Nastaveni Lpg

prohledat
14 příspěvků (zobrazeno 1 až 14) od 28.05.2006 do 03.06.2006, založil/a WGeorge
řadit dle data
13:22:17
03.06.2006
King
-> PeterP136: Jen dodatek k poznámce na mojí adresu 4 Již z principu fungování standardního zařízení lpg v autě vyplívá, že dávkování paliva je hodně citlivé na podtlaku v oblasti mixéru (směšovače = bazmeg na víku karbu).Velice podobně se to chová na většině plynivek a spousta plynivkářů-tunerů pohořelo např na snaze o zkrácení sacího kyje (dtto zvětšení plochy nasávacího otvoru) nebo na použití "sportovního" filtru. Lze si asi snadno úředstavit, že na daný průběh potlaku v oblasti mixu s rostoucími otáčkami, reagují různé reduktory různě a ještě je to komplikováno nastavením regulačních šroubů. Existují šťastní jedincové vybavení mixem, který prostě zbytku jejich HW vyloženě sedí, většina plynivkářů ovšem jezdí s provizoriem. Vyplívá to taky z toho, že v Čecholandu dominují ve škodovkách Lovato/Lovtec a BRC, které používají jiný HW, než Petrův Landi Renzo, že ? :) Navíc já mám volaký bastl s reduktorem Zavoli a mixem Lovato. Výsledkem je, že pokud chci kombinace dobré akcelerace a nízké spotřeby, musím si pomoct i částečným zaslepením sací ďoury. Postopadesáté opakuju, že při max. zatížení motoru to plnění válců asi nepřidá, ale plynivku jsem používal 7let na dopravu z bodu A do bodu B a zpět a primárně jsem hleděl na spotřebu a pohodlí cestování (dá-li se o něm u shade hovořit :) tzn. klidnou jízdu do 100km/h, kdy je vcelku putna, jestli motor saje dírou 12cm2 nebo 10cm2. Jiank steluju podle Kolbábka, ale s odlehčeným setrvákem je to docela problém, takže se pak spíš spoléhám na subj. testy jízdou do kopce . Metoda 3krpm je sice fajn věc, v případě dokonale pásnoucích mixů asi může fungovat, ale jedná se o optimální štelování pro režim, kterej se při reálný jízdě nepoužívá, takže jednomu fungovat může.....
21:38:27
29.05.2006
WGeorge
-> PeterP136: 6 tak se svoji skodovenkou jsem zzitej(divny slovo 7) Je moje prvni auto, kolikrat mi poskytla pristresi a utulek1. Nalitam s ni dobrejch 20k rocne a pri jakemkoliv nestandartni chovani hned zbystrim. O vikendu se do toho pustim tak pak jsem zvedavej jak to pujde.
21:21:41
29.05.2006
PeterP136
-> Gryzly: No hej, len keby sa mi tak chcelo ako sa mi nechce, tak uz je tu aspn 10 clankov a navod ako prestavat skodovku na 4x4 :).

-> WGeorge: Ani nie tak pre laika ako skor pre toho kto nie je so svojim autom velmi zzity. Ja som napriklad zistil ze auto netaha az po par km (niekedy mi to trvalo niekolko dedin nez som si uvedomil ze "dnes to nejako nejde". TO je tak ked som vlasten vikendovy vodic. Jazdim tak raz za jeden alebo dva tyzdne. Ale zas hned 2x350km :).
20:54:37
29.05.2006
WGeorge
-> PeterP136:



Dekuju mockrat,171 urcite vyzkousim obe dve metody, ale jak pises tak 3t se jevi jako snazsi pro lajka. Pokud bude cas tak to mozna prepisu do nejakyho clanku, aby to bylo ipro dalsi generace. Tak jeste jednou dik
20:43:53
29.05.2006
Gryzly
-> PeterP136: To chce článek! Kdo to má za pul roku hledat.
20:30:50
29.05.2006
PeterP136
Oba postupy su takmer rovnake akurat ta porovnavacia metoda "ci je to uz ono" sa lisi.

Predpokladom je dobre nastaveny a bezproblemovy chod na benzin. TO ci je karburator na benzin dobre nastaveny a nie je problem napr. s prisavanim falosneho vzduchu sa da spoznat napriklad tym, ze po nastaveni lpg nebudu na lpg volnobezne otacky vyssie nez na benzin.

Takze motor treba zahriat nasledne nastavit volnobeh na lpg tak aby motor bezal aj bez vytiahnuteho sytica. Volnobeh sa doladuje vzdy skrutkou na splynovaci. BRC som nikdy nazivo nevidel takze neporadim kde to je. Ja mam v skodovke landirenzo cisto podtlak a v espere lovato (inac splynovac na nerozoznanie od lovtecu co ma bat vo felde, a to aj vratane farby elektromagnetu :), ja viem licencia ale aj tak je to sranda).



Teraz uskrtis skrutku na hadici tak aby motor este bezal a skusas vytacat naprazdno motor (len take turovanie a ziadne drzanie v otackach). Tomu sa asi velmi chciet nebude, takze povolujes skrutku na hadici az sa sa uz motor zacne do otacok zberat trochu ochotnejsie. Nasledne doladis volnobeh na splynovaci (vzdy na max otacok, pripadne ak ten max bude v rozsahu 1/8 az 1/4 otacky tak mozes to nechat tam kde je skrutka viac utiahnuta). Teraz sadnes do auta a trochu pojazdis, idealne slusny kopec. Ak auto netaha, tak vylezies, povolis o pol alebo stvrt otacky skrutku na hadici a doladis volnobeh. Zase pojazdis a takto az kym sa ti nezda ze to auto uz fakt ide ako ma pripadne ze posledna zmena uz nic nepriniesla. Potom to pripadne mozes na hadici o 1/8 utiahnut ale nemusis. Vzdy po zasahu na hadici doladit volnobeh.

Pozor pri nastavovani lpg na karburator nesiahat. Ten uz mal byt nastaveny o com hovori podmienka o ktorej som pisal na zaciatku.

Toto by zhruba mohla byt kolbabka ale kedze ma nejako neberie, tak sa mozno v detailoch lisi.



3t otackova sa lisi v tom, ze proste po zahriati motoru nastavis volnobeh rovnako ako pri kolbabke a potom potlacis klapku na karburatore tak aby motor vrcal plus minus 3t otackami. Tu klapku musis drzat pevne a nehybat s nou aby si nemenil otacky jej pohybom. Teraz zacnes utahovat skrutku na hadici az kym otacky nezacnu klesat, ak si musel utahovat riadne (viac nez dajme tomu dve otacky), tak pustit klapku a doladis volnobeh aby to neskapalo, nasledne zase nastavis 3totacok a utahujes hadicu kym otacky nezacnu klesat. Ked uz klesaju, prestanes utahovat, nastavis 3t otacok a povolujes hadicu kym neprestanu stupat. Zase 3t otacok (ak tam mas 3,5 nic sa nedeje, ale je zbytocne hluchnut pri 4 :) ) a skrutkou na hadici hladas bod, kedy pri povoloveni prestanu stupat otacky. Ked ho najdes, doladis volnobeh, este raz 3t, znovu najdes bod kde prestanu stupat otacky a zase volnobeh. Ked chces nizsiu spotrebu, tak mozes skrutku na hadici utiahnut po bod ked si si uz nie isty ci nahodou otakcy neklesli, ale ak sa ti bude zdat pri jazdeni ze to nejako netaha, tak hadicu o taku osminku povol. Ked s tym uz budes mat prax (zopakujes si to vzdy po vymene vzduchoveho filtra, na jar po prajdeni na letny lpg a na jesen pri zimnom lpg a takisto ked sa budes hrat s predstihom) tak jedno to nastavovanie bude trvat minutu a doladenie podla toho ci si to utrafil spravis ked prides domov (povolenie o 1/8). Ale vacsina ti bude odporucat kolbabka, takze rozhodni sa sam. Ta 3t otackova metoda by bola celkom pohodlna s digi otackomerom, ale kym nefuci silny vietor a clovek nie je pri rusnej ceste tak sa to da aj so sluchom hudobneho analfabeta :).



Dobre a dost s romanmi :).
16:12:04
29.05.2006
Gryzly
-> WGeorge: Sory já jen z oblíbených okopíroval odkaz aniž bych na to koukl.
10:15:36
29.05.2006
WGeorge
Nemate prosim nekdo nejakej popis jak na to?
06:27:52
29.05.2006
WGeorge
-> Gryzly:



628.01.2006 - Rozhodl jsem se smazat stránku zabývající se seřizováním LPG. Údaje na ní už byly zastaralé, více než dva roky neudržované a neměl jsem z toho dobrý pocit. Od dnešního dne tedy na tomto webu nenajdete o LPG nic. 6
20:35:58
28.05.2006
Gryzly
20:03:52
28.05.2006
WGeorge
-> PeterP136:



Diky moc za vycerpavajici odpovedi. Chtel bych se te zeptat kde je nejak popsana ta metoda jak o ni pises 3t. Jsem ted googlil, a nic moc jsem nenasel.
18:43:28
28.05.2006
PeterP136
1. Ano, tu dieru co tam bola pre teple sanie zaslepit. Teoreticky by to potrebne nebolo ale predpoklada sa ze viry pod kapotou prinasaju viac studeneho vzduchu ku tzv. studenemu otvoru tak to lepsie je. To ze to niekomu ide inak "lepsie" neznamena ze to je to jedine spravne riesenie.

Prekticke pokusy niektorych jedincov (ahoj King :) ) ukazuju ze sa im rozladi nastavenie lpg aj ked zlozia ten modry umelohmotny tubus v ktorom bola termklapka, ale u mna to malo nepoznatelny vplyv na vykon ak vobec nejaky malo. Proste som ten tubus zabudol nasadit a ked som sa isiel pozriet co to cinka (uchyty) tak som na to prisiel. Ale rozdiel medzi "46kW" motorcekom na lpg s a bez tubusu bol nul cela nula hmm.



2. predstih by mohol byt vacsi kedze lpg ma trochu ine vlastnosti nez benzin. Vyssim predstihom sa moze lepsie vyuzit palivo. Moja skusenost s tym bola len taka, ze pri 3 stupnoch som mal o pol az liter vyssiu spotrebu nez pri 6stupnoch (kontaktne zapalko), takze som podla tankovania vedel ze uz je cas vymenit vypalene kontakty :). Momentalne mam s favo zapalkom 7stupnov a to kvoli tomu, ze nad tuto hranicu citelne narasta hluk motora pri 2,5 az 3tisic otackach za minutu pri pianko jazde.



3. Viacero ludi vravi ze je ich lepsie sklepnut o pol milimetra, ale u mna medzi klasickym 0,6 a 0,55 (ci pokusnych 0,5) na lpg rozdiel nebol. Na benzin nejazdim :). Na strieborne sviecky sa vykasli idealne pre skodovky (neupravovane okrem zastavby lpg) sa osvedcili normalne sviecky od brisku, teda s medenym jadrom, lebo tie este normalnejsie :) snad ani nedostat. Dolezita je spravna tepelna hodnota a nie vyrobca. Rozne NGK a denso su akurat vyhadzovanie penazi z okna. V skodovackom motorku budu mat rovnaku trvanlivost.



4. Skruka na SPLYNOVACI (zmiesavac je na karburatore) ovplyvnuje bohatost v komplet celom pracovnom pasme motora rovnako ako ta na hadici, ale obvykle sa s nou doladuje volnobeh, pretoze idealne pre vsetky rezimy prace motora to aj tak nenastavis a vsetky postupy na nastavovanie ju pouzivaju na nastavenie volnobehu po zasahu skrutkou na hadici.



5. Cim je skrutka na hadici viac zatocena tym je zmes chydobnejsia a naopak. Lenmierne chudobnejsia zmes znamena nizsiu spotrebu, ked to uz prezenies, staci o pol otacky moze ist spotreba celkom slusne nahor.



6. Nemam, lebo kolbabkovu metodu neuznavam :). Asi 99% lpgckarov by ma za toto na mieste ukamenovalo ale ja podla nej nenastavim ani prd. Jediny problem v nej je urcenie toho ci ide motor po zasahu lepsie alebo nie. Nechava to plne na subjektivnom dojme vodica ci to auto lepsie taha. A to je podla mna naprd. Ja pouzivam 3t otackovu metodu, ktora je jednoducha pre cloveka ktory nie je uplne hluchy a vie spoznat ze otacky stupli. Naucil ma ju stryko a ani ked to potom nastavoval na pristrojoch nedocielil nizsiu spotrebu, akurat ak to prehnal s uskrtenim tak to vobec netahalo (tzn. kopec ktory som predtym vysiel na 5ke ledva vytiahnem na 4).
17:06:42
28.05.2006
Dušan
1. vykuchano je asi dobre nicmene uplne zaslepeni otvoru neni dobre. Ja mam treba kazdou diru na pul zaslepenou a jede fakt dobre.



2. Mas pravdu asi kolem 10st



3. to nevim. prodavaji se i svicky primo na LPG. s normalnima jsem jezdil klasika a taky to jelo v pohode



4. nevim ale na otacky to vliv ma



5. nejsem si jistej jak to je ale dela to mnozstvi LPG co projde.



6. nemam







Snazim se jen pomoct ale taky nevim vsechno.



Ale chtelo by to bezkontakt. Ikdyz dobry zapalovani staci
15:02:35
28.05.2006
WGeorge
Po pročtení několika článků o seřizováni LPG na 120 mam několik dotazů:



1)Hadici sání teplýho vzduchu jsem odstranil vykuchal klapku a všechny vzniklé otvory zaslepil - je to tak správně?



2) předstich je prej lepší větší než normální takže tak 7-10st?



3) svíčky je prej dobré sklepnout - na kolik 5,5?



4)šroub na směšovači je jen na volnoběch?



5) na spotřebu a jizdní vlastnosti ma vliv šroub na hadici z airboxu - tedy čím víc ho vytočím tím bude směs chudčí a spotřeba menčí?



6) nemate někdo link kde je popsaná "Kolbabkova metoda"? nemohu to nikde najít.



jo mam normalní konkaktní zapalování a BRC. Dik za odpovědi
Extreme Tyres