škoda 765

prohledat
80 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 14.10.2005 do 13.03.2009, založil/a Sušenka
řadit dle data
19:48:34
13.03.2009
Risan
Ale jo, taky mě to zajímá, ale je to věc toho majitele, jestli chce vypouštět do internetu fotky svýho majetku a pak číst k tomu ty komentáře. Takže bych ho na Tvým místě spíš slušně poprosil.
17:38:02
13.03.2009
pavel14
nevím jak Tebe ale mě celkem zajímá v jakém je teď auto stavu a to se nejlíp posuzuje z fotek...
16:47:15
13.03.2009
Risan
Na co Ti budou tady fotky? Kup si blesk, tam jsou velký obrázky a málo písmenek, to je přesně ono.
11:45:46
13.03.2009
pavel14
tak co budou konečně nějaký fotky nebo jen kecy...
23:22:10
07.02.2009
beastyLA - ten první
-> Risan: souhlasím s Tebou... já to tak nějak chtěl napsat. jen mne zaraží ta selekce, ale už to nechci řešit. souhlas a dost, ju? diky



-> Gryzly: Jasný, umím číst 4 zeptám se a uvidím. dnes si nemůžeš použít kdejakou fotku, aniž bys o tom neinformoval majitele, a tehdy to take mohlo platit ne? zkusím jak škodovku, tak i tu FNM... pak dám vědět
23:05:34
07.02.2009
Gryzly
-> beastyLA: Ti povídám že to bylo čistě v rukou Italů.



Mimochodem od tohodle prototypu jeden kousek se dostal mezi lidi a jeden vlastní muzeum.



skoda-virt.cz/cz/.../2647 9-priznejte-se-kdo-to-byl
18:26:25
07.02.2009
Risan
-> beastyLA: Hele, není důležitý, jak se na to díváš Ty nebo já. Pro to, jak dopadly ty prototypy, tak je rozhodující jak se na to dívali lidi z vývoje (zřejmě čistě profesionálně a málo emocionálně) a jaká byla tehdy doba (auto nebylo ani tak záležitost image jako potřebná a nedostatková věc). A to, že každej prototyp dopadl jinak bylo dáno hlavně tím, že to byla prostě různá auta vznikající v různých podmínkách. To, co je ve Tvých očích sjednocuje (že to jsou všechno prototypy) asi nebylo až tak podstatný, aby to znamenalo jednotnej přístup ke všem. To je všecko, co jsem se snažil Ti říct.
15:51:54
07.02.2009
beastyLA - ten první
-> Gryzly: zkusím se zeptat, čistě jen pro zjímavost, přeci jen diesel je diesel ;) - ale vše muselo jít přes škodovku, ne? oficiální povolení, svolení... nahodím sítě a pokud něco zjistím, dám vědět...
10:59:35
07.02.2009
Gryzly
-> beastyLA: Výsledky testování vlastní italská firma FNM, Najdi si ji na net ua napiš jim jestli by ti neposlali kopie. To byla akce Italů. Mladá Boleslav s tím neměla skoro nic společného. V Anglii zase byla homologovaná výměna motoru za motor Ford 1,6 ( benzín)
upraveno 1x, naposled 07.02.2009 11:00:54
21:25:33
06.02.2009
beastyLA - ten první
-> Kloggie: souhlasím, zachovat si nadhled, ale koukat na prototypy jako na mezičlánky, ne jen jako na auta s chybami. právě pro ty chyby, jsou ta auta cenné.
21:19:49
06.02.2009
Kloggie
-> beastyLA: Ani bych neřek, že je to pro něj kus šrotu, kdyby byl tak by doma neměl to co má. Stejně jako já. Kdybych neměl škodovky rád, tak se necrcám s erkem 4 roky. Ale člověk si musí zachovat nadhled.
21:14:50
06.02.2009
beastyLA - ten první
-> Gryzly: hmm, ale výsledky z toho testování jsou kde? jak si motor vedl, obsah, hlunost, spotřeba, emise, ...4 vím, že je to utopie ale výsledky pro zajímavost...

-> Risan: asi to bude v tom, že značce škoda fandím, mám její výrobky doma a nerozumím tomu, že se s jedním prototypem zacházelo tak a s druhým úplně jinak. Toto věta (souvětí) je ta podstatná, základní, ze které vznikají Mé úvahy. Dávají smysl tomu, koho škodovka učarovala a má o ní zájem, to, že pro Tebe je to asi jen kus šrotu je škoda, už Ti to bylo řečeno u té fábie pick-upu. pak chápu, že proto nemáš smysl. nezlob se na mne, ale tak to je.
20:45:38
06.02.2009
Gryzly
Tak ty Dieselový škodovky se testovali v Itálii pro Italskej trh, takže nějaký pozůstatky hledej tam.
20:59:55
05.02.2009
Risan
beastyLA 05.02.09 11:32:12 napsal: → venni: → Risan: dobrá, beru, pakliže přidám déčko – d) politické snahy; oježděný prototyp není odpad, nýbrž drahé vozidlo, s hromadou poznatku, rad, dat, není to zmetek ale cenny kus, byť by byl třeba složitý a spíše nefunkční, jakmile začne dávat datta, je cenný a pro další vývoj podobného auta nepostradatelny – vývoj si mohl vyzkouset motor vpredu s nahonem zadnich kol… ne tedy srot ale poklad 4



Myslím, že už jsem to napsal - informace a poznatky nejsou vázány na oježděný prototyp. Vše je v dokumentaci a ve zkušenostech lidí. Dělal jsi někdy nějakou vývojovou činnost? Zbytek o špionáži Ti taky vysvětlil Kloggie. Víš vůbec, v jaké situaci bylo AZNP, VAZ, AZLK, FSO, VEB Sachsenring a další automobilky, které byly tehdy ochotné ještě tak mezi sebou kooperovat a v jaké situaci byly automobilky na západě?



Asi je to s Tebou marný, co? Pořád se divíš, že Ti Tvoje úvahy nedávají smysl. V čem to asi bude?
19:50:55
05.02.2009
Dieter Bonrath
Kalic-> Budeš v tom vozit cement na chalupu? 3

Jak pokračuje renovace, má někdo fotky a ne jen dohady?
17:20:02
05.02.2009
Kloggie
-> beastyLA: Třeba proto, protože s 1000MB combi toho moc neodvezeš protože to po 3km uvaříš? Zato ta 765tka nebo 720tka je vcelku funkční auto - rozuměj, splní svojí funkci. Některý prototypy jsou prostě funkčně k hovnu, tak to nikdo nechtěl a škodovka to měla zakonzervovaný v hale, co s tim taky žejo. Šrotovat to by zase byla škoda. A ty dízly? Tak to bylo taky k hovnu, protože to smrdělo, hlučný to bylo, k čemu takový auto?

A k tý špionáži, hele vem si VW Golf MkI a postav vedle něho ŠKoda 100L - upřímně - co myslíš, kdo od koho by měl co okoukávat a něco krást? Viděl si tyhle dvě auta někdy rozebraný vedle sebe? Třeba palubní deska, stahovačky, MOTOR!!, nápravy. Nebo zajdi dál - rok 86' VW Golf MkII a Škoda 125L - a zase: motor, nápravy, příslušenství atd atd, mohl bych pokračovat do nekonečna. To je kamaráde nebe a dudy, to sou auta každý z jinýho světa.
15:33:03
05.02.2009
pavel14
no tak hele pokud vím, tak tohle auto už mělo hodně majitelů, takže to už asi nezjištíš kterej dělník z AZNP si to odkoupil ;)
11:32:12
05.02.2009
beastyLA - ten první
-> venni: -> Risan: dobrá, beru, pakliže přidám déčko - d) politické snahy; oježděný prototyp není odpad, nýbrž drahé vozidlo, s hromadou poznatku, rad, dat, není to zmetek ale cenny kus, byť by byl třeba složitý a spíše nefunkční, jakmile začne dávat datta, je cenný a pro další vývoj podobného auta nepostradatelny - vývoj si mohl vyzkouset motor vpredu s nahonem zadnich kol... ne tedy srot ale poklad 4



no k tomu jsem se chtěl postupně dostat, že tady se neco vyrabi a dnes o tom nikdo nevi - možná jiná doba a ale ze by zrovna v té době nikdo neměl zájem o špionáž?...



zeptám se jeste jinak, at porad nechodiim kolem kase. (nebudu uvádět konkrétní označení, vyberu 2 auta stejného ročníku) proč tedy 1OOO v kombi ve skode muzeu a tady 760 kombi lezi kdesi ve sklepe? proc mají tak odlisne zivoty, vzdyt jsou delany ve stejne dobe +\- 10 let, či by nám mohl pomoci majitel, který by mohl napsat, jak se to auto dostalo k jeho zahrade 4
08:47:28
05.02.2009
Risan
-> beastyLA: Jak už Ti to máme říct. Oježděný prototyp, který už nikdo nechce zkoušet, je odpad. Seš schopen pochopit, že jsou i lidi, kteří při slovním spojení "prototyp škoda" nemají orgasmus? Dřív se s tím nikdo nelámal. Prototyp se prostě použil a pak jen zavazel. Mezi fabrikama z RVHP se na průmyslovou špionáž nehrálo (nehrálo se ani na konkurenci) a automobilky ze západu ani nenapadlo, že by měli z AZNP ukrást nějaké myšlenky, které oni ještě nemají (a nepoužívají ve výrobě). Prostě AZNP bylo pozadu. Tak na co pravidla? Dneska je drsná konkurence a tak si Škoda Auto dává prostě bacha. A pro sichr nepustí ani to, na čem žádná nová myšlenka není (viz diskuse o Fabia Pick-up).
06:50:26
05.02.2009
venni
-> beastyLA: vždyť už Ti po X tý řekli že napřed byla jiná doba ! Dneska už ty automobilky jsou uplně někde jinde,peníze je nevytrhnou (i kdyby to prodali za nehoráznou sumu) a hlavně svuj vývoj a pracně nazbírané zkušenosti si chrání.
00:00:46
05.02.2009
beastyLA - ten první
-> Kloggie: ano, vidím v každé škodovce unikát. mám pro ni slabost ;)



nejde mi do hlavy, jak se některé prototypy mohly dostat z fabriky a některé ne. v mnoha článcích jsou třeba škodovky s dieselovými motory testované v itálii. kde jsou? má ji snad někdo? proč se některé producírují mezi námi a jiné ne? snad pro všechny platí a platila stejná pravidla... chápal bych, kdyby si prototypy:



a) škodovka znicila

b) dala do muzea

c) ?prodavala? jen některé???



mluvme konkrétně: řeknu třeba tudora, je to ve své podstatě octavie se 2 dveřma a chtěl bych ho. co pro to musím udělat? stačí jít na vrátnici, dát tam litr slivovice a odjet novým autem?
23:26:40
04.02.2009
Kloggie
-> beastyLA: Přesně jak řiká Risan. Ty v tom pořád vidíš unikát, ale musíš se na to koukat tehdejšíma očima - tehdy to byl šílenej bastl vyrobenej jenom proto aby se na tom "něco" otestovalo. A jak se k tomu tehdy dostat? Jednoduše

- hele Franto vy ste zkoušeli nedávno toho hnusnýho kombíka, toho jak tam Pepa nabastlil ty 4 světla...

- joo, vim, no ten byl hroznej, pořád se tomu kroutila kastle, šílený, proč?

- no já jenom, že stavíme chalupu a nemáme čim vozit cement, znáš to, a vám se to tam válí v hale, sem si všim že s ste s tim dlouho nevyjeli

- nojooo, protože teď zkoušíme něco jinýho, znáš to

- no a nešlo by to zařídit že bych si to vzal?

- no jasně, já ti zařídim techničák, dáš nějakou kačku a dělej si s tim co chceš, nám je to buřt, ale počítej s tim, že je to vevnitř hnusný, neni to dodělaný, víč jak.

- jo vim, to je mi u prdele, potřebuju navozit ten cement...



Tak asi nějak probíhal rozhovor, pro získání prototypu do vlastních rukou, Franta byl dejme tomu vedoucí kanceláře vývoje motorů a zájemce byl dejme tomu vedoucí pracovník kdovíčeho co se motal okolo testování :) Oba se sešli v kantýně na obědě, slovo dalo slovo...
17:22:32
04.02.2009
pavel14
Fotky současného stavu bych moc rád, práce na tom musí být strašná, když to předchozí majitelé tak zničili :(



Jinak prototypy škodovek co se dostaly ven si podle mě vždycky za pár šupů odkoupil nějakej zaměstnanec a ne nějaký papaláši...
16:58:52
04.02.2009
Risan
-> beastyLA: Jak řekl Alchstuip - prostě koupit. Už pomalu nevím, na co se ptáš. Jinak ale pochybuju, že za odkoupení takového prototypu se platily nějaké horentní sumy, jak naznačuje Max. Prototyp se dělal pro zkoušky a na to byly vyčleněné peníze. Nebyl dělaný na kšeft. Takže se po kupujícím určitě nechtělo, aby zaplatil náklady, které s tím byly spojené. Ty náklady totiž byly vynaloženy na získání zkušeností. Auto bylo v podstatě vedlejším produktem. Po získání zkušeností už nepotřebným a jako nepotřebný krám bylo prodáno. Zkušenosti zůstaly ve fabrice (v podobě dokumentace a lidí).
14:40:22
04.02.2009
Max
-> beastyLA: vývoj stál a stojí hromadu peněz...dřív se stalo, že to auto se dalo koupit...určitě to nekoupil řadový zaměstnanec ;o)

Dneska se všechno šrotuje ;o)
14:21:43
04.02.2009
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> beastyLA: Ako sa k takemu auto dostali prvi majitelia ti snad uz vysvetlili... a ako sa k nemu dostat teraz? no jednoducho... kupit, ked je na predaj...
13:27:37
04.02.2009
beastyLA - ten první
-> Risan: tech prototypových vozidel, které byly dotaženy do finale, skoro pred seriovou výrobu bylo mnoho (vcetne papiru, homologaci...) a takovy vyvoj stal uz tehdy hromadu penez... ale jak se dostat k takovemu autu?
11:04:46
04.02.2009
Risan
Jaký plně funkční stavy, jaký testy, jakých 10M Kčs? To auto bylo postaveno od toho, aby se zkoušelo a vyvíjelo. V momentě, kdy se prodávalo, mělo za sebou spousty různejch testů a zkoušek, z toho měla zkušebna jistě protokoly. No a některý ty protokoly se pak jen shrábly na hromadu a poslaly na ministerstvo. Na co protokol nebyl, na to se napsala do TP výjimka. A taky tehdy se zdaleka nechtělo plnit tolik předpisů, co dneska. A nakonec, dělala to fabrika, která byla zvyklá s tou správou pro dopravu nebo kdo to schvaloval běžně o takových věcech komunikovat. Takže obstrukce jim nikdo nedělal a za pár dní přišlo schválení typu. Pak nebyl zase pro fabriku vůbec problém vystavit techničák - fabrika to dělala denně pro tisíce aut. Vzali z hromady jeden čistej techničák, napsali tam číslo schválení typu, vyplnili ty kolonky v části "technický popis", orazili a bylo. A ani bych se nedivil, kdyby vzali techničák s předtištěnýma datama z nějakého sériového auta, rukou přeškrtali ty údaje, které nevyhovují a napsali vedle nové. I to jsem už viděl.
09:47:52
04.02.2009
petr s
-> beastyLA: Jenom tam byla cena kolem 10-20000
09:32:53
04.02.2009
beastyLA - ten první
-> LiMaK: ale ano, do té části bych chápal, ze by to rád venoval nejaky papalas svemu kamarádu....

- OK, ale co naklady, testy, homologace? to byla prece obrovská pálka!

- málokterá automobilka v té době dotahovala prototypy až do úplné reální podoby, natož do plně funkčních stavů, a toto auto jde pryč z fabriky do soukromych rukou?

- dal bych dárek kamaradu, ale auto za tehdejsi peníz 10 mil kčs? to asi neslo...
09:27:46
04.02.2009
Risan
-> beastyLA: Kloggie to trefil. Taky si nemyslím, že to bylo pro nějaký frajery s bonama a papláše, ti si mohli koupit káru, za kterou by se lidi otáčeli (tj. ze západu). Tohle si nejspíš koupil někdo z vývoje na to vození cementu na chalupu. Sice to bylo asi sedraný už ze zkoušek a nový naleštěný žigul z mototechny by měl možná raději, ale zase tohle bylo pro něj levnější a dostupnější. O auta byla nouze a všechno, co mělo kola, se hodilo. Však podle toho to auto taky vypadalo - nějak pospravovat, hlavně aby to jezdilo. Dneska se můžeš kasat s prototypama, protože normální auta Ti všichni prodejci vnucujou, všude se toho válí po ulici mraky, jsou plný bazary a za jednu až několik výplat můžeš v pohodě jezdit.
00:17:54
04.02.2009
Gemini
hold ina doba.......moj dedo mal motorku 500ku OHC a predal ju za 500 korun.....dnes by bola cena obrovska......8
00:02:03
04.02.2009
Kloggie
-> LiMaK: Já bych spíš řek, že tehdy se to tak nebralo. Měli auto, který nešlo do prodeje, nějaký muzeum nebylo, depozitář taky ne, průmyslová špionáž - hahaha:) Chvíli na tom třeba testovali motor, nebo nápravy a pod, pak to stálo v hale, prášilo se na to - co s tim? Nějakej technik to od škodovky odkoupil, že je to hezký a že verze kombi dělal jenom VAZ, tak se to bude hodit na chalupu až bude navážet cement. A je to. Já bych za tim neviděl nějaký papaláše a darování a podobný věci. Papaláše tohle nezajímalo, ty o tom třeba ani nevěděli a navíc pro ně nebyl problém sehnat něco Tuzexovýho, třeba Pažouta 105, nebo Golfa MkI, nebo Toyotu Coronu - wau! to je přece kára to tady nikdo neměl - pche, nějaká 613tka, nebo prototyp?? Zkrátka - tehdy k tomu měli lidi úplně naprosto jinej přístup, ne jako dneska.



To je stejný jako jiná historka. Z jiný doby a s jiným autem, ale princip - ten je stejnej.

Můj praděd byl ministerský rada pro tehdejšího ministra průmyslu a měl na starosti válečnou kořist, konkrétně vozový park Gestapa a SS v Plzni a v Praze. Po němcích tu zůstaly služební Mercedesy 540K, se kterýma se jezdilo za války na "služební" cesty, pak spusta Opelů Blitz, všelijakejch motorek - nejčastěji BMW. Ale zpátky - Mercedesy si nechala vláda, nic jinýho tu nebylo a tohle bylo přece luxusní, rychlý, spolehlivý auto. Uplynulo pár let, na Mercedesy nebyly náhradní díly, stále víc jich zůstávalo v garážích. Co s nima? Pekáče starý 20let, který prošly válkou, na krku přes půl milionu kilometrů na rozbitejch silnicích. Rozebraly se na náhradní díly, zbytek se dojezdil a šlus. Praděda jednoho odkoupil do soukromých rukou, ale záhy to šlo pryč, protože to žralo, moc lidí se v tom nevyznalo a on potřeboval jezdit, tak koupil zánovního Tudora.

Dneska si řikám proč to nedal do stodoly a nezaházel slámou?? Takovej klenot!! Už tehdy to byla vzácnost. Ale co, zkrátka jiná doba, jinej přístup, tak bylo, tak to je a bude.
21:49:38
03.02.2009
Kaprof-Pisařík
-> Matsoft: koukal jsem k němu do id samej lepši kousek2
21:26:35
03.02.2009
Tomaso435
-> Matsoft: ty voe9
21:10:09
03.02.2009
LiMaK - 742 forever
-> beastyLA: tak jednoduse ti to vysvetlím....



v době, kdy se má matka vdávala a brala si otce, tak po ostravsku jezdili jedinné 3 kusy tatry 613.



Jelikož babka z otcovy strany dělala vysoko v bance,tak nebyl problem pujcit "bankovní 613tku."

dědek z matčiny strany dělal tak podobně na Nové huti Klementa gotwalda, taktéž zapůjčil tatru 613

a z národního výboru pro ženicha a nevěstu přijela taktéž 613 s panenkou na kapotě.



takže VŠECHNY 3 tatry z ostravy přijely na jednu svatbu.v té době to byl něco jako zázrak, lidi kolem raději uhýbali pohledem,jelikož si mysleli že to je svatba vysokých komoušů,lidi z baráku si dávali pozor co mluvili...ikdyž byl státní smutek, bo zemřel brežněv nebo kdo to, nesmelo se nahlas ani poustet hudbu, tak svatební veselka proběhla v klidu a vší parádě a dokonce vedoucí provozovny nechtel ani zaplatit za tu hostinu, jak se jich bál.



PŘOČ ti píšu takové hovna? Ujištuji tě, že moji rodice vživotě komanci nebyli a ani nebyli v nejakém jejich spolku, ale stačí mi, co tehda způsobily 3 posrané 613tky když přijely před barák.



myslím si, že tehdejší tajemník národního výboru KSČ, s potřebnými kontakty prostě zašel do AZNP, prototyp se mu velmi líbil a tak kamarád ředitel státního podniku škoda mu jej daroval i s papíry a mašličkou k narozeninám....a auto v soukromých rukách je nasvětě.

Jó hold kdysi byl stát a státní podnik provázaný dokupy a určitě se s potřebnými známostmi daly dělat divy :-)
20:57:59
03.02.2009
Matsoft
-> Tomaso435: Ano, Kalic ma toto auto.. videl jsem ho u nej v garazi.
20:55:32
03.02.2009
Tomaso435
-> Kalic: chceš říct že ty máš tohle auto ??? moh by si sem hodit pár fotek z pruběhu renovace a vubec jak to vypadá a vypadalo ?? a trochu to popsat.??? dík4
20:24:36
03.02.2009
beastyLA - ten první
-> Risan: to chápu, ale jak se může jedinečný originál prodat? to asi nebude, ze prijdes do autosalonu a oni Ti reknou: mame tu dve nove fabie za 300t, pak 8 octavií za 500t a napr. jednoho jedinecneho tudora za 50t? nebo jinak, v dobe cssr: "tak dostanete MB za 4 mesice, nebo budete chtit prototyp do tydne?" --- kravina, vim, ale jak se k tomuto exemláři dalo dostat?
11:51:12
03.02.2009
Kloggie
-> Kalic: Nemáš třeba nějaký fotky?
09:45:35
03.02.2009
Risan
-> beastyLA: Co chceš jako vědět? Fabrika, když to prodávala, tak tomu vystavila papíry. To fabriky na auta dělávají. Tedy dělávaly určitě za socialismu, když byly jiný starosti a propojení fabriky se státem bylo důkladnější.
23:30:57
02.02.2009
MATTESS
-> beastyLA: takových prototypů je víc, třeba 720ka
23:28:17
02.02.2009
beastyLA - ten první
-> Kalic: mohu se zeptat? jak je mozne ziskat jediný prototyp do osobniho vlastnictví? aby prosel schvalenim ... testy ... jediny kus, porad jen areal skodovky a najednou soukromy majitel... jak se k tomu da dostat? (treba já bych chtěl toho noveho tudora) 4
23:16:32
02.02.2009
Kalic
Tak hoši, kombík je po klempířině a jde do laku...
02:14:15
08.02.2006
XFunny
Tam je hodne prace...
00:03:17
08.02.2006
kliste
ten predni blatak mi prijde jak z nejakyho VW9
21:59:33
07.02.2006
mAATT
no co to bylo za prase ten bejvalej,majitel to teda nevim....ale když snad ma takovej unikat tak by se k tomu taky mel chovat asi lip...zabit predchozi majitele!!!!!!121
16:37:10
16.10.2005
Honza M
-> Gryzly: No vyjímky jsou sice pěkný. Ale práce je na tom hafo 8
12:25:12
16.10.2005
Gryzly
web.skodateam.cz/index2.p hp?ses_web=1&... tady je zbatek fotek, to auto vypadá žalostně ale zase na ježdění při akcích Kryštof je to super. podívej te těch vyjímek, skla bez homologační značky, světla bezhomologační značky
zvětšit škoda 765 - obrázek od Gryzly vložen 16.10.2005 12:25:12
00:27:32
16.10.2005
Strnadek
-> Bagrr: Mě ten tvar na tuning moc nepříde...
Extreme Tyres