skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Automechanik amatér
07:50:45
22.03.2017
22.03.2017
krtecek
-> Petkar: já bych i makal...ale ještě nemám dodělaný jiný projekt a peníze jaxi netisknu a bankéřovu dceru taky neobšťastňuju..nejdřív bych chtěl bydlet.. takže start projektu vidím tak na příští jaro do té doby ze mě bude "sběratel dílů" a "vědomostí světa"
21:44:15
21.03.2017
21.03.2017
Petkar
To Krtecek: V tom případě budu parafrázovat: makej, makej, makej...
Až pak příjde přítelkyně, bude času tak nějak míň a míň... a když už si budeš myslet, že nemůže být hůř....
příjde rodina, děti a času bude ještě míň a míň...
a finále bude, že až auto doděláš, dalších 10 let budeš opravovat na srazech, protože doma se k tomu vůbec nedostaneš...
Až pak příjde přítelkyně, bude času tak nějak míň a míň... a když už si budeš myslet, že nemůže být hůř....
příjde rodina, děti a času bude ještě míň a míň...
a finále bude, že až auto doděláš, dalších 10 let budeš opravovat na srazech, protože doma se k tomu vůbec nedostaneš...
21:19:39
21.03.2017
21.03.2017
Bukaj
-> krtecek 21.03.17 11:01:17: Hele - měl jsem to podobně - aby Levandulka vezla na mou svatbu nevěstu. Ale spíš to vypadá, že ženit se jen tak nebudu a do svatby své dcery (jsou jí 4 roky) mám dost času na renovaci
11:29:08
21.03.2017
21.03.2017
krtecek
hm tak to já v tu chvíli na sobě začínám pozorovat své " charakterové dědictví" a začínám proklínat všechny inženýry a konstruktéry do 5.kolena..páč otec je konstruktér a ten když něco dělá tak nadává, kterej debil to tak vymyslel, že to není možný. Tohle kdyby prej navrhl on takto v práci tak mu ti borci co to ve výsledku podle toho jeho výkresu vyrábí, rozbijou hubu
11:17:42
21.03.2017
21.03.2017
Minott
-to že sa niečo nezadari na prvy raz je podla mna normal aj mne sa to stava,,,
mam pre to pracovný názov a miesto toho aby som nadával ,,tak si poviem že je to "vývoj a výskum"
ale nadávky dojdu naradu tak ci tak,,,
mam pre to pracovný názov a miesto toho aby som nadával ,,tak si poviem že je to "vývoj a výskum"
ale nadávky dojdu naradu tak ci tak,,,
11:09:23
21.03.2017
21.03.2017
Jozka
-> krtecek:
11:01:17
21.03.2017
21.03.2017
krtecek
-> Jozka: tak s tím se počítá ..jako dal jsem si milník, že dokud Rosnička nebude zrenovovaná, tak se neožením..páč mě poveze na svatbu..vzhledem k tomu, že jsem zatím sám a ještě jsem nezačal, tak času mám dost
07:47:39
21.03.2017
21.03.2017
Jozka
-> zralous 20.03.17 20:12:28: Vlastně.. trochu jo..
-> Bukaj 20.03.17 20:37:40: Taky pravda - ale dá se s tím žít..
-> krtecek: Pokud budeš trochu i jezdit, bude dřív nebo později bude nutná nějaká údržba a v jejím rámci se dá upgradovat, aniž by to výrazně bolelo.
-> Bukaj 20.03.17 20:37:40: Taky pravda - ale dá se s tím žít..
-> krtecek: Pokud budeš trochu i jezdit, bude dřív nebo později bude nutná nějaká údržba a v jejím rámci se dá upgradovat, aniž by to výrazně bolelo.
07:19:51
21.03.2017
21.03.2017
krtecek
to, že bych to dělal vícekrát než 1 tak i to se může stát...mám to tak celej život..bojím se jen, že se budu ženit 2x a umírat na 2x
20:41:13
20.03.2017
20.03.2017
zralous
-> Bukaj: hned třeba ne, ale s odstupem času to tak mám taky. Stále je co zlepšovat
20:37:40
20.03.2017
20.03.2017
Bukaj
-> Jozka 20.03.17 13:40:16: Podle tohoto modelu bych si nezrenovoval ani koloběžku, protože cokoli dokončím, tak vím, že bych to mohl udělat líp...
20:12:28
20.03.2017
20.03.2017
zralous
-> Jozka: vlastní zkušenost???
13:40:16
20.03.2017
20.03.2017
Jozka
-> isti: A tak jestli mu ještě není ani třicet, má dost času to 1x i 2x předělat, kdyby se mu to napoprvé nezdálo úplně OK..
12:45:01
20.03.2017
20.03.2017
isti
Ja by som dodal iba tolko že neskúsený človek ako poprvé by nemal začať renováciu takého auta s ktorým má dlohodobé plány ako veterán lebo časom príde na to že síce to je spravené dobre ale predsalen kopu vecí by si ma urobiť ináč.
08:34:36
15.03.2017
15.03.2017
krtecek
-> zralous:
Knihama respektive jejich digitálníma skenama nebo verzema jsem už zásobenej. Katalog dílů mám i dílenskou příručku (sice pro 100ky, ale to je totéž až na pár detailů)..zrovna minulej týden v pátek jsem to tiskl..zaplať pánbůh za firemní tiskárnu (aneb, z cizího krev neteče ) valila oboustraně cca 140listů té příručky ...ten katalog dílů jsem tiskl už loni a taky to je dobrá bible..
S foťákem počítám, protože skleróza nebolí, ale člověk se nachodí..vsadím boty, že na tolik fotek co vyfotím mi nebude stačit ani film ..
a nemysli si...ty karty mám proštudovany všechny...a každej den tu sedím a čučím co je nového... :)
Knihama respektive jejich digitálníma skenama nebo verzema jsem už zásobenej. Katalog dílů mám i dílenskou příručku (sice pro 100ky, ale to je totéž až na pár detailů)..zrovna minulej týden v pátek jsem to tiskl..zaplať pánbůh za firemní tiskárnu (aneb, z cizího krev neteče ) valila oboustraně cca 140listů té příručky ...ten katalog dílů jsem tiskl už loni a taky to je dobrá bible..
S foťákem počítám, protože skleróza nebolí, ale člověk se nachodí..vsadím boty, že na tolik fotek co vyfotím mi nebude stačit ani film ..
a nemysli si...ty karty mám proštudovany všechny...a každej den tu sedím a čučím co je nového... :)
20:28:46
14.03.2017
14.03.2017
zralous
-> krtecek: Tak vše se dá, já se tehdy ještě jako technický teoretik a žák elektroprůmyslovky mstil nejdřív dědovo tisícovce a pak mému rapidu a taky to šlo... všechno jsem se učil na autech, povětšinou bez příručky, bez přípravků protože to prostě nebylo a člověk to považoval za ztrátu času. Dneska nad svými postupy kroutím hlavou a při renovaci jiných aut už s knížkou v ruce si vybavuju co bylo tenkrát všechno špatně
Nenech se odradit, jako stavař musíš vědět, že vše má jisté technické postupy a ty se musí dodržovat. Kup si knížku: Údržba a opravy vozu ŠKODA 1000 MB - V.Baťa a pořiď Katalog náhradních dílů pro 1000MB tvého roku. Při rozborkách hlavně nepospíchej, všechno si důkladně dokumentuj a foť, vč. detailů jako značení hlav šroubů, jejich délky apod. nepodstatných volovin. Až to budeš po půl roce zase skládat bude se to hodit, věř mi!!
Teď pominu kastli, kterou nejspíš zbavíš koroze ošetříš nějakými nástřiky podvozku, dobově kufru mot. prostoru a pod. a odevzdáš lakýrovi (pokud je to tak jak píšeš, ikdyž osobně si myslím, že min. pod patou z. blatníků vařit budeš)
Na přední nápravu se neobejdeš bez výstružníku svislých čepů a spodních excentrů, hodil by se lis na pouzdra, jde to i bez, ale je to ojeb, té mědi se tam moc nechce (pokud není lis, tak třeba závitová tyč) ostatní viz -> Eidy 10.03.17 11:45:05:
Zadrhnout se můžeš na brzdospojce, bývají vyrezlé válce, tuším dělá pragos výměnou. Pokud to není opravdu moc, zvládneš zalapovat vrtačkou i sám...
motor a převodovku neřeším, další díly jsou fakt jen skládačka a opět platí fotit a dokumentovat, číst postupy a koukat do katalogu.
Možná než se pustíš do díla doporučuju kouknout do karet kluků, co si tímhle prošli, myslím, že tu není nic, co by už někdo nedělal, nerozebral, nebo nezničil
Další užitečné čtení najdeš tady (měls začít možná před zimou, je toho na dlouhý večery):
skoda-virt.cz/cz/.../1588 76-rozdily-mbcek-co-je-ori ginal
Určitě jsem na spoustu důležitého zapomněl, tak mě doplňte
Nenech se odradit, jako stavař musíš vědět, že vše má jisté technické postupy a ty se musí dodržovat. Kup si knížku: Údržba a opravy vozu ŠKODA 1000 MB - V.Baťa a pořiď Katalog náhradních dílů pro 1000MB tvého roku. Při rozborkách hlavně nepospíchej, všechno si důkladně dokumentuj a foť, vč. detailů jako značení hlav šroubů, jejich délky apod. nepodstatných volovin. Až to budeš po půl roce zase skládat bude se to hodit, věř mi!!
Teď pominu kastli, kterou nejspíš zbavíš koroze ošetříš nějakými nástřiky podvozku, dobově kufru mot. prostoru a pod. a odevzdáš lakýrovi (pokud je to tak jak píšeš, ikdyž osobně si myslím, že min. pod patou z. blatníků vařit budeš)
Na přední nápravu se neobejdeš bez výstružníku svislých čepů a spodních excentrů, hodil by se lis na pouzdra, jde to i bez, ale je to ojeb, té mědi se tam moc nechce (pokud není lis, tak třeba závitová tyč) ostatní viz -> Eidy 10.03.17 11:45:05:
Zadrhnout se můžeš na brzdospojce, bývají vyrezlé válce, tuším dělá pragos výměnou. Pokud to není opravdu moc, zvládneš zalapovat vrtačkou i sám...
motor a převodovku neřeším, další díly jsou fakt jen skládačka a opět platí fotit a dokumentovat, číst postupy a koukat do katalogu.
Možná než se pustíš do díla doporučuju kouknout do karet kluků, co si tímhle prošli, myslím, že tu není nic, co by už někdo nedělal, nerozebral, nebo nezničil
Další užitečné čtení najdeš tady (měls začít možná před zimou, je toho na dlouhý večery):
skoda-virt.cz/cz/.../1588 76-rozdily-mbcek-co-je-ori ginal
Určitě jsem na spoustu důležitého zapomněl, tak mě doplňte
19:23:50
14.03.2017
14.03.2017
krtecek
tuhle stránku znám, občas tam najdu něco co potřebuju...jediný technický nedostatek té stránky je, že fotky jsou strašně malé..sice je to popsané v textu docela podrobně, ale bohužel jsem ten typ studenta co potřebuje kvalitní obrázek a z toho se to naučí a zapamatuje..
16:31:40
14.03.2017
14.03.2017
Petkar
Tak taky přidám svou trochu do mlýna:
www.skoda110r.cz/article. php?id=690 tady je obrázek toho, co se dá v garáži postavit více méně sám aniž by člověk byl vyučený automechanik... ano, toto erko je v tuningu, na druhou stranu, u série je všechno popsáno v manuálu a tohle uděláš tak a tohle tak... u tuningového (tuzingového) auta vše ladíš za pochodu...
A dneska stavíme tohle: www.skoda110r.cz/article. php?id=1212 to už půjde do série (více-méně)...
Ještě je tady několik aspektů, které nikdo moc nezdůrazňuje:
- podpora rodiny - budou to hodiny a hodiny co budeš v garáži...
- pomoc kamarádů - marná snaha, i když 90% věcí zvládneš udělat sám, budeš potřebovat, zvláště při montáži, někoho, kdo ti pomůže...
www.skoda110r.cz/article. php?id=690 tady je obrázek toho, co se dá v garáži postavit více méně sám aniž by člověk byl vyučený automechanik... ano, toto erko je v tuningu, na druhou stranu, u série je všechno popsáno v manuálu a tohle uděláš tak a tohle tak... u tuningového (tuzingového) auta vše ladíš za pochodu...
A dneska stavíme tohle: www.skoda110r.cz/article. php?id=1212 to už půjde do série (více-méně)...
Ještě je tady několik aspektů, které nikdo moc nezdůrazňuje:
- podpora rodiny - budou to hodiny a hodiny co budeš v garáži...
- pomoc kamarádů - marná snaha, i když 90% věcí zvládneš udělat sám, budeš potřebovat, zvláště při montáži, někoho, kdo ti pomůže...
11:05:01
11.03.2017
11.03.2017
krtecek
-> MVM: držme se informace, že auto je nyní ve stavu pro projití STK, a že oprava v mém případě znamená výměna kusu za kus...tzn. použitý/starý za nový a pískovaní lakování komaxit
11:03:23
11.03.2017
11.03.2017
krtecek
čas ani finance mě netrápí...rozhodně nepočítám, že to za jedno léto zpracuju. Když to bude 5let tak to bude 5let....ptám se pouze na práci samotnou...respektive její složitost
19:24:05
10.03.2017
10.03.2017
MVM
-> hans1 10.03.17 19:14:14: Tak vono je pojem auto před šrotem zrestaurovat a nebo zprovoznit/opravit do pojízdný solidního STK stavu. Restaurátor se precizně zabývá každým detailem že ano - původními díly a to může trvat řádově roky .. i pětiletky ,dle dostupnosti dílů... financí,času. A nebo to jde zvládnout od jara do června .. a o prázdninách v létě už lítat. (Ale to spíš u Favorita/Feldy) - což si myslím je dneska ideální učební pomůcka. (1000MB už je pro fajnšmekry podle mě.)
19:14:14
10.03.2017
10.03.2017
hans1
-> Eidy: Myslel jsem šestimístné číslo, ne číslo se šesti nulama.Jinak nechci nikoho odrazovat ale nemyslím že je nejlepší nápad učit se automechanikem na kompletní renovaci 1000mb vzhledem k ceně a dostupnosti dílů.Jinak jak zmiňuješ lego pro dospělé,ono to tak je ale to co namontuješ za odpoledne renovuješ týdny či měsíce.Ale jak říkám nevíme jak vypadá auto a jakou máš představu o kvalitě.
16:47:01
10.03.2017
10.03.2017
Vojťas
-> krtecek: chtel sem si neco napsat, ale kdyz sem to chtel odeslat telefon mi hodin chybu site a text se mi nezachoval
Tak ze ti jen reknu ze se bat nemusis, staci ti to naradi, knizka na opravy a cas, trpelivost a rozvaha jak pisi kluci.
Ps: taky sem zacinal a nic nevedel, a bez stahovaku na loziska sem se obesel. Ale s nim je to lepsi...
Tak ze ti jen reknu ze se bat nemusis, staci ti to naradi, knizka na opravy a cas, trpelivost a rozvaha jak pisi kluci.
Ps: taky sem zacinal a nic nevedel, a bez stahovaku na loziska sem se obesel. Ale s nim je to lepsi...
16:13:27
10.03.2017
10.03.2017
Minott
-> hans1: som podobneho nazoru,,, až na tu cenu,,,
-> Eidy: to snat nie,,to je asi len nejake nedorozumenie,,
-> Eidy: to snat nie,,to je asi len nejake nedorozumenie,,
16:02:40
10.03.2017
10.03.2017
Eidy
-> hans1: Ty chceš jít přes milion?
15:36:11
10.03.2017
10.03.2017
hans1
-> krtecek: No nevím.Když jsem renovoval moje MB měl jsem již velké zkušenosti s opravami atd.A nikdy bych neřekl co je to práce opravdu celé rozebrat,dodržet originalitu, a složit(spasovat).Dost záleží s jakou kvalitou a originalitou se spokojíš.Jinak šestimístná cifra je podle mě málo.
15:22:09
10.03.2017
10.03.2017
Jarda - zrušená registrace
-> Borderer 10.03.17 14:14:54: no sice nejsou videt, ale pevnost tam je potrebna
14:23:52
10.03.2017
10.03.2017
Borderer
-> rsvancara: Přesně, dostal sem nastavenou svářečku, dva kousky plechu ať si zkusim naprskat pár bodů a šel sem na věc...a majitel svářečky si šel dát pivko do stínu..
14:19:08
10.03.2017
10.03.2017
rsvancara
-> Borderer: Jo, já taky svářel hned na autě.... akorát mi to bratránek pro začátek tak nějak nastavil a prej "zkus to" :-D
14:14:54
10.03.2017
10.03.2017
Borderer
-> krtecek: Proč ne? I já se to učil na autě. Hlavně místa, který nejsou vidět jsou ideální do začátku, podlaha, podběhy atp.
13:53:06
10.03.2017
10.03.2017
krtecek
-> Eidy: jéé to jsi hodnej ..tak vrtačka a flexa to je základ...závitníky nemám..ale vím kde k nim kdyžtak přijít
13:45:16
10.03.2017
10.03.2017
Eidy
-> krtecek 10.03.17 13:00:23: Kdybys bydlel poblíž, tak ti řeknu dojeď a půjč si ho. Zkus se potat po okolí. Jinak ještě zřejmě bude potřebovat vrtačku a flexu. A určitě sadu závitníků a oček.
13:00:23
10.03.2017
10.03.2017
krtecek
-> Eidy: ano vím, že ta moje informace "nebude potřeba vařit" je takové klišé....ale vycházím z toho, že auto je dědictví a pro mě a mého strýce, který se o něj do teď staral to je srdeční záležitost a předpokládám, že i když tam montoval díly, které sice nevypadají nijak extra, protože je většinou dostal, tak po mechanické a technické stránce to bral pečlivě a neměl by to odrbat...tolik k tomuto...lisy na ložiska ani silentbloky nemam(netuším kde to sehnat), ale viděl jsem návody jak to udělat jinak popř. bych si tohle nechal udělat od někoho stejně jak ten motor a převodovku.. krimpovací kleště nemám,ale vím o nich...to je to nejmenší...
edit: stahovák zadního ložiska jsem viděl na aukru...ale 4000,- za to asi nedám..když to teoreticky potřebuju na 2 ložiska a pak by to bylo nevyužité
edit: stahovák zadního ložiska jsem viděl na aukru...ale 4000,- za to asi nedám..když to teoreticky potřebuju na 2 ložiska a pak by to bylo nevyužité
12:50:18
10.03.2017
10.03.2017
Eidy
-> krtecek: Tvoje auto jsem neviděl, ale už jsem mockrát viděl auta, kde "nebylo potřeba vařit" a nakonec se tam vždycky něco našlo. Ale třeba máš pravdu. Ze speciálních věcí je rozhodně fajn mít nejen stahovák bubnů, ale i stahovák poloos, kterým se lisuje ložisko na poloosu a pak do nohavice. Nebo aspoň někoho s lisem. A pokud budeš do předních vrchních ramen lisovat origo silentbloky, tak tam budeš potřebovat přípravky. Bez nich to sice jde, ale dooost blbě. A pak nějaký univerzální stahováky na kuláky a páky řízení. Volant jde většinou dost blbě dolů z hřídele. Jinak mě teď nic nenapadá. Standardní gola, klíče, kleště, šroubováky, kladiva, svěrák. A nějaký udělátka na seřízení geometrie. Přední nápravu musíš sesadit poměrně přesně (odklony) už před nandáním do auta. A pokud budeš dělat i elektriku, tak holící a krimpovací kleště.
12:41:40
10.03.2017
10.03.2017
charon
Heleď, já se stodvacítko taky kdysi začínal jako mechanikou nepolíbenej. Dneska se převodovky neseru, do motoru a karburace se snažim nesrat a zbytek si udělám celkem v pohodě.
Hlavní je dělat v klidu a nesnažit se všecko servat hned, z toho pak plynou chyby a další (potenciální) opravy a úpravy - například zapomenutej ostřikovací kroužek na klice při výměně rozvodů nemá na funkci motoru vliv, ale toho oleje co to pak vyprská ... A někdo to musí znova rozebrat a uvést do původního stavu
Hlavní je dělat v klidu a nesnažit se všecko servat hned, z toho pak plynou chyby a další (potenciální) opravy a úpravy - například zapomenutej ostřikovací kroužek na klice při výměně rozvodů nemá na funkci motoru vliv, ale toho oleje co to pak vyprská ... A někdo to musí znova rozebrat a uvést do původního stavu
12:33:50
10.03.2017
10.03.2017
krtecek
-> rsvancara: svařovat určitě nebudu...a i kdybych se to naučil tak to nebudu zkoušet hned na autě
12:26:20
10.03.2017
10.03.2017
krtecek
-> Eidy: karoserie je v klidu..když pominu drobnosti tak svařování mě žádné nečeká...čistě mechanická práce..co se týče prostoru tak mám samozřejmě další prostory, kde rozebrané díly můžu uschovat..tam problém taky nevidím..a rozpočet?..s tím jsem smířený...tohle neřeším...auto od roku 2000 nejezdí takže i kdyby to trvalo dalších x let tak mě to nezabije :) mám výhodu, že auto už jednou opravované bylo na holou kastli, ale!...montovalo se to zpět z dílů co kdo dostal, takže jejich kvalita je čistě mechanická nikoliv estetická...asi takhle bych to popsal...celá práce tedy bude většinou pouze o tom to rozebrat a povyměňovat díly za nové nebo nepoužité..otryskat barvy a znovu nalakovat...asi tak... ..spíš mě zajímá bez jakých speciálních udělátek se neobejdu nebo jestli mi bude stačit vyloženě "gola sada, kleště a šroubovaky... "
11:46:41
10.03.2017
10.03.2017
rsvancara
No dá se toho domrvit hromada např. svářet a nechat to prskat na sklo, flexovat práh a nevyndat interiér (popř. ho vyndat a dát tak, že na něj stejně lítá proud jisker....)
11:45:05
10.03.2017
10.03.2017
Eidy
No, ono to nezáleží až tolik na vzdělání, ale na nadání a šikovnosti člověka. Dá se udělat ledasco. Já když začínal v 16, byl jsem hrozný jelito a jeden zarezlej šroub mě zastavil. Dneska si dělám krom převodovky všechno sám. Rozhodně počítej s nemalou částkou nejen na díly a materiál, ale i na nářadí. Co bude problém, je místo. Když rozebereš auto, tak ti 20m2 nebude stačit. Teda ne tak, abys kolem toho běhal a opravoval. Budeš potřebovat sklep nebo tak něco na uskladnění dílů. Jestli ti budeš vyvařovat sám, potřebuješ slušný ceočko a tomu odpovídající elektriku a jistič v garáži. Ceočko se bude hodit i na vytahování utržených šroubů. Jinak mechanický věci jako nápravy jsou celkem sranda. Tak mi to přijde dneska. Nevím, jakej máš rozpočet, ale počítej s šestimístnou cifrou, pokud chceš nakoupit nový ozdoby, chromy, ložiska, čepy atd. Jenom kvalitní barvy budou za tisíce.
Ale všechno se dá.
Ale všechno se dá.
11:11:03
10.03.2017
10.03.2017
krtecek
Zdravím a žádám o radu Chystám se (velmi pomalu zatím) na renovaci mé 1000mb. Zatím jsem ve fázi teoretické přípravy, kdy se tak nějak vzdělávám sháním informace, náhradní díly know-how a podobně. Co jsem se však nikde nedozvěděl a co bych rád věděl, jestli je reálné, aby člověk jako já, který není vyučený mechanik nebo podobné řemeslo (jsem stavař) a nemá žádné speciální přípravky popisované v dílenské příručce (vyjma klasického běžného nářadí a škodováckého stahováku na buben) může dát tohle auto v běžných podmínkách (obyčejná garáž cca 20m2) do kupy. Plánuji totální rozborku, zborku. Práce jako lakování auta, drbání se v motoru a převodovce nehodlám. Ve zkratce, práce, které smrdí nějakým seřizováním, štělováním a nastavováním podle nějakých tabulek či hrozí, že jejich nastavení to může po**at. To jsou věci, které bych nechal "odbordelníkům"
U těchto věcí bych zajistil pouze jejich vyčištění popř.náhradní díly. Má s tímto někdo nějakou zkušenost? Nevím jestli je to pouze pocit, který ve mě vyvolávají zdejší fotočlánky a fotodokumentace ostatních uživatelů kteří renovují, ale přijde mi, že když vynechám ten motor, převodovku tak je to vlastně lego pro dospělé a nemělo by se tam dát nic domrvit...prostě hromada šroubků a matek..Nebo se mýlím? ...díky za každý tip nebo motivaci