136l (742) - legenda, nebo realita?

prohledat
232 příspěvků (zobrazeno 151 až 200) od 07.03.2014 do 17.01.2022, založil/a Bukaj
řadit dle data
10:30:48
14.02.2015
lokaj
Ta červená škodovka, může být, ale proč by někdo nahrazoval moderní tvarovou hlavici tím zastaralým modelem?? To bude spíš total bastl a název 136L si do karty dal proto, protože ho chtěl mít s motorem z Favorita. A ta červená se už v tom roce nedělala myslím. Co se týče té krémové či co to je, tam už by se tomu věřit dalo, ale já tu kartu myslím už dlouho znám a myslím, že tam je Favorit. Proto to zdůrazňuje v popisu. To bude spíš 125 L s motorem z Favorita.

Já si myslím, že to bylo stejný jak s favoritem 115 S. Vyrobily se prospekty, nápisy, servisní knížky pár aut na odzkoušení a na nafocení na profesionální prospekty a časopisy a pak šmitec. Protože si uvědomily, že by to byla zbytečná verze.Škodovky po ukázání favoritu světu už takřka nikdo až na pár důchodců co si koupili hnědou/zelenou 105ku nechtěl, takže bylo zbytečný posílat do do prodejen soc verze už tak nechtěných a v očích lidí zastaralých modelů. Co se týče 115 S tam asi bude problém automobilky s penězma, protože byla finančně vyčerpaná a taky že favorit byl dost drahý. soc verze oholená na kost by byla stejně pro dost lidi nedostupná a ti co by na ni měli, tak si radši připlatí za něco jinýho nebo F v lepší výbavě pokud by nějaký už byl k prodeji.Štítky klidně mohli být předělávané šikovným kutilem bez poznání. Tenkrát se chtěl každý na zádi pyšnit nějakým silnějším motorem,.Tak se upravovali, kradli apod..
09:58:40
14.02.2015
lokaj
No je to zajímavá debata, asi se opravdu bude muset zavolat té paní. Taky netvrdím, že nemáte pravdu (kór s tím rokem 88 to jsem se asi upsal, nebo sem měl mlhu v hlavě), ale mně kdysi bylo řečeno, že na konci výroby se změnily střešní a prahové lištičky z chromovaných a stříbrných plastových na černé proto, že to auto již bylo celé plastové a s černými doplňky a chrom už dávno vyšel z módy a vypadalo to na tom autě dost zastarale. Ale že se to míchalo, protože bylo hafo zásob stříbrných a černých bylo vyráběných málo, tak je to co auto to originál.
17:13:09
10.02.2015
PeeterCZ
Teď je otázka, jestli to, že nejsou eLka uvedeny i pro následující roky (a Š135L dokonce vůbec), znamená, že se oficiálně žádné nevyrobily a nebo že se autorovi tabulky nepodařilo dohledat potřebné údaje… taky třeba ve statistice v dalších letech mohly L omylem splynout s Favoritem… nevím, teď čistě spekuluju.

Cedrych v knížce „Aby jezdily i v roce 2000“ uvádí pro rok 1987 tyto počty sedanů: 3 ks Š135 a 59 ks Š136 (nerozlišuje bohužel výbavy L a GL), takže 5 ks Š136L pro tento rok vypadá reálně. Ale co ty další roky? Že by se pak už žádné eLka nevyrobily, když GL se vyrábělo v letech 88 až 90 několik stovek kusů ročně?

Mně představa 5 ks celkově přijde málo, resp. míň než bych čekal… šance potkat reálně takové auto by pak byla naprosto mizivá a přesto nás je pár, co jsme ho potkali. No těžko říct… já bych se přikláněl k variantě, že podobný počet aut mohl vzniknout i v následujících letech, ale kdo ví…

Každopádně Enggikovi velký dík za informace

6
12:24:11
10.02.2015
Bukaj
Docela bych věřil tomu, co psal Enggik - nějakej takovej počet kusů by mohl být blízko pravdě...

...zajímavé je, že je tu najednou spousta lidí, která se s touto verzí osobně setkala...
12:08:38
10.02.2015
oojirka
-> PeeterCZ: jezdil jsem jako malej každý rok do kempu v jižních Čechách a tuto škodovku měl hostinský z místní hospody.
20:28:14
09.02.2015
Enggik
Že vstoupím do debaty. Při pátrání po počtech vyrobených SPček, mi jeden místní člen dodal od jednoho sběratele prospektů, letáků a všemožných tiskovin týkajících se AZNP velice zajímavou tabulku, kterou si dotyčný právě z těchto podkladů vytvářel, týkající se počtů vyrobených kusů, ať už v jednotlivých letech, tak třeba i v jednotlivých fabrikách. Těžko říct, zda se tomu dá spolehlivě věřit, ale některý varianty pěkně seděli, i při porovnání s jinými publikacemi. Bohužel tabulky přímo zveřejňovat nemáme povoleno. 8



Ale tohle snad neuškodí 4 Nahlédl jsem a v tabulce podle jednotlivých let je v jedné kolonce u roku 1987, společně typ 135L/136L v počtu 5ks. V žádném jiném roce není jiná zmínka.



A v druhé tabulce, rozlišené podle výrobních závodů, už je to rozlišené i na jednotlivé typy. Opět rok 1987, závod Mladá Boleslav. 135L není vůbec uveden. 136L 5ks.



Tak a teď je na vás, co si z toho poberete. Ovšem jak jsem psal, tyhle informace já nemám ničem podložené 4
17:46:38
09.02.2015
PeeterCZ
-> oojirka: Tak to zní hodně zajímavě. Víš o tom autě něco bližšího? Třeba rok výroby? Nejspíš to musel být nějaký prototyp… zrovna tak 135 Li z toho prospektu, co tu je. O testování prototypů Š135 s katem a vstřikováním byla totiž zmínka už v roce 1985 (tuším časopis Automobil). Je dost možné, že tady v tom rakouském prospektu jsou právě prototypové Š135Li někdy z té doby a proto mají ten starší typ štítku. V době náběhu sériové výroby Š135/136 už se totiž používaly ty modernější štítky i na 130L.

-> ondie: já bohužel žádné štítky nemám, ale aspoň fotka z netu :)
zvětšit 136l (742) - legenda, nebo realita? - obrázek od PeeterCZ vložen 09.02.2015 17:46:38
12:29:53
09.02.2015
oojirka
-> PeeterCZ: ještě k tomu jak píšeš " vzadu byl klasicky pod pravým blinkrem nápis Škoda 136 L vyvedený ve stejném stylu jako později u 125 L."....já znal Š 136 L, která měla znak na zadním čele umístěný stejně jak píšeš, ale byl to "klasický " štítek (stejný jako např. Škoda 120 L)...vždy mě ten štítek zaujal, protože jsem koukal jak ošklivě to vypadá, ta trojka a 6 tam byly takový divný :).....
00:22:49
09.02.2015
PeeterCZ
-> Domajz: Už nevím přesně, ale dávno, nejmíň 15 let zpátky...



-> dragon_cb_cz: Pár lidí pode mnou tady už napsalo, že se s tím taky setkali, takže úplně jediný asi nebudu :D Ale z řady 742 to bude určitě nejvzácnější typ.



Docela by mě zajímal přesný počet vyrobených kusů, ale těžko říct, jestli se to v archivu vůbec dá dohledat, spíš bych řekl, že to budou mít pomíchané dohromady s GL, ale za pokus by to možná stálo.



Jinak tady na virtu jsem našel dva kousky, které budou pravděpodobně taky originál eLka:

135, v diskuzi pod fotkama majitel píše, že je to origoš, bohužel postaveno na papíry 120 kvůli dovozu z ciziny

skoda-virt.cz/cz/.../3502 -fedor-skoda-135



136 sice dost dobastlená (motor 120LS, výplně dveří z užovky GLS) ale vzhledem k tomu, že to majitel označil jako 136L, tak předpokládám, že vycházel z toho, co měl v papírech, elková palubovka, sedačky s LS potahem, vlečka, 4-písty by tomu nasvědčovaly...

skoda-virt.cz/cz/.../729- bobek-136l



Jestli někdo znáte jejich majitele, tak by to chtělo zjistit od nich VINka a byla by jistota :) i když vzhledem ke stáří těch karet, už ty auta nejspíš taky neexistují :/
17:40:20
08.02.2015
Domajz
-> PeeterCZ: A můžeš nějak datovat tvoje setkání s eLkama? Pravděpodobně jde asi o dávnou minulost že?
21:42:29
07.02.2015
dragon_cb_cz
-> PeeterCZ: Jo, existence štítků je potvrzená, jsou tu i členové, co jich maj doma docela zásobu, ale auto v divočině jsi potkal asi jedinej... ale to není moc divné, ono jich fakt muselo být úplné minimum.
00:47:52
07.02.2015
PeeterCZ
ještě výřez masky, aby bylo vidět, že je to fakt 135 :)

A je to určitě 135L, rozdíly oproti 135 GL jsou patrné při porovnání s odkazem Pavla P

img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../6714_2010-02 -17_17-42-28_13.jpg
zvětšit 136l (742) - legenda, nebo realita? - obrázek od PeeterCZ vložen 07.02.2015 00:47:52
00:40:39
07.02.2015
PeeterCZ
No přiznám se, že doklady jsem neviděl, ale nebyl důvod pochybovat o původnosti... Všechno na těch autech bylo tak, jak jsem popsal níž, včetně označení typu ;) A byly to normální spotřebáky, takže prakticky vylučuju, že by se někdo páral s kompletním předěláváním z jiného typu škodovky...

Dávám fotku z prospektu, na kterém je 135 L ještě jako model 87 s hranatýma zrcátkama.
zvětšit 136l (742) - legenda, nebo realita? - obrázek od PeeterCZ vložen 07.02.2015 00:40:39
23:22:55
06.02.2015
dragon_cb_cz
-> PeeterCZ: A viděl jsi od těch aut i doklady nebo máš jinou jistotu, že byly fakt původní? Pokud jo, tak máš hodně vzácný vzpomínky 4
14:59:24
06.02.2015
David.
-> PeeterCZ: s tou přístrojovkou s kulatýma budíkama u L výbavy 136 je to možný, protože to bylo "podřanější" co se týká výbavy tak tam mohli dát tyto staré budíky,ale 135/6 byly převážně GL, tak tam to bylo jinak
14:01:46
06.02.2015
PeeterCZ
Š135/136L existovala... Obě provedení jsem už viděl. Š136L 2x a 135L jednou. Je jasné, že v porovnání s provedením GL to byl jenom zlomek produkce, takže dnešních dnů už se možná žádné elko nedožilo... Osobně to tipuju tak na pár desítek vyrobených kusů. Dokonce mám pocit, že ani v oficiálním ceníku Mototechny se typy 135/136L nevyskytovaly. To ale nic nemění na tom, že existovaly :)

Kromě motoru a označení byly naprosto identické se základní Š130L vyráběnou v Mladé Boleslavi - tzn. interiér v provedení 120 LS, žádné ipury, sedačky LS s černým textilem a plnýma opěrkama vpředu, palubka taky LS, prostě klasika... Zvenku to nemělo ty ochranné plastové lišty na boku, poklice byly ty klasické černé na střed kola, prahová a střešní lišta v černém hliníku a vzadu byl klasicky pod pravým blinkrem nápis Škoda 136 L vyvedený ve stejném stylu jako později u 125 L.

Oproti tomu 135/136GL vycházely ze 130 GL, tudíž měly vnější i vnitřní vybavení karoserie identické s vrchlabskýma 120 GL/GLS a 130 GL.

Co se týče zrcátek, tachometrů a masky, je to tak, jak píše David... akorát bych dodal, že úplně na začátku výroby typu 135/136 tj. od 4/87 se z počátku vyskytovaly i klasické tachometry se 4 budíkama s otáčkoměrem. Ta jedna 136L, kterou jsem viděl to tak měla, ale byl to vyrobeno právě někdy v dubnu až červnu 87, takže jedna z prvních, potom už tam byly nejspíš výhradně ty hranaté.
13:29:12
06.02.2015
john simple
12:44:20
06.02.2015
Sejki - zrušená registrace
-> Kamil Vidlička: no mi jde o uzovku z roku 78 :)
12:41:26
06.02.2015
Kamil Vidlička
-> Sejki: To tezko rict, sama pani do telefonu priznala, ze archiv z 80tych let jiz neni tak peclive vedeny jako v predchozich desetiletich, ale dohledat se prej neco da. Takze snad by mohli rozlousknout jak to s temi 135L/136L vlastne bylo. Jinak mam na tu pani email (kdyby jej nekdo chtel, poslu pres SZ) pred telefonatem se ozvala ze se budou snazit neco dohledat a ze mi pak zavola
upraveno 1x, naposled 06.02.2015 12:42:23
12:32:38
06.02.2015
Sejki - zrušená registrace
-> Kamil Vidlička: Fakt? Jak hodne to maj do hloubky?
12:31:05
06.02.2015
Kamil Vidlička
Panove, mozna se vam to bude zdat jako hloupost, ale co takhle zkusit kontaktovat treba mailem archiv Skody Auto? Tam by to vsechno snad dohledat slo ne? Na telefonicky dotaz skrz mou užovku dokonce dohledali i to, kde presne byla prodana a co se na ni namontovalo za priplatek :D
12:11:35
06.02.2015
Jazzman
-> john simple: Já mam škodu 120L vyrobenou někdy v květnu 1987 a mám jednodílnou masku a stopro ji nikdo nevyměnil....
11:55:59
06.02.2015
minno
-> john simple: Andrt uvádza od 10.1988
11:16:27
06.02.2015
john simple
v 9 / 1988 byla ještě dvoudílná maska
07:20:00
06.02.2015
David.
-> lokaj: nechci se tu o to hádat,ale je to nesmysl. je to tak jak jsem psal:



hranatá přístrojovka od 4/87 od náběhu 135/6



jednodílná maska od 9-10/88 s náběhem 125tky. jednodílná v roce 87 nesmysl, max. někde v prospektu, ale na auta se dávala až ke konci 88.
02:02:57
06.02.2015
lokaj
Abych to tak říkajíc rozseknul. Hranatý přístrojový štít se začal dělat po prázdninách roku 1987 tz. model "88" tudíž ho měli všechny verze 135/136.Co se týče dvou/jednodílné masky, první Škody 135/136 a že jich bylo vyrobeno opravdu docela málo měli ještě dvoudílnou s nápisem Škoda 135/136, pak ale v rámci modernizace přišla jednodílná pro všechny modely krom Š 105 a tato jednodílná maska měla vždy pouze nápis Škoda nebo znak a nápis Škoda. Stejný a vždy měli na jednodílné masce i Š Rapid. Já sám mám vyfocenou jednu Š 135 GL z roku 1987 v topolové (vrbové?) zeleni co má dvoudílnou masku s "dlouhým"nápise m. Vzadu byl vždy nápis na spoileru, nikoliv jak první 130ky ala"stodvacítkový&qu ot; pozdějí ala "stopětadvacítkový&q uot; nápis na zadním čele. A aby to bylo ještě víc domotaný, budíky se dali objednat i do levnějších Škod a nebo tak už prostě přijeli z fabriky, protože na skladě měli jen ty modernější budíky, masky, zrcátka apod..Ke konci výroby to totiž kompletovali z toho co měli zrovna po ruce na skladě a bylo jim fuk co to je za modelový rok. Čili všechno je možné a žádnou variantu nelze vyloučit jako vyloženě nemožnou. Holt plánované hospodářství. Co se týče Škody 135/136 L vždy byla jen na papíře, ale nikdy se nestihla začít vyrábět. Nikdy, nikdy, nikdy. Ono taky vyrábět levnější verzi něčeho v té době koncepčně zastaralého co už chtěli pouze lidé, kteří neměli peníze, nebo se jim nelíbil hranatý, "prdelnatý "favorit nemělo už moc význam a prodělali by na tom. To Škoda 135 Li, Si měli aspoň to štěstí, že byli vyrobený a nafocený pro prospekty, ale do sériovky se to také nikdy nedostalo. Něco jako Favorit 115 S. I když je také možné, že to bylo pouze pro prospekty upravená Škoda 135 GLi. Třebas takový Favorit 135 Li jsem nikdy na prospektech v cizině neviděl. A v googlu vám také nevyjede. A občas zaslechnu fámu s názvem Škoda 136 GLi. Znovu ne a ne a ne. Tato varianta nikdy neexistovala ať si říká kdo chce co chce. To jsou pouze časem zoficiálněné a zlegendizované mýty vycházející z nevědomosti našich předků a nás samotných.
upraveno 1x, naposled 06.02.2015 02:09:11
07:54:43
05.02.2015
David.
-> dragon_cb_cz: zrcátka od modelu 88 takže ještě nějakých 4-5 měsíců hranatý.Maska jednodílná přišla až s náběhem modelu 125 čili na podzim 1988 a byla v první řadě určená pro tento model. Hranaté budíky se začaly dávat s náběhem 135/6 a byly v první řadě určený pro tuto motorizaci a modely 130 pak se rozšířily na modely 120GL a příplatkově i na 120L i 105L
07:42:00
05.02.2015
dragon_cb_cz
-> David. 05.02.15 07:38:45: Taky se spíš kloním k tomu, že je to pozdější výměna, proto mám jednu novou v záloze 4



-> David. 05.02.15 07:29:01: Je fakt, že náběh výroby 135/136 byla zrovna doba kdy se tyhle věci (zrcátka, budíky, masky) začaly míchat, ne? Ale myslel jsem, že zrovna zrcátky byly na nich už od začátku kulatý.
07:38:45
05.02.2015
David.
-> dragon_cb_cz 04.02.15 20:34:51: 135/6 by měly mít správně dvoudílnou,ale jeden čas byla móda to měnit za ty jednodílný tak jí asi někdo vyměnil. stejně jako 130tka měla dvoudílnou protože na jednodílnou nepasuje štítek s nápisem "škoda130" , 135,136...u rapida je pouze nápis se znakem tak tam na posledních byly i jednodílné
upraveno 1x, naposled 05.02.2015 07:39:28
07:34:43
05.02.2015
sep
V dobovém SM byl srovnávací test 135GL a 136GL ,oba sedany,oba dvoudílná maska,jeden zrcátka hranatá ,druhý zaoblená.
07:29:01
05.02.2015
David.
-> dragon_cb_cz: jestli je to jedna z prvních tak hranatý jsou správně. navíc to je podle všeho 135GL a ne 135L
06:58:41
05.02.2015
dragon_cb_cz
-> Pavel P.. 04.02.15 21:46:11: No to je vůbec nějakej hybrid, jestli nejsem slepej, tak má ještě hranatý zrcátka?
06:56:07
05.02.2015
dragon_cb_cz
-> Westas: Ty kusy napsané v Cedrychovi ale nesouhlasí s tím, co uváděla (kdysi, dneska už ta stránka neexistuje) na svém webu fabrika - pro 136L+GL tam bylo 1631 kusů... ale opět nikde nejde dohledat, jestli fakt existoval i L varianta, nebo jen na papíře.
22:04:21
04.02.2015
Westas - zrušená registrace
Tak v Cedrychovej knihe "Aby jezdili i po roce 2000" je popísané v tabuľke na začiatku, že modelu 135L,GL bolo od roku 1987 až do roku 1990 vyrobených 6603 kusov a 136L,GL 5857 kusov. A dokonca sú aj popísané medzi modelmi, že teda majú rovnaké nápravy a karosériu ako 130L s výnimkou motoru. a VIN je 135OOL resp. 136OOL. Ale naživo som to ešte nevidel.
upraveno 1x, naposled 04.02.2015 22:04:55
21:55:22
04.02.2015
StepaNoFUN
Myslím že kamarádův sedan byl 135/136L ale ruku do ohně bych za to nedal. Až ho potkám, tak se přeptám. Myslím, že mu to ještě stojí v garáži. Ale fotit to nemá cenu, zajímavý by byly asi maximálně doklady. Minimálně jednou to prošlo "rekonstrukcí" s úpravama, takže nikdo neví co bylo origo.

Ale docela perlička je, že se do toho techničáku nějakým mě nejasným způsobem (asi chybou úředníka - původně to tam nebylo) dostalo i. Takže mám takovej dojem, že to je momentálně papírově Li. :-) Vím že jsme se nad tím právě pozastavovali a GLi by bylo sice značně "raritní", ale na druhou stranu relativně běžný...
21:46:11
04.02.2015
Pavel P..
21:38:32
04.02.2015
MATTESS
20:34:51
04.02.2015
dragon_cb_cz
-> Bororo: Taky by mě to zajímalo... moje 136GL má jednodílnou, ale jestli je původní, ví bůh...
20:32:29
04.02.2015
Bororo
Škoda 135/136 sedan měla přední dvoudílnou masku a na levé půlce štítek 136. Nikde nemohu najít fotku s jednodílnou maskou. Vyrábělo se to, nebo ne ???
15:25:59
01.07.2014
Domajz
Podle me byla vyroba planovana jako nahrada za 105,120,125,130 ale s nastupem Favoritu tak nejak pozbylo smysl prodluzovat agonii rady 742, tak uz vyroba zahajena nebyla nebo bylo vyrobeno maximalne par kusu.
14:15:27
01.07.2014
minno
-> Syny: ja áno, Škoda Favorit 136L3
14:11:20
01.07.2014
Syny
Videl jsem 120LX, 120LE, GLicko a vsecko mozny ostatni, ale 136L nikdy 3
14:10:33
01.07.2014
krtik
-> palinator: 3
14:08:31
01.07.2014
palinator
-> krtik:

Na Dobrušku určitě ne. 3 Všeho moc totiž škodí.
13:54:15
01.07.2014
krtik
-> palinator: Aha :-D. Takže ji už pomalu stahuješ směr Dobruška, ju?
13:33:11
01.07.2014
palinator
-> krtik:

Importuju od vás mladou. 2
12:52:36
01.07.2014
krtik
-> palinator: Copa děláš tady ,,u nás"?
12:42:51
01.07.2014
palinator
-> dragon_cb_cz:

Soráč. Jsem chlap, mám jenom RGB 3-bit vidění.
10:51:17
01.07.2014
minno
-> dragon_cb_cz: čo je v konečnom dôsledku takmer rovnaká zeleň3
Extreme Tyres