Zkušenosti se Škodou Felicia

prohledat
91 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 12.06.2006 do 21.06.2006, založil/a Pajda
řadit dle data
16:35:44
21.06.2006
Bagrr- máma mele Emu
-> Vici: Oboje 99
09:16:20
20.06.2006
Labros
-> JoseA: No jenže ono už to za 3 roky bude 10 let, co se vyrábí, a furt nic 10
22:38:51
19.06.2006
JoseA
To je tzv.: nadčasový design 3 2 To sa bude všeckým líbit až za deset rokú
11:49:10
19.06.2006
Jirik - zrušená registrace
-> Labros: Ale prdel si s ní neumeješ. 3
11:39:26
19.06.2006
Labros
-> King: Ta prodleva na plyn u fábie byla dokonce později "odstraněna" jiným softvérem (jestli opravdu odstraněna, nevim.)
11:37:59
19.06.2006
Labros
felda má nějakej tvar, nějaký linie, nějakej styl. Fábka je takový divný zakulacený cosi jako mejdlo
11:37:12
19.06.2006
Labros
souhlasím s minnem, felda je jedna z vzhledově povedených škodovek, fábka je divná
22:57:20
18.06.2006
Vici
-> Kočislav: to pohasinani je zrejme vysledek poruchy - vadny snimac natoceni volantu, takto se to projevuje
19:54:08
18.06.2006
PeterP136
Co sa tyka tych zakrut tak na peknej ceste ma fabka vyhodu v tvrdom podvozku ale na rozbitej ceste "1. triedy" si myslim ma felda vyhodu v tom ze tak rychlo neposkakuje ku zvodidlam ako fabka. Aspon podla vlastnych skusenosti aj ked len ako spolujazdec.
18:25:10
18.06.2006
Jirik - zrušená registrace
-> minno: V našej taki nesvítí. 3



Kua, teď jsem se vrátil domů a jel jsem s oběma.

Je horko a mám pocit, že nejede ani jedno, ani Tuník, ani Fifina. Kua. Chcu V8 osmilitra, páč tam bude furt rezerva, horko nehorko. 1
14:48:18
18.06.2006
minno
-> Fantozzi: tak nám tam potom kontrolka na parkovačky nesvietila4
14:34:23
18.06.2006
Fantozzi
-> minno: má kontrolky na potkávačky i parkovačky ;-) jak favorit.
13:04:43
18.06.2006
Jirik - zrušená registrace
Ale nic to nemění na tom, že Felda je pohodlnější, tišší atd. Mno hlavně o generace mladší.

Když to tak vezmu, tak jsem hodil Feldu do garáže po tom, co jsem s ní jezdil tři dny v kuse. Šlo i se 14kama a 185/60/14 jezdi hrbol nehrbol, díra nedíra. Aniž by člověk slyšel pazvuk, nebo se mu dostalo nějakého drncání, poskakování a natřásání. Mno, po uklizení do garage jsem vzal Tuňáka a začalo to, jako bych jezdil motokárou po dlažebních kostkách. Jel jsem taky kudlu jako s Feldou, ale neměl jsem v serpentýnách pocit, že vystoupím bočními dveřmi.

Je to jasné, buď good jízdní vlastnosti v zatáčkách, nebo pohodlí, obojí jde jen u aut jiné cenové kategorie. 4

12:56:07
18.06.2006
Jirik - zrušená registrace
-> King: On karbec hned reaguje, byť si třeba víc vezme, Felda má prodlevu. 4

Krom toho, když odměřím tutéž speed na stejném úseku, tak při točení do 4500 rpm mám 140 dřív s Tuníkem, než s Feldou nebo služební Fabkou diesel.
12:46:45
18.06.2006
Jirik - zrušená registrace
-> King: Tacho je po renovaci cejchovanej v Osoně. To jen tak mezi řečí.

A nic to nemění na tom, že Felda 1.3 Mpi je na přidání plynu vláčná.
12:43:34
18.06.2006
minno
sedačky vo felde mi tiež prídu byť pohodlnejšie ako vo fabke, a o mieste vzadu už ani nehovorím, v tom felda jasne vedie.

Vzhľad krátkej feldy sa mi tiež pozdáva viac ako vzhľad fóbie héčbek, to je taká tlstá guľa, zatiaľ čo krátka felda vyzerá normálne a inteligentnejšie :-) V kombíku sa mi páči viac fabka, v tomto prípade už vyzerá celkom elegantne a felda zas moc natiahnuto. A fabka sedan je 116

Na feldách sa mi nepáčia ovládacie prvky na palubke. Ten systém s tlačidlami, kedy je tlačidlo v rovnakej polohe pri zapnutí aj vypnutí je úplne napi*u. Ešte keď sme mali feldu ako služobné auto, v lete za slnka som nikdy nevedel, kedy svietim a kedy nie, kontrolku na prístrojovke takmer nebolo vidieť, a to mám pocit, že na parkovačky nie je žiadna kontrolka a či sú zapnuté sa dá zistiť len tak že sa človek zvonku pozrie :-)

Je ale veľmi zaujímavé, že fabka si ovládacími prvkami polepšila - vrátila systém zapínania svetiel z Š120 :-))) Jednoduchý otočný dvojpolohový prepínač naľavo od volantu, presne ako na starej škodovke :-) to sa mi páči.2

Felda má ešte výhodu v ľudsky riešených "A" stĺpikoch :-)
11:52:50
18.06.2006
King
-> Jirik: Že je 1.3MPI gumová? Mno, nevím, nevím......resp. nevím kolik už si jich rajtoval a v jakým stavu 4 Jestli se ve spojitosti s plynem mluví o "gumovosti", pak u mě vedou fóbije 1.0 - defaultní 1.4 - tam je ta odezva na rychlý přidání plynu hódně tragická (a to i na neutrál). Nevím sice jak daleko dospěly úpravy tvýho tuňáka, ( "Kde mám s Feldou 120, mám s Tuňákem 140"), ale moje obvyklá skepse ohledně přesnosti old-school-shade tachometrů už vysvětlila leccos 4
11:49:14
18.06.2006
Esso
-> Jirik: ja mam na fabce 98 000 a taky zadny pazvuky nevydava
11:37:12
18.06.2006
Jirik - zrušená registrace
Felda je pohodlná, Fabka líp sedí v zatáčkách a to o dost. Šak to vím, máme je služební a víte jak se jezdí se služebními vozíky. 1 3

Mno, sami máme doma Feldu 1997 a najeto cca 51 200 km a není v ní slyšet jediný pazvuk z jakékoliv části vozu.

Jen mi ta 1.3 MPi přijde taková gumová, dáš podlahu a má to zpoždění, pořád je cítit tah, ale tachometr leze rozvážně. Kde mám s Feldou 120, mám s Tuňákem 140, ale to je dáno hmotností a převodovkou. Jen rychlost kolem 160ti bude držet Felda pro motor v přijatelnějších otáčkách.
11:31:17
18.06.2006
Esso
-> Kočislav: asi mate nejakou spatnou fabku.dlem eho nazoru jezdim i s feldou i s fabkou a fabka ma lepsi jizdni vlastnosti pridava podle toho jak chci ja.Jinak me se v ni sedi celkem dobre vzadu opravdu neni moc mista ale ja tam stejne nejezdim :-)) a na zrcatko teda na to u spolujezdce toho magora co chtel usetrit tim ze je mensi bych chtel potkat.Jinak kdybych si mel vybirat mezi feldamy ja bych sel do 1,6
11:01:11
18.06.2006
Kočislav
V práci u nás te´d vyřazovali Felicii ´96 naj. 295 tkm. a to už byla 1000+1 vada. Největší chyba spočívala v tom, že motor už absolutně netáhl, člověk musel sešlápnout plyn až na podlahu aby se rozjel a i tak motor prskal a nechtěl jet. Vrcholem bylo projíždění úzkých uliček - když člověk zahýbal za roh a do kopce, dvojka to nezkousla a musel jsem si podřazovat na jedničku.

Ale kdybych měl vybírat mezi Felicií a Fabií, určitě bych zvolil Fel. Přijde mi, že Fabia má jen dvě výhody: sedí výše, takže je lepší do terénu a má posilovač řízení (výcházím z toho, s čím v práci jezdím). Jinak: dozadu se vejdou leda děti, nacpat dozadu tři lidi je týrání, mně nepohodlné sedačky - ze způsobu posezu mám vždy otlačenou pravou nohu u kolene o ten středový panel, pravé zpětné zrcátko úplně k ničemu, navíc obě zpětná zrcátka mají samošpinící schopnost, stačí projet jednu louži a už je člověk nevyužije, hůř sedí v zatáčkách, po 26tkm. to začíná vydávat podezřelé zvuky (i když je pravda, že to jistě nebude obecné pravidlo), elektrika je udělaná tak, že v noci, jsou-li zapnuté třeba výstražné, ostatní světla krásně pohasínají do rytmu - jako ve 120 a i u ní to není tak markantní. To mi přijde jako projev laciného přístupu. A ještě mám pocit, že Fabia si při rozjezdech přidává a ubírá plyn podle toho, jak chce ona a ne podle toho, jak šlapu na plyn.

Zkrátka a dobře ji nemám rád. Nebo s ní prostě neumím jezdit.
10:33:03
18.06.2006
PeterP136
-> Jirik: Tie fabky su fakt problem kym v nej clovek nesedi. ALe mozno v tom ma prsty vyrobca. Aspon ked sa s tym v robote hrali tak vraj ten nastavovaci srac ma dver aretovacie polohy, ktore by vyhovovali az na to ze jedna svieti na par metrov a druha oslnuje.

Inac v dazdi mozes mat aj furt dialkace a nic neuvidis :). Dost pomahal utriet svetla ale na spinavej ceste to dlho nevydrzi, chcelo by to stierace z cikulika :) okrem volva to je snad jedine hromadne predavane auto u nas ktore ma stierace na svetlach :))).
10:08:15
18.06.2006
Jirik - zrušená registrace
-> PeterP136: Taky Fabky jsou jediné vehikly, u kterého poznám na míle, že jede proti mě zrovna tento typ.

Na každém pohoupnutí to svítí do držky a oslňuje, takže to bude asi celkem svítit, no.

*

Jinak jezdím velmi často (téměř denně) s Feldou old xicht a v noci, dešti, mám pocit, že jezdím poslepu. A to mám na svém oproti klasické šáde velmi malé paraboly. Takže taky svítí míň, nicméně stále víc, než Felicie.

Po zapnutí 4-světel už není o čem mluvit, je vidět širokodaleko do polí..... 1
22:27:01
17.06.2006
PeterP136
-> Jirik: Tusim ze 90% dnesnych aut ma plastove paraboly a plastove kryty svetiel ;).

ALe co som si vsimol tak niektore feldy svietia mizerne niektore dobre. Zavisi to mozno od veku tych ziaroviek a aj typu. Ony H4 nesvietia tak ako H7. A to si este nevidel svietit take espero s H1. AJ ked ma cire kryty svetiel tak aj tak svieti nahovno. Az so svietivejsimi ziarovkami a prerobenou kabelazou sa tomu da hovorit svietenie aspon v porovnani s feldami. Na fabky sa nechytam ani vo sne.
22:07:17
17.06.2006
Jirik - zrušená registrace
A ještě jsem zapomněl poznamenat, že Felda díky malým světlometům na píču svítí. 1

A silnější žárovky to moc nepořeší, páč má plastový paraboly. 1
00:34:30
17.06.2006
JoseA
Vidím že v každém tématu su rozpory a každý má jinou zkušenost. Já sem jel s feldú 1,6 enom v autoškole a to už je dost roků, navíc to byla feli na plyn a najeto strašně moc km, přišlo mi to stejné jak ta druhá 1,3 MPi. Jinak fáčko 1,3BMM mám já a je to utrpení=hrůza=zdechlina a nemám slov, max 140km/h a to nesmí moc fučat protivětr. Tudíž potřebuju mět furt nohu na plynu a tak mám spotřebu asi 8 L. S ropákem sem jezdil asi měsíc denně v práci na výpomoci u spřátelené firmy. Ten sa mi zdál zatím nejživější z tych aut, ale nutno přiznat že to byl pick-up (praktik), 2 sedadla + laminátová nástavba a zadní dveře, naložený tak 100-200 kg a jela fakt super, podle těch parametrů bych si troufl říct, že jela líp a stovku sem z toho vymáčkl dřív jak z našeho escorta 1,6/16V (66kW) a jela kopec nekopec, gumavala na asfaltu na dvojku, ale mosel sem samozřejmě zavčasu přeřžadit, nebo vysoké otáčky sa jí nelíbily a dávala to dostatečně najevo. Takže výkon jakýsi byl, ale nechtěl bych to, neboť v tom byl rachot jak v kombajnu. Ale třeba můj kadett 1,6D (40kW) jel daleko tiššej než feli (a bohužel líp a rychlej než fáčko 1,3BMM 40kw). 1,6 sem jel víc s Golfem 1,6-55kw a ten jede poměrně pěkně, ale odspodu netáhl jak 1,9D, ale v otáčkách už jooooo 5
13:21:13
16.06.2006
Max
-> Luděk: má 6 litrů při normálním ježdění ? to je docela dobrý.

U tý 1,6ky je spotřeba vyšší,obzvláště na plyn. Já s ni na plyn jezdim za 10-12 podle stylu jízdy. Ta 1,6ka neni špatná,ale jen nová. Ten náš motor už je za zenitem,lpg mu taky extra neprospělo.

Ale naštěstí už mám v garáži připravenej jinej
09:50:47
16.06.2006
Labros
-> PeterP136: tak já mám v autě motor konstrukčně ještě o 20 let starší (někdo by řekl ještě o 40, z Populáru) a nežere mi oleje ani kapku.
18:21:20
15.06.2006
Vici
i kdyz je 20 let stary, preci jen je proti motorum Skoda znacne popredu... 5x ulozena klika, hydrostely... take je treba vcas menit rozvody.

1,3 je proti tomu skoro neznicitelny 5
18:19:45
15.06.2006
Vici
tak ja jsem to myslel s nadsazkou. ale vyzaduje relativne kvalitni olej a to minimalne polosyntetiku - kvuli hydrostelum. skodovacky motor 1,3 jezdi na vsecko (i kdyz take nejlepsi je polosyntetika..)
18:13:22
15.06.2006
PeterP136
-> Vici: Len si nesmelo dovolim poopravit ze 1,6 vo felde (origo) na olej narocna nie je. Je to vyse 20rocny motor a do feldy ho napchali bez akejkolvek modernizacie.
15:59:39
15.06.2006
Vici
-> Luděk: tak jestli to je na dlouhe trasy.. za to se da jet i s 1,3 MPi. me diesel po meste zere skoro 8..
15:56:48
15.06.2006
Luděk
-> Vici: jo,ve felicii rozhodně ano6 alespoň tak znělo původní téma,ale postupem času se tady začalo psát o TDi a dokonce i o SDi ve Fábii a to už se opravdu dostáváme někam jinam.

Ještě moje závěrečné slovo k téhle diskuzi a víc už sem psát nebudu: průměrnou spotřebu nafty u Felicie 1,9D má brácha max. do 6 litrů na 100 km 1
15:52:03
15.06.2006
Crestik
-> kirri: čoveče vždyť ty odpovídáš na ty moje příspěvky úplně zcestně, takže jako velký chlap se taky zrovna nechováš. Doporučuju si ty moje první dva přečíst ještě jednou (případně v jiných příspěvcích) a při troše štěstí dojdeš k závěru, že nezavrhuju ani jeden druh motoru.
15:47:52
15.06.2006
Vici
-> kirri: to mas tezko, pro nekoho je svezeni s 1,9D vrcholny zazitek 3
15:31:46
15.06.2006
kirri
-> Crestik: no teď si velkej chlap3
15:26:57
15.06.2006
Crestik
-> kirri: když jsem byl mladší tak jsem taky nebyl schopný příjmout jiný názor než svůj a nebyl schopný rozumně argumentovat...
15:18:31
15.06.2006
kirri
-> Luděk: jojo, já končím, každej bude spokojenej.



Nebudeš s Crestikem stavět Skodu Felicii 1.9 KitCar?
15:16:24
15.06.2006
Luděk
-> kirri: neser,nebo na Tebe nasadím Tomáše Lachouta 4
15:14:06
15.06.2006
kirri
-> Crestik: vidím, že na pána nemám, tak si užívej kravského zátahu:-))
15:02:17
15.06.2006
Vici
-> Jirik: jo to je jasne.. nebot diesel kvuli tomu co z nej leze ma delsi kvalty. otazka pakje jak casto clovek jezdi 160... 6 cili jak a k cemu vuz pouziva . ale nez se atmosfera diesel dostane na 160... proste bez turba to nikdy nepojede
15:00:56
15.06.2006
Labros
-> Crestik: tak to přidej, ten krouťák ve 2500, 80-90 to bys na tom byl hůř než fávo, viz skoda.panda.cz/clanek.php 3?id=92
15:00:27
15.06.2006
Vici
-> Nojmis: ja si dovolim trosku odporovat nojmisovi, protoze se vsema bmm co sem jezdil (50kw) to bylo utrpeni. proti tomu je 50MPi hotova raketa. ale kazdy to vnimame jinak, cili je to JEN MUJ NAZOR
14:59:58
15.06.2006
Crestik
-> kirri: nikde nepopisuju žádnou charakteristiku, jsou to jen postřehy z praxe, které mám. Jednou větou bych shrnul "kravský" zátah jako výraznější dynamiku v nižších otáčkách. Snad to bude pro tebe srozumitelnější, protože mi připadá, že jsi v žádné felicii nikdy nejel.
14:58:12
15.06.2006
Jirik - zrušená registrace
Třeba Fabie je těžší než Felicie a stejně Fabkovská 1.9D (47 kW) jede pocitově líp jak Felda 1.3. Mpi. A taky líp drží rychlost kolem 160ti v přijatelných otáčkách a nerozkočí se vám kebule kraválem nebo obavami, že se rozkočí motor MPi.
14:55:15
15.06.2006
Nojmis
-> Crestik: jj presne tak
14:53:14
15.06.2006
kirri
-> Crestik: pěkně si popsalcharakteristiku vznětového a zážehového motoru, jen ten zátah jako kráva bych řadil k o třídu lepšímu motoru 1.9TDi 66kW
14:42:37
15.06.2006
Crestik
-> kirri: ale na druhou stranu pohled do tabulky ukazuje, že ten diesel má krout moment ve velkém rozsahu a začíná hodně nízko. Ve 2500 má benzin od oka 80-90Nm. A zrychlení je pomalejší u 1,9 i díky malým použitelným otáčkám. Už jsi viděl točit tu 1,9 do 5500? S benzinem na 3 můžeš jet 40 ale i 120 4 V létě jsem dopoledne jezdil s 1,9D, přijel jsem a sedl do naší 1,3/50kW a taky jsem říkal, to je shnílééé a kdesi cosi, páč s tím dieselem jsem jel třeba do kopce 30, šlápl a hned tam byl zátah jako kráva, který kolem 4000 rychle upadal, kdežto s 1,3 se začneš pomalu shrabávat z malého momentu/výkonu k vyšším otáčkám, kde zrychluješ čím dál víc, ale 1,9 už by musela 1-2x přeřadit výš. Takže pocitově 1,9 jede o hodně líp, protože "zatlačí víc do sedačky" přestože zrychlení má horší 6
14:33:44
15.06.2006
Max
jestli jsem od 1,3BMM 40kW přes 1,3mpi i 1,6mpi a 1,9. S 1,6kou toho mám najeto dost. Je to podle mě normální auto,teď už spíš líná mrcha. ALe to je vhledem k tomu,kolik to má najeto. (a že jsem jezdil ve spoustě jinehc aut,proto mi felda nepřijde jako trhač asfaltu). Jinak co vim tak dost lidí s 1,9 má problém s čerpadlem (možná problém s opravářem...nevim) Jinak první je rozhodně 1,6ka
14:28:03
15.06.2006
Nojmis
tak taky pridam do soudku. nejdriv jsem mel moznost porovnat 1,3BMM s 1,3MPI. podle me rozdil jen ve spotrebe. na jizdnich vlastnostech nic jasne viditelnyho



pak jsem toho trochu najezdil s 1,9D. prekvapilo me ze oproti 1,3BMM je klidnejsi a i pri nizkych otackach je citit sila. na krizovatkach jsem ale cumel pac 1,9D oproti benzinu neakceleroval moc rychle. proste po meste jsem radeji pockal nez ci troufnout tam vletet. plyn na podlaze a nic moc.



pri delsich cestach s 1,9D je to tahoun, jede pekne kopec nekopec, ale kazdych 100km profouknout usi protoze je hlucnejsi nez 1,3ka

s benzinem jsem vzdycky 1,9D ujel. Ztracel jsem v kopci.



1,6 se myslim blizi kombinaci 1,3 a 1,9. tj. ziva a drzi. spotreba me prekvapila. a vzdycky jsem vedel ze mam k podlaze rezervu a nemusim se bat slapnout a pojede. to u 1,3 a 1,9 proste nelze. takze s 1,6 zivejsi svezeni a akcelerace mnohem lepsi nez 1,3MPI. kroutak je znat a tech 5kW vubec neni na skodu.



takze dneska kdyz bych si mel vybrat tak jedine 1,6, prestoze jezdim s 1,3BMM
Extreme Tyres