chlazené brzdy

prohledat
47 příspěvků (zobrazeno 1 až 47) od 01.10.2006 do 02.10.2006, založil/a Gabriel
řadit dle data
00:37:44
02.10.2006
Gabriel
-> U-Geen: jen lehce
00:36:13
02.10.2006
U-Geen
-> Gabriel: dneska mame hodinu kopirovani z netu?
00:35:03
02.10.2006
Gabriel
Vyspělý automobil střední třídy dokáže zastavit z rychlosti 100 km/h na dráze dlouhé přibližně 38 m. Vůz Formule 1 si ve stejné disciplíně vystačí pouze s 25 m. Excelentní výkony předvádí brzdová soustava „ef-jedničky“ také při deceleraci z vysokých rychlostí. Na ubrzdění z rychlosti 350 km/h na 80 km/h ji stačí pouhé 3,5 s. Obrovská mechanická energie se v brzdách proměňuje v energii tepelnou a tak teploty brzdových komponent dosahují v porovnání s běžným automobilem doslova neuvěřitelných hodnot. Například brzdové kotouče pracují s teplotou až 1000°C. Takovéto hodnoty nejsou pro ocelové kotouče ani zdaleka dosažitelné a tak v F1 najdeme jako stavební materiál brzdových kotoučů, třmenů a třecích segmentů (brzdových destiček) uhlíkový kompozit. Třmeny mohou být také z hliníkové slitiny. Avšak i kompozit má své hranice. Udržet teplotu v daných mezích se daří promyšlenou koncepci chlazení. Potrubí přivádějící vzduch k brzdám doléhá těsně k těhlici kola a k brzdovému třmenu. Střed těhlice, v němž jsou uložena ložiska spojuje s vnějším dílem nesoucím zavěšení kol řada žeber. Díky této koncepci je těhlice nejen výrazně lehčí, ale umožňuje i průtok chladicího vzduchu skrz (kolem žeber) až k brzdovému kotouči nasazenému na náboji kola. Vzduch pak vstupuje na vnitřním obvodu kotouče do řady kanálků, kterými dále proudí až k otvorům na vnějším obvodu. Při této cestě rychle proudící vzduch odvádí teplo z kotouče ven. Podobně prochází vzduch také brzdovým třmenem. Aby se vzduch procházející těhlicí dostal až k brzdovému kotouči a neproudil jinudy, musí být celá těhlice až k brzdovému kotouči zakryta, k čemuž se využívají opět lehké kompozitové díly.
zvětšit chlazené brzdy - obrázek od Gabriel vložen 02.10.2006 00:35:03
00:32:55
02.10.2006
Gabriel
Ačkoliv jsou brzdy nejvýkonnějším zařízením celého vozu F1 a k jejich výrobě je využito velmi odolného uhlíkového kompozitu mají pochopitelně také svoje limity. Jejich největším nepřítelem jsou obrovské teploty, kterým musí čelit. Teplota brzdového kotouče se během závodu pohybuje mezi 400 až 800°C a v určitých situacích může překročit i 1000°C. Brzdové třmeny, které jsou buď kompozitové, nebo z hliníkové slitiny pak vyžadují teplotu kolem 200 až 250°C. Aby teplota brzdových komponentů nepřesáhla tyto teplotní hranice, které zaručují jejich nevadnoucí účinek, předpokládanou míru opotřebení a celkovou funkčnost musí být velmi účinně chlazeny. K ochlazování brzd se využívá náporový vzduch, který je přiváděn prostřednictvím lehkého kompozitového potrubí. Tento díl dosahující hmotnosti pouhých 100 g doléhá těsně k průtočné těhlici kola a k brzdovému třmenu. Jeho rozměry jsou dány řadou omezení v regulích FIA a tak jednotlivé týmy nemohou prostřednictvím tvaru a tím i účinností získat žádnou výhodu.
zvětšit chlazené brzdy - obrázek od Gabriel vložen 02.10.2006 00:32:55
00:18:29
02.10.2006
Gabriel
cože to máme za nápravu?

alfa75.macroware.cz/index .php?url=tech2....
23:54:10
01.10.2006
Gabriel
a ještě co je vodní chladič stlačeného vzduchu
23:52:25
01.10.2006
Gabriel
-> Gryzly: ne ale vpředu podélně a vzadu příčně . takže by potom v kufru měl jenom torsku podél přez celej kufr. a to držení taky nebude nic moc jedna tak " I " a jedna tak " _ "
23:47:56
01.10.2006
Gryzly
-> Gabriel: na každý kolo jedna, ne? nebo by i stačila možná na nápravu jedna.
23:44:56
01.10.2006
Gryzly
-> Gabriel: to je pružení, nemá t os náhonem nic společného. stejně jako pružiny třeba na wartburgu, nebo va škodvce, ne jak na fáčku.
23:43:12
01.10.2006
Gabriel
-> Gryzly: to vím má citroena, ale jak to udělat aby to mělo náhon?
23:42:20
01.10.2006
Gryzly
-> Gabriel: torzní tyč je tyč která se kroutí jako když točíš šroubovákem a tím pruží.
23:39:13
01.10.2006
Gabriel
nebo ještě "Odpružení bylo provedeno torsními tyčemi vpředu podélně a vzadu příčně uloženými."

jak to bylo udělaný ty torsky ve předu a vzadu. páč to mělo náhon na zadek
23:25:24
01.10.2006
strucy
-> Gabriel: stačí sa pozreť na F1 presne to maju spravené aspoň na predných brzdách to vidieť ako vedú tuneli priamo na kotuč aby ho chladily
23:23:19
01.10.2006
Gabriel
-> strucy: ještě jak se tenhle vodou chlazený vzduch dostane pouze k těm brzdám? by se muselo udělat nový chlazení před každý kolo, udělat vedení vzduchucož zabere docela dost místa. a nějakej výsledek tam nevidím
23:20:04
01.10.2006
strucy
-> Gabriel: ta voda skôr ochladuje vzduch ktorý prúdi na brzdové kotuče než priamo kotuče už len z hladiska že im voda určite neprospeje , ale zase ked jazdia rally a jazdia aj po mlákach tak aj tak sa ta voda dostane na kotúče , ale inak skôr by som povedal že tá voda ochladzuje vzduch , niečo ako sa dáva pred chladič vzduchu na intercooler
23:17:05
01.10.2006
Gabriel
-> strucy: ale dík4
23:16:53
01.10.2006
Gabriel
-> strucy 01.10.06 23:13:31: ne ne to gryzly4
23:16:29
01.10.2006
Gabriel
-> Gryzly: ale furt tam to hrubé riziko je. když budeš brzdit jako třeba WRC tak ty brzdy zahřívat budeš ať je máš chlazený nebo ne. takže u nich je to prostě problém stříknou na zahřátej brzdič studenou vodu. leda že by to potom dochlazovalo že by to jako tu vodu stříkalo ani když to nebude brzdit při zvíšené teplotě
23:13:31
01.10.2006
strucy
-> Gabriel: jj našiel si aj sám
23:12:26
01.10.2006
strucy
-> Gabriel: ten na lavo je SV
zvětšit chlazené brzdy - obrázek od strucy vložen 01.10.2006 23:12:26
23:11:39
01.10.2006
Gabriel
23:09:54
01.10.2006
Gryzly
-> Gabriel: sem myslel zatížení brzd, pokud by to stříkalo vodu po celou dobu brždění tak se ty brzdy neohřejou na 300 stupnu a ohřívat se budou jen pod proudem vody. když nebudou brzdit nebudou se ohřívat a nebudou ani chlazeny.
23:08:19
01.10.2006
Gabriel
-> strucy: jj
23:07:17
01.10.2006
strucy
-> Gabriel: počkaj chvílku hodím sem fotku toho rozvodu
23:04:55
01.10.2006
Gabriel
-> Gryzly: no zatížení u auta který jede 300 moc nebude spíš přetížení, ale jak?

je tam tryska která stříká "VODU" na brzdy. to mě zaráží. dyť ty brzdy mají aji cca 300°C a víc
23:02:53
01.10.2006
Gryzly
-> Gabriel: někde určitě. -> Gabriel: nevím já to nikdy neviděl. záleží od zatížení asi.
23:01:39
01.10.2006
Gabriel
-> Gryzly 01.10.06 23:00:57: není někde obrázek řezu motorem?
23:01:11
01.10.2006
Gabriel
-> Gryzly: takže při jekém koliv brždění od začátku brždění až do konce nebo jeno při určité teplotě?
23:00:57
01.10.2006
Gryzly
-> strucy: no hlavně ty ventili byli opačně dříkem dolů a tim širokým nahoru.
23:00:01
01.10.2006
Gryzly
je tam tryska jako ostřikovač aby se to líp chladilo, mají to třeba závodní tahače. asi ti stříká jen když brzdí.
22:59:54
01.10.2006
Gabriel
-> strucy: aha dík4
22:59:26
01.10.2006
strucy
-> Gabriel: SV je starý rozvod kde ventily neboli v hlave ale v bloku
22:58:12
01.10.2006
Gabriel
a ty brzdy?
22:57:30
01.10.2006
Gryzly
-> Gabriel: a SV bezventil. ;-)
22:56:59
01.10.2006
Gabriel
a co to je "rozvodem SV"
22:56:18
01.10.2006
Gabriel
-> Gryzly: mě jako zarazilo že uvádí V6 dvouventil tak nevím
22:56:02
01.10.2006
strucy
príklad na grafe
22:55:12
01.10.2006
Gryzly
stejně je to taky VW
22:54:59
01.10.2006
Gryzly
-> Gabriel: 5 ventilů na válec, jako Vochcávka
22:54:20
01.10.2006
Gabriel
V16 5ti ventil
22:53:33
01.10.2006
Gabriel
-> strucy: no to jo ale co ty ventily9
22:53:03
01.10.2006
Gryzly
01.10.06 22:51:18tak toto je narozdíl od ostatních nějaký veterán.
22:51:18
01.10.2006
Gabriel
Vidlicový osmiválec s rozvodem SV a objemem 3823 ccm, vrtání 78 mm a zdvih 100 mm, komprese 6,0, výkon 68 kW (92 koní) při 3600 ot./min.
22:48:41
01.10.2006
Gabriel
Vidlicový šestiválec V6 s rozvodem OHC a objemem 2771 ccm, vrtání 82,5 mm a zdvih 86,4 mm, komprese 10,3, dvouventil, vstřikování Bosch, výkon 128 kW (174 koní) při 5500 ot./min., točivý moment 245 Nm při 3000 ot./min.
22:48:27
01.10.2006
strucy
-> Gabriel: k tým druhým veciam proste motor má najvačší výkon pri takých otáčkach ale najväčší krutiaci moment má pri iných otáčkach
22:39:55
01.10.2006
Gabriel
vodou chlazené brzdy (ostřik brzd vodou)

vodní chladič stlačeného vzduchu



prosím o vysvětlení hlavně to s těma brzdama. jakou kapalinou to osřikovali. nekroutilo se to?
Extreme Tyres