skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
136l (742) - legenda, nebo realita?
12:22:32
14.12.2019
14.12.2019
Tom Troll
zadní znak 135 L starý resinový šroubovací typ nabastlenej na jednom bazarovym favoritu...
00:55:58
08.04.2018
08.04.2018
Bukaj
19:27:42
07.04.2018
07.04.2018
kraska98
-> Tom Troll: To je origoš ne ? Vývozní provedení do Somálská mám pocit.
23:20:47
05.04.2018
05.04.2018
Bukaj
-> isti: 105 GL
07:41:49
05.04.2018
05.04.2018
isti
-> kraska98: Nejak mi uniklo že bolo aj nerez 105,popritom mám doma nové.
07:28:00
05.04.2018
05.04.2018
kraska98
-> isti: Jak říká Bukaj, štítky 105 a 120 padly za vlast. :D
07:13:32
05.04.2018
05.04.2018
isti
-> kraska98 03.04.18 22:10:49: Hamby sa ,z čoho si použil 5-ku?
23:55:02
04.04.2018
04.04.2018
Bukaj
-> kraska98: Ty nás zkoušíš...?
22:10:49
03.04.2018
03.04.2018
kraska98
-> Bukaj: Já vím.Jen jsem vtipkoval.Bastlil jsem to osobně.
08:56:32
28.03.2018
28.03.2018
Bukaj
-> kraska98: Spíš doma vyrobené z nerez štítků 120 a 105 a "L" použité z vrchlabské 130
18:21:07
24.03.2018
24.03.2018
ondie
-> Tom Troll: Ty jo,tohle už sem taky viděl,ale jen sem kdysi kolem takovýho auta projel a neměl možnost to prostudovat.. Ale skoro by ten štítek neměl existovat,tak sem to uzavřel,že to bude předělávka,ale kdo ví ?
09:10:39
24.03.2018
24.03.2018
Enggik
-> Tom Troll: Už jen podle toho, jak jsou ty číslice rozhozený, bych to spíš viděl na nějakou předělávku.
09:54:27
11.03.2018
11.03.2018
isti
-> ondie: Škoda,tak ako náhradu by si mi mohol zohnať origo skodovku 135gl
22:16:38
10.03.2018
10.03.2018
ondie
-> isti: Bohužel,za svůj život sem viděl jen jeden a ten mám doma.
22:52:52
09.03.2018
09.03.2018
isti
-> ondie: 135L nemáš navyše?
13:41:14
09.03.2018
09.03.2018
ondie
Tak po dvou letech se povedlo a zkompletoval sem tuhle eMkovou kolekci na zadní čelo.
02:19:15
21.03.2016
21.03.2016
ondie
Tak sem konečně sehnal a rozšířil sbírku štítků tohodle typu,ještě mi chybí Škoda 136L (koupím,vyměním-klidně nabídněte )
21:32:09
20.03.2016
20.03.2016
Bororo
-> J3STER: Tak to byla rychlost. Blahopřeji
21:23:57
20.03.2016
20.03.2016
J3STER
17:05:13
01.01.2016
01.01.2016
Apple STS Chvojkovice-Brod
jj, taky sem měl pár takovýchto paskvilů, 105l z holandska na dokladech 110r, rapida z němec na110ls papírech atd
04:54:49
01.01.2016
01.01.2016
rsvancara
-> lokaj: Tahle vyjímka měla zjednodušit proces a pomoci omladit vozový park :-)
03:20:25
01.01.2016
01.01.2016
Jozka
-> MATTESS:
02:59:47
01.01.2016
01.01.2016
MATTESS
-> lokaj 31.12.15 12:15:42: ty dovozový se přihlašovaly i na papíry z litra
16:08:34
31.12.2015
31.12.2015
minno
-> OTA-MTX: Ale reč je o 136L, nie GL.
15:40:01
31.12.2015
31.12.2015
OTA-MTX
14:47:40
31.12.2015
31.12.2015
ondie
-> MajoLR: tohle je ještě docela normální štítek..tady je spíš řeč o tom 135/136L
13:19:15
31.12.2015
31.12.2015
MajoLR
Štítok mám na "letnej" maske ešte z Rapidky, nedám ho za nič...
12:15:42
31.12.2015
31.12.2015
lokaj
Opravdu běžnou praxí bylo, že se v devadesátých letech dotáhly pěkné Škodovky-a většinou ty lepší z německa, rakouska apod. a u nás se to hodilo na papíry Š 120L v lepším případě eMka, jejíž kastle už dožívala, nebyla-li rovnou už v peci.
Naši sousedi měli Š 125L capuccino v luxusním provedení (žaluzie na zadním okne + takové to žebrování zvenku, jiná látka a barva stropnice,celopokryté C sloupky černým plastem, obložená ruční brzda a okolí řadící páky, fialové sedačky, střešní okno apod. Dovezená z Německa a daná na papíry Š 120L M
Známý měl Š 135 GL ve vrbové zeleni dotaženou z Německa a postavenou na papíry Š 120L 1978, kamarád Š 135 GLi šedá, dotaženou z Rakouska postavenou na papíry Š 120 L 1982.
To byla běžná praxe. Někdo mi kdysi říkal, že pouze cca jeden rok šlo legálně přihlásit auto s ciziny, které u nás nemělo homologaci (týká se to pouze GLi) Je to spekulativní, ale vycházelo by to tak.
Naši sousedi měli Š 125L capuccino v luxusním provedení (žaluzie na zadním okne + takové to žebrování zvenku, jiná látka a barva stropnice,celopokryté C sloupky černým plastem, obložená ruční brzda a okolí řadící páky, fialové sedačky, střešní okno apod. Dovezená z Německa a daná na papíry Š 120L M
Známý měl Š 135 GL ve vrbové zeleni dotaženou z Německa a postavenou na papíry Š 120L 1978, kamarád Š 135 GLi šedá, dotaženou z Rakouska postavenou na papíry Š 120 L 1982.
To byla běžná praxe. Někdo mi kdysi říkal, že pouze cca jeden rok šlo legálně přihlásit auto s ciziny, které u nás nemělo homologaci (týká se to pouze GLi) Je to spekulativní, ale vycházelo by to tak.
19:42:57
30.12.2015
30.12.2015
skodoukolemsveta.cz
-> sep 30.12.15 14:01:06: To by bylo skvělé, jak mám tu šestku, zajímá mě to... Mám v kartě uvedený email tak případně pošli nějaký ten sken. Velmi předem děkuji!
14:01:06
30.12.2015
30.12.2015
sep
-> skodoukolemsveta.cz: :to by neměl být problém,SM má někde komplet ročníky tak to prohrábnu.
13:22:02
30.12.2015
30.12.2015
skodoukolemsveta.cz
-> sep 05.02.15 07:34:43: Nemáš náhodou ten SM k okopírování a pod?
14:00:00
15.02.2015
15.02.2015
ondie
-> David.: Myslel jsem to jako Peeter,že ta možnost tam jakoby pořád je a to 120L Vinko pořád nic nedokazuje..ale stejně jsme si našli vélké zalíbení ve spekulacích co ?
12:40:26
15.02.2015
15.02.2015
Jozka
-> PeeterCZ: Anebo totálně shnilý..
12:01:51
15.02.2015
15.02.2015
PeeterCZ
-> David.: -> Jozka: No právě... oficiální přestavba vůbec nemusela proběhnout... třeba jen do dovezené Š135 navařili kus plechu s VINkem totálně nabořené 120ky... dělávalo se to tak i tak
11:28:57
15.02.2015
15.02.2015
Jozka
-> David.: Jo, teď už je to (nebo byla to) tuctová 120 - pokud to bylo dotažený zvenka v původním režimu, než se začlo dementně mlátit do kastlí, dovozce se neunavoval pocedurou postupný přestavby a normálně identitu zfalšoval..
08:38:50
15.02.2015
15.02.2015
David.
-> ondie: jenže to je jedno na jakých papírech to je. Při přestavbě ti škrtli původní VINko a napsali aktuální co máš opravdu v autě. Přeci nebudeš mít v papírech VIN 120 a na autě 135
22:24:04
14.02.2015
14.02.2015
Athlonek
-> xerox422: Tuctová Škoda 125 L
21:37:05
14.02.2015
14.02.2015
darklord
21:33:51
14.02.2015
14.02.2015
ondie
-> xerox422: Máš přístup k nějaký SK databázi,kde dokážeš dle SPZ dohledat takovýhle info ?
Nicméně on tam sám píše,že je to na papírech 120L .. těsně po revoluci při dovozu auta ze západu nějak nešlo dělat ČSFR čistopisy techničáků na základě těch cizích a proto měly papíry cenu zlata a vzniklo spoustu bastardů.. Takže to jakoby nedokazuje nic.
Nicméně on tam sám píše,že je to na papírech 120L .. těsně po revoluci při dovozu auta ze západu nějak nešlo dělat ČSFR čistopisy techničáků na základě těch cizích a proto měly papíry cenu zlata a vzniklo spoustu bastardů.. Takže to jakoby nedokazuje nic.
21:22:40
14.02.2015
14.02.2015
xerox422
-> ondie: -> PeeterCZ: Doplnujuca informacia k tejto š135 skoda-virt.cz/cz/.../3502
-fedor-skoda-135 tak som dohladal vin: TMB12M00LK3769289 a posledna STK 2008
20:24:51
14.02.2015
14.02.2015
ondie
-> PeeterCZ: Dobře mluvíš Přijde mi,že to má hlavu a patu a tak nějak to odráží takovou nějakou realitu té doby.
20:22:54
14.02.2015
14.02.2015
PeeterCZ
-> Enggik: Asi by to chtělo fakt zkusit kontaktovat muzeum a zjistit, jaké informace mají tam... Bádání je to každopádně zajímavé, i když s nejistým výsledkem
A s tím SP máš naprostou pravdu... Ještě před pár lety takhle spousta lidí odmítala i existenci GLi, protože to nikdy neviděli
A s tím SP máš naprostou pravdu... Ještě před pár lety takhle spousta lidí odmítala i existenci GLi, protože to nikdy neviděli
20:14:56
14.02.2015
14.02.2015
PeeterCZ
-> lokaj: A s tím Favoritem 115 bych to úplně nesrovnával. Jeho uvedení by znamenalo vyrábět další typ motoru a v případě verze 115 S taky výrobu odlišných přístrojových štítů, sedadel, výplní dveří atd. čili další investice s nejistou návratností. No ale hlavně Favorit 115 měl jít do výroby až v létě 90 a vlivem porevolučních změn se stal tak trochu zbytečným… Lidi si mohli koupit levnou ojetinu z Německa a to bylo lákavější než očesaný favorit. A to si v AZNP zavčasu uvědomili a výrobu už nerozjížděli. Kdyby to ale mělo jiné načasování, tak by se to myslím chytlo. V reálném socialismu by totiž byl pravděpodobně velký zájem i o Favorit 115 S, pokud by byl za rozumnou cenu. Třeba právě Š 125 L byla před revolucí poměrně dost žádaným zbožím. Oproti Favoritu byla o čtvrtinu levnější a člověk ji sehnal bez úplatku a několikaměsíčního čekání. No ale to jsem trochu odbočil… na rozdíl od toho Favorita 115 byl sedan Š135/136L vytvořen kombinací stávajících komponentů, tudíž jeho výroba nepředstavovala vůbec žádné náklady navíc… jak už jsem napsal, byla to prostě kombinace Škody 130 L a motoru 742.135 popř. 136. A tohle všechno měli v AZNP k dispozici, takže sériové výrobě teoreticky nic nebránilo a klidně mohli vedle těch masově vyráběných typů vypouštět v malých počtech i ty 135/136L
20:09:49
14.02.2015
14.02.2015
Enggik
-> PeeterCZ: Samozřejmě, ta teorie s tím, že v dalších letech se údaje nedohledali, je pravděpodobná. Osobně jsem se s pánem nesetkal, takže nemůžu tvrdit, že tabulky jsou 100% platné. Což se nedá říci o ničem,že
-> Bukaj: Hele, úplně mi to připomína mojí situaci u SPček. Dokud jsem žádný neměl, nikdo nic nevěděl Jakmile jsem ho získal, a někde na něj přišla řeč, tak spousta lidí ví, zná, měli ho ve vsi, kdysi ho vlastnili atd.
-> Bukaj: Hele, úplně mi to připomína mojí situaci u SPček. Dokud jsem žádný neměl, nikdo nic nevěděl Jakmile jsem ho získal, a někde na něj přišla řeč, tak spousta lidí ví, zná, měli ho ve vsi, kdysi ho vlastnili atd.
19:56:02
14.02.2015
14.02.2015
PeeterCZ
-> ondie: Dobrý poznatek, toho jsem si před tím ani nevšiml
-> lokaj: U té krémové majitel v diskuzi na dotaz, zda je to originál 135L, odpověděl, že jo… A to, že tam píše „motor Favorit 135 originál“, ještě nemusí znamenat, že to není 742.135. Většina laiků prostě motoru s hliníkovou hlavou říká „motor z favorita“ a detaily neřeší. A kdyby to byla jen obyč. 120 nebo 125 s dodatečně nabastleným motorem 781.135 z favorita, tak by tam snad nepsal to „originál“… ale nevím, nechci se hádat, jsou to jen spekulace :)
Ta červená je sice dobastlená a zjevně i přestříkaná, ale úplně bych to taky nezavrhoval… a k té řadičce: základní Š130L s elkovou palubkou měla taky tuto obyč. řadičku ještě v r. 88. Ty tvarové byly podle mě určeny hlavně pro GL a Rapid. No ale tím nechci tvrdit, že tohle musí být originál 136L, možná jo, možná ne.
Šance, že by to byly oboje originál eLka tu určitě je, i když bez VINka se těžko dozvíme 100% pravdu a budou to furt jenom dohady ;)
Ohledně těch střešních a prahových lišt to bylo tak, že od určitého data (tuším r. 86) se začaly montovat na vozy nižších výbav černé hliníkové lišty a ty původní nerezové zůstaly už jenom na GL (a na Rapidu). A docela se to dodržovalo. Řekl bych, že k takovému tomu „lepení“ aut ve výrobě stylem „co dům dal“ docházelo až na úplně samotném konci výroby řady 742, hlavně od léta 89. Na auto nižší výbavy (tj. většinou 125L) se tak občas dostaly prvky z vozů GL a zákazníkovi to pak naúčtovali jako mimořádnou výbavu (např. volant, ipur. obložení dveří nebo třeba ty nerezové lišty). Na samém konci výroby se dokonce některé 125L dočkaly i vlečené nápravy. Ale do té doby to mělo víceméně pevný řád (až na výjimky). Samozřejmě se všelijak odlišovaly vozy na export do různých zemí, ale myslím, že zase až tak velký chaos, jak se občas tvrdí, v AZNP nebyl. Přece jenom v letech 87 a 88 byla řada 742 pořád suverénně hlavním výrobním programem a výroba Favoritu se rozbíhala jen pomalu.
-> lokaj: U té krémové majitel v diskuzi na dotaz, zda je to originál 135L, odpověděl, že jo… A to, že tam píše „motor Favorit 135 originál“, ještě nemusí znamenat, že to není 742.135. Většina laiků prostě motoru s hliníkovou hlavou říká „motor z favorita“ a detaily neřeší. A kdyby to byla jen obyč. 120 nebo 125 s dodatečně nabastleným motorem 781.135 z favorita, tak by tam snad nepsal to „originál“… ale nevím, nechci se hádat, jsou to jen spekulace :)
Ta červená je sice dobastlená a zjevně i přestříkaná, ale úplně bych to taky nezavrhoval… a k té řadičce: základní Š130L s elkovou palubkou měla taky tuto obyč. řadičku ještě v r. 88. Ty tvarové byly podle mě určeny hlavně pro GL a Rapid. No ale tím nechci tvrdit, že tohle musí být originál 136L, možná jo, možná ne.
Šance, že by to byly oboje originál eLka tu určitě je, i když bez VINka se těžko dozvíme 100% pravdu a budou to furt jenom dohady ;)
Ohledně těch střešních a prahových lišt to bylo tak, že od určitého data (tuším r. 86) se začaly montovat na vozy nižších výbav černé hliníkové lišty a ty původní nerezové zůstaly už jenom na GL (a na Rapidu). A docela se to dodržovalo. Řekl bych, že k takovému tomu „lepení“ aut ve výrobě stylem „co dům dal“ docházelo až na úplně samotném konci výroby řady 742, hlavně od léta 89. Na auto nižší výbavy (tj. většinou 125L) se tak občas dostaly prvky z vozů GL a zákazníkovi to pak naúčtovali jako mimořádnou výbavu (např. volant, ipur. obložení dveří nebo třeba ty nerezové lišty). Na samém konci výroby se dokonce některé 125L dočkaly i vlečené nápravy. Ale do té doby to mělo víceméně pevný řád (až na výjimky). Samozřejmě se všelijak odlišovaly vozy na export do různých zemí, ale myslím, že zase až tak velký chaos, jak se občas tvrdí, v AZNP nebyl. Přece jenom v letech 87 a 88 byla řada 742 pořád suverénně hlavním výrobním programem a výroba Favoritu se rozbíhala jen pomalu.
16:25:17
14.02.2015
14.02.2015
ondie
-> lokaj: Víme prd a největší argument by prostě byl 135L techničák,ale ta krémová "Fedor" by mohla bejt reálná,že má ty sdružený budíky s červenou čárkou na teploměru,který se dávaly jen na osmikanály.