skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
eMka - jak šel čas
13:30:50
31.12.2013
31.12.2013
lokaj
Nerezové lišty se dělaly jen u GLSky a to jen chvilku.Později už to byla jen 120 L s lepší palubní deskou a tak..Ale zvenku změny skoro žádné..
12:39:00
31.12.2013
31.12.2013
Kocvin
-> David.: ony se dělaly jen u LS a GLS jo?
11:05:20
31.12.2013
31.12.2013
David.
-> Kocvin 31.12.13 10:03:04: proč by u 120L měly být nerezové lišty pod okny?
10:03:04
31.12.2013
31.12.2013
Kocvin
-> Jindas: Ale nemáš nerezové lištičky na dveřích pod okny to je divné
07:22:02
31.12.2013
31.12.2013
Majki
-> David. 30.12.13 16:02:03: nedávno jsem se bavil se strejdou a když si šel pro svou M I tak si za hřeben musel připlatit....
06:50:38
31.12.2013
31.12.2013
Jindas
Mám M1čku r.v. 1983 prosinec, díry v čílku to nemá,ani malý blinkry,na předním i zadním oknu sou ty klínky (leštěný),bez pásů v zadu,příprava pro 5q včetně nádrže,ale hluboký kastlík,vylisovaný nějaký otvory/přípravky v palubce (nevím k čemu to bylo,ale neviděl sem to na jiných palubkách),má to šnek, původně tam byli oválný světla,kapota pavouk.... a další kraviny,na který si už nebo o nich nevím.
06:24:37
31.12.2013
31.12.2013
john simple
-> David. 30.12.13 16:02:03: otec měl 105S leden 85 a byl už hřeben
00:23:32
31.12.2013
31.12.2013
lokaj
tak to se mrknu an ty lišty.já mám 130L (spodní nápis) 11/1986 a 130 GL 09/86. A jedna ještě pěkná bílá Š 120 GL tady u nás jezdí taky, tak si ji odchytnu a podívám se.
21:06:27
30.12.2013
30.12.2013
Kocvin
u modelu 85 na příčce motoru přibyly 2 závaží tlumící jeho rezonanční pole.. Kdy se začly montovat plněné příčky pískem??
20:31:44
30.12.2013
30.12.2013
Bukaj
-> Kocvin: To také sedí
Plastové koncovky lišt byly až od ledna 1987.
A plastové ochranné podložky konců střešních lišt se montovaly od srpna 1986...
Plastové koncovky lišt byly až od ledna 1987.
A plastové ochranné podložky konců střešních lišt se montovaly od srpna 1986...
20:25:14
30.12.2013
30.12.2013
Kocvin
Já mám přímo 20. červen 86 a je tam nerez bez koncovek
19:44:04
30.12.2013
30.12.2013
Bukaj
-> Athlonek: To by odpovídalo. Stejně to má 130L, kterou servisuji. Také 11/86
19:40:36
30.12.2013
30.12.2013
Athlonek
-> Bukaj: Auto mám vyrobené 28. 11. 1986 a je tam lakovaný nerez bez koncovek.
19:31:22
30.12.2013
30.12.2013
Bukaj
-> David.: Jo, podle katalogu...
...taky jsem do něj koukal a fakt je v tom katalogu spousta nepřesností a nejasností.
Ano, nový nápis je psaný od 5/85, ale pro Rapidy (kolonka R)
Nad těma lištama jsem koumal, jak je to v katalogu myšleno, co je z katalogu zřejmé, je:
(katalog uvádí 4 druhy prahových lišt)
Od počátku výroby užovek až do června 1986 jsou prahové lišty stejné pro všechny sedany (kromě sockoverzí).
Pro verze Grand Lux je od července 1986 do konce výroby druhý typ lišty (- ovšem jaká by to měla být?)
Další typ lišty ve výrobě pro sedany výbavy Lux od července do prosince 86
A čtvrtý typ lišty by měl být pro Lux od ledna 1987 do konce výroby.
A teď co je co?
první typ je jasný - nerez
čtvrtý typ je také jasný - lakovaný hliník s plastovými koncovkami
druhý a třetí typ? Řekl bych, že třetí typ je lakovaný nerez bez koncovek a druhý typ bude nerez s koncovkami, ale nevybavuji si, že bych se s ním někdy setkal - ono Mko GL se zase tak moc nevidí
Při listováníé katalogem jsem zjistil, že strany 241 až 272 mám v jednom katalogu dvakrát - nechybí někomu z vás?
...taky jsem do něj koukal a fakt je v tom katalogu spousta nepřesností a nejasností.
Ano, nový nápis je psaný od 5/85, ale pro Rapidy (kolonka R)
Nad těma lištama jsem koumal, jak je to v katalogu myšleno, co je z katalogu zřejmé, je:
(katalog uvádí 4 druhy prahových lišt)
Od počátku výroby užovek až do června 1986 jsou prahové lišty stejné pro všechny sedany (kromě sockoverzí).
Pro verze Grand Lux je od července 1986 do konce výroby druhý typ lišty (- ovšem jaká by to měla být?)
Další typ lišty ve výrobě pro sedany výbavy Lux od července do prosince 86
A čtvrtý typ lišty by měl být pro Lux od ledna 1987 do konce výroby.
A teď co je co?
první typ je jasný - nerez
čtvrtý typ je také jasný - lakovaný hliník s plastovými koncovkami
druhý a třetí typ? Řekl bych, že třetí typ je lakovaný nerez bez koncovek a druhý typ bude nerez s koncovkami, ale nevybavuji si, že bych se s ním někdy setkal - ono Mko GL se zase tak moc nevidí
Při listováníé katalogem jsem zjistil, že strany 241 až 272 mám v jednom katalogu dvakrát - nechybí někomu z vás?
19:16:14
30.12.2013
30.12.2013
Kocvin
-> David.: Podle mě je to stejně podle toho co bylo na skladě.. Měl jsem doma 125 88" a měla nerezové lišty..
-> Bukaj: Nejspíš to tak bude
-> Bukaj: Nejspíš to tak bude
19:11:10
30.12.2013
30.12.2013
David.
a černý lišty měly jen eLka, GL výbavy měly mít až do konce ty lesklý-nerez. jestli to tak ale bylo u všech nevím
19:08:48
30.12.2013
30.12.2013
David.
-> Bukaj: tak jsem se díval do katalogu a ten nový přední nápis je psaný od 5/85 takže jak jsem psal cca od poloviny roku 85
a lišty černé provedení od 1/87 takže ne úplně od začátku náběhu modelu 87 (tady jsem si myslel že až od modelu 88 tak to přišlo o půl roku dříve)
a lišty černé provedení od 1/87 takže ne úplně od začátku náběhu modelu 87 (tady jsem si myslel že až od modelu 88 tak to přišlo o půl roku dříve)
19:03:54
30.12.2013
30.12.2013
Bukaj
-> lokaj: No, myslím, že Rapidy měly ten štítek s logem už na dvoudílné masce, sedany až s jednodílnou maskou
18:42:08
30.12.2013
30.12.2013
Athlonek
-> lokaj: Taky si myslim.
18:40:28
30.12.2013
30.12.2013
lokaj
Štítek s nápisem Škoda a znakem se dělal až na nový masky ne? Jinak tam se dávalo co se našlo ve skladu,takže kolikrát to nesedělo.
18:31:23
30.12.2013
30.12.2013
Athlonek
-> Athlonek 30.12.13 17:30:21: -> Bukaj: Ne s lištou jsem to nepřetřel, na lištách na okapničkách vrstva černého lakování ubýva a na prahových lištách se loupe.
18:15:11
30.12.2013
30.12.2013
Bukaj
-> Athlonek: Tohle spíš vypadá na to, že lištu někdo přetřel i s prahama
Ty origo lakované se většinou moc neloupaly, ale spíš se ta tenká vrstvička laku časem "obrousila"...
Ty origo lakované se většinou moc neloupaly, ale spíš se ta tenká vrstvička laku časem "obrousila"...
17:56:14
30.12.2013
30.12.2013
Bukaj
-> Kocvin 30.12.13 17:02:41: Pravděpodobně byly původně lakované a buď je někdo odlakoval, nebo se odlakovaly samy (mytí vozu, slunce atd) - dost eMek v původním stavu je má prakticky odlakované (zvláště pokud jezdily do myčky)...
17:54:09
30.12.2013
30.12.2013
Bukaj
-> David. 30.12.13 16:50:28: Potvrzuji, že od modelu 87 byly střešní i prahové lišty lakované na černo. V tomto modelovém roce ještě nerezové přelakované...
Jinak mám dojem, že nápis s logem na přední masce rozhodně nebyl už v roce 85. Spíš bych řekl model 87, nebo 88
Jinak mám dojem, že nápis s logem na přední masce rozhodně nebyl už v roce 85. Spíš bych řekl model 87, nebo 88
17:50:13
30.12.2013
30.12.2013
lokaj
Tak zadní pásy jsou povinné pro všechna vozidla vyrobena po datu 10.10.1986.kamarád má jinak MI z 07/1984 tudíž tu poslední a má šneka. jen zrcátka má dvě,protože 1.majitel okamžitě místo sloního cuha dokoupil dvě takový ty menší co se zavíraj. Jinak je to ale auto ndáherný. Každý se za ním otočí.
17:08:30
30.12.2013
30.12.2013
Athlonek
17:07:00
30.12.2013
30.12.2013
Athlonek
-> Kocvin: Na okapničce asi bude z hliníku, na prahu je z nerezu.
17:02:41
30.12.2013
30.12.2013
Kocvin
-> Athlonek: já měl na stodváce 87 lišty sice z hliníku ale normálně stříbrné bez lakování.. a to jak na střeše tak i prahy
16:56:29
30.12.2013
30.12.2013
Athlonek
-> David.: Jak píšeš ty hliníkové lakované na černo, to jsou ty skoro nejnovější lišty, jinak modelový rok 87 má staré poctivé nerezové akorát lakované na černo.
16:50:28
30.12.2013
30.12.2013
David.
-> Athlonek: ty lišty přišly později než od modelu 87 a rozhodně to černé provedení není lakovaný nerez, to je obyč hliník. tvrdochrom na ventilech někdy koncem roku 85
16:44:58
30.12.2013
30.12.2013
stepan
-> David.: Možná by šlo to vyhřívání ze skla něčim "umejt". Ještě se zeptám, nemá někdo zvážený, jakej je rozdíl hmotnosti čelního a zadního skla tlustý/tenký? Boční si můžu zvážit sám, ty mám někde vyndaný.
16:43:38
30.12.2013
30.12.2013
Kocvin
-> David.: Zas tak blbě né já jich viděl hodně.. Moje 120L je rok 86 a taky má zadek bez výhřevu..
16:42:58
30.12.2013
30.12.2013
Athlonek
-> David.: Od 8/86 změny: Tvrdochrom na dřících ventilů, černé provedení okapniček a prahových lišt (nerezové lišty, nalakované na černo), nemontuje se vratná pružna mezi čelem a držákem rezerva (katalogové číslo pružiny 113668120)
16:40:26
30.12.2013
30.12.2013
David.
-> stepan: ano M1 v originále má ještě ty silnější skla.
tenčí sklo zadní nevyhřívaný seženeš asi hůř ale do srpna 86 105S měla bez výhřevu.
tenčí sklo zadní nevyhřívaný seženeš asi hůř ale do srpna 86 105S měla bez výhřevu.
16:28:28
30.12.2013
30.12.2013
stepan
-> David.: Takže M1 by měly mít ještě tlustý skla? A existuje tenký zadní sklo bez vyhřívání (asi by mělo)?
16:19:28
30.12.2013
30.12.2013
David.
základ M1 tu bylo již zmíněno.
od modelu M2 tj. od 8/84 přibyla výbava:
boční blinkry, zadní mlhovka, 190tka spojka a 19ti dírová vana
mělký kastlík, 120L dostaly velká přední světla, došlo ke ztenčení oken o cca 1mm
a náběh motoru 130
polovina roku 85:
změna výztuhy přední kapoty
někdy koncem roku 85:
přední hlavové opěrky,pravé vnější zrcátko
místo dvou vypouštěcích šroubů v nádrži je již jen jeden
změnil se nápis na přední masce a přibyl k němu i znak škoda
od 8/86 přišlo více novinek jako:
zadní pásy
zadní vyhřívané okno v základu, s tím změna alternátoru automaticky 55A
madlo nad spolujezdcem místo lampičky,změna táhla řazení (dva klouby)
změna výstupu z palivového čerpadla na rovné, koženka interiéru je se zpomalovači hoření.
dostal se do výroby vůz škoda 130GL, do této doby značený jako 130L v provedení co mám já (nerez nápis na pravé straně spojleru)
4/87
nové bloky pro stávající motory+nové osmikanálové motory s hliníkovou hlavou 135/6
nová přístrojová deska tzv. hranatá
od modelu 88
nová vnější zrcátka, černé provedení okapniček a prahových lišt, upustilo se i od druhého vypouštěcího šroubu. Nové úpravy na bezpečnostních pásech, kotvící trojúhelníčky jsou již z gumoplastu a lépe odolávají praskání při vysokých teplotách v létě
v polovině roku 88 skončila výroba modelu 130.
od podzimu 88 přišlo nové ložisko spojky v plastové kleci a nový startér o výkonu 0,8Kw.
od modelu M2 tj. od 8/84 přibyla výbava:
boční blinkry, zadní mlhovka, 190tka spojka a 19ti dírová vana
mělký kastlík, 120L dostaly velká přední světla, došlo ke ztenčení oken o cca 1mm
a náběh motoru 130
polovina roku 85:
změna výztuhy přední kapoty
někdy koncem roku 85:
přední hlavové opěrky,pravé vnější zrcátko
místo dvou vypouštěcích šroubů v nádrži je již jen jeden
změnil se nápis na přední masce a přibyl k němu i znak škoda
od 8/86 přišlo více novinek jako:
zadní pásy
zadní vyhřívané okno v základu, s tím změna alternátoru automaticky 55A
madlo nad spolujezdcem místo lampičky,změna táhla řazení (dva klouby)
změna výstupu z palivového čerpadla na rovné, koženka interiéru je se zpomalovači hoření.
dostal se do výroby vůz škoda 130GL, do této doby značený jako 130L v provedení co mám já (nerez nápis na pravé straně spojleru)
4/87
nové bloky pro stávající motory+nové osmikanálové motory s hliníkovou hlavou 135/6
nová přístrojová deska tzv. hranatá
od modelu 88
nová vnější zrcátka, černé provedení okapniček a prahových lišt, upustilo se i od druhého vypouštěcího šroubu. Nové úpravy na bezpečnostních pásech, kotvící trojúhelníčky jsou již z gumoplastu a lépe odolávají praskání při vysokých teplotách v létě
v polovině roku 88 skončila výroba modelu 130.
od podzimu 88 přišlo nové ložisko spojky v plastové kleci a nový startér o výkonu 0,8Kw.
16:02:03
30.12.2013
30.12.2013
David.
-> Bukaj: hřeben u 120L M1 nebyl příplatkový,sice jsem slyšel že některé první modely 120 M1 měly i šnek (asi bylo málo hřebenů)
naši měli 120tku 2/84 a i na faktuře není žádný příplatek, jen příplatek za zadní vyhřívané sklo (standardně přišlo do výbavy až od 8/86) a přední samonavíjecí pásy.
cca v polovině roku 85 přešel hřeben na standardní výbavu i u 105tky
naši měli 120tku 2/84 a i na faktuře není žádný příplatek, jen příplatek za zadní vyhřívané sklo (standardně přišlo do výbavy až od 8/86) a přední samonavíjecí pásy.
cca v polovině roku 85 přešel hřeben na standardní výbavu i u 105tky
21:54:57
28.12.2013
28.12.2013
Bukaj
-> stepan 28.12.13 11:38:37: Hřebenové řízení bylo u M1 příplatková výbava, standardně montovaná pouze do GL, GLS
-> Antony - zrušená registrace 28.12.13 11:39:37: 8/84 to už je model 85, ne? Prostě přelomovej model...
Jinak s tím 4q tunelem si nejsem úplně jist - naše 120L M1 měla v roce 89 měněnou kastli, ale co si vzpomínám na kamarádovo 105s taktéž M1, kam jsme chtěli dávat 5q, tak právě kvůli tunelu jsme to o sezonu odložili, a mezitím mu auto ukradli...
Koberce měly M1 ještě užovkové (vzor do linek, nikoli "šachovnice") - opět kromě vyšších výbav. Stejný koberec i na předních i zadních podbězích u výbavy L (sko mělo filc s "koženkou") za předními podběhy na A sloupku papírové obložení, jako užovky, palubka bez vylisovaných děr na spínače mlhovek (ale, narozdíl od užovek, už byly obdélníkové díry na spínače v plechové kostře palubky), táhla stěračů ještě jako užovka (trubka, nikoli lisovaný plech), spínač ventilátoru chlazení staré provedení - velký bakelitový poruchový , vodní čerpadlo s nízkými lopatkami (jiný blok motoru, než M2), spodky zadních světel (paraboly) z bílého (světlého) plastu jako užovky, osvětlení SPZ bez stínícího plastíku zkosené části, vnitřní zrcátko s hliníkovým rantlem, lehce odlišný panel topení (tvar), spojka 180mm s talířovou pružinou, z výroby pneumatiky OR6 (kromě vozů s hřebenem - ty měly předepsané pneu s testem uniformity - OR34)...
Je tam velká hromada malých odlišností...
-> Antony - zrušená registrace 28.12.13 11:39:37: 8/84 to už je model 85, ne? Prostě přelomovej model...
Jinak s tím 4q tunelem si nejsem úplně jist - naše 120L M1 měla v roce 89 měněnou kastli, ale co si vzpomínám na kamarádovo 105s taktéž M1, kam jsme chtěli dávat 5q, tak právě kvůli tunelu jsme to o sezonu odložili, a mezitím mu auto ukradli...
Koberce měly M1 ještě užovkové (vzor do linek, nikoli "šachovnice") - opět kromě vyšších výbav. Stejný koberec i na předních i zadních podbězích u výbavy L (sko mělo filc s "koženkou") za předními podběhy na A sloupku papírové obložení, jako užovky, palubka bez vylisovaných děr na spínače mlhovek (ale, narozdíl od užovek, už byly obdélníkové díry na spínače v plechové kostře palubky), táhla stěračů ještě jako užovka (trubka, nikoli lisovaný plech), spínač ventilátoru chlazení staré provedení - velký bakelitový poruchový , vodní čerpadlo s nízkými lopatkami (jiný blok motoru, než M2), spodky zadních světel (paraboly) z bílého (světlého) plastu jako užovky, osvětlení SPZ bez stínícího plastíku zkosené části, vnitřní zrcátko s hliníkovým rantlem, lehce odlišný panel topení (tvar), spojka 180mm s talířovou pružinou, z výroby pneumatiky OR6 (kromě vozů s hřebenem - ty měly předepsané pneu s testem uniformity - OR34)...
Je tam velká hromada malých odlišností...
21:53:57
28.12.2013
28.12.2013
Enggik
-> krup: Určitě to tak je Mám doma schovaný 4 kapoty, a všechny byli sundaný z aut modelu 85". Jen nevím, jestli byli až do konce modelu, nebo se to nezměnilo někdy v průběhu roku.
21:45:22
28.12.2013
28.12.2013
krup
-> Enggik: jop, 120ls 10 84 má pavouka :)
20:32:00
28.12.2013
28.12.2013
myschaak AZNP K.Hora
-> Enggik: na M1 105S jsem měl kastli připravenou pro 5q
20:23:03
28.12.2013
28.12.2013
Enggik
-> stepan 28.12.13 11:38:37: Kapota s pavoukem se objevuje ještě na autech modelu 85"
-> Antony - zrušená registrace 28.12.13 11:39:37: Užovkovou střechu? Jako i vnější plech s krátkým žlábkem pod střešní lištou?
-> Bukaj: Tím 4q tunelem si nejsem jistej, mám pocit že eMko už od začátku mělo přípravu na 5q. Ale abych nekecal, v pondělí se radši mrknu do svý.
V rychlosti mne napadlo pro model 84" M1.
-ještě klínky v těsnění přední a zadního okna rozlišené jako u užovek (S=černá, L=šedá, LS/GLS=lesklá).
-Na palubní desce nejsou dva prolisy pro spínač zadní mlhovky.
A pár dotazů do kdy se montovaly:
- kryty vnitřních podběhů u dveří z lisovaného papíru?
- Přední koberce končící s hranou podběhu (později měli krátký přehyb přes)?
- kontrolka rezervy benzinu bez plastového obroučku?
-> Antony - zrušená registrace 28.12.13 11:39:37: Užovkovou střechu? Jako i vnější plech s krátkým žlábkem pod střešní lištou?
-> Bukaj: Tím 4q tunelem si nejsem jistej, mám pocit že eMko už od začátku mělo přípravu na 5q. Ale abych nekecal, v pondělí se radši mrknu do svý.
V rychlosti mne napadlo pro model 84" M1.
-ještě klínky v těsnění přední a zadního okna rozlišené jako u užovek (S=černá, L=šedá, LS/GLS=lesklá).
-Na palubní desce nejsou dva prolisy pro spínač zadní mlhovky.
A pár dotazů do kdy se montovaly:
- kryty vnitřních podběhů u dveří z lisovaného papíru?
- Přední koberce končící s hranou podběhu (později měli krátký přehyb přes)?
- kontrolka rezervy benzinu bez plastového obroučku?
14:27:06
28.12.2013
28.12.2013
Antony - zrušená registrace
-> Athlonek: tady jsem to řešil, je tam i fotka . .
skoda-virt.cz/cz/.../1643 73-rozdil-strech-sedan
skoda-virt.cz/cz/.../1643 73-rozdil-strech-sedan
14:15:28
28.12.2013
28.12.2013
Athlonek
-> Antony: Chtělo by to fotky pro porovnání.
14:13:29
28.12.2013
28.12.2013
Athlonek
-> Antony: Aha, no už je to dlouho, co jsem se vezl v užovce.
14:04:17
28.12.2013
28.12.2013
skalick7
A zvlášní bezp.pásy-výroba Jugoslávie vozidlo vyrobeno 1983.
13:22:38
28.12.2013
28.12.2013
Antony - zrušená registrace
-> Athlonek: nee, vůči eMku jsou o jednu celou svoji délku vpředu. Kde u užovky končí, v eMku začínají
13:13:37
28.12.2013
28.12.2013
Athlonek
-> Antony: Posunuté lampičky, to byli nad středovím sloupkem?