skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nešlo nastartovat - čím to mohlo být?
20:58:00
19.10.2012
19.10.2012
StepaNoFUN
-> Boomber: Jojo. Jak píše Hurdis. ;-) Starý cívky s "matným" víčkem jsou potvory nasákavý a než to stihne vyschnout, tak to hází ty jiskry všude možně jenmo ne tam kam má. ;-)
20:33:26
19.10.2012
19.10.2012
Hurdis
-> Boomber: To je tím, máš tam cívku z ouži. Když se na ní dostane přímý proud vody při průtrži mračen, nebo z houby při mytí, tak chviličku zlobí než vyschne.
Taky vlastní zkušenost :-)
Taky vlastní zkušenost :-)
20:31:49
19.10.2012
19.10.2012
Boomber
Ještě zmíním, že před 14 dny jsem vapkou umyl celý motor a bez problémů všechno fungovalo.
20:31:16
19.10.2012
19.10.2012
Boomber
-> Hurdis: Původní cívka tam není. Je tam asi s nějakým bakelitovým víčkem, nebo co to je. Ale jiskru to házelo.
20:28:34
19.10.2012
19.10.2012
Hurdis
-> Boomber: Máš cívku se starým pertinaxovým víčkem? Absorbuje vlhkost. Rapid má na rozdíl od sedanů tu smůlu, že na ni průduchem v zadní kapotě lépe zatéká.
20:24:50
19.10.2012
19.10.2012
Boomber
Dneska jsem zhruba po 14 dnech nastartoval svého rapida. Bez problémů chytnul na první otočení klíčkem. Kousek jsem s ním popojel, vypnul motor a pustil se do mytí. Ale myl jsem ho jen z venku, motor jsem nemyl, kapota zůstala zavřená.
A pak, když jsem skončil, tak nešlo nastartovat, přestože:
1. jiskru házelo
2. rozdělovač byl suchý zvenku i zevnitř
3. cívka byla lehce navlhlá, ale jen z venku. Konektor VN kabelu suchý
4. Zapalování suché
5. Benzín tam šel
6.V karburátoru voda nebyla
7.Kondenzátor jsme očistili, společně se všemi okolními kontakty a ukostřeními.
Startér točil bez problému, občas to projevilo tendenci chytnout, ale nic. Když jsem Rapida roztáli na laně, tak chytnul hned. Tak jme dojeli na nejdbližší parkoviště, zhruba 1,5 km a od té doby chytá zase jako před tím. Jen byly chvíli volnoběžné otáčky zhruba 1200 ale samo to po chvíli kleslo na původních cca 400.
Co to k sakru mělo být? Netuší někdo?
A pak, když jsem skončil, tak nešlo nastartovat, přestože:
1. jiskru házelo
2. rozdělovač byl suchý zvenku i zevnitř
3. cívka byla lehce navlhlá, ale jen z venku. Konektor VN kabelu suchý
4. Zapalování suché
5. Benzín tam šel
6.V karburátoru voda nebyla
7.Kondenzátor jsme očistili, společně se všemi okolními kontakty a ukostřeními.
Startér točil bez problému, občas to projevilo tendenci chytnout, ale nic. Když jsem Rapida roztáli na laně, tak chytnul hned. Tak jme dojeli na nejdbližší parkoviště, zhruba 1,5 km a od té doby chytá zase jako před tím. Jen byly chvíli volnoběžné otáčky zhruba 1200 ale samo to po chvíli kleslo na původních cca 400.
Co to k sakru mělo být? Netuší někdo?