-> Rooney: Právě nevíš co mluvíš, ten motor je licenční Fiat / Alfa.
Je to OHC a kupříkladu Lada 1500 byla schopna pobrat i 7000 rpm, při kterejch by se série OHVčko už rozpadlo. Rozvody to má hnaný řetězem s kladkou a napínákem, kterej udržuje stejný napnutí a ne jako u šáde, kde se to vytahá a pak to chrastí a nejede, páč se změní předstih. V základu měla Laďka 1500 85 koní a Lada 1300 47 KW. Což je dost slušný. Ty motory předběhly svojí dobu a s obměnami se používají dodnes, proti nim je škodovácká OHV těžce zastaralá a vždycky byla.
Musíš o tom něco vědět, než to začneš odsuzovat. Až tě nějaká Škodovka s motorem z Lady 1500 pojede, tak budoš moct mít 10x vnitřnosti z Fabie a budeš mít smůlu.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Garde 160rs
prohledat
91 příspěvků (zobrazeno 51 až 91) od 14.09.2005 do 17.11.2008, založil/a Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
Postavený byly údajně 3, dvě s žigul-motorem 1,6 a jedna s přeplňovaným škodováckým OHV. Ta z Lán je určitě replika, jeden origoš by měl být na Moravě u JM engineering, je dost možný že to je ta Valdova a tahle zelená by taky měla bejt origoš, přední lopata mi sice přišla trochu jiná, ale pod tím zeleným lakem jsou patrné válečné barvy Slušovic.
Lubor: Zkus kontaktovat Felicie Coupé club, ty měli několik hodin videí, které získali přímo z Kvasin, kdyby byli na prodej, tak se ozvi.
-> Samot: Jak to vůbec je? - podle tohodle jsou dvě - jedna je v Lánech na 100% (viděl jsem) a tu zelenou znám z netu, ale nevím od kud - je to origo tady z Metalexu z Plzně a nebo je to kopie?
...a protože mi určitě nevěříte, že to je z Š MTX 160 RS, tak sem pověsím ještě jednu :-)
-> Rooney: : Přečti si co se píše v na tom odkazu co dával Majkl,pěkně pomalu a nahlas ať to slyšíš,když tomu nebudeš rozumět tak to čti znova a znova a snad ti dojde že tohle auto mělo potenciál byt lepší než 130RS a jakékékoliv závodní auto u nás postavené.
-> Rooney: ty asi o motorech moc nevis,jinak bys nenapsal takovou ptakovinu..
-> Rooney: však si ho tam dej. jinak počkej až si to přečte jiřík s Větvou to jsou ruští špióni a zastánci těchle aut.
Hézký kousek!!! Ale dát do škodovky motor ze žigula to je prasárna!!! Jo 160k je 160k ale žigul motor
ten bych si dal tak nax do traktoru.


-> lubor: je to z knizky stoleti nejrychlejsich vozu
-> Bill: Blahna skoncil v pangejtu,nez ho vytahli tak to trvalo tak dlouho ze skoncil 4.
musis to brat z jineho pohledu.rychlostni zkousky mel nejlepsi,jednou prestrelil a konec.
musis to brat z jineho pohledu.rychlostni zkousky mel nejlepsi,jednou prestrelil a konec.
-> Bedřich: jo, to jsem chtěl, dík
Chci to uvézt na pravou míru.Myslel jsem stavbu 130 RS a pokud je to to co chceš tak tady je(jsou tam i videa:www.pavel-valousek.com/hi
storie.htm
-> p.b.: to byl Daves, já ji například mám koupenou.
-> Bedřich: nemáš prosím link kde je ta stavba?
-> Bedřich: nemáš prosím link kde je ta stavba?
-> lubor: Tu knížku jeden dobrý člověk naskenoval (nebo jí nějak získal v elektronický podobě) a umístil jí na internet :) Pohledej v diskuzi na skoda110r.cz a urcite najdes link...
A byla hodně rychle pryč.
-> lubor: :kniha vyšla......
a ještě něco:existuje prý nějaké video-snad dokonce 4-5hodinové,které mapuje závody u nás v 70 tých letech.Uryvky z něj byly,a snad ještě stále jsou na autoimpulsu.cz.Kdysi jsem tam volal,komplikovaně zjistil tu firmu která ty prava vlastní,ale tam mě někdo s personálu odbyl,že prý je to pouze pro propagační učely-a jinak neprodejné.Vím ale,že nějaká nahrávka"bokem"
existuje--nevíte o ni něco prosím?Opět jsem za nahrávku připraven slušně zaplatit.
-->Kubina:odkud máš prosím ty fotky?Ta s Blahnou za volantem je uplně super!!
-->All:Prosím nemáte někdo knihu:Škoda 130 RS-vítěz mistrovství evropy,která měla udájně vyjít v nějakém 1000 ks nákladu cca 2-3 roky nazpět??Já totiž nevím jestli skutečně vyšla-a nebo ne.A hlavně,jestli je v tom prvním případě ještě dostupná.Sháním ji už dlouho-a nikde jsem na nic nenarazil.Dám za ní téměř cokoliv-pokud by byla na prodej.
-->All:Prosím nemáte někdo knihu:Škoda 130 RS-vítěz mistrovství evropy,která měla udájně vyjít v nějakém 1000 ks nákladu cca 2-3 roky nazpět??Já totiž nevím jestli skutečně vyšla-a nebo ne.A hlavně,jestli je v tom prvním případě ještě dostupná.Sháním ji už dlouho-a nikde jsem na nic nenarazil.Dám za ní téměř cokoliv-pokud by byla na prodej.
Tu RS stavil člověk z obce ve které bydlím,postavil ji pro Valouška sen.Na jejich stránkách je vidět dost fotek ze stavby
-> kubina: mam doma casak Motor z roku tusim 86 kdeje psana reportaz ze zminovane Valaske zimy. Tam LRka objevily poprve, a to jeste bez homologace, zcela syrové. Kvaizar a jeste nekdo, ted si nevpomenu kdo dokonce prijeli z fabriky po vlastni ose, aby zajeli motory.
V dalsim cisle je psano o rally Šumava, kde Blahna už dostal naloženo od LRek.
V dalsim cisle je psano o rally Šumava, kde Blahna už dostal naloženo od LRek.
Jo, zlatý Slušovice a Agroteam. To bylo, když poráželi MB. To byl červený koberec až po kostel

jeste tu mam fotku kdy ji zajizdel V.Blahna
tahle fotka nikde nekoluje,vyzte si ji
tahle fotka nikde nekoluje,vyzte si ji

-> Majkl: Soři, spletl jsem se, červená byla ve Světě motorů. 

ale ta neni cervena
-> Majkl: dobrej odkaz,foto z automobilu 1984
-> Majkl: Jo, to je z muzeja v Lánech. Jsem tam byl. Moc pěkný. Hlavně se mi líbila na tomto Gardéčku zadní náprava.
Motor Lada je taky super řešení.
Mňo a pak tam byla pěkná ta červená Tatra.
Nepamatuju si už označení, mám jí taky ve starém Svetě motorů, Ferrári hadr.
Motor Lada je taky super řešení.
Mňo a pak tam byla pěkná ta červená Tatra.
Nepamatuju si už označení, mám jí taky ve starém Svetě motorů, Ferrári hadr.

-> kubina: www.foltyn.cz/car/skoda-m
tx160rs.htm
a jeste dodam ze za volantem sedi Vaclav Blahna (ten co jel legendarni Monte Carlo 1977)
kdyz uz tu mam tu enciklopedii tak mi to neda se zminit o 160RS.
TEXT K FOTU:
Na rychlostnich zkouskach rallye Valasska zima dosahovala skoda Garde casy az o nekolik desitek sekund lepsi nez konkurencni skoda 130LR.Jak je z fotky patrne vuz mel dostatek elanu.
jenom dodam ze to byl pocin JZD slusovic a auto bylo pohaneno motorem Lada 1600 o vykonu 160k
TEXT K FOTU:
Na rychlostnich zkouskach rallye Valasska zima dosahovala skoda Garde casy az o nekolik desitek sekund lepsi nez konkurencni skoda 130LR.Jak je z fotky patrne vuz mel dostatek elanu.
jenom dodam ze to byl pocin JZD slusovic a auto bylo pohaneno motorem Lada 1600 o vykonu 160k