skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ochranný rám Mtx
-> Peklo-Evo-Luboš: jo taak,to zni dobre
-> Peklo-Evo-Luboš: to dost dobre nechapu,moch bys to nakreslit a opuntikovat??

-> vhml: ten rozebiratelnej spoj posunes az za to krizeni.
-> jate-line: jestli sem se nesek ve vypoctu tak jo, teda +prevlecny trubky a srouby
-> vhml: 42kg komplet ?
-> Peklo-Evo-Luboš:
i kdybych ji dal takhle tak to ma jeden zasadni hacek- mam 190cm a s helmou bych se pod ni nevesel
a s tema vepredu, chtel bych to taky tak ale jak to rozebirat?????
co se tyce svaru tak to bude delat firma ktera s tim ma dostatek zkusenosti
i kdybych ji dal takhle tak to ma jeden zasadni hacek- mam 190cm a s helmou bych se pod ni nevesel
a s tema vepredu, chtel bych to taky tak ale jak to rozebirat?????
co se tyce svaru tak to bude delat firma ktera s tim ma dostatek zkusenosti
-> vhml: Hlavne bacha na svary, aby to drzelo...ale s ohledem na tvoje prispevky myslim ze zkusenosti s tim mate ! :-) Ja bych v tom ramu udelal tri zmeny zmenu a to takhle:-) Nicmene pro rozebirani by bylo lepsi tu uhlopricnou pod strechou nachat v puvodni variante rovnobezne...
-> jate-line:
tak je to nakresleny bude vazit 42kg coz odpovida mym predstavam
se sroubama je to jednoduchy- priloha J= 2xM8 nebo 1XM10
tak je to nakresleny bude vazit 42kg coz odpovida mym predstavam
se sroubama je to jednoduchy- priloha J= 2xM8 nebo 1XM10
-> vhml: Jestli chceš ram a podle sebe, tak bych radši volil ten rám vařený, protože montovaný i ten origo Mtx(montovaný) je poměrně těžký a to je tam polovina trubek než chceš ty! Ty převlečné trubky, teď jaké množství pevnostních šroubů, když bys ho teda chtěl rozebiratelny...

-> milan444: jj presne tak
-> ps: jestli se ti nelibi ram jako WRC tak se nekde zabi sam, ja do toho nejdu
-> ps: jestli se ti nelibi ram jako WRC tak se nekde zabi sam, ja do toho nejdu
-> milan444: Neboj vím o co jde už jsem jich pár postavil
čemu se divíš to je snad logický že chce auto co nejvíce zpevnit a vyztužit a zároven odlehčit při stavbě zavodaku se skelet dodatečně svařuje výztuhy rám a ušetřit váha se dá na kapotách blatnících dveřích zasklení izolace atd.
-> vhml: V jedním článku chceš co nejvíce odlehčit v druhém článku máš rám jako ve WRC tak udělej jako byly originály a máš to nejjednodušší
-> Majkl: ta vede za pristrojovkou, resp v ni vevnitr
-> vhml 14.01.06 21:28:34: co ta trubka co vede pred prednim sklem?

-> XFunny: ale nemaj to zapsany v TP,tam maj zapsano ze byl vydan Sportovni prukaz vozidla a v tom sou vypsany vsechny zmeny
-> XFunny: i N

Kdysi se jezdilo rally i na pvc trubkach jenom aby se mohlo jezdit....
-> Peklo-Evo-Luboš: -> Majkl: a proc teda ty zavodni auta maji SPZ(skupina A) jak normalni auta ??? Vsechny upravy maji zapsane ve velkem TP !
-> Majkl: to mi samozrejme vime



když je rám homologovaný tak to znamená že je schválený na závody pro příslušnou skupinu ane pro silniční provoz

-> ps: dik

-> ZiPik: Me se to taky nechce hledat

-> Peklo-Evo-Luboš: me se to nechce hledat, nebyl by nejakej odkaz???? Dik

Kdo chcete stavět rámy, mrkněte se do přílohy J, sportovních řádů FIA, tam je to všechno hezky popsáno včetně materiálů.
-> XFunny: V běžném sériovém autě na silnici s rámem nemůžeš...
-> XFunny: V běžném sériovém autě na silnici s rámem nemůžeš...
-> Faann: ja osobne s tebou jenom souhlasi!!!! Treba me by to ale svareli u strejdy v praci, ktery ma firmu na stavbu ocelovych hal atd.
-> Pilot 105: to uz mam precteny, ale dik

Už nějaký ten čas sleduji, že je tu celkem hodně lidí co si chtějí sami udělat rám, vyvařit auto apod., což obdivuji. Ale co mě na tom to jednání zaráží je to, že někdo se do toho pustí bez znalosti alespoň základní problematiky svařování. Někdo sice může namítnout, že svařování metodou MAG (neboli COčko) je snadné a po nějakých těch centimetrech zkušebních svarů to zvládne každý. Jenom že i několik metrů a třeba i kilometrů svaru není ještě zárukou kvality, protože bez té správné teorie je to k ničemu. To ale taky neznamená, že kdo má základní kurz svařování a nebo státní zkoušku tak umí svařovat. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že jsem poznal "svářeče" po kterém výsledný produkt své usilovné práce byl tak ohromující, že po projítí kontrolou kvality zmíněný "svářeč" si sbalil včech pět švestek co měl a šel své umění předvádět jinam. Takže pokud se chce někdo do toho pustit a chce aby to bylo i trochu kvalitní tak bych mu doporučoval aby si zašel do nějaké svářečské školy a dohodnul si tam nějaký ten kratičký kurz pro zvládnutí opravdu jenom těch základních znalostí. A nebo pokud má někdo možnost zajít za někým kdo umí (ale opravdu umí) svařovat tak ať to využije. Protože vložené náklady do tohoto se dokážou významně projevit.
p.s.: To je asi tak vše co jsem chtěl říci a doufám, že tam nemám mnoho chyb. :o)
To co jsem napsal je myšleno všeobecně a na nikoho jednotlivě nenarážím.
p.s.: To je asi tak vše co jsem chtěl říci a doufám, že tam nemám mnoho chyb. :o)
To co jsem napsal je myšleno všeobecně a na nikoho jednotlivě nenarážím.
-> XFunny: Hmm ukaž mi někoho kdo ti zapíše rám do TP...To je kravina...je to určený do závodního auta...
Já jsem tím myslel, že chci nějakou dokumentaci k tomu rámu kuwa!!! A né jak někteří profíci to dělají z lešenářských trubek!!!!
-> Jerrys136: to te driv zabije nez pomuze(to bych si ho radsi nechal zrobit).....kdysi se jezdilo rally(byvala rally hradiste) tak se ram delal z hajzl trubek....a nikdo si toho nevsim ze to je plast...ale hlavne ze se jezdilo....na tuningovych srazech si toho nikdo nevsimne, ale musis si zamaskovat nejak ze tam nemas patky....
Tenhle na urcite vic ale je tam na neho kontakt tak se ho zeptej, myslim ze je nekde od Frydku-Mistku.
Nevíte někdo kde sehnat výkres nějakého rámu do Rapidka??? Nemá smysl něco vymýšlet a bastlit to z lešenářských trubek!!! díky

-> XFunny: a ten by teda vysel na tech cca 15 000,- ???
-> XFunny: a tenhle ram je do Petra Nemce, jak to ma niky napsany u auta???

-> ZiPik: ale ten ti aspon neco pomuze....., sel by i udelat bez krizu u dveri ...
-> XFunny: ja bych teda ale radsi nejakej jednodussi, pres tohle lest kazdej den

Myslim ze musi byt zapsan ve velkem TP ! Takze policjti by nemohli rict ani ...

-> XFunny: me staci ten nehomologovanej!!!!
-> XFunny:
a ked si do auta namontujem ten s atestom tak fizli ma za to mozu drbat?
a ked si do auta namontujem ten s atestom tak fizli ma za to mozu drbat?
-> kirri: ok

Nehomologovany ram stoji kolem 8000kc, s atestem neco pres 15000kc
-> XFunny: a nemas prosim te obrazek toho origos??? Nebo vykres podle kteryho by se dal udelat??? Dik
-> ZiPik: ne ze bych ti něco chtěl vysvětlovat, ale to byl jen fór
