ale individualni dovoz a nějaká legalizace je mozna:
www.madeinrussia.cz/lada- 17
www.lada.cz/nabidka-vozu/ .../lada-niva-universal-5- ti-dverova
ale individualni dovoz a nějaká legalizace je mozna:
www.madeinrussia.cz/lada- 17
13:23:15
21.10.2015
21.10.2015
miroussm
V USA je přísnější homologace, ale řekněme, že byla přísnější spíše v dobách dávno minulých. Pokud by musel mít Superb úpravy, to je otázka. Tam jde o to, proč homologovat jeden kus, když se tam nedováží. Pokud by Škoda chtěla vstoupit do USA, musela by udělat homologace. Pak si myslím, že by to zas takovej problém nebyl, když tam má homologaci i Passat, Golf, Bora..Ale proč by to někdo dělal, když tam dovážet nechce. Navíc teď vzhledem k VW aféře si myslím, že pokud někdo měl nějaké plány, tak tímto zhasly.
Co se homologací v EU týká, princip je stejný. Indivudelní dovoz jednoho kusu zhomologovat můžete, ale je otázka, jestli se to vyplatí. Nadruhou stranu, třeba pětidvéřová Lada Niva taky neměla dlouho homologaci pro EU, až jí někdo udělal a teď se sem dováží, přitom kolik se prodá kusů? A třeba má čínský Rapid EU homologaci..
Co se homologací v EU týká, princip je stejný. Indivudelní dovoz jednoho kusu zhomologovat můžete, ale je otázka, jestli se to vyplatí. Nadruhou stranu, třeba pětidvéřová Lada Niva taky neměla dlouho homologaci pro EU, až jí někdo udělal a teď se sem dováží, přitom kolik se prodá kusů? A třeba má čínský Rapid EU homologaci..
13:14:54
21.10.2015
21.10.2015
Jarda - zrušená registrace
-> Luky: ale to Řecko v EU přeci je zatím...
13:12:02
21.10.2015
21.10.2015
lokaj
Já osobně si myslím, že to tam psali asi po pravdě. Značka ani model nikdy v USA schválená nebyla, muselo by to projít daleko přísnější homologací než máme my. Bezpečnost,systémy apod.. Navíc to překopat podle těch norem by se asi nevyplatilo. Navíc to bylo 2.0TDi, takže by to ani emisemi neprošlo :) Takže milý irský velvyslanec až skončí tak si superba odveze sebou. Můj známý, který se z Kanady v roce 1993 přestěhoval do ČR, tak si taky nechal dovézt své nově zakoupené "americké" auto Acuru Integru 4d sedan 1.8 aut, neboť zde mu nabídnutý olítaný forman z půjčovny ho vyděsil. A stálo ho to dost peněz, to sem dovézt, předělat to podle předpisů a přihlásit.
12:52:43
21.10.2015
21.10.2015
Michal N 283 - zrušená registrace
aj tak nerozumiem tomu, prečo by Superba nemohla dostať homologáciu v USA, ved je to koncern VW a tie tam jazdia bežne..ešte aj na jednej fotke vidno ako za ňou ide Golf alebo také niečo...
12:41:14
21.10.2015
21.10.2015
Luky
-> lokaj: nemá to EU homologaci, takže to asi neklapne. Leda jednotlivé schválení, ale to taky asi není reálný
12:27:41
21.10.2015
21.10.2015
lokaj
Pravda, pravda, špatně jsem se vyjádřil, myslel sem severní ameriku jako kanadu a následně trochu USA dohromady. Ten Superb se Američanům líbil (bodejť by ne, když to byl Laurin a Klement), ale že prý to tam může jezdit jen díky tomu, že to je auto diplomata dovezené z Evropy, jinak by to auto tam jezdit nemohlo, protože by nedostalo homologaci. Co sem pochopil tak ani po "USA úpravách" karoserie. Takže smůla. Mně by spíš zase zajímalo, jestli by se dal tady v evropě přihlásit indický (polo sedan s předkem z fabie) či čínský rapid (sedan). Byla by to zajímavá alternativa ke všem těm EU Rapidům tady. Nebo Octavii GT 194hp z Řecka.
10:56:03
21.10.2015
21.10.2015
Skury
Tady je ten superb v USA...www.autoforum.cz/zajimavo
sti/jedina-skoda-superb-v-
usa-primela-americany-mysl
et-si-ze-je-neco-jako-bmw
10:54:19
21.10.2015
21.10.2015
Skury
10:30:27
21.10.2015
21.10.2015
miroussm
Ani řada 742 se do USA NIKDY nevyvážela. POUZE do Kanady a odtud se tam pár kousků dostalo. V USA skončil prodej Škodovek nástupem Š1000, do té doby se tam nejvíce dařilo Spartakům a Feliciím. V Kanadě skončil dovoz kolem roku 1969 a začal opět až v roce 1983, ale to nebylo oficiální zastoupení, nýbrž prostřednictvím kanadského obchodníka. Ten jich pár prodal i do USA, jinak v Kanadě jich pár tisíc prodal. Dohromady jich tam dovezl a prodal cca 6700, což je celkem slušné číslo. Dneska pár Škodovek s motorem vzadu v USA je, dokonce i Š1203, ale drtivá většina je dovoz z ČR a ten zbytek z Kanady. Co se dnešních aut týká, není to tak dlouho, co Škodovka popřela, že by do USA začala vyvážet. Ale někde na YT jsem viděl test Superba v USA a místním se líbil. Ale ta značka jim samozřejmě nic neříká, oni ani nevědí, kde je ČR, natož co je Škoda.
Do jižní Ameriky se Škodovky skutečně dovážely, už Felicie. Nejvíce Škodovek jezdí asi v Bolívii.
Do Austrálie se také vždy Škodovky dovážely, na Novém Zélandě se i montovaly ( a na podvozku Octavie se tam dělala Škoda Trekka). Dneska se kromě Škodovek do Austrálie dováží i Tatry, s poměrně velkou oblibou.
Osobních Tater také pár v USA a Kanadě najdeme, většina je také dovoz ale ty nejstarší kousky se tam dostaly kolem období války. Však také jeden pán co vlastní (a teď si nejsem jist jestli T77 a nebo T87) vyhrál v New Yorku soutěž "krásy" veteránů. Pro Američany je samozřejmě těžko pochopitelné, že mají motor vzadu, i když Brouci tam jezdily v hojném počtu.
V USA je také pár nákladních Tater, většinou pod názvem ATC (American Truck Company), který je dovážel. Všechny jsou v provedení hasičských speciálů pro boj s lesními požáry.
Jinak z východního bloku se do takové Kanady dovážely i Lady a Dacie.
Do jižní Ameriky se Škodovky skutečně dovážely, už Felicie. Nejvíce Škodovek jezdí asi v Bolívii.
Do Austrálie se také vždy Škodovky dovážely, na Novém Zélandě se i montovaly ( a na podvozku Octavie se tam dělala Škoda Trekka). Dneska se kromě Škodovek do Austrálie dováží i Tatry, s poměrně velkou oblibou.
Osobních Tater také pár v USA a Kanadě najdeme, většina je také dovoz ale ty nejstarší kousky se tam dostaly kolem období války. Však také jeden pán co vlastní (a teď si nejsem jist jestli T77 a nebo T87) vyhrál v New Yorku soutěž "krásy" veteránů. Pro Američany je samozřejmě těžko pochopitelné, že mají motor vzadu, i když Brouci tam jezdily v hojném počtu.
V USA je také pár nákladních Tater, většinou pod názvem ATC (American Truck Company), který je dovážel. Všechny jsou v provedení hasičských speciálů pro boj s lesními požáry.
Jinak z východního bloku se do takové Kanady dovážely i Lady a Dacie.