Škoda 135/136 L Gl Gli

prohledat
182 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 01.10.2013 do 14.08.2024, založil/a fettis2
řadit dle data
01:30:03
14.08.2024
lokaj
Mimochodem Skoda 135 GLi nepatrila do rodiny Skoda 742 (stejne jako napr.Rapid - 743),ale mela sve vlastni cislo Skoda 746.
07:06:20
22.01.2024
Matsoft
-> Bukaj: prave ze asi nepozna... pouze nad nadrzi je UNLEADED FUEL ONLY.... a kdyz bys ten motor/hlavu nerozebral, tak vis prd...
23:39:32
21.01.2024
Bukaj
-> Matsoft: A jak se to pozná? Je to taky někde označené "harmonizačním kódem"?
18:52:29
21.01.2024
Matsoft
No a ted se dovezla jedna kanadska 130 a ta ma fabrickou upravu pro bezolovo.... motor jednoradek.
18:00:58
21.01.2024
Petuli
-> ajok: -> Bukaj: já jen psal,že tu 8čku za 135 na bloku motoru měly jen RiC a GLi a na víčku tankování je unleaded fuel only.
17:45:22
21.01.2024
ajok
-> Bukaj 21.01.24 17:28:03: a co ty 136? nebo tenkrat mel bezolovnaty jen nizsi oktanove cislo?
17:28:03
21.01.2024
Bukaj
-> Petuli 20.01.24 19:38:28: Všechny motory 135 byly konstruované pro spalování bezolovnatého benzinu. A motory se vstřikováním a katalyzátorem ani olovnatý benzin spalovat nesměly 6
20:03:42
20.01.2024
ajok
-> Petuli 20.01.24 19:38:28: tady jsem nasel Standovu www.skoda-club.net/vozidl o/skoda-135-gli-84

a karbec tu osmicku mel nebo ne? a 136 nikdy s 8 nebyly (jestli teda ta 8 znaci jen to bezolovo, coz je u katu jista povinnost)
19:38:28
20.01.2024
Petuli
-> isti: 135RiC a 135GLi měly za lomítkem 8čku
15:18:36
19.01.2024
Jarda/felda
-> Borderer 19.01.24 12:44:51: jak píše Syslík těch 135 karbeců se hodně vyrojilo coby náhradní díl 4
12:51:06
19.01.2024
Pavel P..
-> Borderer: těhle karbců 3222 bylo kdysi hodně na prodej nových skladovek....
12:44:51
19.01.2024
Borderer
-> ajok: Já složený taky ne, ale zrovna včera sem našel doma SEDR s ražbou "3222", takže to evidentně existovalo.
17:34:45
18.01.2024
ajok
-> Bukaj 18.01.24 14:21:04: no a to je divny u auta z r.1995 :) a na sacim (to je preci pro karb jine) nebyl snimac teploty pro RJ, byl tam nalitek, bez otvoru a zavitu a ve svazku jsem nasel konektor, tak jsem tam cidlo doplnil...
14:21:04
18.01.2024
Bukaj
-> ajok: Ten velký nálitek měly všechny hlavy z počátku výroby - nějak do 88 nebo 89...
13:02:26
18.01.2024
ajok
-> Bukaj 18.01.24 12:11:43: nekdo mi kdysi tvrdil, ze olovo musi mit Al hlava s velkym nalitkem uprostred, ale myslim, ze to bude blbost, protoze tu mam i na zelenym MTX 95 BMM s katem.
12:11:43
18.01.2024
Bukaj
-> isti: 8 měly vyražené na bloku všechny 742 motory ("dvouřádek"), které byly z výroby upravené pro fungování na bezolovnatý benzín (tvrzená sedla ventilů). Proč to místo na bloku nebylo označeno na hlavě, kterou mohl někdo vyměnit za "obyčejnou", to netuším. Týkalo se to nejen osmikanálů, ale i pětikanálů. Poměrně běžné to bylo u vývozních 120, ale viděl jsem i dvouřádek 105 s osmičkou. 135 to měly snad všechny - ty byly určené na vývoz do zemí, kde bylo běžně používané palivo "Natural 91" (bezolovo s nižším o.č., než aby na něj mohly jezdit 130 a 136), naopak 136 (GL a Rapid) byly většinou zase pro tuzemský trh, jako to nejlepší z řady 742 v době, kdy výroba Favoritů zdaleka nepokrývala poptávku a "lepší vozy" jezdily na Super 96...
11:50:37
18.01.2024
isti
-> ajok: Vedla 135

na prvej stránke skoda-virt.cz/cz/.../1808 69-isti
09:25:32
18.01.2024
ajok
-> isti 18.01.24 08:58:13: lomitko nema ne? myslis tady, jak ma 136 petku?

-> havlik 18.01.24 07:28:48: to ja prave nevim, ale vzdy bylo u strikacky neco jine, nez u karbu, treba posunuty klinek vacky a i v kodu motoru
zvětšit Škoda 135/136 L Gl Gli - obrázek od ajok vložen 18.01.2024 09:25:32
08:58:13
18.01.2024
isti
Každý blok mal vyrazené číslo 8 alebo boli aj bez toho?(myslím na 135)
upraveno 1x, naposled 18.01.2024 08:58:33
07:54:04
18.01.2024
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> havlik: Většinou pokud jsem potkal 135 s karburátorem, tak to byli kupéčka dovezené z Rakouska.
07:46:21
18.01.2024
havlik
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: to já vim, mě je to vcelku jedno jen že jarda řikal že nevidel 135 s karbcem. Tak sem jen myslel jestli tam je teda nějaký rozdíl jiný než přislušenství okolo bloku.
07:42:34
18.01.2024
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> havlik: 135-tky šly primárně na vývoz na západ. 136-tky zůstávaly spíše tady. Pokud pátráš proč, pak je to kvůli palivu. Natural, Special. Bloky 135 jsou stejné pokud vím. Rozdíl byl jen v systému.
upraveno 1x, naposled 18.01.2024 07:43:11
07:28:48
18.01.2024
havlik
-> ajok: a jakej je rozdíl gli nebo karbec? ohledně bloku? Já mam v kabriu 742.135 motor, ale z čeho to ten anglán vyloupnul tehdy, to nevim, řikal snad už v roce 92 to měnil.
17:29:59
17.01.2024
ajok
-> Apple STS Chvojkovice-Brod 17.01.24 14:12:40: mam 3 motory 742.136, ale 742.135 jsem jeste na vlastni oci ani nevidel, teda GLi jo, ale karb opravdu ne

kdysi nahodou sraz Sibiu www.rajce.idnes.cz/jardaj /.../812609327
upraveno 1x, naposled 17.01.2024 17:35:02
14:12:40
17.01.2024
Apple STS Chvojkovice-Brod
Koupil jsem Škodu 135 z Rumunska
20:29:32
03.06.2022
Jozka
-> dragon_cb_cz 03.06.22 15:27:58: Gabřinec mi taky padl hned do oka..3
15:50:27
03.06.2022
minno
-> dragon_cb_cz: prostredie som neobzeral3 Ale máš pravdu.
15:27:58
03.06.2022
dragon_cb_cz
-> minno 03.06.22 14:51:37: To prostředí kde to je focené vypadá značně ne-Finsky (hlavně ty kachličky na baráku).
14:51:37
03.06.2022
minno
-> Shatter: Podľa mňa je ešte vo Fínsku.
13:40:00
03.06.2022
Shatter
-> minno:

Dnes som videl, stojí to už podľa teba na SK, alebo ešte vo Fínsku? 1 (špz mi príde Fínska)
06:16:40
25.05.2022
Milan 136
-> saskyn2 24.05.22 23:17:31: 20073

Taky znám vin svého auta z hlavy. A pak ještě vin jedný O2, co měl bratranec a pořád jsem mu tam něco dodělával3
23:23:55
24.05.2022
darklord
-> Tom Troll 24.05.22 23:14:33: T nie je CZ. T je aj napr madarsko...
23:23:19
24.05.2022
Bukaj
-> saskyn2 24.05.22 23:17:31: 3



Já si u 130LPG pamatuju jen TMB13MOOLH a pak na konci 3551, ty tři čísla mezi tím zatím ne. Ale třeba ještě pár TK nebo jiných činností, při kterých se kouká na VIN a budu si to pamatovat.1

Tedy pokud se mi to nesplete s TMB13MOOLG mého prvního auta... 3
23:17:31
24.05.2022
saskyn2
-> Bukaj: WVWZZZ3CZ7E042456 poznáš z toho modelový rok? Nekecám si pamatuju vinko svého auta z paměti3 Na Jarově na mě borec čuměl s otevřenou hubou3 Tak mu říkám, oni mají všechny combi ten začátek stejně, jinak jen modelový rok a pak si stačí už jen zapamatovat si 3 čísla a další 3 po sobě jdoucí, to není nic složitého3
23:14:33
24.05.2022
Tom Troll
-> Bukaj: Normovaná je země (T=CZ) výrobce (MB=AZNP, dnes Škoda a.s.), a pak až ten rok a délka čísla. Mezi to si výrobce může zakódovat co chce. 1
23:07:34
24.05.2022
Bukaj
-> Tom Troll 24.05.22 22:49:06: Viz -> Bukaj 24.05.22 23:03:34: - neměl jsem dodnes ani tušení, že písmena, označující modelový rok, jsou ve VIN normovaná, měl jsem za to, že mezinárodně schválený je jen formát čísla a kód výrobce. Ale člověk se celý život učí... 6
23:03:34
24.05.2022
Bukaj
-> saskyn2 24.05.22 22:46:32: Fakt? To jsem netušil, že je na to nějaký "standard" - vím, jak to bylo v AZNP, ale jak je to dnes v a.s., to jsem netušil - natož v jiných automobilkách...

Tak děkuji za informaci1
22:49:06
24.05.2022
Tom Troll
-> Bukaj: Nevim, u sedanů jsou I a CH vypuštěný zaručeně, ale uvádí je i virtí katalog.eu jako používaný, taky bych řek že to bude nesmysl ze strany víry v techweb, kterej měl převíru v seznam ND...



I je vynechaný mezinárodně na všech autech aby se nepletlo s jedničkama, a CH je čistě náš roklinovej výmysl. Číslo kastle + předpona modelovýho roku jsou normovaný a takhle od A 1980 to má každej výrobce. Kdyby z toho kupe vybočily tak by byly na západě neprodejný protože by nikdy nemohly splnit homologaci. 4

Je to čistě hrubka na straně protokolu a ne dle mezinárodních konvencí, a můžu tě ujistit že jsem za posledních pár let viděl tolik štítků, že to tak smysl dává. Užovky ABCD, M1 od E, 13X od H, a poslední jsou s L.

Ostatně poslední auta ze všech fabrik už máme o pár vlákem vedle dohledaný.

V tomhle názvosloví pak pyšně pokračoval fazol a celá škodovka a celej svět až do dnešních dní.
22:46:32
24.05.2022
saskyn2
-> Bukaj 24.05.22 22:34:29: tak v normálním světě se modelový rok ve vinu dělí na polovinu roku, tj 1.7, ne na nějaký dovolený. Tak to možná do těch VINek v rámci zachování nějakého mezinárodního standardu psali správně 4
upraveno 1x, naposled 24.05.2022 23:06:37
22:34:29
24.05.2022
Bukaj
-> Tom Troll: "Chá" je blbost, to jo. Ale taky je to jako jediné v tom seznamu "mimo" letní dovolenou, takže to bych vyloučil. Nicméně možná jsem se nechal zmást tou TW tabulkou, kde je chyba (která nejspíš vychází právě z toho katalogu dílů). Co by pak ale značila ta písmena v tabulce v katalogu? A přemýšlel jsem i nad tím, že jsem nikdy neviděl "I" ve VIN, ale moc kupátek mi rukama neprošlo...4



Edit: A taky je blbost, že by v den expedice z AZNP bylo auto registrováno v GB
upraveno 1x, naposled 24.05.2022 22:35:56
22:25:30
24.05.2022
Tom Troll
-> Bukaj: Tak až někdy uvidíš na štítku vyražený "I", nebo"CHá"... 3 2



A=1980

B=1981

C=1982

D=1983

E=1984

F=1985

G=1986

H=1987

J=1988

K=1989

L=1990
upraveno 1x, naposled 24.05.2022 22:30:31
22:00:38
24.05.2022
Petuli
-> Bukaj: v pohodě,diky za infa.Jinak datum první registrace v GB je 01.08.1990
21:35:15
24.05.2022
Bukaj
-> Tom Troll 24.05.22 21:20:53: Fakt? Tabulka na TechWebu i katalog náhradních dílů tvrdí něco jiného - alespoň pro coupé:

Pro mne je to též novinka, že by kupátka měla jiné číslování modelového roku...
zvětšit Škoda 135/136 L Gl Gli - obrázek od Bukaj vložen 24.05.2022 21:35:15
21:28:43
24.05.2022
Bukaj
-> Petuli 24.05.22 21:15:11: Rok výroby ovšem není totéž, jako "modelový rok"4

Modelový rok začínal vždy po celozávodní dovolené AZNP (v srpnu), kdy se předělaly výrobní linky. Vozy, vyrobené před dovolenou byly jiný modelový rok, než po dovolené.

Například já mám dvě 130L, obě vyrobeny v roce 1986, ale jedna je m. r. 86 (expedice 13.2.86) a druhá je m. r. 87 (expedice 27.12.86) ...
21:20:53
24.05.2022
Tom Troll
-> Bukaj: L je model 90, i moje 125L je 90 (ve VIN dvě L za sebou 1 )
21:20:22
24.05.2022
Bukaj
-> Petuli 24.05.22 21:13:35: Každé ne - několik let tu fungovalo v rámci omlazení vozového parku, že šlo libovolnou dovezenou zadomotorovou škodovku "zlegalizovat" pomocí papírů z nějaké tuzemské zadomotorové škodovky staršího data výroby - úřední záznam "výměna karoserie a motoru"

Proto spousta zajímavých exportních škodovek je "postavená na papíry" obyčejnách užovek, stovek, či dokonce MBček. Podmínkou bylo pouze to, aby dovezený vůz byl mladší, než "dárce papírů"3
21:15:11
24.05.2022
Petuli
-> Bukaj: a všude píšou r.v.1990 i v GB záznamech
21:13:35
24.05.2022
Petuli
-> Bukaj: podle mě,má každý dovezený Gli nebo RiC nový TP a úředník si zapsal,co chtěl
Extreme Tyres