Felicia Rallye

prohledat
61 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 11.02.2018 do 16.04.2018, založil/a Venca.
řadit dle data
22:52:40
16.04.2018
Venca.
Dají se ještě někde sehnat nějaké kloudné vnitřní klouby na poloosy nebo už jenom čína?



A má smysl dávat čínu?



Vnější jsou ještě SKF tak ty snad ok.
23:01:29
08.04.2018
Venca.
-> MVM 08.04.18 22:42:13: Dobrej nápad. Díky 4
22:42:13
08.04.2018
MVM
-> Venca.: Já bych po stránách unibalu vložil kus hadice nebo gumu.. 4
22:31:13
08.04.2018
Venca.
Neřešili jste někdo, jak zamezit vzadu otáčení tlumiče do stran? Nádobka při vytočení naráží do karosérie nebo do kola. Nejsnažší se zdá tam dát bindr, ale...
zvětšit Felicia Rallye - obrázek od Venca. vložen 08.04.2018 22:31:13
upraveno 1x, naposled 08.04.2018 22:31:44
22:29:32
08.04.2018
Venca.
Spojka vyřešena, díky.



Ale pár dalších dotazů :



Šrouby na nádobku servořízení se dají někde normálně koupit nebo musim do autorizáku? Případně nějaký označení?
zvětšit Felicia Rallye - obrázek od Venca. vložen 08.04.2018 22:29:32
11:39:03
31.03.2018
zabiakPUK
na to som veľmi lenivý, a nie dostatočne fundovaný. píšem len keď zabíjam čas na gauči.

e: nakoniec som to upravil, do kultúrnejšej podoby.
upraveno 2x, naposled 31.03.2018 17:37:50
11:30:00
31.03.2018
vhml
-> zabiakPUK 31.03.18 11:14:11: tak vytvor článek, do kteryho budes odkazovat. Taky mi nebavi kazdou kravinu hledat v diskuzích v tom mnozstvi marastu kolem.
11:14:11
31.03.2018
zabiakPUK
spojkove pritlačne taniere sú ešte dostupné 1,3 aj 1,6. lamely sú rovnaké, a zámenné. takisto ložiska. a tu si to môžeš pozrieť, prípadne opísať objednávacie čísla.:

www.heureka.sk/?h%5Bfraze %...

cz verziu skoda diely si ľahko nájdeš: www.skoda-diely.sk/nahrad ny-diel/032141025gx-pritla cny-tanier-spojky-1-6mpi-d e-2468.html









upraveno 6x, naposled 31.03.2018 17:32:18
23:59:53
30.03.2018
Venca.
Takže abychom to schrnuli, pokud rozumím dobře- lamela je stejná pro všechny motorizace a mám schánět origo přítlačák na 1,6, protože má větší přítlak..



Ještě jedna technická, ložisko je stejný jak pro 1,6 tak pro 1,3?
17:57:25
30.03.2018
Milan 136
-> MVM: to take netvrdim, jen konstatuji svou zkusenost
17:16:57
30.03.2018
MVM
-> Milan 136: Bohužel u membránové pružiny s vypínací silou vůbec nekoresponduje sila přítlačná a nic z toho nevyplývá. Je to dáno konstrukcí a návrhem silovýho průběhu pružiny. Tudíž si právě tyto charakteristiky pružiny každý výrobce pečlivě hlídá.
16:52:52
30.03.2018
Milan 136
-> Petr Urban 30.03.18 15:48:29: kdysi jsem dal do svyho pickupa nouzovku Valeo, kdyz mi prasknul origo pritlacak a spojka sla o poznani vic ztuha
15:48:29
30.03.2018
Petr Urban
-> Borderer: A jedna perlička... Valeo přítlačák má větší přítlak V Newtonech na spojku v ideální pozici přítlaku než originál Sachs 1.6 a to asi o pětinu. Ono není to zase tak jednoduché ... hrají zde prim také parametry - výška mezí dos. plochou a plochou pro přítlačák vs. šíře spojky a typ či značka přítlačáku ... tedy potom může v určitých případech jeden fungovat a druhý ne !
09:32:26
30.03.2018
Borderer
-> Venca.: Dobře majitel radí nebo koupit origo. Dnes už nikdo moc nerozlišuje 1.3 a 1.6, takže výsledek je takovej, že to pak klouže. Měl sem na autě od předchozího majitele Valeo nebo co - pro 1.3 a děs. Když jsem se pak v kopci s vozejkem nerozjel, protože se nechytla, zahodil sem ji... Teďka mám originál a vše funguje jak má.
08:46:43
30.03.2018
vhml
-> Venca. 30.03.18 07:18:54: kup si pritlacak na 1.6 primo v autorizaku. Stoji asi 500.
07:55:22
30.03.2018
zabiakPUK
líši sa to tak, že 1,6 má oproti 1,3 zdvojené pliešky čo držia prítlačny liatinový kus (čo dosadá na lamelu). 6ks vs. 3ks. tak to aj najľahšie rozoznáš ked ťa bude chcieť predavač ojebať. mimochodom veľmi obľúbený trik predavačov, ked sa im v tom nechce prehrabávať. neviem ako je to dnes z tými "univerzálmi" pre 1,3 a 1,6 ale ked mi už dávnejšie vnucoval predavač ten univerzál, nakoniec som ho dajakým zázrakom dokopal k tomu správnemu, a doniesol 1,6. druhá nebadateľna zmena je trochu vyšší prítlak.



e: tie zdvojené pliešky platia pre sachs. u iného výrobcu to tak nemusí byť.

upraveno 3x, naposled 30.03.2018 08:26:11
07:26:27
30.03.2018
Antony - zrušená registrace
-> Venca.: Co si pamatuju že zdejších diskuzí, tak aftermarketový sachsy se už nerozdělujou na 1.3 a 1.6. Je jen jedna na oboje motorizace. 4
upraveno 1x, naposled 30.03.2018 07:27:09
07:18:54
30.03.2018
Venca.
Další dotaz, jaký je rozdíl mezi spojkovou sadou z felicie 1,6 vs. 1,3? Od původního majitele doporučeno používat spojku na 1,6 sachs, ale zajímalo by mě, jak se to liší od 1.3, resp. zda pasuje i přítlačák a ložisko?
13:10:08
26.02.2018
Venca.
-> Mr._Nosferatu: -> Mr._Nosferatu: Díky za fotky, tak nějak jsem si to představoval.
15:33:17
21.02.2018
Mr._Nosferatu
-> Venca.: V podstatě je to tabule hliníku, která má ohlé rohy podle nádrže, ke kastli se chytá pomocí naohýbaných plocháčů, předení ucyhcení jde pod origo uchycení nádrže a zadní se musí provrtat skrz podlahu.
zvětšit Felicia Rallye - obrázek od Mr._Nosferatu vložen 21.02.2018 15:33:17
15:30:16
21.02.2018
Mr._Nosferatu
-> Venca.:
zvětšit Felicia Rallye - obrázek od Mr._Nosferatu vložen 21.02.2018 15:30:16
16:11:36
19.02.2018
Venca.
-> Mr._Nosferatu: Nafoť , díky.
14:55:19
19.02.2018
Mr._Nosferatu
-> Venca. 16.02.18 15:32:00: Jednu ližinu pod nádrž mám doma, údajně z metalexu, dostal jsem jí k ližině pod motor.

Kdybys chtěl můžu lépe nafotit. Je to asi 4mm dural.
zvětšit Felicia Rallye - obrázek od Mr._Nosferatu vložen 19.02.2018 14:55:19
23:55:24
18.02.2018
Venca.
-> MVM: Nechci se pouštět do experimentů, vezmu ten castrol transaxle, na tomhle experimentovat/šetřit nebudu.
19:39:48
18.02.2018
MVM
-> Venca.: Asi bych se nebál nakupovat tady :www.znackoveoleje.cz/

Jinak samozřejmě ten olej je potřeba přizpůsobit podmínkám četnost výměn. A taky to,v jaké teplotě oleje ten motor dlouhodobě běžel. Motul je bezpochyby špička ale neznamená že vydrží věčně - tzn. používat i ekonomickou kalkulaci a rozumně ty výměny naplánovat. Co se tý převodovky týká - tak tu odkazujeme na Transaxle který potvrdi i Sixta, Ostatní značky samozřejmě použitelné jsou a je to spíš o tom zda se do toho chce dotyčný pouštět...
19:19:06
18.02.2018
MISCHO
-> Venca.: Do prevodovky skus olej Motul Gear 300 75w-90 .Pokial mas speru tak LS. Mam ho odskusany vo viacerych prevodovkach .
19:11:12
18.02.2018
Venca.
-> MVM: Intercars je v poho, ale ten castrol tam stojí 2x tolik co na netu, tak hledam levnější zdroj. No 500 ostrých, to je víc jak najedu za sezónu, takže předpokládám jednou ročně bude stačit + po závodě kontrola.



Převodovka je údajně od sixty.
19:06:01
18.02.2018
MVM
-> Venca.: Intercars jme brali 25litrový kanystr Syntraxu a převodovky v pohodě - (přenáší to 500Ps) - takže fejk tam asi nebyl 4

Obvyklý intervaly znějí : Před každým podníkem/závodním víkendem. Běžně to vychází na 400-600km v motoru. Převodovka záleží od koho to je. Tam bych to viděl univerzálně tak 1500km maximum - s tím že je dobré ten olej preventivně vždy po závodech vypustit a prohlídnout zda se objevují špony. Potom třeba 0,5l nahradit novým atd.. (Ale takhle přibližně se to dělá na okruhu.).
18:49:43
18.02.2018
Venca.
Když už se tady rozjela taková pěkná diskuze, tak zpátky k původnímu tématu. Natírat svody před omotáním páskou a případně čím? Jo a kde koupit ten Castrol Syntrans Transaxle 75W-90? Standardně nakupuju v intercars, ale cena za 0,5l je stejná jako na netu za litr. Nějaký tip na odzkoušenej eshop kde neprodávají fejky?



A jak často měnit olej v takhle upraveným motoru? Dle doporučení dávám Motul 15W50
upraveno 2x, naposled 18.02.2018 18:52:56
18:48:09
18.02.2018
Venca.
-> MVM: Jasný, rozumím. Spíše mě zajímala spolehlivost? Jinak chápu. že to lze určila udělat lépe, ale funguje to docela dobře, motor se krásně vytáčí. Uvidíme až se s tím něco najezdím, zatím to jsou spíš první postřehy. Jo a podtlak je odpojenej.
18:41:47
18.02.2018
MVM
-> Venca. 18.02.18 18:23:35: Bezkontakt z favorita je jen více bezúdržbový oproti kontaktnímu Pal rozdělovači. Zbytek (bez úprav) na závodění nikdy nebylo nejvhodnější. Jak odstředivá mechanická regulace - tak zpoždění v elektronické části. Proto se nedoporučuje na vysoké otáčky jak psal Urbi. Používal se dlouhou dobu zejména německý kontaktní Bosch který později měl i elektronickou verzi, až do 8000ot. Zbtek případně vysvětlí Urbi,odborník na rozdělovače..
18:23:35
18.02.2018
Venca.
Převodovka rovný zub dle homologace, ale stálý převod nevím, maximálka někde okolo 150-160. Kola 195/50 R15, váha prý cca 900 kg, ale nevážil jsem to. Každopádně je to komplet 3mm makrolon + laminát páté dveře.



Jak říkám jestli to má 120 nebo 140 k. je mi celkem jedno, stejně nejvíc dělají ruce a ten má původní majitel dost dobrý a proto ty výsledky.



-> Urbi: Měl jsem za to, že bezkontakt favorit zapalování je celkem spolehlivý nebo se pletu?
16:30:48
18.02.2018
zabiakPUK
súhlasím že to zapaľovanie je inde. nejde ani tak o spoľahlivosť, (fafo zapaľovanie sa nekazí) ako o stálosť parametrov. ale nie je lepšie si to presadiť administratívne, ako tam mať niečo navyše? (na diskvalifikáciu) ak si to niekto objedná,- jeho vec. ale napísať nepriamo objednaj si, -neviem.
16:19:01
18.02.2018
Petr Urban
-> zabiakPUK: Nikoho nenavádím, říkám fakta a to co po mě lidé běžně chtějí, všechno jsou to volby každého jedince. V volné kategorii to tam možné je. Na druhou stranu vozy z západa ze stejného data výroby už měli z fabriky el. zapalování jiných druhů dávno. Zapalování v těchto motorech je při závodech značně kazivou věcí... Takže zaplatíš za startovný, gumy, auto, palivo, zázemí, tým, usílý a čas a nedojet na problém zapalování bývá velmi časté a to co si obětoval je vše pryč.
16:11:43
18.02.2018
Petr Urban
-> MVM: je to tak beze sporu. Už se mě párkrát stalo, že jsem na válcích někomu nahnal třeba 10Hp laděním karb., zapal a periferií motorů a pak mi řekl že z pozice za volantem to ani tak poznat nejde. Na druhou stranu z videa níže to utíká velmi dobře na což má vliv také velkým způsobem to na co se ptám - převodovka kontra velikost kol a váha vozu.
16:07:53
18.02.2018
zabiakPUK
-> Petr Urban 17.02.18 11:44:30: prečo ho navádzaš podvádzať?
15:43:14
18.02.2018
MVM
-> Petr Urban 18.02.18 15:29:46: Petře vime.. Já psal jen o objemu a rozdělovači a karburátoru. A právě protože to není jen o těchto 3 dílech, dal jsem přirovnání s polívkou.. A taky to,že na rally je těžký poznat rozdíl mezi 130 a 140 PS .. i když bude mít poctivých 120PS . Je to tak.?

6
15:35:23
18.02.2018
Petr Urban
-> Venca.: Jaká je převodovka, stálý převod, velikost gum a cca váha vozu ? Ať si mohu z videa trochu uvědomit kontext pro zrychlení.
15:29:46
18.02.2018
Petr Urban
-> MVM: Dosažitelné 140 PS na LEKRU z favorita v nejlepších případech je, ale typově na motoru do NF a musí spolu hrát moc věcí a detailů, bohužel to nejde pod kapotou favorita., pod karb. je nutná moc vysoká podložka, takže karb. by musel čouhat z kopoty ven :D a né s bezkontaktním rozdělovačem z favorita, který za 6 tis. ot. předstih snižuje, což značně snižuje i výkon.

-> Venca.: Jede to ve videu pěkně, ale 140 koní dle DIN či ISO to nemá, to bych i krví podepsal a tímto ETRL docela znehodnocuje trh ... spousta lidí neznající problematiku a výkonovou dosažitelnost dané koncepce tomu pak věří a chodí právě za takovými lidmi co pak krmí republiku těmito úsměvnými klíny. Šak si to můžeš jet někde nechat přeběhnout na válcích, jen tě upozorňuji velmi, aby jsi jim dopředu neříkal kolik to má mít výkonu, nebo ti spousta lidí právě takový graf k tvé spokojenosti vytiskne.

Pro představu... byl jsem nedávno přizván ladit na brzdě své programovatelné zapal. a webry 45 na drahém kovaném motoru už 30 let zkušeného českého motoráře a po dlouhém ladění jsme se vyškrabali na 138 HP a krásných 155Nm a v motoru nebyl žádný zásadní problém a dokonce kitová vačka. Nejsem toho názoru, že cokoliv nad 130 Hp s lekrem je běžné při dodržení klasické koncepce, tedy žádné šílené lehké písty z motorek a ojnice o 10mm delší apod., i to už je možné do toho dnes dát.
11:08:18
18.02.2018
Tomaso435
to sou ňácí very strong fan bradrs? 3
11:04:13
18.02.2018
venni
-> Tuner#2 - zrušená registrace 18.02.18 10:23:38: Čeněk natáčí a Jarda fandí,taky jsem to měl napřed popletené :D
10:53:07
18.02.2018
Milan 136
-> Tuner#2 - zrušená registrace 18.02.18 10:23:38: to asi ano, ale stát bych vedlě něj teda nechtěl1
10:45:56
18.02.2018
Luky
-> Tuner#2: Jarda.... 4
10:23:38
18.02.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Tomaso435 18.02.18 09:44:21: Ano a budeš se divit, ale Čeněk je větší fanda než my všichni dohromady...
10:18:29
18.02.2018
MVM
-> Venca.: 140 PS na Lekru s rozdělovačem je reálná záležitost. Ale uplně stejně jde říct že Vitana v sačku, teplá voda a hrnec je polívka. Už před patnácti - sedmnácti lety šlo těchto hodnot dosánout - (tj.100PS/litr.) To tu víme téměř všichni.pozn,

Dobrý,hodně dobrý závodník co o auto zná delší dobu pocitově nárůst výkonu pozná. Ale spolehlivá je jen výkonovka a nebo změření času na známém definovaném úseku. takže 130,140,135 koní je rally autě na pocitovku dost obtížné. Ale protože ty motory výkonu dosahují přibližně cca ve stejných otáčkách - je to znát především na točivým momentu kterej je ve dnešní době oproti dobám minulým zase trošku jinde.

Petr Vám určitě potvrdí že ,než vršek, je dobré poladit motor tak,aby se co možná nejlíp v daný konfigukaci sbíral ze středních otáček - což je ožehavé pásmo 6
09:59:45
18.02.2018
ondie
Motorkáři opravujou pobouchaný svody/výfuky tak,že na sundaným dílu udělaj ucpávky (jednu s ventilkem) natlakujou to a zvenku tukanec nahřívaj lokálně letlampou.
09:44:21
18.02.2018
Tomaso435
-> Venca. 18.02.18 06:59:08: na tom druhým videu z venku je zase ten týpek co každým videu jen řve jojooooooooooooo joooooooo pěkněěěěěěěěěěěě dobřéééééééééé jooooooooooo :-D to je fakt zapálenej fanda 3 3
09:02:19
18.02.2018
Bery
-> Urbi: Minimálně v tom bude tvá vacka Peto aby se to přehouplo přes 140 kobyl;-)
07:02:56
18.02.2018
Venca.
-> Petr Urban 17.02.18 11:44:30: Díky za nabídku, zatím to asi nechám tak jak to je, omezovač už mám objednaný jak jsem psal níže a časem uvidíme. I když nejvíc by se mi asi líbil minikit, ale to už je jinde...
06:59:08
18.02.2018
Venca.
-> Urbi: Je to 1,4 na lekru a rozdělovač je bezkontakt. Pocitově to jede hezky, výsledky to auto taky dělalo hezký, takže i kdyby to mělo mít o 20 koní méně, tak je mi to celkem jedno. Kolik je podle tebe reálný dosažitelný výkon v této konfiguraci?



Rally Světlá 2016




Škoda Felicia Max Attack
upraveno 1x, naposled 18.02.2018 07:03:18
Extreme Tyres