tady jsem ofotil rozhovor s J.Hauglandem.Kdyby snad nekdo pochyboval tak to vyslo v motor journal 1/2006
LR mela daleko mensi podil dovazenych dilu,takze byla vic nase a co se me libi,ze napohled vypadala jako seriova 130L,zadna plastikova bomba ale takovy vlk v rouse berancim.
takze pepino RS-nevtipkuji!
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Lr , Rh ...
07:24:21
11.10.2006
11.10.2006

Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
21:01:25
10.10.2006
10.10.2006

Peklo-Evo-Luboš
-> DuriQ: Koncepcne jsou taky vsechny McPhersony stejny ale technicky taky jiny :-)
20:42:49
10.10.2006
10.10.2006

DuriQ
Gryzly: mno asi si nerozumieme LR a RH mali koncepcne tie iste podvozky a je uz len na time alebo na jednotlivcovy ako si ten podvozok odladi ci na asfalt alebo rally
je mozne oboje aj ked RH jazdilo prevazne asfalt nevidim problem to prestavit na rally


18:52:16
10.10.2006
10.10.2006

Peklo-Evo-Luboš
-> Pepino RS: Siberovu LR sem prolez do sroubku a byla popraskana hezky...takze ono je to asi fuk, kdyz se s tim jezdi siska...
15:11:56
10.10.2006
10.10.2006

Pepino RS
-> Jirik: nez nandas na erko rs blatniky tak se podbehy vyztuzujou.. ale to nic.. -> Sita: jestli to nebudu tim ze treba lr nepraskala z duvodu toho ze mnela vetsi moznost se kroutit, kdezte rs ne.. no nevim to jsou uz jen spekulace..

13:32:51
10.10.2006
10.10.2006

Vojtik
a pak už to s mým tématem nemá nic společnýho

13:01:00
10.10.2006
10.10.2006

Jirik - zrušená registrace
-> Peklo-Evo-Luboš: To jo, ale v tom druhém příp. to pak váží jak Volha. 

12:07:40
10.10.2006
10.10.2006

Peklo-Evo-Luboš
-> Jirik: jo takovy znam taky, ale ty se delej jeste na ty bez pudu sebezachovy a s nim. Ty druhy to nandavaj na seriovy blatniky, ktery pod tim nechaj. Ty prvni to vyrezou a jako bonus daj pod kolo osm cm tlustou ocelovou podlozku...
11:36:19
10.10.2006
10.10.2006

Sita
pepinoRS: taky bych rekl, ze kupe ma pevnejsi kastli, ale treba Sibera (aspon myslim, ze to byl on) v jednom clanku v SM rekl, ze od doby co zacali jezdit LR, tak v depu nemuseli sahnout na svarecku. RSova kastle _prej_ praskala. Nevim kde a proc, atd... Jen ho cituju...
11:12:09
10.10.2006
10.10.2006

Bery
to je velká frajeřina
11:03:58
10.10.2006
10.10.2006

Jirik - zrušená registrace
-> Bery: Právě
.
Já jen, že znám blidi, kteří jsou schopni se do toho pustit bez rámu a jeden na tom už pracuje.

Já jen, že znám blidi, kteří jsou schopni se do toho pustit bez rámu a jeden na tom už pracuje.

10:57:52
10.10.2006
10.10.2006

Bery
přední blatník toho moc nenese,ale ten zadek je nosnej!!A jestli se tu bavíme o typech jako RS,LR,R/H je rám samozřejmostí.
10:54:33
10.10.2006
10.10.2006

Jirik - zrušená registrace
Jen tak doplním.
Jak je to s pevností karoserie, když se vezme tak velký kus přední a zadních blatníků a plácne se tam tenkonstěnný laminát ?
Viděl jsem vyztužené ty blatníci karbon. vláknama, ale to jsou většinou jen proužky a prd. Aby se to pak třeba bez rámu nevlnilo jak nakakaná zmíja.
Jak je to s pevností karoserie, když se vezme tak velký kus přední a zadních blatníků a plácne se tam tenkonstěnný laminát ?
Viděl jsem vyztužené ty blatníci karbon. vláknama, ale to jsou většinou jen proužky a prd. Aby se to pak třeba bez rámu nevlnilo jak nakakaná zmíja.

21:03:44
09.10.2006
09.10.2006

Peklo-Evo-Luboš
-> Filip Krtička: by ses divil co vi a nevi kazdej trouba

21:02:39
09.10.2006
09.10.2006

Peklo-Evo-Luboš
-> Pepino RS: tak ja sem te pochopil dobre, RS je v siroky verzi urcite povedenejsi, nez hranaty LR, s tim naprosto souhlasim :-)
19:34:55
09.10.2006
09.10.2006

Pepino RS
spatne sme se pochopily.. mnel jsem namysly ze rs je povedenejsi co se vhledu tyce, navic kupe ma pevnejsi kasnu.. je jasny ze lr bylo uplne nekde jynde co se tyce techniky.. no nic..

19:03:38
09.10.2006
09.10.2006

Filip Krtička - zrušená registrace
-> Peklo-Evo-Luboš: A taky jako nezúčastněnému musím napsat, že 130RS měla homologované laminátové blatníky pro rallye, ale 130LR bohužel ne, a díky tomu jsi provozoval blatníky na auto a blatníky dolů...

18:59:24
09.10.2006
09.10.2006

Filip Krtička - zrušená registrace
-> Peklo-Evo-Luboš: No tak zrovna tenhle fakt že je to coupe a sedan jsem nezmínil, protože jsem si myslel, že to každej trouba vidí... a že RS mělo hliníkovou střechu to asi taky každej ví....
Jinak bych dovolil polemizovat o tom co je a co není horší/lepší ... teď budu citovat : "Vyhrát se dá i na posranejch vratech od chlíva..." když jsou ruce a ty vrata je člověk schopen naladit
Jinak bych dovolil polemizovat o tom co je a co není horší/lepší ... teď budu citovat : "Vyhrát se dá i na posranejch vratech od chlíva..." když jsou ruce a ty vrata je člověk schopen naladit

17:05:44
09.10.2006
09.10.2006

M a r c e l
-> kubina: jj, na tom neco bude ...
12:36:07
09.10.2006
09.10.2006

Peklo-Evo-Luboš
12:10:05
09.10.2006
09.10.2006

Vojtik
a kde se daj zjistit ty podmínky homologace a jaký auto můžeš mít na jakej závod? Dá se třeba le 130 LR jet okruh, vrch i rally?
12:02:16
09.10.2006
09.10.2006

Peklo-Evo-Luboš
-> ps: jj vim jak to myslis, to co jezdilo v nemecku, byl rapid akorat se jmenoval 130R/H a tak o nem mluvim jako o 130R/H a ne o rapidovi. Rapida sem myslel v tom smyslu, ze s nim muzes jet v kategorii myslim ze produkcnich vozu, bliz sem to nezkoumal, ale na FAS me rekli ze tam je nejaka moznost nebo co... nebot produkcni vozy jsou ty, ktere nemeli nikdy homologaci...ale jaky jsou blizsi podminky, nevim :-)
11:58:05
09.10.2006
09.10.2006

petr s
-> Peklo-Evo-Luboš: Akorát jedna drobnost že rapidy nebyly homologovány u FIA takže neexistuje homologační list ani se žádných závodů nezůčastnily krom německého mistrovství na okruhu ve skupině H což byly vozidla bez homologace a mohly mět jakékoliv úpravy
11:43:04
09.10.2006
09.10.2006

Peklo-Evo-Luboš
nejvetsi smulu mela LR v tom, ze prisla v nevhodnou dobu. 1) Za 4roky se lamal se socialismus 2)Kdyz ji postavili, tak FIA zrusila skupinu pro kterou ji navrhli, takze se da rict, ze nejela poradne to, na co byla delana (ted mluvim zejmena o tech dvou verzich, vychazejici z dodatecnych homologaci, myslim ze Vo a V1, presne oznaceni nevim). Viz Petr Gross dlouholety navigator pana Pavla Sibery. "V roce 1988 jsme střídali dvě auta. Pohár a mistrovství republiky jsme jezdili se starším modelem Škoda 130LR skupiny B, kterou ve světě zakázali po tragických haváriích v sezóně 1986..." Auto dostaveli v r. 1985 a v roce 1986 ho ve svete zakazali, tak kde by jste chteli slavit uspechy ? Tenkrat mohla jezdit leda u nas doma, kde vetsinou vsechno vyhrala...v tom mela RS navrch a proto je medialne "znamejsi", coz ji ale nijak nedegraduje. 130LR vychazela z 130RS, takze to co se osvedcilo, bylo vylepseno nebo ponechano, zbytek zapomenut. Takze si dovolim tvrdit, ze horsi rozhodne nebyla. Viz jeji prvni rallye, kde obsadila prvni dve mista (ikdyz mimo klasifikaci) a vsechny 130RS se umistlily za ni, ikdyz v tu dobu byly uz dokonale vyvinuty, nastaveny a odzkouseny. Nicmene u tohodle srovnani se nesmi zapominat na to, ze rallye neni jen o autech, ale hlavne o rukou, takze o trochu vic nez na aute, zalezi na tom kdo s tim jede. Viz v tehdejsi dobe Blahna, Krecek, Kvaizar a spol a v dnesni dobe treba McRae/Schwarz....
-> DuriQ: jestli to nekdo neudelal, tak bych si dovolil te opravit, skupina H neznamenala hobby, ale maximalni stupen uprav bez homologace. a FIA, potazmo spis FAS ti dovoli jezdit rallye se 130LR a s rapidem 130L, ale ne se 130LR/H a 130R/H. Potom bych si dovolil nesouhlasit s tim, ze rozdil v podvozku mezi RH a LR neni ani jeden. Ty auta jsou uplne jiny, vcetne podvozku. Namatkou, zadni naprava se lisi brzdicema, ramenama, tlumicema. To neni zas tak malo veci ne ?
-> Filip Krtička: Ja bych jako nezucastneny rekl, ze vyhoda 130RS byla v tom, ze je ma karoserii kupe, kdezto v LR sebou vezes navic kus strechy a dvoje dvere
Jo a normalne tak nekecam, ale sem ve skole a nemam co delat, tak sem sepsal sloh. Kdyby tam byla nejaka kravina, tak me pls opravte. Dik :-)
-> DuriQ: jestli to nekdo neudelal, tak bych si dovolil te opravit, skupina H neznamenala hobby, ale maximalni stupen uprav bez homologace. a FIA, potazmo spis FAS ti dovoli jezdit rallye se 130LR a s rapidem 130L, ale ne se 130LR/H a 130R/H. Potom bych si dovolil nesouhlasit s tim, ze rozdil v podvozku mezi RH a LR neni ani jeden. Ty auta jsou uplne jiny, vcetne podvozku. Namatkou, zadni naprava se lisi brzdicema, ramenama, tlumicema. To neni zas tak malo veci ne ?

-> Filip Krtička: Ja bych jako nezucastneny rekl, ze vyhoda 130RS byla v tom, ze je ma karoserii kupe, kdezto v LR sebou vezes navic kus strechy a dvoje dvere


Jo a normalne tak nekecam, ale sem ve skole a nemam co delat, tak sem sepsal sloh. Kdyby tam byla nejaka kravina, tak me pls opravte. Dik :-)
19:51:06
08.10.2006
08.10.2006

petr s
-> Filip Krtička: Tak řekni včem byla technicky lepší 130RS
19:26:45
08.10.2006
08.10.2006

Filip Krtička - zrušená registrace
-> kubina: nechcí ti do toho kecat, ale celý to "tvoje technický povedení" bylo možná tak v novějšímu homologovaném typu tlumičů, pneu atd a 5-ti kvalt ... jinak bych se taky příkláněl že 130RS byla povedenější ...
15:55:39
08.10.2006
08.10.2006

Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> M a r c e l - GARDE: ja jsem gardeckar a priznam ze rapid byl dal.nac si neco nalhavat....to ze LR byla taky dal si ale lidi kolem RS nepriznaji to vis pycha je pycha
15:44:03
08.10.2006
08.10.2006

M a r c e l
-> kubina: no uz podle jeho nicku poznas, ze mu to nevymluvis B-)
15:10:51
08.10.2006
08.10.2006

Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> Pepino RS: rozmlouvat ti to nebudu,spi v iluzi dal
21:56:55
07.10.2006
07.10.2006

lubor
-->ps:No to mám;o).Zase ale na druhou stranu 130RS vznikala opravdu z obrovského nadšení týmu lidí,kteří v té době chtěli postavit opradu první konkurenceschopný vůz-to celý ten stroj posouvá do jakési mysteriózní roviny,protože takovou euforii už pravděpodobně nikdy žádný vývojový tým ve sportovním oddělení MB nezažil,jak na to vzpomínal i sám ing.Michl,který označil za"čest",že na tom voze mohl v té době pracovat.Starty v poháru míru a přátelství,a pozdější hegemonie těchle vozů ve špici výsledkových listin tomu mystériu jen napomohla.
Tím se LR chlubit nemůže,ale i přeto je snad víc,než si zaslouží ve stínu stotřicítky.
Tím se LR chlubit nemůže,ale i přeto je snad víc,než si zaslouží ve stínu stotřicítky.
21:23:18
07.10.2006
07.10.2006

petr s
-> lubor: V tom že byla na tom technicky lépe máš pravdu
21:07:21
07.10.2006
07.10.2006

lubor
Já bych se Kubiny zastal, protože koncepčně byla Š 130LR opravdu promakanější než RSko.Taky 6 místo Ládi Křečka absolutně na Akropolis 1986 hovoří za to,že ten stroj byl v rallye asi mnohem lepší než si příznivci legendární 130cítky dokážou připustit.Samozřejmě ale nelze objektivně srovnávat hlavně "rallyovou"LR s RS,která největší úspěchy slavila v poháru míru a přátelství a na evropských okruzích.
130LR ale byla promyšlenější,a vyšla z poznatků získaných provozem 130RS během bezmála 9 let-takže Kubina si jistě srandu nedělá.
130LR ale byla promyšlenější,a vyšla z poznatků získaných provozem 130RS během bezmála 9 let-takže Kubina si jistě srandu nedělá.
19:43:11
07.10.2006
07.10.2006

koko
-> Pepino RS:

18:30:31
07.10.2006
07.10.2006

Pepino RS
-> kubina: to ses dobrej vtipalek kdyz tvrdis ze LR byla povedenejsi nez RS..

22:19:06
06.10.2006
06.10.2006

Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> Gryzly: presne tak
21:55:41
06.10.2006
06.10.2006

Gryzly
-> kubina: takže toto je motor z té pověstné 200set kusové civilní serie aby mohla být LR homologovaná jako závodní v určité třídě?
21:51:15
06.10.2006
06.10.2006

Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> Gryzly: tohle je civil.melo to 50kw.nemelo to skoro nic(suchou vanu,pisty,vacku atd.) da se rict ze to ma streva jako s130.cenne na tomhle je ze to je atyp blok(jine drazkovani zeber) a atyp hlava(jinak tvarovane kanaly,je vic kulata,ma hrubsi povrch,jine nalitky).
takze kdyz tohle osadis LR komponentama,budes mit original LR motor.to je to ceneny protoze z fava to bude porad jen favo a on chce dobovost.
takze kdyz tohle osadis LR komponentama,budes mit original LR motor.to je to ceneny protoze z fava to bude porad jen favo a on chce dobovost.
21:33:02
06.10.2006
06.10.2006

Gryzly
-> Pavel Korbelář: koukni sem: 06.10.06 14:35:29, zaleží v jakým je to stavu. a jestli je k tomu všechno.
21:10:25
06.10.2006
06.10.2006

Pavel P@nkáč
-> kubina: ty jo kolik takova sranda stoji?

20:50:30
06.10.2006
06.10.2006

Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> Dvordy: jo je to od toho kluka ze stranek 110R tuning.
tohle je homologacni(civilni) serie.1289ccm hlava AL 8mi kanal.pod prsama je punc,takze tenhle motor byl vyroben 8/1982
tohle je homologacni(civilni) serie.1289ccm hlava AL 8mi kanal.pod prsama je punc,takze tenhle motor byl vyroben 8/1982
20:32:42
06.10.2006
06.10.2006

Gryzly
-> DuriQ: Ale uznej že na kopce i okruhy nepotřebuješ takové tlumiče které jsou na rally a asfaltové auta jsou dost snížená, ale rally jsou hodně vysoký, kor když se jezdí někde v trochu kolejích.
20:18:25
06.10.2006
06.10.2006

DuriQ
Gryzly: medzi RH a LR neni v podvozku ziaden rozdiel takze LR jazdilo jak rally tak asfalt RH malo asi iba jeden rozdiel a to ze mala 5x lozenu kluku ale to malo asi aj origo LR

20:14:55
06.10.2006
06.10.2006

DuriQ
Vojtik: LR aj RH je skupina H ak sa nemylim tak je to skupina volnych uprav alias hobby ak sa mylim opravte ma a nevidim dvovod preco by si z rapidou nemohol jazdit rally
ale to by si si musel pozret co nato vravi FIA 


19:29:47
06.10.2006
06.10.2006

Gryzly
-> Vojtik: pak jsou ještě L/A jako 120L/A a 130L/A
a mezi okruhovou a rally verzí bude asi dost rozdíl v podvozku, na okruhu nebo vrchu si moc nezaskáčeš.
a mezi okruhovou a rally verzí bude asi dost rozdíl v podvozku, na okruhu nebo vrchu si moc nezaskáčeš.
16:17:02
06.10.2006
06.10.2006

Vojtik
a taky by mě zajímalo, jaký jsou vůbec typy, či skupiny vozidel škoda? znám akorát LR RH RS H ale nevim k žádné nic bližšího ani jestli jsou nějaké jiné, nikdy jsem to neřešil...
16:12:59
06.10.2006
06.10.2006

Vojtik
a povolují předpisy, aby třeba to LR jezdilo rally, vrchy i okruhy? Na to se tady hlavně ptám, co je jaká skupina a nějaké informace, moc toho o tom nevim, díky
16:07:01
06.10.2006
06.10.2006

Gabriel
no já chci jezdit rally a proto chci LR
14:35:29
06.10.2006
06.10.2006

Dvordy
-> kubina: je to nakonec ten motor za těch 8000,- ? nebo jinej?
14:22:44
06.10.2006
06.10.2006

Bery
Jestli máš rád kupátka,tak Háčko:-)ale jezdili se s tím jen asfalty-okruhy...takže asi vrchy by nebyl problém.jedno je teď čerstvě dostavěný od PM...
13:54:23
06.10.2006
06.10.2006

Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> Vojtik: ty se rozhodujes mezi RH a LR ,to jsem nejak splet.no LR je cista linie RH je takova plastika