skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vibrace ve volantu při vyšších rychlostech
prohledat
62 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 11.06.2002 do 25.02.2012, založil/a
09:42:48
25.02.2012
25.02.2012
dominique
-> maca: Po natlačení novej vazelíny sa to s časti upokojilo.Ale aj tak kĺb je taký pofidérny
08:49:27
25.02.2012
25.02.2012
Gryzly
-> maca: To zavaží na delší polose ti nelítá?
20:37:08
23.02.2012
23.02.2012
maca
-> myschaak AZNP K.Hora: aha
20:33:22
23.02.2012
23.02.2012
myschaak AZNP K.Hora
-> maca: no sere...když jsem na jaře měnil motor tak jsem dal jiný poloosy a oni to dělaj taky tak čekám až zas budu na tom něco dělat
20:21:52
23.02.2012
23.02.2012
castrol
-> maca: tak poloos von rozobrat,vypucovat,natlac
it vazelinu a dufat ze to pomoze
20:21:11
23.02.2012
23.02.2012
maca
myschaak AZNP K.Hora 23.02.12 20:09:22 napsal:
→ maca: to mi fun taky dělá…tebe to nesere?mě jo
→ maca: to mi fun taky dělá…tebe to nesere?mě jo
20:20:21
23.02.2012
23.02.2012
maca
dominique 23.02.12 19:55:22 napsal:
→ maca: To som riešil dosť dlho,dokým som na to
prišiel.Sú to homokineťáky.Mne sa to roztrasie do pedálov a vlastne do
spodku karosérie,takže počítam že vnútorné.Zajtra skúsim natlačiť
novú vazelínu a uvidím…jo dělá mě to samé
→ maca: To som riešil dosť dlho,dokým som na to
prišiel.Sú to homokineťáky.Mne sa to roztrasie do pedálov a vlastne do
spodku karosérie,takže počítam že vnútorné.Zajtra skúsim natlačiť
novú vazelínu a uvidím…jo dělá mě to samé
20:19:30
23.02.2012
23.02.2012
maca
Nwkt 23.02.12 19:54:44 napsal:
→ maca: Něměl si v pytli manžetu? Možná tam nalítal
bordel a teď odešel kloubAno měl,pravou vnitřní.
→ maca: Něměl si v pytli manžetu? Možná tam nalítal
bordel a teď odešel kloubAno měl,pravou vnitřní.
20:09:22
23.02.2012
23.02.2012
myschaak AZNP K.Hora
-> maca: to mi fun taky dělá...
19:55:22
23.02.2012
23.02.2012
dominique
-> maca: To som riešil dosť dlho,dokým som na to prišiel.Sú to homokineťáky.Mne sa to roztrasie do pedálov a vlastne do spodku karosérie,takže počítam že vnútorné.Zajtra skúsim natlačiť novú vazelínu a uvidím...
19:54:44
23.02.2012
23.02.2012
Nwkt
-> maca: Něměl si v pytli manžetu? Možná tam nalítal bordel a teď odešel kloub
19:52:42
23.02.2012
23.02.2012
oppik
já to měl samý u užovky taky mi to dělalo.vyměnili se pneu.vyvážení se udělalo a ted v poho :-))
19:04:24
23.02.2012
23.02.2012
Kuladmin
-> maca: Homokineticky klouby jen otazka kterej to dela. (levy x pravy x vnitrni x vnejsi).
18:36:52
23.02.2012
23.02.2012
maca
Hmm pěkné
18:35:57
23.02.2012
23.02.2012
yaris
-> maca: jo to znam.na poloose u převodovky jsou kameny ktery už budou opotrebeny....ja je vymenil a je pokoj
18:34:40
23.02.2012
23.02.2012
castrol
-> maca: tak potom poloos
18:31:47
23.02.2012
23.02.2012
maca
Vytahuji tohle téma......mam problém u felicie,kolem 90km/h začíná vybrovat volant,při sešlápnutí plynu-v tahu začne vybrovat celé auto.......kola vyvážené,vůle v nápravě není,geometrie je také v pořádku.
12:22:41
27.06.2002
27.06.2002
Já mám na Rapidu uřezané a vrácené pružiny, kola Apollo, podložky a nový pneu Bridgestone. Geometrii i vyvážení kol na 100%. Od 100 km/h mi lehce vibroval volant, taky jsem zaboha nemohl přijít na to čím to je. Namontoval jsem tlumiče HP Sporting a je po vibracích !!! To že jsem měl staré tlumiče v prdeli jsem poznal, když mi od 130 km/h auto plavalo 1m vlevo nebo vpravo (boční vítr, nerovnosti), ale že mají vliv na vibrace jsem teda nečekal !!!!!!!!!!!!!!
10:32:54
27.06.2002
27.06.2002
Tak jsem osadil nové ráfky. Mimochodem v těch starejch byly ve všech duše a měly pěkně rezlý patky. No nic moc, po opískování a dokoupení jednoho místo toho naraženého budou ještě na zimáky dobrý. Je to gut, předtim mi ve 100-110 vibroval pěkně volant. Teď je to v pohodě akurát se trochu chvěje ve 120ti, ale to i v tátově Feldě. Ale perfektně to asi nepůjde udělat nikdy. Sčítají se vůle, nerovnosti za jízdy a tak. U mě to budou asi přední ložiska, páč nejdou utáhnout, když je utahnu tak se mi už netočí kola a když je utáhnu akorát o čtvrtku závita, tak mi zase nevyjde závlačka do dírky. Po 120ti to přestane chvěti se a pak už úplně OK. Já su tak šťastné. Dostal jsem pěkný červený čupičky na ventílky a bez dušíííííííí a držíííííí.
23:14:19
26.06.2002
26.06.2002
U-Geen
No tak ja sem to ted s tema novejma kolama nastesti vyhral. Ale mam od tech starejch gum zniceny hreben :-(
23:05:51
26.06.2002
26.06.2002
Baghira
Ja jsem měl stejný problém u disků APOLLO taky. Měl jsem pod nimy tedy podložky, ale v nich problém nebyl. Kola jsem nechal vždy vyvažovat i s podložkami. Problém byl v tom, že jsem měl jeden ze šroubů pro uchycení kola zamykatelnej, tedy jiné velikosti a váhy a když jsem kola s podložkama dával na auto, neuvědomil jsem si, že onen šroub musí být na stejném místě jako při vyvažování. Ale co mi to dalo práce na to přijít :-))). No a teď...vše v pohodě...
13:01:28
25.06.2002
25.06.2002
Mne vibroval volant ked som mal krivy disk. Bolo to na nom vidno len ked sa tocil na naprave. Pri 120 ma az boleli ruky od masaze a za 1000km mi to uplne vibilo gulove capy. Teraz tam mam rovne disky a obcas to zatrasie takisto, ale uz len uplne lahucko. Neviem ci je to nejakou suhrou miernej nevyvazenosti/opotrebovni
a pneu, alebo proste mizernym porchom ciest (vlny vzniknute po ubijani asfaltu valcom). Myslim ze je to skor tymi cestami, lebo na niektorych mistach to netrasie pri ziadnej rychlosti a na inych uz aj pri 60km/h a tym nemyslim retadacne pasy pred krizovatkami :))).
21:59:55
20.06.2002
20.06.2002
Jinak já mám motor 105, šlape jako brus a pěkně akceleruje. Sportauspuff, N95 a lítá jak o závod. 130 dá jako nic, jednou za čas 140 jí taky nevadí aspoň se profoukne. Maximálně jsem jel 150, když jsem namontoval výfuk a jel to vyzkoušet, překvapivě na rovině. Už ale nikdy takhle nepojedu, mám 4kvalt a bylo mi líto to auto zbytečně vytáčet a bylo to jenom na chvilku, pak jsem vykvaltoval. Ale 160, 180 jako vám nikdy nepojede a nemá cenu nějak motor vytáčet a pokoušet. A přátelsky to doporučuji i více lidem. Proč motory trápit ? Nejsou už to žádní mladíci a dělat to samé jako když těm autům bylo třeba 5 let se teď může vymstít a to pak stojí další peníz. Stát se může cokoliv i na novém autě a pak je třeba škoda peněz které byly třeba vynaloženy na GO.
21:48:19
20.06.2002
20.06.2002
To já neříkám, ale najdou se i silácký řeči. A motor Fav. asi nemá každej návštěvník těchto stránek, nebo JO ?
19:19:15
20.06.2002
20.06.2002
Vojta ATC 175
to Jirik: Kdo zná nebo znal mého rapida, tak ví že 180km/h létal po rovině bez větších problémů. A skopečka 195 :-))) kolikrát za mnou někdo přišel, že ho na jižní spojce předletěl zelenej rapid levim pruhem něco kolem 170-180km/h.. Kdo to asi tak byl, když sem tamtudy jezdil každý den do práce a z práce..... Jo, jo...
P.S. Tak například ve Strahovském tunelu je můj osobní rekord něco přes 190km/h (ze shora dolu) - měřeno digitálním tacho v Passatu B5) :-)))
P.S. Tak například ve Strahovském tunelu je můj osobní rekord něco přes 190km/h (ze shora dolu) - měřeno digitálním tacho v Passatu B5) :-)))
07:16:21
20.06.2002
20.06.2002
Jiřík-když má někdo ve své škůdce motor Fávo,není vůbec problém letět 180km.Záleží na tom,jestli se to někdo odváží zkusit.čaute
22:28:03
19.06.2002
19.06.2002
Ja jsem si dnes koupil ty pneu a je to v pohode. Tedy volant se obcas take trochu lehounce zachveje, ale predtim vibroval naprosto silene, ze se mi klepaly cely ruce az po ramena, takze spokojenost.
Jinak jsem dnes jel take pres 180, kdyz jsem byl ty gumy trochu prubnout :-), ale bylo to ze sakra velkyho kopce, na rovine z toho dostanu tak 150, s vetrem v zadech i 160. A motor uz chvilemi spis brzdil nez ze by auto zrychloval :-)
Nicmene ten kopec je opravdu vyvoneny :-), kdo to v CB zna, tak je to nove postavena dvoupruzna silnice na prijezdu z Brna. Se sluzebni Omegou jsem tam jel cca 240 a Octavie 1,6 tam jede 225 ;-) Je to opravdu sesup, cca takovy jako je prijezd do Brna po D1 nebo o neco vetsi nez ten tahly kopec na D1 pred Prahou. Navic super silnice. Prijedte si nekdy sjet, uvidite jake nabizeji skodovky netusene moznosti :-))
Jinak jsem dnes jel take pres 180, kdyz jsem byl ty gumy trochu prubnout :-), ale bylo to ze sakra velkyho kopce, na rovine z toho dostanu tak 150, s vetrem v zadech i 160. A motor uz chvilemi spis brzdil nez ze by auto zrychloval :-)
Nicmene ten kopec je opravdu vyvoneny :-), kdo to v CB zna, tak je to nove postavena dvoupruzna silnice na prijezdu z Brna. Se sluzebni Omegou jsem tam jel cca 240 a Octavie 1,6 tam jede 225 ;-) Je to opravdu sesup, cca takovy jako je prijezd do Brna po D1 nebo o neco vetsi nez ten tahly kopec na D1 pred Prahou. Navic super silnice. Prijedte si nekdy sjet, uvidite jake nabizeji skodovky netusene moznosti :-))
21:21:33
19.06.2002
19.06.2002
Koukam jak všichni lítají 160, 180. Za chvíli to bude 250, 360.
To je něco jako : chytil jsem taaaaaaaaaakovouhle rybu. :o))
To je něco jako : chytil jsem taaaaaaaaaakovouhle rybu. :o))
19:42:53
19.06.2002
19.06.2002
Vojta 175
No mé osobní zkušenosti sou asi takové, že u mého rapida kmital volant cca při 80km/h-.. A řešení - jezdil sem prostě víc, třeba 180km/h :-))
12:34:57
19.06.2002
19.06.2002
Jirik - no jo jenomze u predniho nahonu to mas zase nachylnejsi na svislaky, zavesy a hlavne sbihavost. Holt kazdy ma neco....
Dokonaly reseni neexistuje
Dokonaly reseni neexistuje
12:30:09
19.06.2002
19.06.2002
Jde o to, že vibrace jsou o to větší protože předek není zatíženej. Jel jsem s Feldou která měla boule na bocích gum a trochu hozenej ráfek. A vibrovalo to jenom kolem 120ti a ani zdaleka to nebylo tak nepříjemné jako to může být u Škodawagenu, jenom takové jemné chvění. Hodíš tam pytel cimentu a hned se to trochu zklidní a na vejmolech a kostkách je to taky lepčí. Taky jsem to vyzkoušel a funguje to, ale zas ty kila navíc, fuj.
12:06:05
19.06.2002
19.06.2002
Tuneman
Tak sem si nechal převážit přední kola a hodinky na ruce už jsou v klidu :) Testoval jsem to na své oblíbené rovince a i kolem 150km/h byl klid. Akorát se jedné rodince ve Favoritu nechtělo líbit, že sem je ve 140 vzal...
10:33:25
19.06.2002
19.06.2002
U-Geen
2 PJ: Mam uplne stejnej problem a doufam ve stejne reseni... volant mi vibruje desne.
09:19:07
19.06.2002
19.06.2002
Me poslednich par dni vibruje volant silene, ale vzhledem k tomu, ze za posledni rok jsem to resil xkrat a pokazde se to zlepsilo jen trochu, tak si jdu dnes koupit nove pneu, coz to doufam na dobro vyresi. Mam tam nejake letite Klebery, ktere maji tu a tam mensi bouli na boku, tak verim, ze to je tim, protoze kdyz predni kola jenom jinak natocim vuci sobe, tak to hned vibruje jinak, popr. v jinych rychlostech.
Pokud se to nezlepsi, tak si to asi pujdu hodit, protoze jsem si vybral docela drahe pneu (Pirelli P3000 Energy) a vlastne je kupuji predevsim kvuli tomu...
Pokud se to nezlepsi, tak si to asi pujdu hodit, protoze jsem si vybral docela drahe pneu (Pirelli P3000 Energy) a vlastne je kupuji predevsim kvuli tomu...
07:36:14
19.06.2002
19.06.2002
Tak třmen je vyčištěný a vibrace jsou o 70% menší,takže u mne to bylo tím.Hodinky se mi taky trochu třepou,ale to bude tím,že máme škůdky starší výroby,ale hlavně mne zatím kam sem chtěl tak dovezla bez problémů.Plná spokojenost.čaute
15:48:57
17.06.2002
17.06.2002
No jo, aby Lubošek nedělal Fitipaldiho, a nechlubil se že mu to jede > 150. Takový větsi sem nesmíš psát, já pak sedím doma na záchodě v koutě a brečím že toliko ze svého nevymáčknu, nebo se bojím mačkat.
Jezdím denně do práce a tak nechci rotora trápiti. Stačí mě když to šlape 100-120 furt a bez problémů. Mnógo šťastných letních KM všem přeje Jirik......... :o))
Jezdím denně do práce a tak nechci rotora trápiti. Stačí mě když to šlape 100-120 furt a bez problémů. Mnógo šťastných letních KM všem přeje Jirik......... :o))
11:28:24
17.06.2002
17.06.2002
Ty brzdy,je na nic se snažit to rozpohybovat pomocí brzdovky na autě.Věřte mi že je to na nic.Když už něco chcete dělat tak koupit sadu nových válečků,kroužků a prachovek a hodit to tam .Tím že to tam jakoby vyčistíte(a pokud to děláte na autě tak vyčistíte leda prd)to rozhodně nevyřešíte.A hlavně opatrně s tím šmirglem proboha,ten pístek má proti korozní vrstvu(chrom)a když to poskáčete šmirglem tak si jenom zaděláte na další práci o něco pozdějc.Ony ty nový pístky nejsou zase tak velká investice a brzdy jsou základ....
18:14:56
16.06.2002
16.06.2002
TUNER
Jooo přesně jak říká Jiřík.Mě osobně to trošku hází asi při 150.Teď jsme se byli podívat na srazu v Praze a když jsme se s kamarádem vraceli tak jsme se po dálnici chtěli trochu svézt a zazávodit si takže jsem se na pod těch 150 dostal snad jednou ale jinak to bylo v pohodě...:-)))
18:45:09
13.06.2002
13.06.2002
Díky za rady a až to spáchám tak sděím poznatky.čágos
10:28:50
13.06.2002
13.06.2002
Si stěžujte, kdyby jste viděli moje ráfci. Vypadaj pěkně až na ty závaží jak olovnice.
Mňo, už se těším až nasadím nové co mám doma a trochu je vypodložím.
Jinak ve jmenovaných 110ti to kvedlá volantem ale jede to rovně aj když pustím kormidlo a od 130ti je to zase v pohodě. Z toho plyne rada jezdit od 130 vejš ve městě i venku.
Hehe
Jeden ráfek je naraženej zboku, vypadá to strašně ale vůbec nehází. A ten zbytek nestojí taky za moc. To je výsledek píčovin v prosinci 2001 (ve smyku díra po kostce zámkové dlažby - když ono to v tom sněhu nebylo vidět), jsem rád že jsem tam nenechal kolo.
Mňo, už se těším až nasadím nové co mám doma a trochu je vypodložím.
Jinak ve jmenovaných 110ti to kvedlá volantem ale jede to rovně aj když pustím kormidlo a od 130ti je to zase v pohodě. Z toho plyne rada jezdit od 130 vejš ve městě i venku.
Hehe
Jeden ráfek je naraženej zboku, vypadá to strašně ale vůbec nehází. A ten zbytek nestojí taky za moc. To je výsledek píčovin v prosinci 2001 (ve smyku díra po kostce zámkové dlažby - když ono to v tom sněhu nebylo vidět), jsem rád že jsem tam nenechal kolo.
10:19:21
13.06.2002
13.06.2002
fajn diky za tip nekdy vyzkousim
09:45:36
13.06.2002
13.06.2002
wekky
gumu to taky trochu leptá (po delší době), ale většinou se stihne dřív odpařit, takže škodu neudělá. To bys musel v tom nějaké těsnění máčet. A kdo by to dělal...
Na kovy je však ideální
Na kovy je však ideální
09:20:32
13.06.2002
13.06.2002
akorát nevim jak ten trichloretylen reguje s gumou??? - zkoušel´s to?? - jesi ji nenaleptává - (ve spoustě případů to neva, ale může se stát že někam proteče a člověk si nemusí všimnout) já sázim na technickej
09:13:29
13.06.2002
13.06.2002
wekky
Bezva věc na čištění je trichloretylen (k dostání v každých barvách-lakách). Velmi lehce odstraňuje i několikaleté usazeniny. Dokonce i barvy na bázi gumoasfaltu, což se může hodit jestli předchozí majitel rád stříkal vše tlumexem.
08:44:24
13.06.2002
13.06.2002
No já to myslel hlavně ve spojení s mírně zvlněnym kotoučem, podle mě se to pak projeví právě rázama který přejdou až ve vibrace do řízení....
Jinak co se týče šmirglu tak to bych vůbec nedoporučoval, protože z principu to nemůže být ničím jiným než nahromaděným "sajrajtem" a ten nemá smysl šmirglovat a riskovat ale spíš ojet vše řádně v technickym benzinu a dát nový gumičky.
Jinak co se týče šmirglu tak to bych vůbec nedoporučoval, protože z principu to nemůže být ničím jiným než nahromaděným "sajrajtem" a ten nemá smysl šmirglovat a riskovat ale spíš ojet vše řádně v technickym benzinu a dát nový gumičky.
07:17:28
13.06.2002
13.06.2002
Jak tady píše Lukáš,že to můžou být váznoucí pistky tak u mne to bude na 100% pravé kolo(výborná trefa).Takže bych poprosil o radu co dělat,jestli rozhodit třmen a ojet pístek šmirglem nebo bude stačit stříknout pod gumičku trochu brzdovky???
00:19:11
13.06.2002
13.06.2002
Jeste me napadla jedna vec - mohlo by pomoci prevazeni na aute, precejen ze kolo je vyvyzene na vyvazovacce jeste neznamena, ze to v kombinaci s dalsimi castmi napravy to tak zustane. Jen jedne veci se bojim - aby se pak nezjistilo, ze by na presne vyvazeni bylo potreba tak pulkilove zavazi :-)
10:16:44
12.06.2002
12.06.2002
Eva
protoze nebyly penizky, znovu jsem prezouvala na 165/70 :-)
10:13:04
12.06.2002
12.06.2002
EVCA - a jakej profil kol na nich mas ??? urcite jsou nizsi nez 80% Já právě kvuli tomuhle prodal hliníkáče i podložky :-((( prostě když se prdne třeba 190 60% a víc dopředu škodovácká osička má co dělat
09:36:18
12.06.2002
12.06.2002
Eva
Jeste neco, moje hlinikace vypadaji jako novy, nikdy nebyly soustruzeny ani bouchnuty o obrubnik, takze "rozumnej" duvod, proc by mely vibrovat zrovna ony na prvni pohled rozhodne nepoznate...
kamarad rika, ze to proste muze bejt tim, ze jsou tvrdsi a vic prenaseji vibrace...
ps: po vymene tlumicu za sportovni HPcka se vibrovani malinko zhorsilo, ale nevim, jestli jsem treba "jen" neztratila nejaky to zavazicko z kola :-)))))))
kamarad rika, ze to proste muze bejt tim, ze jsou tvrdsi a vic prenaseji vibrace...
ps: po vymene tlumicu za sportovni HPcka se vibrovani malinko zhorsilo, ale nevim, jestli jsem treba "jen" neztratila nejaky to zavazicko z kola :-)))))))