![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Pojede 105s s 5 kvalt.?
-> zajoch 10.11.14 17:46:42: nepodceňuj 105, je to čtvercovej motor ten se chová jinak než 120 ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> david 105 10.11.14 20:14:17: :D no pokud se budu chtít zabít tak možná... :D dyt s tím autem stačí narazit v 50km/h a je to uplně na sračky.. :D a s fáčkem by to lítalo výš jak letadla ne? :D
-> david 105: jo
chcel by som sa spýtať že či pasuje fáčkový motor na prevodovku 105/120
-> zajoch: stejnak tam ten motor z fáčka nakonec dáš![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
:D tak jo :D jedine co se tu vyřešilo je to že sem ze sebe udělal deb*la :D
Takže tak :D
No nic :D
Takže tak :D
No nic :D
-> LUKAS: -> koště:
Kdyby to šlo :D nemam rozpočet a ani naladu tohleto řešit. puvodně to měla byt 105 v pucodním stavu :D ale nakonec sem přistoupil na to že tam bude 5q a nakonec i motor ze 120.
Víc nic.... :D navíc jak je to se zastavbou fačka do škodovky? de to udělat aji oficialní cestou? dyt to není povolená uprava ne?
Kdyby to šlo :D nemam rozpočet a ani naladu tohleto řešit. puvodně to měla byt 105 v pucodním stavu :D ale nakonec sem přistoupil na to že tam bude 5q a nakonec i motor ze 120.
Víc nic.... :D navíc jak je to se zastavbou fačka do škodovky? de to udělat aji oficialní cestou? dyt to není povolená uprava ne?
-> ochoda: hruška a talíř. ;-)
-> koště: čista pravda...ten 1000ccm motor "potahne" 5ku akurat tak dole kopcom...
-> zajoch: Víš co? Místo rozebírání hovadin si kup vlečku, nebo mokrej 5Q a vraž tam motor z fáčka. A nemusíš řešit jestli to pojede nebo ne. A pojede to i do kopce.
-> zajoch: Mmmm, ale to co ten SP značí, teda počet zubů na "hnací hřídeli" vůči "ozubenýmu kolu" na diferenciálu, je v převodovce. (slova v uvozovkách proto, páč nevim jak se to jmenuje odborně)
-> minno 10.11.14 15:30:45: v trojce už bohudík HTP není
-> zajoch: to mas takovou velkou knizku formatu A4?
i kdyz mozna budeme muset dat zapravdu Straslivymu Pidovy
i kdyz mozna budeme muset dat zapravdu Straslivymu Pidovy
-> ochoda: no šak... ale neuvadí se u převodovky ale u zadní napravy.. :D
-> zajoch: SP je zkratka pro stálej převod...
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): podle čeho usuzuješ? :D je t malá možnost. :D a to taková že SP není "převodovka" ale "zadní náprava" xD taky mi to dumalo hlavou.. :D
-> zajoch: chybičk bude ve čtenáři ![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
[p#3467653b té knižečce asik bude chybičk :D
-> zajoch: tak 125L nema prevodovku zo 130L .... že jo
-> MOLSO 10.11.14 18:17:58: ve své chytré knížce jsem našel že: typ škoda 125l je odvozena od typu 120 ale měla 5q převodovku Viz. kapiutola 22 /kde je škoda 130l a stálý převod 3.9/ a na internetu se ale všude dočítám 4.22 :D někde je chyba :D
-> zajoch: "suchá" ta se používá na "vlečku" tj. náprava rapid/130 a "mokrá" ta se používá na "kyvku" tj. náprava kterou měla už 1000MB
-> zajoch: 125 alebo 120 GLS po 85 (86? ). Staly prevod je tam vždy 4,22
a ještě by mě zajimalo tu púřevodovku z čeho? někde sem se dočetl že ze 125. ale ta má stálý převod 3.9 ne?
-> haso 10.11.14 17:40:27: Asik jo. tu 105 prodám, a zrepasuju i tu 120 :D
Jinak co to znamená ta suchá a mokrá?? :D to slyším poprvé :D
-> Vojťas 10.11.14 17:43:30: je to ten mladší /Mko/ 86 tuším? ale asik se pletu...
-> Vojťas 10.11.14 17:43:30: je to ten mladší /Mko/ 86 tuším? ale asik se pletu...
-> zajoch: hlavne si najdi co vsechno musis vymenit kvuli 5Q, abys s tim nemel vic prace nez uzitku :D jakej to mas rok?
-> zajoch: ja by som pri vymene prevodovky rovno vymenil aj motor a nemusis riesit toto :-)
-> koště 10.11.14 15:59:49: ja sem se s tím dycky takhle z kopečka rozjel a pak si tu rychlost držel :D dokud nepřišlo stoupání :D je fakt že mi ten motor potom dal najevo že tohleto nee. Ale zvládá to.
jak sem jel tech 160 (tacho) tak mi GPS ukazovala 162. dokonce :D takže tacho ještě podměřoval :D
jak sem jel tech 160 (tacho) tak mi GPS ukazovala 162. dokonce :D takže tacho ještě podměřoval :D
-> koště 10.11.14 15:59:49: Jseš si jistej? ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> zajoch: Dovol abych ti oponoval. Víc jak 130km/h 105ka prostě nedá. 1) dál už tacho pěkně kecá a 2) by ti ten motor zamával a utek.
-> sep 10.11.14 12:42:05: vlastne máš pravdu, už som z tých HTP motorov zmagorený. A v FIII majú tie HTP motory už zas vyšší výkon ako v FII, a FII malo vyšší ako FI.
https://www.youtube.com/w
atch?v=d2xJ4xTXYPo
Tak asi tak nějak sem jezdil s mojim Mkem
+- ve stejném stavu. už tak mi to do kopečka zpomaovalo :D
tak proto se bojím jít ještě do těžšího převodu :D
Tak asi tak nějak sem jezdil s mojim Mkem
+- ve stejném stavu. už tak mi to do kopečka zpomaovalo :D
tak proto se bojím jít ještě do těžšího převodu :D
:D ok. tak ste mě vy a můj strýc přesvědčili že 5q asi má smysl.
no. uvidíme :D dám ho tam, a přinejhorším tamstrčím motor ze 120
:D tak teda díky moc a přeju hezký den :D -Zajo-
no. uvidíme :D dám ho tam, a přinejhorším tamstrčím motor ze 120
:D tak teda díky moc a přeju hezký den :D -Zajo-
-> zajoch 10.11.14 12:46:18: Já to chápu, ale preventivně bych přiložil ilustrační obrázek. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> zajoch: No to je prave nesmysl, tim ze budes mit kratsi ctyrku, tj tu co je v petikvaltu, dosahnes driv vyssi rychlosti nez s puvodni 4q prevodovkou. Pak uz tam jen loupnes petku na kterou si to bude bublat. Nebo ja v tom aspon vidim vyhodu.
tak me napada. Da se do 5q prevodovky dat 4 kolo ze 4q prevodovky? Ze by potom byly ty 4 prevody stejne jako u 4q prevodovky, ale jen by tam byl navic 5q. Doufam ze to nekdo chape.
Příklad FI combi ve verzi 1,2 HTP 40kw s klimou,servo sice není honěné řemenicí ale i tak to docela funí,vůz pro vyrovnané flegmatiky bude i Lupo s motorem 1.0 OHV se servem přes řemen a klimou.
-> Milan 136: 40kw s klimou a servom sa snáď ani nikdy nerobilo, či?
-> Jirik_Tuňák1983: a zacne znit jako TDI
-> Qwak: nijak dramaticky. Treba trivalec 40kw s klimou a servem....
spis jde o kroutak a ten nebude nijak brutalne rozdilnej.
proste to normalne pojede...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Qwak: nijak dramaticky. Treba trivalec 40kw s klimou a servem....
spis jde o kroutak a ten nebude nijak brutalne rozdilnej.
proste to normalne pojede...
-> Tomaso435 10.11.14 08:56:53: no tak jako z kopce a po rovince to jelo. Prisel mensi kopecek a hned rychlost klesla na 120 ve vetsim kopcu i na 100
-> zajoch 10.11.14 07:09:40: Hlavně to pak po zařazení 5ky začne plnit EURO 6. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> zajoch: 105ka nám nejela víc jak 125 :-D
-> Jarda/felda 09.11.14 22:46:10:
Myslíš? ja sem s tím v pohodě na čtverku jezdil 150-160 při zhruba 5tis. otáčkách
:D ale duležité je že to bude ekonomické :D
Myslíš? ja sem s tím v pohodě na čtverku jezdil 150-160 při zhruba 5tis. otáčkách
:D ale duležité je že to bude ekonomické :D
-> Jarda/felda: no 140 spíš plnej plyn než pohoda![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> zajoch 09.11.14 22:01:22: 130-140 na pohodu ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Asi to bude jenom o zvyku. Teď tam lupneš 4ku, a jedeš furt. Potom tam lupneš 4ku, tu budeš muset o něco víc podržet, a zasunout 5ku, která nebude mít takový široký využití, jako ta původní 4ka. Zase na dálnici a na rovinkách pojedeš "rychle" v rozumnějších otáčkách.
-> zajoch: Na 5tku už to moc zrychlovat nebude, ale bude to točit míň, čili "šetřit". ;-)
-> ochoda: To jo. Ale nespolýhal bych na to... Když vidím, kolik 4,2 bylo přestavěnejch na suchou, tak bych rozhodně ty zuby spočítal. ;-)
-> zajoch: Kastle není úplně vše... Je toho o něco víc. A hlavně si z "dárce" vezmi i tyč řazení. ;-)
-> zajoch: Kastle není úplně vše... Je toho o něco víc. A hlavně si z "dárce" vezmi i tyč řazení. ;-)