-> MVM 26.01.25 18:56:09: Ale však to je znakem moderní doby a úzké specializace profesí - dneska málokterý uživatel ví, jak vypadá telefon, počítač, pračka nebo třeba auto "zevnitř" (zatímco dřív to bylo podmínkou užívání - znát princip fungování jakéhokoli stroje a mít znalosti a schopnosti jej udržovat v chodu).
S tím se, vzhledem k širokému spektru lidských činností, musíme smířit, že dnes už nejsou "univerzální všeumělové", kterým stačí si vyrobit zbraň a pluh, postavit obydlí a nalovit či vypěstovat si jídlo, rozmnožit se a předat získané znalosti, zkušenosti a dovednosti potomstvu...
Souhlasím s Bordererem v tom, že institut absolvování STK by měl být dobrovolný, ale už nesouhlasím s tím, že by někdo za technickou závadu měl zbankrotovat a stát se doživotním "otrokem systému". Dokázal bych si představit třeba systém vyšší spoluúčasti na případném pojistném plnění nebo naopak výhody v případě pravidelného absolvování (nepovinné) technické kontroly třeba každých 20 tisíc ujetých kilometrů nebo každé dva roky (dle toho, co nastane dřív).
A aby tu STK byly pro lidi a ne jako buzerační nástroj státu a dojná kráva "spřátelených" podniků - člověk by dostal od STK protokol se seznamem závad, jak je tomu dnes, ale ten protokol by byl pouze informační pro vlastníka vozidla a pouze na něm by bylo, jak a zda závady odstraní (a poté může absolvovat opakovanou TK), nebo bude lajdák a nechá to být...