
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svět motorů - Crash test 105
prohledat
154 příspěvků (zobrazeno 101 až 150) od 12.12.2005 do 28.12.2005, založil/a Peklo-Evo-Luboš
-> Baghira: to jo,ale na ně to platí...dojdou do spořitelny pro prachy a jdou pro fabii. Ale já se mužu jít do spořitelny leda podivat,jak totam vypadá 

Mezi obrázkem v čase 20 a 40ms mi vychází orientačně střední rychlost figuriny 43-48,5 km/h. Jako rozměrovou referenci jsem vzal průměr ráfku a průměr celého kola - proto ty dvě hodnoty - spíš bych sle vycházel z průměru kola (protože jednak nevím, kam přesně má ten ráfek průměr 13palců, a taky je na obrázku dost malej, tak roste chyba) - to by ukazovalo na těch cca 48,5km/h.
S těma 8 procentama jsem to nepodal přesně, ta pravděpodovnost úmrtí v autech vyrobenejch do roku 90 je o třetinu vyšší než průměr, ale z celkový úmrtnosti ve všech autech je to jen 8% navíc.
Ten redaktor mě docela nasral a napsal jsem mu výhružnej e-mail
Ne, mě sere, že (jestli ste četli ten úvodník) předhazuje 105/120 jako nejhorší rakve ve kterých vás pravděpodobně čeká do pár měsíců smrt, pokud vás někdo nezachrání a nedá vám Clio I nebo Golfa I za 20 tisíc. Přitom statistiky úmrtí v 15 let a víc starejch autech nejsou zdaleka tak strašlivý, sice je v nich vyšší pravděpodobnost úmrtí (o 8% oproti průměrně bezpečnýmu autu) ale zase se v nich stalo jen 24 procent havárek, protože je každýmu jasný že z toho miliónu zaregistrovanejch škodovek už jezdí jen malá část a pravidelně ještě míň a nebezpečně ještě mnohem míň. Zato ten šéfredaktor Světa motorů pořád tlačí do lidí, že na tom bodovým systému prodělají jen slušní řidiči (nevim, jak může slušnej pravidly se řídící řidič dostat jedinej bod) a vydělaj zas jen ti co mají na úplatky. To potom podle něj nemá smysl jakákoliv represe proti jakýmukoliv druhu přestupků nebo kriminality.

Ne, mě sere, že (jestli ste četli ten úvodník) předhazuje 105/120 jako nejhorší rakve ve kterých vás pravděpodobně čeká do pár měsíců smrt, pokud vás někdo nezachrání a nedá vám Clio I nebo Golfa I za 20 tisíc. Přitom statistiky úmrtí v 15 let a víc starejch autech nejsou zdaleka tak strašlivý, sice je v nich vyšší pravděpodobnost úmrtí (o 8% oproti průměrně bezpečnýmu autu) ale zase se v nich stalo jen 24 procent havárek, protože je každýmu jasný že z toho miliónu zaregistrovanejch škodovek už jezdí jen malá část a pravidelně ještě míň a nebezpečně ještě mnohem míň. Zato ten šéfredaktor Světa motorů pořád tlačí do lidí, že na tom bodovým systému prodělají jen slušní řidiči (nevim, jak může slušnej pravidly se řídící řidič dostat jedinej bod) a vydělaj zas jen ti co mají na úplatky. To potom podle něj nemá smysl jakákoliv represe proti jakýmukoliv druhu přestupků nebo kriminality.
-> Baghira: alespon zase bude spoustu novejch skodovek na prodej a dalsi dily k mání

Ještě se to škodovce podaří protlačit někam do auto moto revue a do měsíce tu bude mega akce staré za nové, kdy budou vykupovat starý škodovky za 20 tisíc při nákupu fábie, uplně to vidim...dobrej marketingovej tah na důchodce :-).
Z tech poloh figuriny na obrazcich mi prijde, ze to zbrzdeni by tedy mohlo byt rovnomernejsi z pocatku se mnoho nedeje, za to, kdyz se k prekzce priblizi kabina nastava ta prava sleha.
ja si taky myslim ze to delaj hlavne kvuli tomu aby vytlacily zadohraby z silnic.byl jsem u toho kdys kamos sel s 100 pres strechu.2 se to s nim otocilo a nic se mu nestalo a to auto odjelo od tamtud po svejch,dalsi kamos se celne potkal s audinou a taky se mu nic nestalo.hodne taky dela stesti
-> King: Vzhledem k přístupu Škody auto ke starším vozům škoda a k poklesům prodejů v letošním roce bych se nedivil, že byl svět motorů od škodovky jako velký inzerent jaksi...popíchnut udělat šokující crash test 105ky. Myslim že jsem viděl za svůj život spoustu nehod a podobná deformace spíš odpovídá rychlosti kolem 80ti km/h...měřeno kámošem, krerej se svou hnilotinou v 90ti vzal na svojí stranu čelně strom.
-> XFunny: dej ty scany do článků
-> XFunny: Muzes ty scanny ve vetsim rozliseni dat nekam na web ke stazeni prosim ?
A kdyz jsem u toho vkladani tak tady je takovy bombonek......
Škoda tokový pěkný škodovky. Nevim co tenhle test měl dokázat, takovýhle výsledky mne nijak nepřekvapujou a ani bych od škodovky víc nečekal. Nikdo z nás přece nemá škodovku proto, aby měl dobrej pocit že si pořídil auto který splňuje maximální kritéria pasivní bezpečnosti ne?
A tady mate ten clanek ze Sveta motoru !!!! Ale nevim jestli tam neco prectete!!!! Myslim ze budu setrit na ram......
V tomhle aute prezily bez jakekoliv ujmy. Ridila baba!!!Dcerka jen porezana jak vyůlezaqla z auta.......nekdo ma proste stesti !!!!
-> Max: Taky jsi nemyslim ze by to byl test v 50km/h, videl jsem na fotkach zrusenou S120 ve 110km/h celny naraz do boku Laguny, volant az u strechy, predni kola pod ridicem, prach vzadu zlomeny do A, zadni sedacky na prednich...bohuzel nikdo neprezil, laguna nedala prednost.....
Tu jsou jine Havarky:
Tu jsou jine Havarky:
-> King: jo taky jsem o tom četl článek.... ve SM psali že to je jako s prvníma autama z koreje...a dneska že je to dravá konkurence. Já si nemyslim že zdravá...páč Hyundai a pod moc nemusim...ovšem je pravda,že jsou na jiný urovni než když to sem začali dovážet.
Dneska je všechno o penezích,takže bych se nedivil kdyby byl test poupraven "vyššími místy"
Dneska je všechno o penezích,takže bych se nedivil kdyby byl test poupraven "vyššími místy"
2 max: Kdyz se trosku zapatra na netu, da se dopatrat i clanku, ktery zpochybnujou objektivitu tech testu provedenych na "cinanech" a napr. i na Loganovi, protoze to nejsou udajne vysledky zadny ofiko testovaci instituce. Objevuje se podezreni, ze to jenom chaba obrana proti lacinejsi konkurenci z Vychodu

čekal jsem to...ale jak tu píšete,ne tak špatný. Na druhou stranu...o pár čísel zpět jsou crash testy čínskej aut co chtěj dovážet do evropy. Testovali nějakýho lijunjanga... (nevim jak se to jmenuje) ale v podstatě to je Frontera. Akortá chtěli soudruzi ušetřit...tak posunuli A sloupky dozadu a výsledek je že dopadli trochu líp než 105ka. Zajímavý je,že v nemecku TÜV to auto získalo....
ja by som si ho aj kupil, ale... :-(
-> COL: rozjetý to bylo na konstantní rychlost 48km/h. Si ho kup za 20kč. To zas není tak moc ne?

Taky by to chtelo znat prubeh zrychleni behem toho crashe... jestlipak to zmerili?
Ale ten test nevypadal az tak zle - ovsem sedet bych v tom v zadnym pripade nechtel, ty zboreny A sloupky moc dobreho nevesti. Co pisou, ze namerili na fugurine??
-> COL: jojo to je on.
-> honzam: bylo prej prepocitany
-> honzam: bylo prej prepocitany
-> COL: Jo to je ten samý. Už to tu někde bylo že?

To je ten samy test, co delala dopravni fakulta CVUT?? Ten ovsem podle obrazku dopadl lepe nez jsem cekal...
Píšou tam že dřív se nedělaly nárazový testy s přesahem 40%. A navíc to bylo do nedeformovatelné překážky. No ale rychlost 48 km/h to zas kompenzuje. Radši nebourat

Tak jako ja sem cekal spatnej vysledek, ale tak spatnej teda ne....doufam ze pri nejaky krizovce budu mit moznost to poslat nekam do pole a ne do protijedouciho auta, stromu, nebo tak.
-> malvas: To je borec, ty ho znas ? Ten u nas jezdi stejny zavody jako my :-)
a co takhle vzit svarecku a celou skudku trochu vystuzit dalsim 2mm plechem???


A co teda vzít kladivo další nářadí a trochu tu oktávku upravit do tvarů škody 120 nebo rapid. To by bylo

hlavne to tam ma motor ta oktavka

a co ste cekali? on je rozdil kdyz mate auto posvarovany z plechu 1,0mm a z plechu 2,0mm(2,5mm?) co se ted dava na oktavky(treba predni podelnik na kterym je prisroubovanej naraznik) a to nemluvim o jine konstrukci cele predni casti.
hm tak pac to vsechno hrne dopredu ten motor

To je fakt to je mínus. Hele a co to udělak na dálkové ovládání? Takově větší autíčko na ovládání

jenom škoda že je tam i řidič

-> NISMO77: Tak nějak, ale zase se musí uznat, že takovou dlouhou deformační zonu nemá moc auta.

deformační zona zapředu až k motoru

-> havlik: Jo něco takového jsem čekal
Ne přeci jenom jsem čekal něco trochu lepšího na to že to auto je mladší než moje a nebylo prý shnile tak je to dost drsné v 50km/h a řidič mrtvý to je teda výsledek.
