koukal sem na video vyroby jednoho bawka...od suroveho plechu
strihani plechu -> lisovani dilu -> bodovani dilu dohromady -> sestaveni karoserie -> kontrola mezer jednotlivych dilu -> zinkovani (maceli to ve dvou laznich) -> kontrola kvality -> lakovani -> peceni -> kontrola kvality -> rozebrani karoserie -> nandavani vnitrnosti (motor,podvozek, elketrika, calouneni atd...) -> opetovne nasazeni dveri a kapot -> zkouska funkcnosti vsech veci -> ulozeni do skladu...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ak47 Aktualizace
-> myl@s: asi ne time...dvere se musi nasadt na holy skelet a zkontrolovat spary...kdyby to delali na konci linky nebylo by to ok...
-> Jirik : jak říkáš, skelet se máčí, nebo jak to zoveš, protož víme proč, ostatní díly se lakují tuším vodou ředitelnýma barvama i včetně metalíz, tak by to mělo být ve Škodě a.s.?? asi
Jinak výměna a pročištění trysek na lakovacím robotu by neměla být delší než 30 vteřin, prostě automatizace:-))
Jinak výměna a pročištění trysek na lakovacím robotu by neměla být delší než 30 vteřin, prostě automatizace:-))
-> aDAm: dveře se dávají až na konci linky,ne?a lakují se zvlášť
-> aDAm: S nasazenejma dveřma a blatníkama lakovali možná tak Š 100.
-> juris: Skoro bych se pane vsadil, že bude dvoubarevný. Proč by jinak měl to zakončení té modré takhle přesné a pravidelné.
Když dá spodek do slonové kosti a vrátí kliky, bude to dizajnově lahodné!
-> juris: Skoro bych se pane vsadil, že bude dvoubarevný. Proč by jinak měl to zakončení té modré takhle přesné a pravidelné.
Když dá spodek do slonové kosti a vrátí kliky, bude to dizajnově lahodné!
-> aDAm: Pipíšku, skelet se máčije a pouze některé díly se stříkají roboticky.
-> DOOlittle: jj...proste Jirik no



-> Jirik : pici ja z teba fakt nemozem. tie tvoje komentare ma vzdy tak rozosmeju..........



-> Jirik : ehm...zkus pouzivat to co mas nasazene na krku...kapoty a dvere sou samozrejme otevrene takze robotovi nic nebrani se do auta dosta. a kdyz mluvim o robotovi nemam namysli robota typu robocop ale klasickou robo ruku, pro kterou neni problem se trefit do otevrenych dveri...
-> aDAm: Tak proč píšeš o kousek níž, že se auto lakuje celé s dveřma, blatníkama atd. ? Jakože robot si otevře dveře, sedne si pohodlně do sedačky, šňupne si pepře, poprská to tam barvou, vystoupí, zamkne a jde na další auto ?
-> Jirik : ehm...myslis ze se robot nedostane do auta dvermi? normalne ti vjede rameno dovnitr a strikne ti podlahu i misto za palubkou...
-> aDAm: Jestli si to nepleteš s robotickým svařováním, to je hodně podobný, akorát že to kasli nenabarví, ale očoudí a spojí jednotlivé díly. 

-> aDAm: A jak bys ty rozumbrado udělal, aby byly držáky blatníků, žlab rezervy, místa za palubovkou, podlaha pod koberci nalakovaná ? To by museli bejt roboti jak od A. C. Clarka, Vesmírná odyssea....



...já si vůbec nemyslím,že ten rapid bude dvoubarevný
...to je nějaký podezřelí

...to je nějaký podezřelí

-> Nwkt: namaceli akorat kdyz delali povrchovou ochranu
-> Nwkt: ja koukal na vide vyroby bawka...tam nenamaceli...
-> aDAm: BMW taky namáčí a vypalujou, kamarád by ve fabrice na exkurzi a přivez nějaký letáky, tam to je
-> Jirik : mno jinak uprimne receno zajimalo by me jak by namaceli auto v plastizolu aby ten plastizol zustal jen na podvozku...leda by secky plechy na ktere ma prijit lak nejak zalepovali ;)
-> Jirik : mno co sem videl videa tak auta strikali roboti....
nejsem sice lakyra ale namacet auto do laku mi neprijde jako to prova orechove pro lakovani.
pokud vim tak se namaceji jen pro povrchovou ochranu, zinkovani a pod sracky
nejsem sice lakyra ale namacet auto do laku mi neprijde jako to prova orechove pro lakovani.
pokud vim tak se namaceji jen pro povrchovou ochranu, zinkovani a pod sracky
-> aDAm: Co to meleš ? Auta se do barvy namáčí a pak se vypalujou v peci ne ? Totéž plastizol, taky máčenej, ne stříkanej.
-> Luukkyy: ..."na skelet, který se perfektně nalakuje"...
ted si me rozesmal...perfektne nalakuje, koukal si nekdy na nove auta? snad skoro zadne seriove auto (mozna nejake za nehorazne prachy jo) nema perfektni lak a pokud je mi znamo tak auta se vetsinou lakujou v celku tj skelet + dvere + kapoty + blatniky, takze kdyz shodis na novem aute dvere koukne na tebe nejaka zakladni barva, kdyz kouknes do morotoveho prostoru najdes plno mist kde se robot se strikackou nedostal atd atd...
ted si me rozesmal...perfektne nalakuje, koukal si nekdy na nove auta? snad skoro zadne seriove auto (mozna nejake za nehorazne prachy jo) nema perfektni lak a pokud je mi znamo tak auta se vetsinou lakujou v celku tj skelet + dvere + kapoty + blatniky, takze kdyz shodis na novem aute dvere koukne na tebe nejaka zakladni barva, kdyz kouknes do morotoveho prostoru najdes plno mist kde se robot se strikackou nedostal atd atd...
-> Kuba.K: aha,promiň chyba

-> myl@s: ja to vim, me to nemusis psat:-)
-> Kuba.K: hlavně asi bezpečnost a možnost opravy při havárii jsou pro něj na posledním místě,vem si,že třeba v 80.90. letech se dost auta bodovali,nárazníky jsi měl přibodovaný a tak a dneska-auto je jedna velká stavebnice,pokud možno co nejvíc stejnejch dílů pro co nejvíc aut,máš to rychlejší zpravování,levnější výroba
-> Luukkyy: no třeba když zavoláš do TUVu,tak ti řeknou,že nárazníky z laminátu jsou na nic,protože laminát,když praskne,tak má strašně ostrý hrany a dokážeš s tím někoho rozpárat
-> Luukkyy: , to určitě taky, já neříkám, že to co jsem psal je 100procentní, ale vem si, někerý nárazníky, teda skorem všechny jsou nějako odpružený od těch úplně pevných, navíc v sobě mají nastříkanej hententok, molitan nebo co:-))) a jsou z umělé hmoty, to bych k tomu asi nepřivařil, ledaže by ta kastle byla z umělé hmoty:-)))))) pak by stačila ta "Svářečka" jak je na pytlíky igelitový:D:D
-> Kuba.K: Zajímavý. Já sem dycky myslel, že je to proto, aby si v případě lehkého ťukance musel měnit jenom nárazník a ne celou karoserii

-> Luukkyy: protože, ty blatníky a nejvíc nárazníky, právě musí splňovat určitá bezpečnostní kritéria, teda:-) to bys mohl rovnou dopředu dát radlici něco jako v carmagedonu:-)))
-> myl@s: rozřezat starý auto a kitovat a kitovat.....nebo kytovat?:D
..........
třeba ta technologie není tak bezpečná, vem si terď už dávají v euro ncap hvězdičky i za čelní střet s chodcem, navíc laminát je takovej, no jak to říct, asi dost nebezpečnej a když to někdo dělá z plechu, tak to asi něco váží a hromady kitu se hodí fakt asi jen na auto co není každý den v provozu....... je to jen můj názor, bůhví jak by dopadnul, kdyby šel na nějakou nárazovou zkoušku, ale co já vím, třeba by zbořil zeď.........:-))))))
..........
třeba ta technologie není tak bezpečná, vem si terď už dávají v euro ncap hvězdičky i za čelní střet s chodcem, navíc laminát je takovej, no jak to říct, asi dost nebezpečnej a když to někdo dělá z plechu, tak to asi něco váží a hromady kitu se hodí fakt asi jen na auto co není každý den v provozu....... je to jen můj názor, bůhví jak by dopadnul, kdyby šel na nějakou nárazovou zkoušku, ale co já vím, třeba by zbořil zeď.........:-))))))
-> myl@s: Celou karoserii (kromě dveří a kapot) svařit do jednoho kusu a poté přetáhnout vrstvou kytu.
Většina aut je dělaná přesně opačně - na skelet, který se perfektně nalakuje se namontují blatníky, nárazníky, čela atd
Většina aut je dělaná přesně opačně - na skelet, který se perfektně nalakuje se namontují blatníky, nárazníky, čela atd

-> Luukkyy: ted trosku nechápu,jakou výrobní technologii máš na mysli?
-> havlik: -> myl@s: Nestrašte!
All: Jelikož nám tu trošku usíná debata, jedna provokativní otázka: "Co si myslíte o použité výrobní technologii a proč ji podle Vás žádná automobilka na světě nepoužívá?????"
All: Jelikož nám tu trošku usíná debata, jedna provokativní otázka: "Co si myslíte o použité výrobní technologii a proč ji podle Vás žádná automobilka na světě nepoužívá?????"
-> myl@s: já nevím, třeba jo, mě ale asi víc takové ty metalické hentytok:-))) je to podle vkusu každého, si počkám jak to bude vypadat, až to bude hotové, nebudu zatím soudit, jen mě to trošku překvapilo
-> Kuba.K: ale zas na jednu stranu tě víc zaujme barevný auto,žlutejch červenejch,zelenejch aut je.....
-> myl@s: hm, ale je to škoda... podle mě už přežitý, sice nevím jak to bude vypadat...
-> Luukkyy: třeba ten chameleon ještě bude....musíš to střiknout nejdrřív normální barvou a pak se teprve stříká měňavka
-> Luukkyy: co ty víš třeba eště jo

-> Kuba.K: no protože to je asi trošku styl jejich clubu,minimálně 2 barvy
proč všichni ty auta půlej lakem:-/ ach jo...
-> havlik: Protože to nebude v tom "úžasném" chameleoním laku

-> Luukkyy: podle mě to zdaleka eště nejni ve finiši a proč ti spadl kámen ze srdce?
-> juris: jasně

-> Honza M: ...přece to nebudu kazit béčkovým sloupkem

-> juris: a kde je B sloupek? Super zasklený

...kola jsem chtěl černý z leštěným límcem,ale z tohodle ůhlu nic nemám a hledat se mi nechtělo

-> juris: jj moc pekny
ten zadek ja ale silena masa materialu, moh by bejt trosku clenitejsi
ten zadek ja ale silena masa materialu, moh by bejt trosku clenitejsi
Tak sem na VW-clubu cetl, ze v tej firma co tohle dotahujou do konca budou zkouset skla rezat vodnim paprskem z puvodnich.
-> juris: moc pěkně jsi to udělal. Jen ty kola jsou hezčí jak to bylo rozpracovaný :-)
-> juris: Moc pěkný
Ale myslím že takový kola tam nedá...

