![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
čurabocanie v embečke
-> minno 04.04.22 09:50:16: To je z trenýrek? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Vojťas:
Tam bude stropnica![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> minno: pekny, a z vnejsi strany bude jakej dekor? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983:
V čepech ee.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno 30.03.22 21:12:22: Aha, tak to máš na hovno, páč kdybys tam to tlačítko měl, tak bys aspoň věděl po čem jít.
A v těch čepech není vůle?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 30.03.22 20:52:18: To si mal asi iné, na tomto netreba nič mačkať, len sa chytí rukou za madlo a okno sa vyklopí.
-> minno 30.03.22 19:58:22: No a v tom knoflíku, který se musí zmáčknout, aby šlo madlem okno vyklopit nebo zavřít, tak v tom jsou pružinky, které knoflík vrací. Na tom okně, které jsem měl a bylo úplně stejné, tak bylo to tlačítko takové viklací a byla trochu vůle i na těch čepech sklo / madlo.
-> isti: ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Veď kto iný![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Ja som vedel že to bude Minno![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 30.03.22 19:38:46: Netuším, čo myslíš![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Myslíme rovnaký strešák? Sú tam dva také zaisťovacie knoflíky madla o rám, ale nie sú tam pružinky. Aspoň o ničim neviem.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Myslíme rovnaký strešák? Sú tam dva také zaisťovacie knoflíky madla o rám, ale nie sú tam pružinky. Aspoň o ničim neviem.
-> Bukaj: No duté je to len sem, ako sa zakladá stropnica a krycie lišty, nie? Tam som nenašiel nič.
Alebo je nejaká uzavretá dutinka aj medzi plechom strechy a oknom?
Alebo je nejaká uzavretá dutinka aj medzi plechom strechy a oknom?
-> minno 30.03.22 19:29:10: Ten široký odjišťovací knoflík na madle? Jsou v něm dvě pružinky, které mohou rezonovat. Na těch čepech není vůle?
-> minno: Ta horní hliníková část rámu okna je dutá - nemůže tam být nějaká špona či jánevímco, co v tom čuraboce?![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Tak si hovorím, či nevrže tento hliníkový rám, ktorým je to okno zospodu prikrútené.
Nenamazať to pred montážou nejakým spešl mazivom? Alebo ma napadlo podlepiť to látkou.
Nápady, tipy?
Nenamazať to pred montážou nejakým spešl mazivom? Alebo ma napadlo podlepiť to látkou.
Nápady, tipy?
Nestretli ste sa niekto s čurabocaním tohto typu strešného okna? Asi nie no, ja viem![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Občasne za jazdy bez vplyvu na otáčky motora v tom chrastí, akoby tam bol niekde voľne položený šrób a ten tam poskakoval, ale nič také tam nie je. Všetko riadne dotiahnuté.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Občasne za jazdy bez vplyvu na otáčky motora v tom chrastí, akoby tam bol niekde voľne položený šrób a ten tam poskakoval, ale nič také tam nie je. Všetko riadne dotiahnuté.
-> Apple STS Chvojkovice-Brod 02.01.18 15:54:10: normalne jsem vypustil z prevodovky olej, kterej tam byl chvilinku a byly v nem rezaty mapy, nahon jsem vzal z nejakyho vraku, prolil jsem ho WD40 a pak olejem, jo pekne se to tam dostalo... nikdy jindy jsem z prevodovky olej s rzi nevypustil a tato navic byla delana od Vrby
proc bych si to asi vymyslel? ach jo... uz me s tema narazkama zacinas srat, ne ze bych vedel vse, zdaleka ne, obcas se spletu, jako asi s tou rychlosti projeti lady forezou :) ale tam slu vubec ukazat, ze tu forezu delaji, ikdyz potemkinovy vesnice, to je bezna praxe i dnes v mnoha firmach, takze ani kdyz vidis video, tak si s tim nemuzes byt 100% jist, ja vim jen, ze na tech karoseriich nejaka mizerna foreza je...
jinak jsem s tim autem nejel a ten olej jsem vypostil po nekolikadennim prolivani toho bovdenu, kdybych s tim jezdil, tak by se to smichalo a tezko bych to tam takhle videl a dalo by se to asi zjistit jen tim rozborem, no on by taky dost vychytal magnet, ale nelibilo se mi to tak jsem dal novej, stejne se tam potom mozna jeste neco dostalo...
proc bych si to asi vymyslel? ach jo... uz me s tema narazkama zacinas srat, ne ze bych vedel vse, zdaleka ne, obcas se spletu, jako asi s tou rychlosti projeti lady forezou :) ale tam slu vubec ukazat, ze tu forezu delaji, ikdyz potemkinovy vesnice, to je bezna praxe i dnes v mnoha firmach, takze ani kdyz vidis video, tak si s tim nemuzes byt 100% jist, ja vim jen, ze na tech karoseriich nejaka mizerna foreza je...
jinak jsem s tim autem nejel a ten olej jsem vypostil po nekolikadennim prolivani toho bovdenu, kdybych s tim jezdil, tak by se to smichalo a tezko bych to tam takhle videl a dalo by se to asi zjistit jen tim rozborem, no on by taky dost vychytal magnet, ale nelibilo se mi to tak jsem dal novej, stejne se tam potom mozna jeste neco dostalo...
-> minno: vďaka za konstruktivní nápady
troška sa v tom pošmatrám. Tobě tam tiež pořád něco čuraboce?
-> Apple STS Chvojkovice-Brod:
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Apple STS Chvojkovice-Brod:
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 02.01.18 13:18:17: tos poznal jak jako? tos do toho náhonu nalil litr nafty, celej ho utěsnil aby to proteklo i s tim mega bordelem přez šneka do špajsky? a při laboratornim rozboru , jinak křišťálově čistého převodového oleje si zjistil přítomnost mikrošupinek vznikajících třením náhonu v bovdenu, což by vedlo jistě k destrukci celého převodového mechanizmu......to je už trochu sci-fi ne? brzdi s těma příběhama
-> Bukaj 26.04.17 10:46:35: toho pistniho cepu bych se teda bal... Takovedle zavady ja nestrpim na nicem![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> minno 26.04.17 12:00:49: Me se stalo, ze jsem promazaval porsd nahon
Tachometru, az me z neho protekl bordel do prevodovky
tak jsrm potom jeste menil oil v prevodovce a potom uz jsem to radeji nekontroloval a nahon uz nemazu :)
Tachometru, az me z neho protekl bordel do prevodovky
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Star LC20:
Rachotenie prevodovky na voľnobeh je štandard, rachotia tam kolieska (nie sú v zábere, tak hrkajú). U niektorých prevodoviek to počuť viac, u iných menej. Skús mierne zvýšiť voľnobežné otáčky. Ak sa to rachotenie prenáša do karosérie a počuť to až moc, možno sa ti zvláštnym záhadným spôsobom dotýkajú brzdové lanká alebo čokoľvek iné prevodovky a je to potom ako zvukovod. Stačí tam s tým dole trochu pošmatrať a bude kľud.
Prerušovač vymeň za relé z filcky (ak to nie je u veterána GeeGee) a pokoj.
S páčkou kúrenia (lanovody) treba asi tiež pošmatrať![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ja som už z čurabocania v embečke úplne na prášky. Raz to asi rozsekám![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Rachotenie prevodovky na voľnobeh je štandard, rachotia tam kolieska (nie sú v zábere, tak hrkajú). U niektorých prevodoviek to počuť viac, u iných menej. Skús mierne zvýšiť voľnobežné otáčky. Ak sa to rachotenie prenáša do karosérie a počuť to až moc, možno sa ti zvláštnym záhadným spôsobom dotýkajú brzdové lanká alebo čokoľvek iné prevodovky a je to potom ako zvukovod. Stačí tam s tým dole trochu pošmatrať a bude kľud.
Prerušovač vymeň za relé z filcky (ak to nie je u veterána GeeGee) a pokoj.
S páčkou kúrenia (lanovody) treba asi tiež pošmatrať
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ja som už z čurabocania v embečke úplne na prášky. Raz to asi rozsekám
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Mně zase curaboce převodovka, na volnoběh, takovej jakoby rachotivej zvuk.... mám do ní nasypat piliny?
A pak mně úplně deptá, že mi v určitých otáčkách rezonuje přerušovač blinkrů, stejně tak páčka kurenie, v určité poloze.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
A pak mně úplně deptá, že mi v určitých otáčkách rezonuje přerušovač blinkrů, stejně tak páčka kurenie, v určité poloze.
-> Bukaj:
1.) v dverách mi už roky nič nerezonovalo / nedrnčalo, klop klop
2.) jeden Lucas mi pred časom tiež dosť dlho chrastil pri 2000 otáčkach, a vôbec som nemohol prísť na to, odkiaľ ten zvuk vychádza a štvalo ma to. Dlho mi trvalo, než som prišiel na to, že to robí Lucas. Problém bol v pravom Lucase, myslím, že som z neho demontoval tlačítko ostrekovačov a niečo vnútri omotal izolačkou a odvtedy je kľud.
3.) S rýchlomerom a ani s náhonom na počudovanie už zopár rokov a asi 120tkm nemám žiadny problém, ale boli časy, že som menil tachometre ako ponožky. A náhon už neblbne a nevydáva žiadne čudné zvuky asi preto, že za tie roky som doň nakvapkal asi 10 litrov oleja
Tak si to už sadlo :D
4.) klasika
5.) nemám čo dodať
Celkovo v škodovkách dokáže drnčať a rezonovať úplne všetko a od všetkého. Bude to asi hlučným motorom, ktorý rozrezonuje všetko.
1.) v dverách mi už roky nič nerezonovalo / nedrnčalo, klop klop
2.) jeden Lucas mi pred časom tiež dosť dlho chrastil pri 2000 otáčkach, a vôbec som nemohol prísť na to, odkiaľ ten zvuk vychádza a štvalo ma to. Dlho mi trvalo, než som prišiel na to, že to robí Lucas. Problém bol v pravom Lucase, myslím, že som z neho demontoval tlačítko ostrekovačov a niečo vnútri omotal izolačkou a odvtedy je kľud.
3.) S rýchlomerom a ani s náhonom na počudovanie už zopár rokov a asi 120tkm nemám žiadny problém, ale boli časy, že som menil tachometre ako ponožky. A náhon už neblbne a nevydáva žiadne čudné zvuky asi preto, že za tie roky som doň nakvapkal asi 10 litrov oleja
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
4.) klasika
5.) nemám čo dodať
Celkovo v škodovkách dokáže drnčať a rezonovať úplne všetko a od všetkého. Bude to asi hlučným motorom, ktorý rozrezonuje všetko.
No, já jsem nervózní, jen pokud se objeví nějaký nový, neznámý zvuk. Když jej pak identifikuji, tak jsem víceméně v klidu, i když mne to štve.
Třeba teď mi nejvíc drásají nervy tyto zvuky:
1) drnčící táhlo v PZ dveřích - dost nervydrásající, ale není čas na banality
2) rezonanční chrastění páček Lucasu (pravá víc a ostřeji, levá jen decentně tlumeně)
3) občasné klapání náhonu rychloměru - závislé na teplotě, pomůže pohnout s náhonem (odstranit pnutí), ale po čase se zase vrátí
4) hukot kola II. převodového stupně (měnil jsem opotřebené kolo za nové a nějak si nesedlo)
5) klepot pístního čepu
...ale nejvíc mne štve zvuk ze sání po otevření klapky II. stupně karburátoru, kterého se nemohu zbavit - má jej pravděpodobně na svědomí směšovač (už jsem vyzkoušel tři různé typy a dělá to stále)...![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Třeba teď mi nejvíc drásají nervy tyto zvuky:
1) drnčící táhlo v PZ dveřích - dost nervydrásající, ale není čas na banality
2) rezonanční chrastění páček Lucasu (pravá víc a ostřeji, levá jen decentně tlumeně)
3) občasné klapání náhonu rychloměru - závislé na teplotě, pomůže pohnout s náhonem (odstranit pnutí), ale po čase se zase vrátí
4) hukot kola II. převodového stupně (měnil jsem opotřebené kolo za nové a nějak si nesedlo)
5) klepot pístního čepu
...ale nejvíc mne štve zvuk ze sání po otevření klapky II. stupně karburátoru, kterého se nemohu zbavit - má jej pravděpodobně na svědomí směšovač (už jsem vyzkoušel tři různé typy a dělá to stále)...
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> minno: Přesně tak.. od volantu mnohdy nemožný nebo dokonce naprosto matoucí..![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Jozka: Najhoršie je to s identifikáciou tých zvukov.... Hlavne, keď je človek na to sám. Niekedy je lepšie načúvať ako spolujazdec, alebo na zadných sedačkách... To potom ide lepšie. Ale aj tak sa ťažko odhaľuje zdroj zvuku.
-> Milan 136 25.04.17 22:26:57: Zvukům je nutno naslouchat.. Se posledně objevil jeden nový a o co jde jsem zjistil, až když bylo pozdě - levý zadní lapač nečistot se válí patrně někde u Nepomuka.
-> minno: Jo, "Sounds of Silence" u škodovky nemaj dlouhýho trvání..![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno: Jo, "Sounds of Silence" u škodovky nemaj dlouhýho trvání..
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136: To mi je jasné, to by nebola škodovka, ale dúfam, že to nebude tak skoro![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Teraz to všetko začalo tak nevinne, obyčajnou výmenou prevodovky pred dvoma rokmi... A potom to začalo...samé divné zvuky a divné závady....asi 4x motor von....spojka, spojkové ložisko, ložisko pod zotrvákom, gufero zotrváka, gufero spojkovej hriadele, prasknutý držiak výfuku, gufero remenice, hučiace ložiská vlečky, vodná pumpa, hučiaci alternátor a na viac porúch si ani nespomeniem, lebo poznámky som si nerobil
Týmto ale považujem "výmenu prevodovky" za ukončenú![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Teraz to všetko začalo tak nevinne, obyčajnou výmenou prevodovky pred dvoma rokmi... A potom to začalo...samé divné zvuky a divné závady....asi 4x motor von....spojka, spojkové ložisko, ložisko pod zotrvákom, gufero zotrváka, gufero spojkovej hriadele, prasknutý držiak výfuku, gufero remenice, hučiace ložiská vlečky, vodná pumpa, hučiaci alternátor a na viac porúch si ani nespomeniem, lebo poznámky som si nerobil
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> minno: objeví se jiný, neidentifikovatelný zvuk![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tak zdá sa, že čurabocanie bolo predsa tým alternátorom. Nahodil som nový altík a je ticho, dokonca aj časť rezonancií prenášaných do karosérie zmizla![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Asi ma zas začne baviť voziť sa škodovkou s vypnutým rádiom...
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Asi ma zas začne baviť voziť sa škodovkou s vypnutým rádiom...
-> Jiskra: nahodím nový altík a uvidí sa.
Na LEKRi som mal minulý rok dorobenú vychytávku na odsávanie výparov z filterboxu pred / pri štarte, bolo to poznať. Ale dal som to preč, bol to tuzing, no a tento rok ešte teplo nebolo, tak neviem :)
Na LEKRi som mal minulý rok dorobenú vychytávku na odsávanie výparov z filterboxu pred / pri štarte, bolo to poznať. Ale dal som to preč, bol to tuzing, no a tento rok ešte teplo nebolo, tak neviem :)
-> minno: Pravda pravda je v klice. I to ostatní souhlas. Tak mě zatím nic dalšího nenapadá. Jinak by mě zajimalo jak to dopadlo s tím
Lekrem a teplymi stary :-).
Lekrem a teplymi stary :-).
-> Jiskra - zrušená registrace 20.04.17 17:48:41: To máš nejakú divnú predstavu o tomto ložisku :-) Každopádne takto to nefunguje. Jednak ložisko je zalisované v kľuke, nie v zotrvačníku a za druhé, pokiaľ je spojka zopnutá (= za jazdy) otáča sa celý komplet (kľuka, zotrvačník, spojková hriadel-mrkva) rovnakými otáčkami a teda v tomto stave toto ložisko "neložiskuje". Ložisko ložiskuje iba pri vypnutí spojky (stlačený pedál), kedy mrkva a kľuka majú rozdielne otáčky.
-> Kocvin: No to som už skúšal, ale len takou kovovou tyčkou asi 4 mm a dlhou asi 30 cm, síce bez rukoväte, ale nič som aj tak nepočul :)
-> Kocvin: No to som už skúšal, ale len takou kovovou tyčkou asi 4 mm a dlhou asi 30 cm, síce bez rukoväte, ale nič som aj tak nepočul :)
-> minno: Na takovéhle skryté zvuky máme v práci "naslouchadlo" :) Asi 50 cm kulatiny s průměrem 8mm na jednom konci opatřený rukojetí šroubováku.. Přiložíš tenkým koncem na altík a ucho dáš na rukojeť, pak krásně slyšíš jak jsou v něm ložiska hlučná.. :) Stačil by na to i velký šroubovák nebo něco podobného.. Stejně tak můžeš poslechnout i vodní pumpu a uvidíš :)
-> minno: Je to zalisované v setrvačníku, tak se vnější nákružek ložiska točí vždy když běží motor ne?... Vnitřní nákružek bude unášen mrkví jen v záběru... To je jediné ložisko co mě napadá a není na něj vidět.
-> Jiskra: To sa ale točí len pri vyšliapnutom spojkovom pedáli, čiže nie. A na strane zotrvačníka, prevodovky, mám všetko nové.
-> minno: Nemohlo by to třeba dělat ložisko v setrvačníku pro mkrev?
-> Kocvin: Povedzme, že stojí menej, ako dal kolega za vyleštenie svojho Superba :-) Kašlem na to, trochu luxusu nezaškodí.
-> Kocvin: lahsie je kupit ako vymenit ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> minno: Ty jsi blázen kolik stojí nový altik? :O Proč sis v něm jen nevyměnil ložiska?
-> minno 20.04.17 09:04:02: To vyzkoušej studený, na kousku se nic nestane
-> Bukaj: mám altík Valeo bez vrtule :)
-> minno: Já bych si vsadil na altík - ta potvora vydává podivný zvuk i s novými ložisky a i když to na 130LPG moc neslyším, tak na Å, které mám lépe odhlučněné (než sériový vůz s vlečkou) jsem si na to zvykl a považuji to za vlastnost - buď to dělá vzduch v lopatkách ventilátoru altíku (to by šlo vyzkoušet i za jízdy, kdybys ventilátor demontoval), nebo nějaké rezonance klínového řemene. Třeba by na zkoušku šlo nasadit krátký řemen jen na voní čerpadlo...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> ochoda: bez remeňa toho asi moc nevyskúšam, to chce skúsiť hlavne za jazdy, to by som uvaril na prvom kilometri...
Ale buchol som sa po vrecku, šiblo mi v gebuli a objednal som si včera nový alternátor
Predpokladám, že nim to aj tak nebude![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
Ale buchol som sa po vrecku, šiblo mi v gebuli a objednal som si včera nový alternátor
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> minno: Tak jak psal Nwkt, skusit bez řemenu.
...jak řikáš, já měl izolaci všechnu pryč, koberce pryč, upravenej vejfuk a když sem nedejbože něco slyšel, tak sem si dal víc radio. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Eidy: Vďaka za tip. Poskúšam to, keď bude krajšie počasie, teraz máme vonku zas sneh a blato :) Včera som to skúšal len tak v garáži a akosi sa mi nepodarilo dosiahnúť taký stav, aby to bolo počuť, ale to bude asi aj tým, že mám zhodené sklo zo strešáku a do auta ide hluk z vonku, musím počkať na sklo a potom to prebehnúť.
-> ochoda: To si nemyslím. Hlučné je to stále dosť. Ale je pravda, že zo škodovky je najjednoduchšie mať revúceho závoďáka, to sa tam potom všetky tie zvuky, čo tam nepatria, stratia![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Jedno je ale fakt, pri vysokých otáčkach za státia (nad 4000) to od motora už pekne hlasno píska, takže to bude asi alternátorovými ložiskami.
-> ochoda: To si nemyslím. Hlučné je to stále dosť. Ale je pravda, že zo škodovky je najjednoduchšie mať revúceho závoďáka, to sa tam potom všetky tie zvuky, čo tam nepatria, stratia
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Jedno je ale fakt, pri vysokých otáčkach za státia (nad 4000) to od motora už pekne hlasno píska, takže to bude asi alternátorovými ložiskami.
-> minno: To není čurabocanie, to už je přirozený jev. Jen tím, že to máš odhlučněné jak Superba, tak slyšíš aji to, co normální smrtelníci neslyší. ![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)